Christelijke dames die zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door iez, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ellebel13: babybanjo zou jou ook moeten toevoegen. Misschien heb je al een uitnodiging van haar ontvangen.

2. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via google deze topic gevonden. Zocht dus specifiek op dit onderwerp :). Zou ik mee mogen praten?

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Natuurlijk! Je bent van harte welkom.

4. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ik zie nergens een uitnodiging? Waar zou ik die moeten vinden?

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    In je priveberichten. Dat staat ergens rechts boven onder Welkom.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Maar jullie kunnen in de tussentijd gewoon hier praten hoor. Ik heb al babybanjo gevraagd om jullie toe te voegen aan de club.

7. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Nee geen uitnodiging, ik wacht rustig af!

8. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Snelle reactie. Ik wacht de uitnodiging ook af.

9. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Lieve meiden,

Mag ik ook meekletsen?

Ik ben Christen en sinds een half jaar gestopt met de pil na ons trouwen en ben 28, nog niet alles loopt volgens het boekje, er zitten lange cyclussen bij en in de fase na de eisprong heb ik in veel klachten ( misselijk,duizelig,heel veel buikpijn en rugpijn).

Ik geloof dat God het fijn vind/bedoeling is dat je als man en vrouw kinderen krijgt waardoor mijn vertrouwen hierop best groot is, regelmatig komt toch de twijfel langs of het wel lukken. Op God zijn tijd en dat is zo lastig,,en soms gebeurt het ook niet, hoe moet je daar dan mee om gaan..ik kan er nog niet aan denken.
    Niet dat wij al lang bezig zijn ....Maar als je de bevestiging zou kunnen krijgen dat het ooit gaat lukken ook al is dat over een jaar..dan zou dat zo fijn zijn, maar dat is niet zo dus gaan we weer een nieuwe ronde in en nieuwe kansen , samen met mijn man in gebed het bij Hem brengen geeft ook rust!

Wat een heftige verhalen zitten er hier tussen en wat gaan jullie er goed mee om, zoals ik het lees! Zeker mooi om voor elkaar te bidden, bidden heeft kracht! Ook de twijfel die we soms hebben zouden we voor kunnen bidden, dit is niet van God maar van de duivel en die wil alleen maar verwarring zaaien! Zullen we dat niet toe laten? We weten dat God zoveel groter is en hij alles kan veranderen en genezen!

Lieve meiden, ik ben benieuwd hoe het met ons allemaal zal vergaan komende tijden!

( ps ivm zere armen /RSI kan ik niet heel veel op ZP zijn,maar ik doe mijn best!)

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi 1e wondertje, welkom en bedankt voor je verhaal.

Mooi om te lezen dat je zulke grote verwachtingen van God hebt. Ik hoop dan echt oprecht voor je dat het in jouw geval uitkomt. Zoals je zelf aangeeft, heeft God besloten dat niet al zijn kinderen de zegen van een kind krijgen mogen ontvangen. Des te meer je moet genieten als het je wel gegeven is/wordt. Soms heeft hij andere plannen.

Ook ik zou soms willen dat God gewoon zegt het gaat wel lukken of het gaat niet lukken. Want nu ga ik een weg in (zkh-traject), maar je weet niet of God ervoor gaat zorgen dat het tot een kind leidt. En als Hij het van te voren kenbaar zou maken, dan kun je jezelf veel tijd, behandelingen, hoop en teleurstelling (elke cyclus weer) besparen.

Maar de meeste stelletjes zijn binnen een jaar zwanger, dus wie weet is dat ook je weg. Je hebt best lange cyclussen, houdt je ook bij wanneer je eisprong is? Heb je ook voor de zekerheid met de huisarts gesproken over je klachten na de eisprong? Heb je 14 dagen lang last of alleen een x-aantal dagen?

11. El83

El83 Lid

27 okt 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal een stukje van mijn verhaal vertellen. Allereerst vind ik het mooi dat we als christelijke dames elkaar vinden kunnen via het internet. Bijzonder om alle verhalen lezende, weet ik ook dat ik een erg gezegende vrouw ben. En voel me net als ik bij sommige anderen lees, erg egoistisch.

In 2007 ben ik getrouwd, in 2008 kregen we onze zoon. De zwangerschap was er sneller dan verwacht. We voelden ons ook erg gezegend hiermee. Na anderhalf jaar was ik weer snel zwanger. Helaas is die zwangerschap na ruim 7 weken in een miskraam geeindigd. Hier was ik heel verdrietig over. Maar wist ook dat ik makkelijk zwanger kon worden. Hierdoor bleef ik hopen opnieuw zwanger te kunnen worden. Nadat ik na een jaar nog niet zwanger was, ben ik naar de huisarts gegaan. Toen zijn we een traject ingegaan bij de gyn. Dat vond ik heel moeilijk, na veel onderzoeken bleek dat we wel degelijk zwanger konden worden maar onze kansen liggen procentueel gezien laag.
    Inmiddels was het 2 jaar na de miskraam. We zouden een behandeling krijgen, waarbij ik hormonen moest spuiten om een betere eisprong te krijgen. Wat heb ik heftig gebeden in die tijd dat de behandeling niet nodig zou zijn, dat we toch spontaan een kindje mochten krijgen. Tot onze grote vreugde bleek ik inderdaad zwanger en hoefden we niet het behandeltraject in. We kregen in 2012 een gezond kindje.
    We genieten ontzettend van onze twee kinderen en zijn daar heel trots op. Nu zijn we al ruim anderhalf jaar onderweg in de hoop voor een derde kindje. Er komen nu veel emoties terug die ik in de tijd na mijn miskraam heb ervaren. Ik snap niet altijd Gods weg in mijn leven.

Zoals ik in het begin al aangaf ik voel me erg egoistisch als ik sommige verhalen lees. Ontzettend heftig als je al jaren bezig bent en nog geen kindje hebt mogen ontvangen. Hoe moeilijk moet dat niet zijn in je geloofsleven. Ik merk namelijk dat mijn eigen geloof behoorlijk aan het wankelen wordt gebracht door het uitblijven van een zwangerschap. Je hoopt en bidt om zegen en dat blijft uit of duurt erg lang. Zoals ik hier en daar ook lees. Wist je maar wanneer, dan was je er nu wel rustig onder.

Ik wil graag voor jullie bidden dat je een mooi kindje mag ontvangen en vooral rust mag vinden in de 'wachttijd'

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi El83,

Wat verdrietig van je miskraam.
    Wat fijn dat het MMM-traject je bespaard is gebleven.
    Elke situatie is anders en iedereen draagt zijn/haar kruis, dus voel je vooral niet egoïstisch.

Bedankt dat je voor ons wilt bidden, hopelijk komt je wens voor een derde gauw uit.

Ik heb vandaag trouwens positief getest.

13. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw

Wow Iez wat fantastisch! Zwanger, nu bidden dat het mag blijven ziten en mag groeien tot een prachtig zoontje of dochtertje voor jullie! Wat een wonder dat het nu zover is! Van harte gefeliciteerd!Genieten!

Om terug te komen op je antwoord en vragen:
    Gelukkig mag +/- 95 % van de vrouwen moeder worden en genieten en ervaren om moeder te zijn, dit is een groot percentage en dus is er weinig kans dat het niet lukt..(maar deze kans is er natuurlijk wel)

Ik heb inderdaad wat lange cylcussen maar tot nu toe wel een eisprong , ga ik van uit. Ik heb duidelijk rekbare afscheiding, 2 rondes ovulatietesten gedaan, 2x duidelijke LH piek met erna buikpijn/misselijk en steken. Ook een LF van 12 ,13 of 14 dagen, alleen dus wat langere periodes tot eisprong, de ene keer langer dan de andere keer. Voor nu gaan we er vanuit dat alles wel werkt, en dat de klachten na eisprong komen door het eitje en de naderende menstruatie. de 2 x dat ik zulke lange cyclussen had inderdaad de hele LF fase zoveel klachten gehad, de kortere cylcussen weinig last.;)

Na 2 onrustige weken, wat minder vertrouwen wat onrust , heeft nu het vertrouwen het weer overgenomen! Ik denk nu, er zijn pas 3 rondes geweest dat we op de goede momenten geklust hebben, er lijkt echt een eitje te springen, zus en moeder geen problemen gehad met zwanger raken en mijn bloedwaardes/vitamines en ziektes zijn op orde, grote kans dat het ergens komende maanden mag gebeuren als wij ook ons best doen:p

Mijn mag wilde graag bidden voor ons van de week, dit dan ook samen gedaan, en voelde heel goed, dat ook híj nu het vertrouwen hierin op God stelt!!:)

Ps: mag ik nog een uitnodiging voor het privéclubje?

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dank je wel. Fijn dat je weer vertrouwen hebt dat het goed gaat komen. Als babybanjo dit bericht leest zal ze je vast uitnodigen voor de club.

Deel Deze Pagina