Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ben opgelucht te lezen dat het normaal is. Juist omdat onze kids ongeveer even oud zijn is dat goed te vergelijken. Dat gevoel voor drama is hier ook sterk aanwezig!

    Met de zwangerschap ging het tot de laatste echo vorige week goed. Hopelijk over 3 wkn weer goed nieuws.

    Ik ben ook geen oermoeder zoals je het omschrijft. Maar ik heb daar verder geen moeite mee, het is zoals het is en ik ben eenmaal zoals ik ben daar moet ik, mijn kinderen en man het ermee doen. Ik heb niet de illusie om perfect te zijn. De ene is een oermoeder en de ander is beter is wat anders. Net zoals het lichaam, je hebt 5 vingers maar zijn allemaal anders en kun je allemaal wat anders mee.

    Ik denk overigens dat het bij mij ook te maken heeft dat ik vaak zwanger ben geweest en telkens die hormonen heb etc. Ik hoop dat als alles goed gaat met deze baby dat ik dan “uitbevallen” ben en dat het wellicht ietjes beter zal gaan.

    Fijn dat het beter met je gaat. Hopelijk heb je de stijgende lijn te pakken.
     
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn nog iemand die het herkent. Straf werkt bij ons gelukkig wel. 30 dec of 1 min in de hoek staan. Meestal werkt het direct, maar soms is ze zo histerisch dat ze pas na heel hard schreeuwen weer kalm word. Zonder straf komt er geen einde aan haar bad behaviour als ze eenmaal op de bad behaviour tour is. Meestal is dreigen met straf genoeg. Of we straffen door bijv iets te verbieden of ontnemen. Bijv toch niet naar speeltuin of toch geen tv kijken etc.

    Er is de laatste tijd verder niets veranderd behalve dat ze dus gestopt is met de speen en de luiers. Voor de rest in alles hetzelfde dus kan me verder niet voorstellen waar het aan zou kunnen liggen. Hopelijk gewoon zo’n fase.

    Oei die slapeloze nachten zijn verschrikkelijk. Ook mijn dochter werd de eerste 6 maanden 20x wakker per nacht. Na haar zesde maand nam dat ietsjes af tot ze eindelijk met 1,5 jr begon door te slapen. Dat was slopend dus kan me je vermoeidheid goed inbeelden. Sterkte. Ik zal ervoor bidden.
     
    conejita vindt dit leuk.
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Fijn om te horen dat je 't herkent. Voel me soms zo alleen erin en de onzekerheid slaat dan toe (ook door vermoeidheid).
    Ja, bij elk kind en bij elke fase is 't weer zoeken wat werkt en wat bij jou past als opvoeder. Maar 't klinkt idd als normaal peutergedrag hoor. Helaas ;).
    Bedankt voor 't bidden.
     
    iez vindt dit leuk.
  4. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Onze driejarige kan ook heel dramatisch doen. Toen ze 2 was (en in de 'nee-fase' zat), zijn we begonnen met keuzes geven. Dus niet vragen: Wil je eten? Maar "welk kleur bord wil je?". Er wordt hier dus (belachelijk) veel gevraagd; "Mag ik helpen met je broek of wil je het zelf doen?" "ga je springen of lopen naar bed" (als ze niet naar bed wil), of we sluipen op onze tenen, heel stil, om de knuffels te laten schrikken.
    --> Natuurlijk alleen keuzes geven die kunnen en voor mij niet uitmaken. Het maakt mij niet uit of ze van een groen of roze bord eet, als ze maar eet. Maar als er dingen moeten, dan valt er niet te kiezen.

    Volgens mij denkt ze daardoor dat ze heel veel in te brengen heeft, zelf keuzes maakt en dat scheelt heel wat boze uitbarstingen.

    Als ze heel boos is, leg ik nog wel eens een leeg A4 op tafel neer met vetkrijt en dan mag ze kleuren hoe boos ze is. Soms is dat maar 2 strepen, soms kleurt ze ook de achterkant. Ik heb haar ook wel eens horen zeggen "En nu ga ik blij kleuren".

    Wanneer het tijd voor bed is en ze had nog graag iets willen doen (laatst wilde ze nog een rondje in de speeltuin fietsen), mag ze dat opschrijven (een paar kriebeltjes op papier) zodat ze het niet kan vergeten en ze het morgen kan doen.
    De doos met kleurpotloden en vetkrijtjes staat hier dus standaard op tafel, en papier meestal ook:D.

    Is trouwens niet alleen als ze boos is, maar ook als ze verdrietig is omdat ze bijvoorbeeld graag naar oma wil (en op dat moment niet kan) of iets heel leuks heeft gedaan en dat aan papa wil vertellen (die nog op zijn werk is).

    Over het vermaken van kinderen "alleen" heb ik niet zoveel ervaring, ik was al gastouder voordat mijn eigen kinderen werden geboren, dus die zijn gewend dat er bijna altijd kinderen zijn waar ze mee spelen. Op de dagen dat er geen oppaskinderen zijn, ga ik boodschappen doen (en laat ze zoeken naar ....), naar de kinderboerderij, het huishouden wat uitgebreider, meestal laat ik ze daarbij helpen, dus plonzen ze lekker met een spons in een emmer water en maken het raam 'schoon' dat ik als laatste ga zemen, gooien de aardappels in de pan die ik geschild heb, lopen met de poppenwagen achter me aan als ik stofzuig (bij gebrek aan een eigen stofzuiger wordt de poppenwagen gebruikt).
     
    iez vindt dit leuk.
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha creatief zeg, dat van dat kleuren :). Keuzes geven doe ik ook, en veel met humor en spelletjes, gek doen, vaak vergeet hij dan zijn dwarse bui. Veel laten helpen idd ook, taakjes geven.
    In de tijd dat zijn zusje net geboren was was hij heeeeel dwars en heb ik hem vaak gewoon op schoot genomen. Hij heeft veel fysiek contact nodig. Dat hielp ook. En veel gevoelens benoemen. Dingen op lijstjes schrijven voor de volgende dag doe ik ook :thumup:.
    Grappig om dit te lezen allemaal.
     
    iez vindt dit leuk.
  6. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie @Korenbloem86 .

    Wij geven ook vaak keuzes. Elke ochtend mag ze bijv kiezen wat ze op haar brood wil en de tussendoortjes mag ze ook kiezen. Ook haar tv tijd mag ze kiezen uit een x aantal programma’s. En zelfs kleding maak ik altijd twee setjes en daar mag ze uit kiezen. Maar vaak komt Het niet zo ver omdat zr zelf erom vraagt.

    Tekenen bij emoties heb ik nog nooit toegepast. Gewoon voor vermaak/tijd verdrijf. Maar ik zal eens proberen of dat iets voor haar is.

    Mijn man probeert idd met humor en grapjes haar af te leiden. Zelf lukt dat mij minder omdat ik niet zo’n grappig typje ben.

    Taken geven als opruimen van speelgoed of mama helpen was sorteren enzo wel. Boodschappen aangeven etc. Nog niet veel serieuze taken eigenlijk. Maar ja ze is maar net 3. Ik zal eens kijken of ik haar nog meer taken kan geven.

    En aanbieden om dingen voor haar te doen zit er bijna niet in. Zij wil echt alles zelf doen, als wij haast hebben en ze mag het niet zelf doen zijn we langer bezig met haar tot rust brengen dan dat we geduldig wachten dat ze het zelf doet. Dat is wel wat lastig. Ook als we geen haast hebben is dat lastig, maar aan de andere kant hoe zelfstandiger ze is hoe beter voor straks als de baby er is.
     
  7. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Allemaal herkenbare dingen haha. Keuzes geven proberen we ook, maar vaak wil hij geen van beide, of het een en dan toch het ander en dan krijgen we gezeur omdat we niet de hele tijd gaan wisselen. Soms is het ook gewoon klaar.

    Gelukkig gaat het slapen nu goed, maar kan me alle gebroken nachten wel herinneren, ooit wordt het echt beter.

    1 op 1 lukt het me ook beter, dan heb ik alle aandacht voor 1 kind en ben ik geduldiger. Met 2 is het altijd chaotischer, zeker als ze allebei wat anders willen of elkaar de hersens inslaan is mijn geduld snel op.
    Ze zijn 5 en 3 trouwens en ook ontzettend lief en leuk al zeg ik het zelf ;)

    Boze tekening maken hebben we bij de oudste geprobeerd, maar hij ging dan heel geconcentreerd een poppetje tekenen die boos keek :D
     
    conejita vindt dit leuk.
  8. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames even een vraag:

    Hoe zouden jullie de naam Tyrzah met een y geschreven zien, hoe zouden jullie het uitspreken:
    1. Tyrzah met een i als in Dirk of
    2. Tyrzah met een i als in fiets.

    Hetzelfde geldt voor Licia, is het dan:
    1. Licia als een i van Dirk (en dan bedoel ik de eerste i die na de L komt) of
    2. Licia als een i van fiets.
     
  9. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Tyrzah met de i van dirk.
    Licia met de ie van fiets.

    Wordt 't een meisje :)?
     
  10. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja

    Oh, ik ben op zoek naar een manier dat je Tyrzah kunt schrijven waarbij je de i als in fiets uitspreekt zonder dat je ie moet schrijven. Ik dacht als ik de i in Y verander dan bereik ik dat, blijkbaar niet dus.
     
    conejita vindt dit leuk.
  11. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja haha hier zei ik dan, kies jij of kies ik? Als hij geen antwoord koos. Dan zei hij "Eden kies", zijn zusje van een paar maanden oud :roflmao:. Dus dan deed ik of zij iets in mijn oor fluisterde en dan deden we dat. :D
    Ja en op een gegeven moment is 't klaar natuurlijk.
    Ja het is echt druk met 2, 3 en 5 zijn ook wel pittige leeftijden denk ik. Gelukkig zijn ze ook leuk en lief:thumup:;)
     
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wauw leuk zeg. En hoe gaat 't verder met je, en met de baby?

    Ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen zonder ie te schrijven...
    Ik had Tirza (met de I van dirk) ook op mijn lijstje staan. Omdat 't in de bijbel een zus van Noa is :). Mooie naam.
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat grappig :)

    Tot nu toe gaat het gelukkig goed. Hopelijk blijft het zo gaan.

    Ik wacht nog even wat reacties af, als iedereen ondanks de Y het als i van Dirk uitspreekt gaat die naam van het lijstje af. Dan moet ik weer verder zoeken.
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hetzelfde als conejita, Tyrzah met een i en Licia met een ie. Ik vind de y de naam ook minder mooi maken eerlijk gezegd. Dan zou ik gewoon Thirza/Tirza doen en heel consequent iedereen verbeteren, dan gaan ze het vanzelf een keer goed uitspreken ;)
     
    conejita vindt dit leuk.
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Dat is echt super schattig dat zijn zusje mag kiezen. Zolang dat werkt zou ik dat er lekker inhouden haha.

    5 vind ik een hele leuke leeftijd moet ik zeggen. Hij wordt echt zelfstandig, in de vakantie wilde ik mn bed nog niet uit, toen had hij zelf zijn billen gewassen, zich aangekleed en beneden de tafel gedekt. Hij smeert en snijdt zijn eigen brood en hij had voor mij een glas bij de waterkoker gezet voor thee, maar nog niet aangezet want dat was gevaarlijk.
    Super slim vond ik.
    Hij zit nu in groep 2 en is aan het leren lezen, had zelf aan de juf boekjes gevraagd. En hij kan van die 'wijze' gesprekken voeren. Kortom, erg leuke leeftijd. Jongste is op dit moment lastiger en samen zijn ze soms echt super schattig, maar meestal is dat van korte duur en vliegt het speelgoed door de kamer.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh vind Tyrzah juist veel mooier :) dan de andere versies. Over smaken verschillen gesproken. Vooral omdat die versies te veel voorkomen en ik meer van zeldzame namen hou :). Het is wel een versie die gewoon bestaat trouwens:
    https://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Tyrzah

    Maar ik heb een hekel aan mensen blijven verbeteren dus ik ga het maar schrappen van de lijst. Met mijn eigen naam verbeter ik ze al sinds ik hier woon al 19 jaar en nog gaat het niet goed. Alles vanwege de i die als i wordt uitgesproken ipv ie. Dat is in Spaans (ik heb een Spaanstalig naam altijd een ie). De i van dirk bestaat in het Spaans niet.
     
  17. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wauw wat lief en goed van hem!
    3 is idd wel een pittige leeftijd. Hier ook zo'n boef :o:.
    Oef, er staat mij nog heel wat te wachten zo te horen :roflmao:.

    @iez hoe ver ben je nu en hoe gaat het met de controles? Ben je bedlegerig net als vorige x of ben je op de been.
     
  18. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik kan me voorstellen dat jouw naam lastig is uit te spreken haha. En je dochter, gaat dat wel goed of zeggen mensen de klemtoon vaak verkeerd?
    Misschien inderdaad tyrzah maar schrappen en verder zoeken dan ;)
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja in het begin leggen ze de klemtoon verkeerd maar na verbetering gaat dat gelukkig wel goed. In het Spaans valt de klemtoon namelijk ook anders idd.
     
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ben nu 25wkn. Gelukkig ben ik niet bedlegerig! Ik heb gelukkig niet zoveel last van mijn bekken als vorig jaar rond dit termijn. Ben erg dankbaar daarvoor.
     
    toch3 en conejita vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina