Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Dames, een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt! Eensgelijks :)
     
  3. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Evenzo!
     
    iez vindt dit leuk.
  4. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    De beste wensen
     
    iez vindt dit leuk.
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Jullie ook allemaal de beste wensen!
     
    iez vindt dit leuk.
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Iedereen heel veel liefde, gezondheid en zegen gewenst voor dit jaar.

    Hoe gaat het verder met iedereen?

    Wij genieten van de tweede week kerstvakantie. Vind het altijd wel lekker, rustig aan doen 's ochtends in plaats van het gehaast om de oudste op tijd op school te krijgen. Uiteraard wel wat ruzietjes die geblust moeten worden. Middelste is nu logeren bij oma, oudste gaf al aan dat ze het fijn vindt om even alleen te spelen zonder dat de middelste haar speelgoed afpakt.
    Morgen werken en dan zaterdag naar het zwembad, vind het altijd erg lastig om met 3 kinderen (zonder zwemdiploma) en 'maar' 2 volwassenen te gaan, dus dat probeer ik dan te doen als er één logeert, zodat we elk een kind vast kunnen houden.
     
    conejita en iez vinden dit leuk.
  7. Ik wens ook iedereen een gezegend liefdevol 2020!
     
    iez vindt dit leuk.
  8. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Heeel lang niet in dit topic gekeken/ben uberhaupt weinig op het forum. Wat superduper fijn dat het nu goed lijkt te gaan met je kindje @iez ! En morgen al uitgerekend, ik bid voor een goede bevalling en gezond kind <3
     
    iez vindt dit leuk.
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt!
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @iez 40 weken!! Wow! Ze komt gewoon al bijna. Succes!
     
    iez vindt dit leuk.
  11. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @iez ik neem jou en je dochter ook mee in gebed!

    @iedereen: een liefdevol en gezond 2020 gewenst!

    @Korenbloem86 ja met zwemmen kom je al snel handen te kort lijkt mij. Ik vond de vakantie fijn maar ben ook wel blij als school weer begint ;). Hier pas woensdag.

    Hier gaat 't wel goed, maar vind het moederschap wel overweldigend soms hoor. Ik kom helemaal niet aan mezelf toe zowat en meestal is dat geen probleem omdat ik er enorm van geniet ook, maar soms is iets voor jezelf doen ook wel fijn. Maar vind 't moeilijk om mijn dochtertje "uit handen" te geven en heb eerlijk gezegd ook niemand bij wie ik me prettig voel om haar daar te laten (behalve mijn man dan).
    Ik zou best eens alleen kunnen gaan wandelen maar doe het dan weer niet (vergeet het ooko_O). Herkenbaar bij iemand?
     
    iez vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Heel herkenbaar. Nu gaat de jongste 2 ochtenden naar de psz en ga ik sporten en dat doet me wel echt goed. Daarna douchen of in bad en tijd uitzitten op de bank. Echt tijd voor mezelf.

    Maar als baby kon ik ze ook erg moeilijk uit handen geven
     
    conejita en iez vinden dit leuk.
  13. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    @conejita hier vind ik het ook hard werken met de kinderen hoor, helemaal nu met een derde. Geniet ook echt wel hoor maar icm werk en huishouden etc best pittig. Ik heb er toch aan toe gegeven en m’n moeder komt nu donderdags bij me de bovenverdieping doen, dus dat is echt wel een luxe hoor! Ik ben dan zelf werken en zij gaat dan lekker dr gang. Maar buiten dat om doe ik ook echt niks voor mezelf, dat moet je echt plannen dan. Wat @toch3 schrijft is wel echt heerlijk zeg! Ach ik denk dan als ze straks wat ouder zijn wordt het allemaal weer makkelijker.

    @iez zet hem op.
     
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Fijn dat het herkenbaar is. De nachten zijn hier ook niet zo best dus dat helpt ook niet mee. Ze is elke 2 uur wakker en nu ook in een groeispurt of zo want ook echt onrustig erbij. Huilen staat me nader dan 't lachen af en toe
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Heel herkenbaar. Ik heb ook dagen gehad dat ik dacht dat ik gillend gek werd, muren die thuis op me afkwamen. Vooral bij onze oudste, ze huilde heel veel. En het uurtje dat ik voor mezelf had (als ze sliep overdag) was ik vaak bezig met 'snel wat in het huishouden' doen. Haar eerste jaren vond ik het voor mezelf het heftigst, alles wat er op me af kwam. Maar nu weten we (meestal;)) hoe we het beste voor haar kunnen zorgen, begrijpen haar ook beter, waardoor alles gewoon lekkerder loopt. En als baby waren de kinderen ook vrijwel altijd bij mij. En als ik er niet was, dan was mijn man er. Volgens mij was de oudste 3,5 jaar toen ze voor het eerst ging logeren. Afgelopen juni is ze pas voor het eerst bij mijn schoonmoeder gaan logeren.
    En ik merk dat ik zelf beter in mijn vel zit, sinds ik onze dochter naar school moet brengen. Bijna elke dag op de fiets, totaal fiets ik zo'n 30 km per dag (wel elektrisch, maar toch, mijn benen moeten wel al die rondjes trappen). Ik denk dat dat door het buiten-zijn komt, voorheen kon ik 's winters lekker in de hoek van de bank met een boek wegkruipen (voor de kinderen er waren), maar voelde ik me veel somberder in de wintermaanden. Dus conejita, misschien elke dag even buiten lopen;) (met de kinderwagen?).

    Onze tweede is een pittige tante. Heeft van donderdag t/m maandag bij oma gelogeerd en (gelukkig) heeft ze daar ook wat boze buien laten zien. Oma was helemaal verbaasd; onze dochter kan echt om iets kleins compleet uit haar naad gaan, met de volumeknop vol open. Ik ben deze week (weer) begonnen met hoe ze zonder schreeuwen/gillen/krijsen (en het liefst ook rustig) kan duidelijk maken dat ze het ergens niet mee eens is. Gisteren vroeg ze aan het oppaskindje (dat heel lief met een pop speelde) "Mag ik die?" "Nee, ik wil die nog". Normaal zou dat een reden zijn om de boel bij elkaar te krijsen, nu vroeg ze, heel rustig, "Wanneer mag ik?" Oppaskindje antwoord "Zometeen" en onze dochter gaat gewoon met wat anders spelen. En dat inmiddels al een aantal keer.
    Verder oefenen we ook het zinnetje "nee dat wil ik niet, ik wil graag ...., kan/mag dat?" Naar aanleiding van haar boze gilpartij bij oma; oma had bedacht om eerst aan te kleden, J. wilde eerst brood eten, bleek later. Als ze dat gewoon had gevraagd, had oma dat vast prima gevonden, maar nu had ze zichzelf zo overstuur gekrijst, dat het heel lastig is om nog bij haar door te dringen. Hopelijk helpt dit zinnetje haar erbij.
    Gisteren en vandaag ging al best goed, niet meer die boosheid waarbij ze onbereikbaar is. Volgens mij heeft ze zelf ook wel door dat dit beter werkt.

    En ons jongetje is de goedheid zelve (zolang je niet aan zijn knuffelschaap en zijn tractor komt:)). Gaat lekker zijn gang, heeft een kleine tractor met aanhanger, waar hij zijn 'schatten' inlegt en zo het huis rondrijdt. Als ik hem zie, dan denk ik weleens wat is het toch jammer dat je daar later niets meer van herinnert. Hij ziet er zo gelukkig uit als hij op zijn tractor rondrijdt.

    Verder hebben we trouwens een goede kerstvakantie gehad. Omdat onze ouders ver uit elkaar wonen (Zeeland-Achterhoek), doen we al een aantal jaar "ergens in de eerste vakantieweek" een bezoekje bij mijn schoonmoeder en in de tweede week bij mijn moeder. Het 'verplichte' bezoek op de kerstdagen is daardoor weg en dit is ook wel relaxed. Het hele jaar door vind ik het wel goed te plannen, maar met de feestdagen, kerstvieringen, etc. vond ik het zoveel worden en nu doen we het dus zo. Schoonmoeder was er nu met het kinderkerstfeest bij. Bij het kinderkerstfeest was ik (door miscommunicatie) de engel. Tijdens het verkleden, bleek er 1 kind niet te zijn gekomen en was er een schapenpak over. Onze oudste mocht dus onverwachts schaapje zijn. Ze vond het erg leuk.
    En schoonmoeder vond het leuk om haar kleinkinderen op het podium te zien (oudste 2 zongen in het koor) en heeft daarna nog lekker bij ons gegeten.

    O ja, op mijn bijbelkring hadden we het laatst over bidden voor het eten. Ik heb op een gegeven moment het Onze Vader geleerd en dat werd altijd voor het eten gebeden door 1 van de kinderen. Maar ik weet niet hoe oud ik toen was. Vanaf welke leeftijd zouden jullie dat beginnen aan te leren?
    De kinderen (ook de oppaskindjes) bidden nu "Heere, zegen dit lekkere eten, om Jezus wil, Amen". Soms met de aanvulling dat ze fijn gespeeld hebben, of zoals onze tweede dochter laatst dat ze liever een krentenbol wilde in plaats van een boterham.
    En na het eten, lezen we uit een kinderbijbel en zingen we nog liedjes.
     
  16. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    @iez hoe is het met je?
     
    sweetL en iez vinden dit leuk.
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi,

    ik ben op 6-1 bevallen van onze dochter I.
     
    mutskuh, femkes, conejita en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    @iez Ahh van harte gefeliciteerd! Maken jullie het goed? Hopelijk ben je nu heerlijk aan het genieten
     
    iez vindt dit leuk.
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja zeker!
    Ik ben enorm aan het genieten.

    Ze heeft wel wat last van reflux en ik heb nog wat last van mijn rug/bekken, maar dat gaat elke dag beter.
     
  20. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Fijn zeg! Ja dat heeft uiteraard tijd nodig, gelukkig zit er al wat vooruitgang in.

    Voed je haar zelf? Sterkte met de reflux, mijn oudste had dat ook, nog steeds erg gevoelige slokdarm. Weet je een beetje de leefregels etc? Als je vragen hebt hoor ik het wel hoor.

    Hoe vind grote zus haar kleine zusje?
     

Deel Deze Pagina