Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sorry, ik ben ook niet zo actief geweest.
    Vanmorgen naar de dokter geweest voor een verwijsbrief om in gesprek te gaan.
    Het lijkt wel erg op een burn out.
    Ik wilde graag in gesprek met iemand met een christelijke achtergrond.
    Helaas is de wachtlijst voor de intake een maand of vier.
     
  2. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    @iez hoe gaat het met jou en de zwangerschap? Heb je de 20 weken echo al gehad?
     
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    @einad joh dat klinkt niet best, en 4 maand wachttijd is wel erg lang. Is er geen pastorale hulp vanuit jouw gemeente?
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dat is in inderdaad wel erg lang. Waar woon je ongeveer? Ik weet dat er een goede praktijk zit in Valkenburg Z-H (bij Katwijk aan zee) Heet Curamentis.
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #765 conejita, 1 sep 2019
    Laatst bewerkt: 1 sep 2019
    @mutskuh gefeliciteerd met je zwangerschap!
    @einad wat naar dat je erdoorheen zit. Hoop dat je iemand vindt waarmee je kunt praten én bidden.
    @toch3 wat fijn dat je tot rust komt en dat 't goed gaat met je zoontje.
    @Korenbloem86 wat leuk dat verhaal van je dochtertje op de fiets :). Is de vakantie alweer afgelopen bij jullie nu?
    @iez hoe ver ben je nu?
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    @mutskuh hoe gaat het? Morgen al 12 weken zie ik. Niet teveel kwalen?

    Lang leve de ibuprofen en paracetamol;)

    Nog gefeliciteerd!

    Wat voor werk doet hij?
    Krijg jij ook vaak te horen dat dat zwaar moet zijn etc terwijl je dat zelf (meestal) niet zo ervaart?
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ai, sterkte!
    Ja gaat echt super. We hebben 2 weken school gehad nu. Vorige week zei hij dat hij het jammer vond dat het weekend was :eek:
    Vrijdag zijn juf gesproken, die was ook erg positief, hij heeft een superstart gemaakt.

    Juffen van de meiden waren ook tevreden en de meiden zelf ook :thumup:
     
    conejita vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    @hier: na maanden gezeur met mn cyclus woensdag bij de huisarts geweest. Die nam het gelukkig gelijk serieus en wilde dingen onderzoeken. Gelijk uitstrijkje laten maken en inwendig onderzoek. Zij merkte niks vreemds.
    Donderdag bloed laten prikken. Daarvan en van het uitstrijkje krijg ik woensdag de uitslag.
    Ik moest ook maar een echo laten maken, dat kon ook donderdag al. En daar kwam de gyn al snel tot de conclusie dat ik pcos heb aangezien hij per eierstok zo 20 follikels kon tellen.
    Ik ben echt verbaasd daarover. Ik wist dat het tot de mogelijkheden behoorde maar had dat niet verwacht na 4 kinderen in 7 jaar, geen overgewicht of andere dingen die je leest/hoort daarbij. Alleen de acné kan ik nu goed plaatsen :cool:
    Voor evt behandeling etc moet ik rerst weer naar de huisarts.

    Helaas weet ik nu zeker dat de lactose intolerantie terug is. Ik had dat bij de laatste 2 zwangerschappen, tot de geboorte. Echt hormoongerelateerd. Al ven ik nu bang dat het niet meer tijdelijk is :(
     
  9. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @toch3 wat een vervelend en dus ook best verrassend nieuws. Hoe nu verder dan? Heb je nog een kinderwens?

    @Mamamijn hoe gaat 't met jou en de baby?
    @Line85 beetje laat maar alsnog welkom :). Hoe gaat het met jou?
     
  10. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier gaat 't wel goed. Nu wel. Vóór de vakantie (we zijn alweer terug) zat ik er best doorheen ook en ben weer aan de antidepressiva. Ik voelde meteen verschil. Goede beslissing dus. Ik was niet zozeer depressief, maar overbelast en helemaal overprikkeld en oververmoeid. Voelde me ook best eenzaam omdat ik door de warmte niet veel de deur uit kon.
    Half september gaat mijn zoontje voor 't eerst naar school. Ik kijk ernaar uit want hij is er aan toe en dan hoef ik hem niet heel de dag te entertainen ;).
    Tis best pittig met een baby die alleen in bedje slaapt en een peuter met een pittig karakter.
    Ik miste de steun van mijn familie erg. Nu voel ik me opgeladen mentaal.
    Qua energie ook maar das alweer teniet gedaan door de slechte nachten van mijn dochtertje :roflmao:. Babies :confused:.
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik weet het niet hoe nu verder. Hopelijk woensdag meer duidelijkheid, zal ook wel afhangen van de uitslagen van bloed en uitstrijkje.
    Ik wil in ieder geval geen hormonen om zwangerschapskans te vergroten. Mijn kinderwens is niet helemaal vervuld maar bij man wel. Al is hij niet erg consequent met de condooms :oops:
    Maar we hebben er 4. Ik heb momenteel meer zoiets van "beide is goed, wel of geen kindje erbij". Het moet niet tussen ons in komen te staan

    En voor de lactose intolerantie zal ik mijn eten weer moeten aanpassen. Ik wil het sowieso woensdag wel aankaarten bij de ha. En ga uitzoeken of het zin heeft om het officieel vast te laten stellen
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Fijn dat het weer beter gaat. Nu nog goeie nachten...
     
    conejita vindt dit leuk.
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ze zit volgens mij in de slaapregressie van 4/5 maanden. Heeft ook vaak last va haar darmen en nu ook nog verkouden :|.
     
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @toch3 oh wauw 4 kinderen is al bijzonder vind ik, en 5 helemaal :).
    Je laat 't in God's handen dus :). Wel vervelend van je dieet ja.
    Gek dat je pcos hebt en er nu pas achter komt?
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ah sneu!

    Ooit gaat ze goed slapen, kan alleen wel jaren duren :D maar verkouden en/of buikpijn slaapt niet fijn :( hopelijk is ze er snel vanaf
     
    conejita vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    ja. Achteraf denk ik nu wel ik had eerder moeten gaan. De 3e zwangerschap duurde een jaar vanaf dat we wilde, met erg onregelmatige cyclus. Maar toen ik wilde gaan was ik toch zwanger. En ik denk niet dat het veel veranderd had, buiten het weten om. Het laatste zetje dat ik nu ging was omdat ik nu een cyclus van 9 weken had en me daarniet prettig bij voelde.

    Dat we toch 4 kinderen hebben gekregen zonder echte moeilijkheden vind ik wel bijzonder.
     
    iez en conejita vinden dit leuk.
  17. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja bij mijn zoontje duurde 't ruim 2 jaar voor er verbetering in zat :cry:. Gelukkig werk ik nu niet dat zou ik echt niet trekken nu meer. Met 2 kinderen en 6x wakker per nacht :confused:.
     
  18. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Heel bijzonder :).
     
  19. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Sterkte hiermee @toch3 hopelijk kom je er met je man ook uit

    @conejita pff pittig he die nachten. Vind het ook echt pittig, helemaal met een super ondernemende peuter in huis. Hij is morgen alweer 10 weken, tijd vliegt ook voorbij. Hij doet het goed, maar de eerste weken wel echt pittig. Ben nu op koemelkvrij dieet en daar reageert hij heel goed, ook bezoekje aan de Chiro heeft hem goed gedaan.
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Goedemorgen dames,
    deze week is school hier ook weer begonnen. In de vakantie veel 'regeldingen' gehad, dus ik dacht nu kunnen we weer rustig bijkomen, maar dat valt nog even tegen.
    In de vakantie had de rolstoel 2x een lekke band, de laptop hadden we weggebracht voor reparatie, de praatcomputer was kapot, kinderen hebben allemaal de waterpokken gehad (maar daardoor konden we niet naar de afspraak in het ziekenhuis die ik expres in de vakantie had gepland), zoontje had een speelbootje in zijn oog geduwd, dus dat was een middagje huisarts en apotheek, nieuwe rollator zou geleverd worden, maar is er nog steeds niet.
    Dus ik dacht, zo nu hebben we alles gehad, nu kunnen we rustig op school beginnen.

    Was de praatcomputer zondag opnieuw kapot (net terug), telefoon was nat geworden en die deed zijn eigen dingen (kom je erachter dat je best afhankelijk bent van een telefoon), gisteren op het schoenenspreekuur begon de arts opeens over spalken terwijl ik dacht dat we voor nieuwe orthopedische schoenen kwamen. Fysio haakt in op de spalken dat hij dan eerst nog een gangbeeldanalyse wil doen. Dus weer nieuwe regeldingen.

    En toen zat ik gistermiddag rustig alleen mijn brood te eten (kan ik echt van genieten, zo'n stil momentje), brak mijn kies af, gewoon de helft weg:eek:. We zijn 1,5 jaar geleden verhuisd en hebben hier nog geen tandarts, dus daar eerst maar eens voor gebeld. Gelukkig kon ik gisteravond gelijk bij de dienstdoende tandarts terecht. Is het niet alleen 'even vullen':(, was eerst bang voor een wortelkanaalbehandeling, daar is de tandarts mee begonnen, toen bleek dat hij het kanaal niet kon vinden:eek:, ook niet te zien op de foto. Tweede tandarts met microscoop erbij (probeer het je even voor te stellen; twee tandartsen met een grote microscoop en een assistente die in je mond bezig zijn, één van de tandartsen was ook nog eens linkshandig). Maar goed, wortelkanaalbehandeling bleek niet mogelijk, een wortelpuntbehandeling bij de kaakchirurg valt daardoor ook af. Zegt de ene tandarts nog tegen de andere "Is er dan nog wel genoeg over voor een kroon". Ook niet. Na afloop vertelde de tandarts dat een brug of implantaat overblijft, maar een brug wordt ook niets omdat de kies ernaast ook heel slecht is.
    Vanochtend gelijk maar even overlegd met mijn eigen tandarts, maar weer een hoop gedoe wat je niet verwacht (en ook niet op zit te wachten).

    De middelste gaat vanmiddag met oma mee, logeren t/m zondag ("heeft oma ook een kerk? O dan wil ik ook even naar de kerk van oma), dat geeft wel iets rust.

    =============================================================
    @einad, heftig zeg. is er wel al iets/iemand waar je mee kan praten? Kijk ook naar wat bij je past. Mijn zusje heeft creatieve therapie, zij is niet het type om op een stoel met iemand te praten, maar dit werkt voor haar wel. Heb ook wel eens van wandeltherapie gehoord. Of contact met 'lotgenoten'? Ik vind het erg fijn als mensen aan een half woord genoeg hebben omdat ze weten hoe het is om een kind met een beperking te hebben.
    Ik hoop en bid dat er snel plek is voor therapie, en dat die ook bij je past.

    Schiet me opeens te binnen, 5 oktober is er een jongegezinnendag:
    http://www.generatio.nu/nl/538/JongeGezinnenDag_5_oktober_2019

    @toch3, wat vervelend dat je een lactose-intolerantie hebt, kan het samenhangen met je PCOS? Of staat dat los van elkaar? Sterkte met alle onderzoeken. En wat fijn dat je zoon het zo naar zijn zin heeft nu op school, natuurlijk ook fijn dat je dochters lekker op school gestart zijn.

    @conejita, zwaar hè die nachten. Beginnen kinderen in Spanje al met 3 jaar op school? Ik vind het zo jong klinken, maar bedenk nu dat mijn 3-jarige ook al sinds januari naar school wil en er echt al wel aan toe is.

    @Mamamijn, fijn dat jullie zoontje goed op het koemelkvrije dieet reageert.

    Onze dochters zijn vorige week naar een vakantiebijbelclub geweest. Ik ging alleen de oudste brengen, toen werd gevraagd of onze tweede ook wilde blijven. Ze hebben allebei genoten en vragen regelmatig wanneer er weer club is.
     
    conejita vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina