@Juffie1984 wat leuk dat jullie een derde kindje mogen krijgen. Het schiet al op, spannend! Je oudste zoon heeft dezelfde naam als mijn zoon
Jillzz: Ja, dat wordt dan weinig films kijken. Pfff… In de meeste films wordt tegenwoordig gevloekt. Iez: Hopelijk snel dan . Al is het een vermoeiende periode hihi. Hier probeert ze te lopen, maar ze durft nog niet erg. Welkom Juffie. Wow, derde kindje. Wat mooi ❤. Ik hoop ook ooit een derde te mogen ontvangen. Soms ben ik weleens bang dat dit niet mag lukken. Geen idee waarom niet, maar die gevoelens heb ik soms. Ik vraag vaak aan God of hij me wilt helpen daarbij. Balen zeg van die school. Waar woon je dan ergens Mutskuh? Gewoon indicatie mag ook hoor. In he dorp waar we nu wonen zitten 2 scholen. Een openbare en een christelijke. In het dorp waar we gaan wonen een christelijke. Dezelfde als waar mijn man vroeger op heeft gezeten. Oh gatsie, er heeft er eentje haar broek vol gedaan… Soms heb ik het gevoel dat we nog maar kort hier op aarde zijn. Wij weten het natuurlijk niet, maar soms denk ik dit weleens. Zo gek. Word dan ook bang, omdat ik niet weet wat hierna komt. De Hemel of de hel. Die gedachten maken mij wel eens bang. En vooral dat het eeuwig duurt. Net een cirkel die ook nooit ophoudt. Dat beangstigd mij zo vaak. Ik bid vaak of God mij hiermee wilt helpen en of dat ik vrede mag ervaren en of Hij mij wilt helpen mijn geloof te verdiepen. Hebben jullie dit ook weleens?
Ik denk zeker dat we in de eindtijd leven, gezien ale geruchten van oorlogen en rampen. Het is goed om ons daar bewust van te zijn. Maar ik denk ook dat dit al heel lang zo is, 'en nog is het einde niet'... De bijbel spreekt over oorlogen, rampen en ziekte als tekenen van de eindtijd, maar ook over het feit dat geen twee mensen meer samen zullen zijn en dat er geen mens op de wereld zal zijn die niet van het evangelie heeft gehoord. Ik herken de angst die jij hebt wel, net zoals het me soms angstig maakt als ik na denk over de dood. Maar ik wil de angst niet laten overheersen, omdat ik geloof dat wij Gods kinderen zijn en door geloof in genade vrijgemaakt zijn. Joh 3:16 Wat betreft een derde kindje Marie, het zou idd mooi zijn als het jullie gegeven mag worden. Ik kan me het verlangenn aar een kindje helemaal voorstellen zoals je weet , en ik wil je gevoel niet bagataliseren, maar probeer dat wat los te laten. Er is voor nu geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zou lukken en ik meen dat ik me nog kan herinneren dat je deze angst ook had voor de zwangerschap van jullie tweede, klopt dat? Tuurlijk blijft het altijd spannend of je nog eens zwanger mag raken en een gezond kindje mag voldragen, het blijft een wonder... En toch... ik weet het niet, het voelt toch minder vrij om in een openbare club te schrijven dan dat je je gedachten en gevoelens deelt in een besloten club. Erg jammer dat die mogelijkheid er niet meer is. Een besloten FB groepje is geen optie hè ( al heeft de praktijk al eens uitgewezen dat dat ook niet altijd een succes is ), ik begrijp dat een aantal van jullie geen FB hebben.
Marievs: ja bijzonder hoor een derde kindje mogen krijgen. Heel lang hebben we gedacht dat we het bij onze 2 jongens zouden laten. Dit kindje was dus eigenlijk best een verrassing. Wel een hele mooie verrassing en voelt ook echt als een geschenk. Ik hoop dat jullie wens voor een derde kindje nog in vervulling mag gaan.
Ik heb geen facebook nee dus zou dat wel jammer vinden.. Whatsapp zou wel kunnen, of vinden jullie dat te persoonlijk? Ik zou ooit wel een derde kindje willen, maar ik denk niet dat die er gaat komen. Mijn man wil sowieso niet en ik denk ook dat het te druk voor mij/ons wordt. Het moet niet ten koste gaan van ons gezin. En ik ben al gezegend met twee prachtige jongens dus ik heb niks te klagen. @Sifra hoe gaat het met je opleiding?
Ik sta op zich wel open voor een whatsapp groepje, ik weet niet hoe de anderen hierin staan? Qua opleiding is het een beetje een rommeltje. Veel onduidelijkheden en tegenstrijdoge informatie op school. Een nieuw ontwikkelde opleiding waarvan wij de tweede groep zijn die op deze manier ( vraaggestuurd leren ) wordt opgeleidt, maar waar nog veel kinderziektes in zitten. Dat is soms wel vervelend. Maar ik probeer me maae niet teveel aan te trekken van de onrsut die het oplevert binnen de groep en dat te doen waarvan ik denk dat het goed is. e vooralsnog werkt dat wel. Inmiddels ben ik ook wel wat gewend op mijn nieuwe werkplek. Hier ben ik tot oktober, dan word ik voor weer een half jaar overgeplaatst naar een andere setting binnen onze organisatie.
Jillzz: dat dachten wij dus ook Mijn man moest ook best even wennen aan het idee. Aan de andere kant als we het echt niet meer gewild hadden, hadden we het anders moeten doen Mijn man zal deze zomer wel onder het mes gaan. We hebben gemerkt dat natuurlijke anticonceptie niet de beste manier is
Hallo dames, ik meld me ook weer. Ik had heel uitgebreid gereageerd in de besloten groep en een dag later was zp offline. Had echt totaal over het hoofd gezien dat ze met de nieuwe site bezig waren. Ik vond de besloten groep inderdaad ook wat "vrijer" praten, maar heb geen facebook of whatsapp. Morgen gaan we bij een huis kijken dat al een slaapkamer beneden heeft. Omdat het gisteren mooi weer was, zijn we al even in de buurt gaan fietsen. De buurt sprak ons erg aan, en onze oudste vertelde ook dat ze het leuk vond. Als het huis net zo leuk is ... . Ik bedacht ook opeens dat de moeder van mijn oppaskindjes in die plaats werkt, dus wie weet kan ik die oppaskindjes "meenemen" (tot de oudste 4 jaar is). Hoe merken jullie dat God antwoord geeft? Wij vragen wel of Hij ons het huis wil "geven" wat voor ons bestemd is, en iedere keer als we op Funda iets zien, vragen we ons af of dit het huis is. Maar af en toe zou een briefje uit de hemel wel makkelijk zijn. Ben toch een beetje 'bang' dat we een huis kopen, wat God toch niet voor ons had bedacht. Verder alles goed. Zondag wordt de jongste al weer een jaar. Gaat snel. Ze loopt inmiddels langs de tafel, bank, erg leuk. De oudste heeft haar eerste rolstoel uitgezocht en neemt overal het plaatje van de spaakbeschermers mee naar toe. Over ± 4 weken hopen we dat de rolstoel er is.
Ik begrijp dat het openbaar is, misschien formuleer ik het verkeerd. Ik bedoelde meer of jullie een vast groepje zijn of dat er zich nog nieuwe mensen aan mogen sluiten?
Ben aan het werk maar heel even inhaken op de eindtijd.. Ik denk er ook wel aan, maar eigenlijk juist met een hoop rust en verlangen. Juist niet angstig. Is dat raar? Ik vind mijn leven absoluut de moeite waard hoor maar mocht het morgen zo zijn dan vind ik het alleen maar fijn.
Sela, je bent van harte welkom! Einad; helemaal niet raar. Lijkt me heel erg fijn om er zo in te staan!
Het begrip eeuwigheid is voor ons mensen gewoon niet te bevatten, dus ik denk er gewoon maar niet teveel over na.. als ik naar mijn eigen leven kijk, ben ik er nog niet klaar mee, maar als ik alle ellende van deze wereld op een rijtje zet, dan mag het wel klaar zijn. Wij zijn echt enorm bevoorrecht.. @Sifra fijn dat het in ieder geval bevalt en dat je gewend bent. @Juffie1984 zo is onze tweede al gekomen, met natuurlijke anticonceptie en 'het kan nu nog wel' dat kan ons echt niet nog een keer gebeuren hoor. Een tweede kindje was op termijn zeker wel gewenst en kwam nu gewoon wat sneller. Maar voor een derde wil ik wel of niet bewust kiezen zeg maar @Korenbloem86 een briefje van boven zou zeker wel eens makkelijk zijn. Het huis klinkt wel positief. Succes! En alvast gefeliciteerd met je dochter
@einad Ja ik baal daar ook echt van. Helaas wonen wij in de verkeerde hoek. Dus hebben we gekozen voor een katholieke basisschool in de hoop dat ze er nog iets mee doen. Maar helaas is dat niet zo. Wat mooi dat ze nog steeds liedjes zingen van Elly en rickert! Wat fijn dat de school zijn christelijke naam ook echt gebruikt. Zo hoort het ook. Welkom (terug) Juffie en welkom Sela! @marievs wij wonen in een dorpje tussen Roosendaal en Breda. We kerken in Werkendam. Is vanuit hier ongeveer 35 min rijden. Wat grappig dat jou kinderen straks naar dezelfde school gaan als waar jou man opgezeten heeft! Trek je het nog een beetje met de verbouwing? Ja de eindtijd/dag des oordeels. Bij mij komt net als andere hier steeds meer de gedachten dat we steeds dichterbij die dag komen. Ergens bang ben ik wel. Maar om de Heere Jezus te zien niet, dat lijkt me prachtig! En ja bang om in de hel te komen ben ik zeker. Want we leven in grote zonden. Gister zat ik op family7 (goeie tip trouwens) te kijken een brief aan God. Dat de oorlog stoppen moet. Maar ik ben er van overtuigd dat de mens dit zelf gedaan heeft al die ellende. Hoe mooi zou het zijn als de hele wereld massaal het christelijk geloof weer aan mocht nemen en de Heere Jezus als hun verlosser zal gaan zien. Maar helaas is dat niet haalbaar.
@Korenbloem86 een briefje zou soms best makkelijk zijn. Omdat wij worstelen met een 2e kinderwens zou ik soms een briefje willen of we nog door moeten gaan of stoppen en of er besloten is of er nog een broertje of zusje komt. Helaas komt dat briefje niet. Maar ik merk wel dat God dmv de bijbel antwoord kan geven.
Fijn dat ik me aan mag sluiten Sela dus, 34 jaar, zwanger van onze vijfde. Wij gaan naar een baptistengemeente. @mutskuh: mag ik vragen waarom je bang bent om in de hel te komen? Elk mens leeft in/met zonde. Wij als wedergeboren christenen mogen deze zonden elke dag opnieuw bij onze Vader brengen en door het geloof in Jezus worden wij gereinigd en mogen wij straks ook in de eeuwigheid met Hem samen zijn!
Tuurlijk mag je dat @Sela~ Ik ben van huis uit katholiek maar nooit wat mee gedaan. Tot ik ruim een jaar geleden terug naar het geloof geroepen werd. Mijn man is van de Ger.gem ned en we hadden een bijbel in de kast staan. En net of die bijbel me riep. Telkens viel mn oog erop en hoorde ik een soort van stem die zei pak de Bijbel en begin te lezen en onderzoeken. We zijn uitgekomen in de chr.ger kerk en willen er nooit meer weg. Wij geloven dus dat als je niet bekeerd ben je naar de hel gaat. Volledig leven naar de 10 geboden.
Korenbloem, hoe was het huis waar julie vandaag zijn wezen kijken? Mutskuh, nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij verstaat onder de term 'bekering' Ik heb dan altjd het gevoel dat mensen vinden dat er een bepaald moment in je leven moet zijn waarop er een bekering plaats vindt ofzo, en als je dat punt gehad hebt, dat je dan weet dat het goed is en anders dus niet. Maar dat zou dan eigenlijk ook betekenen dat je als mens hier op aarde weet wie er bekeerd is en dus bij God mag zijn en wie niet? Ik suggereer maar even een beeld van welk gevoel ik krijg bij de term bekering en ben, zonder oordeel hierover hoor , gewoon heel erg benieuwd naar wat men hieronder verstaat.
Ik vind probeer gewoon zo goed mogelijk te leven zoals jij het voelt. Wij zijn er niet om te oordelen. En dat is maar goed ook! Het is allemaal ook niet zo zwart/wit denk ik. Ik ben bijvoorbeeld zwanger getrouwd, maar het is wel mijn eerste en enigste. Ook zoiets gehoord van een paar dorpen verder op, een hele gelovige man elke zondag naar de kerk. Leefde zo goed als helemaal volgens de 10 geboden maar hij zat wel aan zijn kinderen. Maakt dat hem beter dan zijn buurman, een niet gelovige man maar hij zat niet aan zijn kinderen? Wat ik wel lastig vind, is dat er ook mensen/jongeren zijn die denken oo dit kan of doe ik wel want er bestaat toch vergiffenis.
Goede christenen bestaan niet, net zoals dat er geen goede mensen zijn. We maken allemaal fouten. Maar ik geloof in God en ik geloof in de genade van Jezus daarom wil ik proberen te leven zoals hem. Wat natuurlijk never nooit gaat lukken, maar ondanks alle fouten mag ik altijd bij hem komen. Dat is voor mij bekering (autocorrect wilde er bekeuring van maken )