Verkeersboete Zwitserland

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goedenavond,

Iemand hier te maken gehad met verkeersboetes uit Zwitserland? Nu is het zo dat er aardig wat te hard gereden is door de zwager van mn man (terwijl mn man sliep) in Zwitserland. Aangezien ze in mijn mans auto reden kwam de boete vandaag op ons adres binnen. De boete is al vorige week maandag verstuurd en we moeten binnen 10 dagen reageren dus dat begint al lekker. Ze vragen wie de bestuurder is en zijn gegevens maar om die brief terug te krijgen gaan we al niet meer redden. Het boetebedrag zal nog bepaald moeten worden.

Iemand enig idee hoe zoiets verder afgehandeld gaat worden? Dat het over de 1000 euro zal gaan ben ik al zeker van. Er staat ook beschreven dat wanneer we niet binnen 10 dagen reageren ze de politie van onze woonplaats erbij halen.

Hoe serieus is dit?

2. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik weet alleen dat de hoogte word bepaald aan de hand van je inkomen, daar zullen ze je gegevens ook voor nodig hebben....

Verder kan ik je niet helpen.
    Succes

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    De politie van je eigen stad word er idd naar verloop van tijd bijgehaald...
    Hebben wij ook gehad met een verkeersboete daar.

Betalen hebben wij toen dus wel gedaan.
    Wij dachten ook, valt wel wat mee, maar viel niet mee dus...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha.. ja dat vroeg ik me dus een beetje af. Ook omdat Zwitserland bijv niet lid is van de eu (ja blijkbaar maakt dat dus geen drol uit). Hoe lang geleden was dit van jullie?

Dank je wel alvast.

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik geloof in 2008...

6. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Was de brief gewoon in het Nederlands?
    Wij hebben een keer een boete van 360 euro gehad vanuit Zwitserland, maar deze was niet in het nederlands. Wij hebben toen gewoon het mailadres wat erbij stond gemaild en gevraagd om een brief in het Nederlands omdat we het niet begrepen (dat deden we natuurlijk wel). Toen nooit meer iets gehoord, dat was kennelijk te veel moeite.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee hij is volledig in het Nederlands.

8. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wij hadden ook de brief in het Duits. Hebben hem in het nedeelands ingevuld teeug gestuurd.

Eerst helemaal.niet gereageerd, maar bleven maar brieven krijgen, uiteindelijk steeds dreigender. Dus op een gegeven momwnt heel debiel ingevuld.

Maar kregen dus wel de boete opgestuurd.

9. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ok, helaas, dan is dat veranderd.
    Ik ben bang dat je er dan niet onderuit komt

10. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met Zwitsrland, Duitsland en Belgie is er een verdrag, ik denk dus niet dat je er onderuit komt.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Begint bij 20 daginkomens. Dus als je 10 euro per uur verdiend is 80 euro x 20 zit je op 1600 euro al. Woooow

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Holymoly :$

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoooo dan :$:$:$ Ik mag toch hopen dat de chauffeur jullie dit terug betaald?

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.721
    113
    Ja die horlogemakers kunnen er wat van! Wij waren ook 2x geflitst op doorreis naar Italie (ik had manlief nog zo gewaarschuwd, maar het is echt idioot zo vaak als de max snelheid daar wisselt bij elke bocht en elke tunnel), ging beide maar om een paar kilometer, bij elkaar 160 euro ofzo. We hebben maar gewoon direct betaald, niets meer van gehoord daarna, we hoefden niets over ons inkomen oid te melden. als we niet zouden betalen zou t inderdaad een politie/rechtszaak worden.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Aaah zo zonde. Als we op vakantie gaan met de auto druk ik mijn vriend altijd om het hart om rustig daar ge rijden. Ze zijn zo streng en als je goed oplet bijna niemand van de Zwitsers zelf rijd daar te hard!

Ben bang dat het aardig gaat oplopen idd...
    Erg rot...

Succes !!

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Euhhh wij ja! Wat een belachelijk duur grapje was dat! :(

We kregen eerst een brief in Duits, (ruim jaar later) over dat we waarschuwing kregen en blablabla en admin kosten moesten betalen 150 euro zoets. En dat ala hij volgend jaar kog een keer te hard rijdt Nasr de gevangenis moest :cool: (wij vermijden Zwitserland dit jaar :p)

Maar goed betaald, na een maand weer (aangetekende) brief in het Duits (heel handig ;)) en dat wad kennelijk de boete ruim 600 euro :)?) geen idee waar die eerste brief op sloeg dan... Maar goed..,nu zijn de brieven gestopt (20 km te hard :cool:)

Het ironische is dat we ongeveer heel Zwitserland in de file hebben gestaan. Rn toen we er net uit waren nig maar 10 min daar hebben gereden :cool:

17. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje wat een bedragen....dan zijn wij afgelopen zomer goed weggekomen.

18. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Je kunt trouwens een brief sturen dat je het hele verhaal graag in het Nederlands wil hebben, dat is je recht. Rek je het weer eff een beetje;).
    Maar die boetes zijn achterlijk hoog daar, bah wat zonde van je geld, zeker in deze dure tijden...
    Pluisje

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

Zeker actie ondernemen inderdaad, niet betalen betekent ook de volgende keer in zwitserland opgepakt worden. Wel erg vervelend hoor!

Deel Deze Pagina