ik ben gisteravond uiteten geweest en dat was een lopend buffet. aan het eind nog net ruimte voor een toetje, staat daar een softijs machine. verslaafd als ik ben hang ik met het grootste schaaltje aan de hendel van de machine komt er een vrouwtje aangewandeld die daar werkt en verteld me dat ik dat helemaal niet mag hebben want die machine wordt gepateuriseerd (ik dacht dat dat alleen kon met melk maar oke) ze zegt het krioelt van de beestjes en is echt heel slecht voor de vrucht, ze keek me met grote ogen aan, en ik stond daar.. heb de afgelopen maanden echt liters softijs gegeten en bij mijn dochter ook.... (met nootjes) ze keek me aan alsof ik de meest ontaarde moeder was die er rondliep... stiekum denk ik er natuurlijk wel over na....maar ik wist echt niet dat dit slecht was als dit waar is. terwijl ik echt wel nadenk met rauwe dingen enzo.... wie was hier bekend mee, of is dit niet waar....
Ik weet het alleen van de zomer bij die kraampjes omdat die lepels vaak niet goed worden schoongemaakt met schepijs maar verder... totaal onbekend voor mij
In principe mag je gewoon softijs hebben hoor. Die mevrouw heeft echter wel gelijk dat er heel veel bacteriën in zitten, omdat de machines vaak niet goed schoongemaakt kunnen worden. Maar of dat nou gelijk slecht is voor de vrucht, ik geloof er niet in. Je kunt hooguit zelf aan de diarree raken volgens mij.
nou dat dacht ik dus ook. heb in het begin op voedingscentrum gestruind en een beetje gekeken hoe en wat... en tja, filet american en die andere bekende dingen maar goed softijs... nou daar ben ik dan wel mooi te laat mee in de 37 e week hoor ik later dat dat mens ook nog wou dansen met mijn man, ff offtopic... hoe gek ben je?haha, we waren gister overduidelijk een stel, dan heb je lef!
Dat slaat echt nergens op. Gepateuriseerd betekent dat het melk naar een tempratuur van minimaal 60 graden word gebracht zodat de eventuele bacterieën gedood worden dus dat is juist goed. De ijsmachine van de mac doet dat namelijk elke nacht en onze machine word elke 2 weken helemaal uit elkaar gehaald en helemaal ontsmet en schoongemaakt. Als er zoveel bacterieën inzitten bij hun machine betekent dat ze hem dus niet goed schoonmaken,maar bij de mac kan je zeker weten gewoon lekker softijs eten.
Er zit wel wat van waarheid in. ALS een softijs machine niet goed schoon gemaakt wordt dan bestaat er de kans dat er listeriabacteria in zit. En er was ooit eens op tv dat 7 van de onderzochte softijsmachines dus listeria in zit. Verder weet ik niet hoe of wat... Maar krijg nu wel ineens mega trek in een sunday van de mac =P~
heb me man over weten te halen hoor..we rijden ff langs de Mac! Een lekkere mac. flurry halen! Tis wel niet een echt softijsje, maar scheelt niet veel! hahahaha Toedeloe..ik ga ijsje eten!
Sh*t ik wil ook een mc flurry (rolo), maar mijn vriend ligt te kermen op de bank omdat hij vanavond teveel tandoori gegeten heeft en ik kan niet autorijden...
hoi, ik moet eerlijk zeggen,dat ik dat vroeger ook niet wist. maar ik ben getrouwd geweest met een kok en die zei mij idd precies hetzelfde. softijs stikt van de bacterien. dit geld niet voor schepijs. kleine hoeveelheid softijs kan geen kwaad,maar ik ben wel erg gaan oppassen met grote hoeveelheden. maar deze info krijg je idd niet van de vk. en als je het niet verteld word,dan weet je het ook niet. succes meid
echt stom dan dat dat niet meer bekend is toch? maar goed, hoop dan alleen maar dat dit geen schade heeft aangericht. he maar hoe merk je listeria dan? toxoplasmose is toch veel gevaarlijker?
Pffff ik schrik me rot! Ik heb ook de FLURRY attack gehad tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Er ging echt geen dag voorbij zonder een Mc Flurry. Ik begin het nu ook weer te krijgen.... mag het nou wel of niet?
ik heb ook gehoord dat je het beter kan laten staan tijdens je zwangerschap. maar ach 1 tje kan toch geen kwaad groetjes susanne