Het is nu 8 dagen na mijn bevalling en mijn hechtingen (aan 1 draad door een knip) helen slecht. Na een paar dagen heeft de vk het knoopje weggeknipt omdat de buitenste hechting erg trok. Ik was toen al bang dat het zou gaan wijken maar ze vond het beter. Nu bleek gisteren inderdaad dat het een beetje was gaan wijken. Dus heeft ze het draadje weer iets aangetrokken. Ook was de wond iets gaan "dragen". Dus niet ontstoken maar moet wel uit gaan kijken. Ze wilde dat ik veel zonder ondergoed op bed ga liggen om aan de lucht te laten drogen. Dat doe ik nu dus een paar uur per dag. Komende week komen ze nog een keer extra checken. Nu ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben hoe ik ervoor kan zorgen dat de hechtingen niet gaan ontsteken en zo snel mogelijk dicht gaan. Ik durf nu amper te bewegen omdat ik niks erger wil maken. En ben bang dat als het wel ontsteekt ik straks moet stoppen met borstvoeding enzo. En buiten dit alles doet het het gewoon pijn en ben ik het zat om hele dagen in bed te liggen ruim een week na mijn bevalling. Sorry voor mijn lange verhaal maar ik heb op het moment even niet zoveel vertrouwen in de adviezen van mijn eigen vk's want ik heb er in de afgelopen week 3 aan mijn bed gehad thuis en alle 3 zeggen ze wat anders!
Hoihoi, Misschien zeg ik ook wel iets totaal anders maar hier komt het! Ga 1 a 2 keer per dag in een soda badje of groene badedas. ong 3-5 mn, niet langer! daarna droogdeppen en dan luchten tot dat het goed gedroogd is, evt droog fohnen. Het is heel vervelend als de wond slecht geneest...vooral daar! Je mag gerust gaan wandelen en dingen doen. (fietsen nog geen goed idee) maar luister naar je lichaam geeft het meer pijn dan nog even niet. Sterkte!! Imke