Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Precies, bijna dat ook allemaal bij ons het geval binnen 1 jaar. Zindelijk geworden, geen speen meer, verhuizen naar een andere kamer en alles wat komen gaat. En heel misschien gaat er ook nog een complete verhuizing daar bovenop komen.

    Maar God voorziet! Vannacht lag ik wakker door de zorgen om de opvang, gebeden en nog eens gebeden. Vanochtend bericht dat er opeens nog 1 van de 3 dagen vrij is gekomen. Dat de 3e dag ook zou kunnen mits de manager akkoord geeft voor een extra leidster op de groep en dat we anders naar de maandag kunnen want op die dag is ook plek, maar dan zou ik mijn werkdag moeten ruilen en ook de KDV dag van T.

    Wat een opluchting!
     
    mutskuh, conejita, Jillzz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Yeahhhh alle dagen zijn nu rond bij de KDV, wat ben ik blij en opgelucht.

    En we zijn na heel veel discussie eindelijk uit met de namen! Mijn favoriete 1e naam werd het helaas niet. Ik had er 3 die ik graag wou als 1e naam maar die vielen af bij manlief. Manlief had ook een paar die ik dan niet zo mooi vond dus die vielen ook af. We hadden allebei hetzelfde 2e keuze en dat is het geworden omdat we het allebei wel iets vinden ondanks dat we beiden geen wauw gevoel hebben.

    De 2e en 3e naam was een makkie gelukkig.

    Maar het is fijn dat we eruit zijn.
     
    femkes, toch3 en Jillzz vinden dit leuk.
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey @iez wat fijn zeg.
    En hoe gaat het verder met de zwangerschap?
    En fijn dat de dagen vh kdv geregeld zijn.
     
  4. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik had afgelopen woensdag echo, gelukkig weer goed nieuws. Hopelijk blijft alles de komende 10 weken goed gaan.

    Ik zie alleen enorm tegen de komende 6 weken die ik moet werken op. Ik weet niet of ik dat ga redden met hoe mijn bekken nu beginnen op te spelen.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ladies,

    Straks als alles goed gaat heb ik dus een peuter en een baby. Ik moet dan mijn dochter naar de KDV brengen, maar op de fiets.

    De baby kan in het begin nog niet zitten dus moet bedenken hoe ik dat ga doen.

    Hebben jullie toevallig ervaring met het fietsen met twee kinderen waarvan 1 baby? Gebruiken jullie dan een fietskar of een bakfiets?

    Mijn man zegt dat een bakfiets heel erg moeilijk is en hij denkt dat ik beter een fietskar kan gebruiken. Ikzelf zou denken dat een bakfiets beter zou zijn want ik heb de kinderen voor me en kan ze goed in de gaten houden. Geen idee wat nou beter is.
     
  6. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wauw wat een heerlijk nieuws dat alles steeds goed is met de baby!
    Ik zou zeggen, wat niet gaat, gaat niet. Gezondheid gaat voor. Heb je een begripvolle baas?
    Van fietsen met babies geen verstand. Das hier veel te gevaarlijk ;)
     
    iez vindt dit leuk.
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja op zich wel een begripvolle werkgever, maar het komt niet goed uit omdat de bezetting al krap is omdat een collega 3 weken op vakantie is. Dus hopelijk red ik het om die periode nog te werken. Maar ja als het niet gaat dan houdt het op.
     
  8. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    @iez

    Ik zou voor een bakfiets gaan. Het is natuurlijk eventjes wennen maar bij mij voelde het al heel snel goed!
    Ik heb zelf een tweewieler. Dat vind ik fijner sturen.
    J kon zo al vanaf z'n geboorte mee.

    Bij een vriend is de fietskar een keer omgerold bij een bocht. Dus dat vind ik toch enger.
     
    iez vindt dit leuk.
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Pfff dat klinkt idd eng. Thx voor je reactie.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Mij lijkt bakfiets fijner maar met beide geen ervaring.

    Fijn dat alles er werr goed ui tf zag en jullie uit de namen zijn!
     
    iez vindt dit leuk.
  11. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    @iez, wat fijn dat jullie uit de namen zijn. Ik ben ook erg blij dat alles nog steeds goed gaat met jullie baby.

    Wij hebben een rolstoelbakfiets, dus in vergelijking met 'gewone' bakfietsen is ie wat groter. En dus een driewieler (vanwege de stabiliteit in stilstand, anders kan de rolstoel er niet in).
    Ik vind het zelf erg fijn dat ik zicht heb op de kinderen, gezellig met ze kan kletsen. Onze dochter schrikt heel snel (en heeft daardoor meer last van de spasmes), nu kan ze auto's, scooters, etc. aan zien komen, wat haar meer rust geeft.
    Bij een fietskar vind ik zelf het nadeel dat je geen zicht en contact hebt met de kinderen.

    Het is even wennen om te fietsen met een bakfiets, maar dat ging verbazingwekkend snel. Volgens mij kun je proefritten maken met een tweewieler en een driewieler zodat je kunt zien wat je zelf fijner vindt.
    Ik heb een babyschaal om baby's mee te nemen op de fiets. Maar er zijn ook standaards om een maxicosi op te zetten (maar dat vind ik er weer instabiel uit zien), maar goed anderen vinden zo'n babyschaal niets. Ons zoontje was 2,5 week oud toen hij voor het eerst mee moest op de fiets, vond het best eng met zo'n kleintje. Had de verkleiner uit de maxicosi in de babyschaal gelegd, voorzichtig gefietst ... en hij sliep...
    Toen hij een maand oud was, moest hij ook mee om de oudste op school te brengen en sindsdien gaat hij bijna elke dag mee op de fiets. In de winter heb ik er voetenzakken in, soms een dekentje erbij. En toen het vorig jaar heel hard vroor (volgens mij 2x gedaan) had ik onderin de voetenzak een kruik gelegd (was de voetenzak voor onze dochter in de rolstoel). Ze komen altijd heel warm aan.

    Ik heb inmiddels standaard een draagdoek in de bakfiets liggen, zodat ik er snel 1 in de doek kan doen. Het is me iets te vaak gebeurd dat ik 'even' snel naar de supermarkt (of zoiets) wilde gaan en dan had ik niets om de baby in te vervoeren. Er zijn fietskarren die je dan los kan koppelen en als 'buggy/kinderwagen' kan gebruiken.

    Alle oppaskindjes vinden de bakfiets ook geweldig, zijn teleurgesteld als we niet gaan fietsen.
     
    conejita en iez vinden dit leuk.
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wauw wat gaaf joh. Ik woon natuurlijk in Spanje en besef nu pas hoe bijzonder het is dat Nederlanders echt alles op de fiets doen. Dat mis ik echt van het niet in Nederland wonen. Echt gaaf hoe je dit zo omschrijft en als ik dit aan mensen hier zou vertellen zou hun mond openvallen van verbazing :roflmao:. Maar ze vinden 't ook super cool :).
     
    iez vindt dit leuk.
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey meiden ik hoor graag jullie mening over 't volgende : vinden jullie dat een kerk ook bezig moet zijn met duurzaamheid of bijvoorbeeld dus ook consuminderen?
    Ik ben hier best mee bezig en volgens mij onze kerk niet en ik vind dat eigenlijk best raar...
    Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Als er vanuit een preek een keer men daarop word gewezen (of meerdere keren) is dat prima.

    Ik vind niet dat de kerk perse verder heel actief daar mee bezig moet. Liever zie ik dat ze meer betekenen voor zieken, eenzamen, ouderen, verslaafden etc.

    Zelf vind ik het sus niet zo raar.
     
  15. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt voor je mening :).
    Ik bedoel eigenlijk meer,... Nou ik zal een voorbeeld geven. Bij ons in de kerk, als er iets georganiseerd wordt, vind ik het vaak zo "over the top". Bijvoorbeeld bij een kinder event veel snoep, een popcorn kraam, suikerspinkraam, veel wegwerpspullen, veel (onzin) kadootjes. Allemaal plastic, afval en veel geld en "poeha" (in mijn ogen dan) en dat vind ik eigenlijk best raar voor een kerk. Zou die niet wat bescheidener en bewuster moeten zijn?
     
  16. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Het jaarthema van onze kerk is dit jaar duurzaamheid (zorg voor de aarde), maar behalve dat dat genoemd is, is er (voor mijn gevoel) nog niet heel veel aandacht voor geweest.
    In onze vorige gemeente was er een bijbelkring die Groene genade heette, zij waren er wel heel bewust mee bezig en 'sleepten' de gemeente daarin mee. We namen daar onze eigen bekers mee voor de koffie/thee na de dienst zodat er geen/minder plastic wegwerpbekertjes gebruikt hoefden te worden. Toen we net naar onze huidige gemeente gingen, namen we dus ook netjes onze eigen bekers mee, maar hier heeft de gemeente eigen bekers (kop en schotel!) dus ook geen wegwerpbekers.

    Tijdens een bijbelkring zei één van de kringleden laatst dat veel mensen denken dat deze aarde verdwijnt als Jezus terugkomt, maar hij vatte de teksten op als een vernieuwde aarde. Met andere woorden, we "moeten" dus -letterlijk- een eeuwigheid met deze aarde doen.
    Ik weet niet of we na onze dood/na Jezus terugkomst naar een andere/nieuwe planeet aarde gaan of dat deze aarde vernieuwd wordt, maar voor mij was die opmerking wel een eye-opener en heeft het me wel bewuster gemaakt om beter voor deze aarde te zorgen.
     
    conejita vindt dit leuk.
  17. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Had deze reactie nog niet gezien;
    wij hadden laatst een kindersingin met eten; bij voorkeur eigen bord en bestek meenemen, maar voor degenen die dat niet hadden was er milieuvriendelijk wegwerpspul (bamboe of zo?).
    Hoe wordt er verder over duurzaamheid gedacht in Spanje?
    In NL is nu 'gedoe' over stikstof etc., dus voor mijn gevoel is het buiten de kerk wel veel in het nieuws.
    Verder heb ik het idee dat de kerken in onze woonplaats best wel bescheiden/bewust zijn in de zorg voor de aarde en niet echt 'wilde uitspattingen' hebben.
    Waren laatst in een andere kerk, daar werden tijdens het laatste lied hele grote (echt megagroot, ik dacht eerst dat het skippyballen waren) ballonnen vanaf het podium het 'publiek' in gegooid. Had er niet zo over nagedacht, ik ga er dan eigenlijk maar vanuit dat ze dat niet elke zondag doen (hoop ik in ieder geval).

    =================================================

    Afgelopen zondag was het de dag van de mantelzorg, verder natuurlijk dankdag (was woensdag, maar wordt bij ons de zondag erna 'gevierd') en er werden nog 2 kinderen gedoopt. Dominee had het heel mooi gecombineerd. Ik had nog nooit nagedacht over mantelzorg in de bijbel, zijn preek ging over Ruth. Vond het heel bijzonder.
    Vandaag lag er een kaartje van dominee en zijn vrouw in de bus, als bemoediging voor de mantelzorg voor onze oudste dochter.
     
    conejita, iez en Jillzz vinden dit leuk.
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ohhhhhh

    Sowieso vind ik dat we goed zorgen voor je tempel gepromoot moet worden in de kerk. Zoals niet dronken worden, niet roken, niet slecht eten en dus voor kinderen geldt ook een beetje zoet is goed maar niet alleen maar zoet, niet over de top en zeker in combi met gezond eten, komkommertje, fruit, etc. In balans, overdaad is nooit goed. Kijk als het 1x per jaar is ook vooruit.

    Vwb plastic of kartonnen bekers, dat kun je toch recyclen? Bij ons in de kerk is iedereen zelf kopjes meenemen niet te doen. We hebben 5000 leden verdeeld over 3 diensten en 2 dagen. Er zijn ook geen afwasfaciliteiten. Ik vind de keuze voor plastic/kartonnen bekers heel begrijpelijk en ook niet zo duur. Alles word in containers gescheiden en gerecycled.

    Onze kerk heeft bijv. een gebouw verbouwd dat zoveel mogelijk energieneutraal is en multifunctioneel. Dus ja zo proberen ze daar waar het kan duurzaam bezig te zijn.

    In de kerk waar ik hiervoor zat (van ongeveer 100 leden) hadden we een keuken en gebruiken we eigenlijk nooit wegwerp spullen.

    Dus het is denk ik ook een kwestie van maatwerk, maar ook cultuur is van invloed. In Nederland eten mensen niet zoveel vlees, in Argentina wordt altijd vlees gegeten. Dat zijn zaken die ook van alles beïnvloeden. En ook de leden, de leden samen maken de kerk. Als niemand daarmee bezig is zal het ook niet goed tot uiting komen denk ik.
     
    conejita vindt dit leuk.
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Nog een leuke actie van mijn oppaskindje. Het is nu donker als ze wakker wordt (7.00u), ze gaat dan naar beneden en meestal lekker spelen.

    Vannacht was haar vader rond 2.00u wakker geworden, was overal het licht aan.
    Het meisje was wakker geworden, het was (net als elke ochtend) donker, dus had ze de lichten aan gedaan, was naar beneden gegaan en zat daar aan tafel in de kinderbijbel te lezen:).

    Vond het wel heel schattig, maar voor mezelf wel even een leermoment; als ik 's nachts wakker word, ga ik geen bijbel lezen (hooguit een Eva). Dus dit meisje van 2 heeft me weer wat geleerd.
     
    conejita, iez en toch3 vinden dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Duurzaamheid/milieu: hoor er in de kerk weinig over.
    Ze hebben wel een eigen servies etc dus afval wordt beperkt.

    Dankdag : hebben wij morgen. Man kan helaas niet naar huis komen dus luistert aan boord. Ik ga smiddags met de 4 kinderen naar de kerk en luister Savonds (gedeelte) mee via internet.

    Hier: alles gaat wel zn gangetje. Waar ik wel mee zit is dat we qua kinderwens niet op 1 lijn zitten. Ik wil er heel graag nog 1. Man echt niet maar is tegelijk ook niet consequent in condoomgebruik. Dat levert wel spanning op tussen ons.
    Aan de ene kant denk ik "jij wilt niet dus jij moet initiatief nemen in de ac dan". Maar aan de andere kant "stel dat ik zwanger word, krijgen we dan geen problemen?". Ik heb een hele wisselende cyclus dus daar kan ik niet op vertrouwen. En de pcos zorgt bij mij blijkbaar ook niet voor dat ik moeilijk zwanger raak.
    Een duidelijke reden zegt man niet, gewoon "ik wil het niet meer, 4 is genoeg".
     

Deel Deze Pagina