Hoi meiden.. Woensdag avond voelde mijn buik anders aan dan anders.. Donderdag had ik zo'n gigantische pijn dat ik toch maar de vk heb gebelt.. Aan mijn omschrijving maakte zij op dat het indalingspijn is, omdat deze pijn constant is. Vrijdag was deze pijn nog steeds aanwezig, vandaag gelukig iets minder maar lopen is geen pretje meer.. Soms straalt de pijn uit naar m'n rug. Nu is ook duidelijk te zien dat mijn buik 'gezakt' is. Maar nu is mijn vraag: heb ik nu kans dat het kindje eerder komt, of is dit normaal en kan ik hier gerust nog een paar weken mee rond lopen? We maken ons een beetje ongerust, aangezien ik een aantal weken geleden in het ziekenhuis heb gelegen en de gyn. op de nacontrole zei; kijk uit, want je kindje ligt er klaar voor. Het minste kan er nu voor zorgen dat je bevalling op gang komt. Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
Lisa daalde in bij mij met 32 weken, de vlos zei dat dit niets heeft te maken met eerder bevallen, ze is geboren met 39.2 w. Je kunt er volgens mij echt helemaal niets van zeggen
Indalen wil niets zeggen. MIjn zoon was met 31 weken ingedaalt en met 33 weken weer niet tot aan de bevalling zelfs niet(37,5 week)! Toen mijn vliezen braken moest ik daarom ook plat liggen
Voor zo ver ik begrepen heb, heeft het indalen er niks mee te maken. Je kindje is dan wel klaar om te komen, ligt al goed, e.d. maar gaat waarschijnlijk nog lekker in je buikje groeien. En qua termijn is dit neit heel vroeg hoor. Je kan al gaan indalen vanaf week 30. Meestal tussen week 32 en 36. De vk hoopt altijd dat je met 36 bent ingedaald, anders gaan ze langzaamaan kijken of er een reden voor is. Tenminste, zo werd mij verteld op de cursus 'samen bevallen'.
Bij mijn eerste dochter was ze al ingedaald bij 36 weken maar ze is pas (nog met pijn en moeite) gekomen met 41+4 dagen. dus dat wil niets zeggen.
bij mij is Lisa met 33 weken al ingedaald.. Ben met 41.2 bevallen.. Dus als de beeb is ingedaald hoef je echt nog niet snel te gaan bevallen hoor... Maar je bent nu wel weer een stapje verder he! Tenminste... Zo zag ik het
Eva begon met 33 weken met indalen, met 36 weken lag ze er helemaal klaar voor, met 41 weken is ze geboren . Lisa was helemaal niet ingedaald en is geboren met 40 weken en 4 dagen (ze daalde pas goed in toen ik persweeën had).
Hoi, Vervelend dat je zo'n pijn hebt. Ik heb het ook gehad, het deed heel erg veel pijn en het zal inderdaad het indalen zijn. Echt venijnig, ik ben zelfs naar de VK gegaan in het weekend, was ook ongerust. Julian was met 33 weken volledig ingedaald en is geboren 40+3 en Sven is volledig ingedaald met 37 (was vanaf 33 weken ook ingedaald maar nog beweeglijk in bekken) weken geloof ik en is geboren op 40+5. Dus vroeg indalen zegt niks!
Neeltje wat balen dat je er zoveel last van hebt Hier voel ik enkel wat steken in mijn vagina en dat blijkt ook van het indalen te zijn. Maar tot nu toe gelukkig nog niet echt pijn.
Bedankt voor jullie reacties! Neemt bij ons wat zorgen weg!! @Ingeltje; bleef de pijn bij jou lang aanhouden??
Ik heb bij Eva ook veel pijn gehad bij het indalen, was met vlagen en gelukkig niet elke dag, leken wel lichte weeen. Ben er zelfs 1 keer voor ziek naar huis gegaan omdat ik niet meer op m'n bureaustoel kon zitten en me niet kon concentreren. Totdat ze helemaal ingedaald was heb ik er last van gehad (tot 37 weken).
Ik heb donderdags de pijn gekregen, straalde helemaal door in mijn rug. Vrijdag werd het erger, zaterdag kon ik bijna niet meer lopen van de pijn. Zaterdagavond trok het heel langzaam weg en zondag had ik nog maar een beetje last. Dus 3 dagen...
Mijn dochter is ingedaald met 28 weken zwangerschap. Ze is pas na de 40 weken geboren. Het heeft er niks mee te maken.
Super bedankt voor jullie reacties! We weten nu dat het erbij hoort en we ons geen zorgen hoeven te maken!