hi dames, wie heeft voor mij een goude tip voor bekkenpijn. Nu bijna 33 weken en als ik ook maar een halfuurtje op de bank lig op mijn zij en dan opsta, kan ik praktisch niet meer lopen door de pijn in mijn rug en in mijn benen. Geldt ook voor als ik in bed lig en weer moet opstaan om te plassen. Wie kent dit en heeft iemand een tip?
Bezoek nu nog een goede bekkenfysio. Zij kan je tips geven qua houdingen, maar ook de stabiliteitsoefening die ervoor zorgt dat je even wat minder last hebt van je bekken. Het wordt alleen nog maar erger is mijn ervaring. Als je uit bed stapt of van de bank komt, je buikspieren ligt aanspannen, en dan pas uit bed stappen. Maak gebruik van het hefboomeffect van je knieën als je ligt. Verder is het activiteiten verdelen, niet te lang zitten, staan, liggen. Niet zwaar tillen, het liefst helemaal niet.
Ja zeker fysio bezoeken. Als ik verkeerd uit de auto stap of uit bed kom dan is het een dagdeel foute boel ! Alles recht doen. Benen en knieën bij elkaar houden bij het omhoog komen
Bekkenfysio inderdaad! Hier begon de ellende al met 11 weken. Met 14 weken gestopt met werken, want ik kon de dagen erna gewoon niks meer. Toen begonnen met fysio. Behandelingen gehad en tips gekregen, waardoor het inmiddels niet meer erger wordt, ik ben nu stabiel. Ik zou echt zsm een afspraak maken hoor, niet mee doorlopen!
Fysio en op tijd je rust pakken! Als je de app ‘rost moves’ download vind je duidelijke omschrijvingen met plaatjes hoe je bepaalde handelingen nu het beste kan uitvoeren en hoe juist niet. Staan, lopen, autorijden, tuinieren, etc.
Nog een tip, ik gebruik een fitnessbal! Even lekker op zitten, draaien en losmaken dat verlicht al enorm.
Fysio! Zij hebben goede tips... ik heb ook bi maar heb wel ervaren dat bij mijn 1e zwangerschap het bijna direct na de bevalling over was.. dus geeft voor nu( bij mij iig) hoop. Voldoende afwisselen in bewegen en rusten. En verder... tja, op je tanden bijten en hopen dat de baby snel komt..
Sowieso een therapeut inschakelen! Ik had veel baat bij een cesar therapeut. En je heel strikt aan de oefeningen & adviezen houden. Om de schade te beperken. Ook na de bevalling. Anders loop je net als ik na ruim 2 jaar (na bevalling) nog met klachten rond.
Niet meer stofzuigen. En fysio idd! En na de bevalling echt je rust nemen. Ik heb 5 dagen niet trapgelopen.