Hoi dames, ik moet even mijn verhaal kwijt. Wij zijn nu ruim 24 maanden bezig met onze kinderwens. Ik ben 19 Maart 2006 gestopt met "de pil". Na 12 maanden hebben wij besloten om naar de huisarts te gaan omdat het toch nu toe nog altijd niet is gelukt. Deze heeft mij doorverwezen naar de gyn. en heeft voor mijn man een zaadonderzoek aangevraagd. Uit het zaadonderzoek bleek dat hij een verminderd aantal zaadcellen en beweeglijkheid had, ook zaten er een verhoogd aantal spermacellen met een slechte vorm tussen(2 koppen). Dus nog een 2e test angevraagd. Hieruit bleek dat zijn zaad nu een goede vorm had, het aantal was goed, maar de beweeglijkheid is nog steeds verminderd. Hij moest over 3 maanden weer dezefde test uitvoeren. Ondertussen was ik/wij al voor de eerste keer bij de gyn.geweest. Daar hebben ze vanalles gevraagd en meteen een inwendig onderzoek + bloedtest gedaan. De bloedtest was goed, geen gesl ziektes, goede bezinking, genoeg anti-stoffen tegen rode hond. Vanaf dag 11 van mijn cyclus moest ik om de dag komen om de cyclus te bekijken en "verplicht" samenleving hebben. Samelevingstest gehad blijkt dat het zaad zich "erg thuis voelt". en beweegt goed. Progestron is ook goed. Zuurgraag is prima. Volgende stap een Hsg laten maken.Uitslag: Baarmoeder en eileiders zitten niet verstopt. weer een zaadonderzoek gedaan: 30% langzaam bewegende zaadcellen. Dit is (nog) niet slecht genoeg om ons te helpen. Nog een half jaar zelf proberen lukt het daarna nog niet dan een kijkoperatie, laprascopie. Na een half jaar niet gelukt dus laprascopie, hierbij heeft gyn. per ongeluk in de darm geprikt. Verder heeft de gyn. gezien dat de hele binnenkant vd buik vol zit met endometriose. Het houd zich tot nog toe rustig. Dus het mensrueert niet mee, maar is wel aanwezig. Gyn. Bselt voor om het IUI-traject in te gaan. Zelf hormonen spuiten, Prenyl + Memopur. As Vrijdag komen voor instructies. Dag 3-5 van de eerstvolgende cyclus komen voor een uitgangsecho. Dan elke avond spuiten, IUI kan 6 cyclussen gedaan worden. Dan nog geen resaultaat dan over naat IVF Dus maar weer afwachten......... Ik vind vooral het spuiten en de evt. bijwerkingen erg eng. So that's my story, so far.......
Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat jullie je geluk mag vinden bij de IUI. Heel veel succes! Liefs Nikkie