Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil jullie ook gezegende dagen wensen, ondanks de pijn en het verdriet!
    @iez , we denken extra aan jullie en bidden voor jou, je man en dochtertje!
     
    iez vindt dit leuk.
  2. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Ook ik moet steeds aan je denken @iez..
     
    iez vindt dit leuk.
  3. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lieve Iez,

    Ook ik bid nog steeds voor jullie.. Jullie zijn in mijn gedachten.. Jullie zoon is bij onze Here nu. Hij zorgt voor hem en Hij heeft het goed. Hij is een licht voor allen..
     
    iez en conejita vinden dit leuk.
  4. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Hi lieve mensen,

    Ik ben nogsteeds ontroerd dat jullie nog aan mij denken en voor mij bidden. Ik heb dat gebed heel hard nodig.

    Het is heel moeilijk om van binnen, in mijn hart en hoofd verder te gaan. Ik heb verdriet, de dagen rondom kerst waren niets aan, voel me eenzaam en dan is de waarom vraag die af en toe de kop op steekt. Gelukkig heb ik mijn dochter en man nog om me heen en die geven mij af en toe vreugde. Maar soms geven mij zelfs geen vreugde.

    Het is een moeilijke periode. En dan nog de onzekeheid van hoe nu verder, want mijn wens is toch om nog een brusje te krijgen voor mijn dochtertje. Alleen de weg die ik gaan moet daarvoor, dat is nu nog onbekend. Daar zal ik later nog wat meer over vertelllen.
     
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Mijn dochter had een kerststukje gemaakt, ik vind het een 'wat minder mooi' kerststuk, maar ik vond de tekst op het kaartje wel heel mooi en wil het graag met jullie delen:

    Profeten zien al wat God straks gaat doen, wat er komen zal. Jesaja vertelde dat er weer vreugde komt. Soms kan er verdriet zijn. Een pleister kan, voor kinderen, troost geven. Daarom staat er een mooie troostbloem centraal in dit zelfgemaakte kerststuk. Als troost, en hoop, dat er weer vreugde komt!

    Daaronder nog een bijbeltekst uit Jesaja; Inwoners van Jeruzalem, juich allemaal! Jullie stad is verwoest, maar de Heer komt jullie troosten.

    Ik vond het zo mooi dat er naast alle gezelligheid, vrolijkheid, etc. toch ook oog is voor verdriet.
    Voor iedereen die het nodig heeft; een mooie troostbloem van mijn dochter:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    conejita, Jillzz, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Oh @iez dat gevoel mag er ook zijn. Neem de tijd om te rouwen. Je mag je intens verdrietig en ongelukkig voelen. Laat dat gevoel er maar gewoon zijn. Je hoeft jezelf niet uit dit drijfzand omhoog te trekken. Blijf in verbinding met God, Hij zal je eruit trekken, je optillen en je dragen. Al voelt dat soms misschien niet zo. Spreek die "waarom vragen" ook vooral naar God uit. Schreeuw het desnoods uit. Hij is er voor je, Hij wil er voor je zijn, ook als je Hem niet begrijpt.

    Ik blijf voor jullie bidden..


    Ik droomde eens en zie
    ik liep aan 't strand bij lage tij.
    Ik was daar niet alleen,
    want ook de Heer liep aan mijn zij.

    We liepen samen het leven door,
    en lieten in het zand,
    een spoor van stappen; twee aan twee,
    de Heer liep aan mijn hand.

    Ik stopte en keek achter mij,
    en zag mijn levensloop,
    in tijden van geluk en vreugde,
    van diepe smart en hoop.

    Maar als ik het spoor goed bekeek,
    zag ik langs heel de baan,
    daar waar het juist het moeilijkst was,
    maar één paar stappen staan.

    Ik zei toen "Heer waarom dan toch?
    Juist toen ik U nodig had,
    juist toen ik zelf geen uitkomst zag,
    op het zwaarste deel van mijn pad..."

    De Heer keek toen vol liefde mij aan,
    en antwoordde op mijn vragen;
    "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
    toen heb ik jou gedragen..."
     
    Overtherainbow, Mamamijn, conejita en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heel veel sterkte @iez . Ik heb de laatste weken heel veel aan jullie gedacht.
     
    iez vindt dit leuk.
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lieve @iez ook ik denk aan je en het is ook zo normaal hoe je je voelt denk ik .. Ook dat je zegt mijn man en dochter geven me vreugde maar toch soms ook weer niet..
    Een dikke knuffel en je blijft in mijn gebed, samen met je gezin, en ik zal ook bidden voor jullie toekomst.

    De rest van de dames, ik hoop dat 't goed met jullie gaat. Mooie teksten steeds hier. Heb er zelf ook wat aan.
     
    iez vindt dit leuk.
  9. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Hier alles goed hoor, alleen veel ziek om heen, kids manlief en zelf snotverkouden. Erg jammer want hadden nog wel wat dingetjes op de planning staan. Hoor zoveel mensen om me heen ziek. Heb eerst vanmiddag maar eens een flinke pan kippensoep gekookt, hopelijk helpt het wat
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Voor iedereen nog het beste gewenst voor dit jaar!!

    @iez ook ik denk nog steeds aan je. Ik vind het erg moeilijk wat ik tegen je moet zeggen. Er voldoet maar weinig in dit geval denk ik. Lukt het wel een beetje om nog aan jezelf te denken? Je bent ook nog herstellende natuurlijk van een zwangerschap/bevalling. Laat je af en toe even weten hoe het met je gaat? Ik bid voor je.
     
    iez vindt dit leuk.
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Hi dames,

    Bedankt dat jullie aan mij/ons denken en voor mij/ons bidden. Echt heel lief!

    Voor iedereen een gezegend 2019.

    Ik ben vandaag net terug van een korte midweek. Dat heeft ons goed gedaan even een andere omgeving om het nieuwe jaar in te gaan. Met afleiding en wat uitstapjes etc.

    Ik heb de afgelopen 2 weken veel nagedacht hoe we verder moeten mbt onze kinderwens. We willen eigenlijk niet weer in deze situatie belanden, maar we willen absoluut nog een brusje voor onze dochtertje.

    Maar dat is heel erg ingewikkeld we moeten uit 2 “niet ideale” routes kiezen noem ik het maar.

    We hebben voor nu gekozen om toch weer de natuurlijke weg te gaan en alle risico’s te lopen die erbij komen kijken. Dat is heel spannend want we kunnen weer in dezelfde situatie belanden als met ons zoontje.

    De andere moeilijke keuze is wanneer we ervoor gaan. In het geval dat de baby weer zou overlijden is het het beste dat ons dochtertje zo jong mogelijk is (dan krijgt ze het minst van mee, zoals nu). We hebben dus nu gekozen om zsm ervoor te gaan in de hoop dat ze net 3 is (vanuitgaande dat het snel goed gaat).

    Ik wil dit niet delen met mijn omgeving. Het is ook veel ingewikkelder dan dat ik hier schrijf en mensen kunnen het verhaal zonder uitleg wellicht niet begrijpen. Misschien jullie ook niet. Dat geeft niet.

    Dit is niet waar we voor zouden kiezen in de meest ideale situatie, maar ja we zitten eenmaal in een “rotte” situatie, en alle keuzes hebben boordevol voor en nadelen.

    Anyway de reden dat ik dit hier deel is dat ik jullie wil vragen om voor ons te bidden dat onze volgende baby (D.V.) gezond zal zijn. En dat we ik snel zwanger mag raken en Gods zegen erop zal rusten.
     
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    @iez wat een heftige beslissing zal dat zijn zeg. Wat sterk en knap dat je het weer aan durft. Misschien een gevoelige vraag, maar is embryoselectie geschikt in jullie situatie en wat vindt je daarvan?

    Ik hoop dat het snel weer mag lukken voor jullie en dat het een gezond kindje mag zijn!
     
    conejita vindt dit leuk.
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Bedankt Jillz,

    Nou het is denk ik niet dat we sterk zijn, maar we hebben gewoon weinig keuze als we nog een kind willen & tegelijkertijd onze dochtertje willen beschermen voor trauma in geval dat het slecht uitpakt.

    PGD-IVF is idd het “speciale traject” waar ik op doelde. Het kan geschikt zijn in onze situatie maar dat is nu wat ingewikkeld. Omdat we als alles goed zou verlopen pas over 2-2,5 jr kunnen starten met dat traject. Het kan ook zo zijn dat we over 1-2 jr horen dat het traject helemaal niet kan. (Dan zouden we dus 1-2 jaar voor niets hebben gewacht). En bij zo’n traject is elke terugplaatsing 20% kans dat het goed gaat (dat de baby blijft zitten). Met de 3 miskramen die ik in 2017 kreeg is zo’n percentage niet echt bemoedigend. Dus vandaar dat we voor nu voor de natuurlijke weg kiezen en hopen ondertussen dat we ooit een PGD traject in kunnen indien nodig.
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wat een moeilijke beslissing @iez. Ik vind het dapper dat jullie deze keuze hebben gemaakt. Omdat het eigenlijk kiezen is uit 2 kwaden.

    Ik bid voor een gezond kindje voor jullie.
     
    iez vindt dit leuk.
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    @iez dan snap ik wel dat je hier voor kiest. Zo'n lange tijd wachten met maar een kleine kans op resultaat en waarschijnlijk ook een heftig traject vooraf is niet aantrekkelijk. Dan dubbel zo hard hopen dat het nu goed gaat!
     
    iez vindt dit leuk.
  16. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    @iez, ik begrijp je/jullie gedachtengang helemaal. Maar het is en blijft moeilijk. Hopelijk ben je snel zwanger van een gezond kindje. Maar denk ook aan jezelf, je bent net bevallen en ook het verlies van jullie zoontje.

    Dan was er nog de vraag hoe het met de andere dames gaat.
    Hier gaat het goed, wel allemaal verkouden, maar dat is bijna over.
    Vooral met praktische dingen bezig, de cv-ketel die moeite heeft om het huis warm te krijgen (vrijdag van 9-14u continu aan om de woonkamer te verwarmen, toen was ie van 16 naar 18 graden gegaan, toen heb ik em maar uit gezet, want dit schoot ook niet op), gelukkig komt er volgende week iemand naar kijken. Verder hebben we wel een houtkachel, maar als ik oppaskindjes heb, mag de houtkachel niet aan (maandag, dinsdag en vrijdag). Vorige bewoners hebben een zonneboiler laten plaatsen, waar ik niets van snap, dus als er een nieuwe cv-ketel moet komen, zit je met zo'n rare zonneboiler die er ook op moet passen (en om het heel moeilijk te maken, lijkt het me ook fijn als de houtkachel er op kan).
    Manlief is vrijdagavond gevallen met de fiets (botsing met een andere fietser) en had z'n wenkbrauw openliggen (en bril kapot), nu dus eerst met WA-verzekering van de tegenpartij dingen regelen voordat hij een nieuwe bril kan bestellen.
    Het voelt heel onbenullig en stom na het overlijden van iez's zoontje, maar dat zijn dus de dingen waar wij nu over na denken en mee bezig zijn.

    Sinds 2 maanden ben ik weer aan het werk als gastouder. Nu in de vakantie even wat rustiger, maar verder loopt het nu lekker. Op maandag 2 broertjes, op dinsdag en vrijdag 2 meisjes en op donderdagmiddag 1 meisje. Mijn eigen kinderen kunnen het gelukkig ook goed vinden met de oppaskindjes en vragen regelmatig wanneer de oppaskindjes weer komen spelen.

    @einad, hoe is het met jou? Jij was toch bezig met onderzoeken voor jullie zoontje? En heb ik het goed onthouden dat jij ook onderzoeken hebt met/voor je oudste @toch3 ?
     
    iez vindt dit leuk.
  17. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Spannend @iez hopelijk is je cyclus gauw weer een beetje op orde en kunnen jullie weer proberen om voor een brusje te gaan. Het is jullie echt gegund

    @Korenbloem86 fijn dat je weer lekker je draai hebt gevonden qua werk. Balen van je man:o: en de kachel :(
     
    iez vindt dit leuk.
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Bedankt Jillz, Wenda, Korenbloem en Mamamijn.

    Korenbloem, dat is zo, ik ben net bevallen en het is allemaal maar net gebeurd. Maar ja niet alles is ideal in het leven helaas...we proberen het beste ervan te maken.

    Morgen moet ik naar de gyn voor de nacontrole. Ik zal eens weer bespreken wat de gezondheidsrisico’s zijn voor mij.

    Mijn 1e cyclus is net op gang gekomen, dus we zullen het zien.

    En Korenbloem, het leven gaat door. Deze groep is er voor iedereen met hun kleine en grote zorgen. Dus voel je niet bezwaard, het is goed dat je het deelt, hopelijk volgen er meer want ja, ik hoop dat jij en de anderen er net zoveel steun en fellowship vinden hier als ik. Een plek om jezelf te zijn zonder veroordeeld te worden. Iedereen draagt haar kruis, klein of groot.

    Ik ga proberen om de komende periode bezig te gaan met mijn boek. Waar ik alles vertel over mijn onvruchtbaarheid (ik was onvruchtbaar en werd door een wonder genezen) en hoe het zwanger worden, verlies, geloofsisseus etc is gegaan. Al sinds 2015 wilde ik dit, maar nu ga ik er echt werk van maken. Ik hoop het af te kunnen krijgen voordat mijn zwangerschapsverlof voorbij is. Willen jullie bidden dat ik de inspiratie en discipline heb om dit te volbrengen?
     
    conejita, Meisjesmama6, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    @Korenbloem86 vervelend van de verwarming en van het ongeluk. Is gelijk weer zo'n gedoe dan he.

    @iez goed om het allemaal op te schrijven. Wil je het voor jezelf doen of echt uitgeven?

    Ik ben ook weer begonnen met schrijven. Vroeger vond ik dat altijd leuk om te doen, maar de laatste jaren heb ik, behalve tijdens de zwangerschappen, niet meer geschreven. Het is niet heel interessant wat ik schrijf, vooral gedachten en gebeurtenissen van onszelf, maar het geeft me wel weer meer rust en voldoening omdat het dan uit mijn hoofd is.

    @einad hoe gaat het met je zoon?

    @conejita hoe gaat het met jou en de zwangerschap?
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Wij hebben over 2 weken de intake bij het bureau :) Geeft wel rust moet ik zeggen. Vorige het verteld aan hem maar hij reageerde er niet echt op

    Voor de rest weinig bijzonders hier
     

Deel Deze Pagina