Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Sifra: Bedankt voor je mooie woorden. Ja, klopt. Had ik bij de 2e ook. Of was het direct na de 2e voor een 3e? Geen idee eigenlijk meer. Het is nu met name ook het gezonde e.d. Zwanger worden dat zou moeten lukken, mits het dan nog lukt. Maar een gezond kindje is echt een wonder.

Fijn om te horen dat jij dit ook wel hebt. Bedankt ook voor je mooie woorden hiervoor. Ik vraag me soms wel eens af of mensen die niet geloven dit ook hebben?

Klopt, maar ja. Wat moeten we dan doen? FB lukt niet nee, maar ook omdat niet iedereen fb heeft. En whatsapp heeft ook niet iedereen.

Lekker dan dat het allemaal nog onduidelijk is. Hopelijk gaat het snel een beetje normaal lopen enzo qua opleiding.

Juffie: Dank je wel voor je woorden. Echt mooi zeg dat je kleine meisje nu een verrassing is. Geweldig. Whaha… natuurlijk ac is niet heel betrouwbaar nee. Ik hoop ook dat die 3e zo bij ons ook komt. Nu gebruiken we condooms en heel afentoe zonder, maar dan moet ik zeker weten dat ik geen eisprong heb. Dus we doen het altijd tussen de eisprong en menstruatie zonder condoom.

Korenbloem: Ja, een huis. Wat mooi, maar wat een lastige beslissing. Ik heb er heel veel om gebeden. Hier is het ook in een sneltreinvaart gegaan. Wij hebben ons huis te koop gezet en hadden twee bieders. En ja, dan moet je kiezen. Ik heb er dagen mee geworsteld totdat iemand mij de tip gaf: Laat de 1e bieder de keuze. Zeg dat je er graag dan en dan uit wil, gaat hij akkoord dan is het van hem en dat hebben we gedaan. Dit is met veel gebed gegaan. Daarna een schuldgevoel toch nog naar de andere bieder, maar God bracht ‘vreugde van mijn hart’ op mijn pad. En sindsdien meerdere ‘tekenen’ (mag ik dat zo noemen) van God mogen ontvangen mbt de bouw van ons huis. Ook toen ik het heel moeilijk had qua aardse schatten (lees:geld) preekte de dominee over de Hemelse en aardse schatten. Houd je ogen en oren open en vraag om mensen met je mee willen bidden hiervoor. Zolang je God bij je plannen betrekt, dan zal Hij je helpen.

Jouw kids zijn van hetzelfde bouwjaar als mijn kids ❤.

Welkom sela.

Einad: Wat mooi meid! Heerlijk als je er zo over mag denken. Ben stiekem wel een beetje jaloers.

Jillzz: Mooi gezegd Jillzz, en eigenlijk mogen wij er ook niet teveel bij nadenken. Wij moeten het geloven.

Mutskuh: Werkendam…. Dat is kort bij . Nou ja, kort bij. Ik woon daar zon 20 minuten vandaan. Maar wel de andere kant op. Bij nieuwendijk eraf en dan een eind door.

Mwah, het gaat nog net. Gelukkig nog maar 7 weken. De nachten zijn beroerder. En nu op het eind kom je er toch nog achter dat je altijd tijd te kort hebt.

Ja, ik heb dus hetzelfde als jou! En toch lijkt me ook mooi om Jezus te ontmoeten. Maar toch ben ik niet zeker van waar ik terecht mag komen. Oke, ik ga dat ook eens gauw opzoeken.

Wat een mooie discussie ontstaat hier. Ik leef er een beetje tussenin. Ben van huis uit hersteld hervormd en zit nu in de protestantse kerk in Nederland. Ik hoor dus ook van beide kanten wat en wat is nu waar? Mijn ene zus is heel vrij en ze is helemaal voor Jezus. Mijn andere zus is heel ‘zwaar’ en ziet het allemaal anders. Dat maakt het allemaal zo moeilijk voor mij. Ja, dat vind ik dus ook zo lastig Einad. Van ja, wij komen er toch wel. Of die mensen die denken dat er helemaal niets is. Ik vind dat zo moeilijk. Vooral als ze dichtbij je staan en ze het wel weten, maar niet geloven. Heel moeilijk onderwerp dit en ik vind het fijn om hier alles te kunne zeggen zonder een oordeel. Dit probeer ik in het dagelijkse leven zo min mogelijk te doen, te oordelen. Maar oh zo moeilijk soms.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Whaha... Bekeuring :p... Hihi.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Eindtijd: ben er niet echt bang voor. Als tiener wel na het zien van een film over de eindtijd. Je ziet op dit moment heel veel dingen die zouden kunnen wijzen op de eindtijd maar aan de andere kant is dat al heel lang zo denk ik. Door de media krijgen we wel alles mee nu.

Bekering: ik geloof dat iedereen vroeg of laat een keuze maakt om wel of niet Jezus te volgen. Ik denk dat als je ongelovig bent opgegroeid dit een radicale bekering is. Als je zoals ik gelovig bent opgegroeid is het een logische stap naar volwassen worden. Maar uiteindelijk heb ook ik bewust een keuze gemaakt om Jezus te volgen.

Einad: ik vind dat ook moeilijk hoor. Maar gelukkig hoeven wij niet te oordelen over of iemand goed of kwaad doet. We kunnen alleen maar zelf het goede doen en het goede voorbeeld geven.

School: onze kinderen zitten op de pc school waar ik ook werk. Op onze school zijn er veel ouders die niets met het geloof hebben en helaas ook collega's die het geloof niet persoonlijk ervaren. Wel worden de bijbelverhalen verteld op school en liedjes gezongen. Als pc school is het over het algemeen zoeken naar de balans. Lastig is dat wij ook nog een kleine school zijn en dus alle leerlingen hard nodig hebben. ' Te gelovig'zijn zorgt voor minder leerlingen en uiteindelijk dus sluiten van de school en dan bereik je dus niemand meer met de verhalen uit de Bijbel. Lastig dus;)

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

In dit stukje kan ik mij volledig vinden.
    Ik bedoelde met 'weten dat het goed is' ook niet dat er goede of slechte christenen of goede/ slechte mensen zijn. Maar meer dat je dan zeg maar volgens het idee van bekering pas na een punt van bekering mag weten dat het goed zit tussen God en jou.
    Voor mijn gevoel mag je dit ook weten zonder een moment van bekering, maar wanneer je Jezus aanneemt als je verlosser en idd een keuze maakt om te willen leven naar Zijn wil. Voor mij voelt dat idd iet onder de term Bekering, maar heeft dit alles te maken met een keuze.
    Of denk ik nu te moeilijk over het bekeringsgebeuren?

Misschien een beetje vaag allemaal, dus als jullie het niet meer volgen, geen probleem...;)

5. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Ik denk dat er een moment in het leven van een christen is waar hij een keuze maakt voor Jezus. Die keuze houdt bekering in (omkeren van de verkeerde dingen). Echter is het elke dag weer een nieuwe keuze om Hem te volgen in alle aspecten van je leven. Niet dat je de ene dag wel- en de andere dag niet wedergeboren bent, maar de keuze om Hem te volgen is er eigenlijk elke dag opnieuw.
    Verder denk ik dat het gaat om Hem willen volgen in alles, dus in alles wat er in Zijn Woord staat. Sterven aan jezelf, niet meer jij maar Hij. Klinkt heel radicaal en dat is het ook :) Telkens meer dringt tot me door hoe radicaal het eigenlijk is en dat Hij alles van ons vraagt. Maar als je dan alles geeft rust er ook een enorme zegen op!

6. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.414
    1.207
    113
    Sifra: is ook een lastig begrip bekering. Ik snap het zelf ook niet helemaal. Want wanneer doe je het goed en wanneer doe je het fout? Is ook een vraag die ik me vaak stel. Als katholiek werd ons vroeger ingepeperd dat je pas naar de hel gaat als je iets heel erg fout doet, bv een moord pleegt oid. Maar vanuit de gereformeerde kant moet je in mijn ogen volledig leven naar de 10 geboden, dus niet begeren je naastes huis, niet echtbreken, niet stelen enz enz, geen beelden/gelijkenissen maken wat boven in de hemel of onder op de aarde is, en vooral oprecht en met heel je hart de Heere dienen en volgen. Geen tijd besteden aan een afgod, dus tv ed. Ze zeggen dat je het gelijk weet als je bekeerd ben, ze zeggen dat je dan de Heere Jezus gezien heb, maar ook de duivel/hel. Maar dat je niet weet wie er wel of niet in de Hemel mag komen. Zowiezo de "bekeerde" mensen, die zullen er zeker zijn. Er zit ook een verschil tussen bekeren en bekeerd zijn. Ik ben mezelf aan het bekeren van katholiek naar chr gereformeerd. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik gegarandeerd een plaats in de Hemel krijg. Zo zie ik een beetje het bekerings verhaal. Wat trouwens een mooi waargebeurd boek over bekering is heet :een boerenknecht wordt God's knecht en Jenny de hutbewoonster. Dat zijn 2 waargebeurde verhalen over mensen die bekeerd zijn. Vooral Jenny is erg mooi, is nog maar een jong meisje. Kippenvel verhaal.

Einad dat is ook lastig. Hup even "biechten" en dan kom ik er wel. Maar zo werkt het niet in mijn ogen. God is goed maar Hij is ook rechtvaardig.

Jillz haha bekeuring... :D

Marievs dan weet ik volgens mij wel een beetje in welke hoek jij woont. Grappig zover is dat niet van elkaar.
    Kan me goed voorstellen dat het slopend is, hele verbouwing, gebroken nachten. Nog maar 7 weken. Flink volhouden dus. Maar het eindresultaat zal dan vast alle moeite waard geweest zijn :)

Oordelen mogen wij niet nee en dat is soms erg lastig inderdaad. Er is er maar 1 die straks mag oordelen en dat is God. Tegenover Hem moeten we ons verantwoorden.

Wat betreft whatsapp/fb ben ik wel voor eventueel.

En sela mooi gezegd!

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    @mutskuh dat zou betekenen dat iedereen een 'geestelijke' ervaring moet hebben om dus bekeerd te zijn. En wat als je die nou niet krijgt?
    Niet rot bedoeld, maar het klinkt voor mij alsof het toch enigszins afbreuk doen aan wat Jezus voor ons gedaan heeft. Zalig die het woord van God horen en het ook geloven. En daar hoeven we verder niks voor te doen..
    Het blijft een lastig iets hoor..

8. Blijft ook lastig hé wel fijn dat we er hier over kunnen praten en discussiëren.

Vanmiddag met de kindjes naar de Kidsclub (bijbelclub) geweest.
    Wat fijn dat het bestaat en dat ze zich er zo voor inzetten.

Heel de buurt mag komen, gratis 2 uur lang. Knutselen, wat drinken een bijbelverhaal.

9. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.414
    1.207
    113
    Erg fijn om hier erover te kunnen praten. Ook goed om te horen hoe anderen erin staan. Is inderdaad lastig begrip, want ik begrijp het zelf ook niet. Wij geloven dat als je die ervaring niet gehad heb en je komt te sterven, hetzij door de dag des oordeels, of op een andere manier, je dan voor God komt te staan, en je verantwoording af moet leggen over je zonden en manier van leven. Dan is het aan Hem of je de hemel in mag of naar de hel gestuurd word. Nu moet ik er ook bij zeggen dat wij onder de categorie "zwaar" vallen. Dus geen broeken dragen maar rokjes. En hoedje op in de kerk.
    :oops:

10. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Poeh pittige gesprekken hier, fijn dat er door iedereen zo open gereageerd wordt. Ze zeggen weleens welkom in de strijd. Dat vind ik zelf ook altijd elke dag weer, elke dag doen we weer zonden maar gelukkig mochten we pas weer het geweldige Pasen vieren en weten dat Jezus voor onze zonden is gestorven. Ik denk dat als je echt berouw hebt van je zonden en je zonden aan God belijd dat Hij je vergeeft en onvoorwaardelijk van je houd.

@mutskuh bedankt voor de boeken tip, was juist nog weer op zoek naar een mooi boek om te gaan lezen.

11. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.414
    1.207
    113
    Einad wat fijn zo'n bijbel/knutsel middag voor kinderen. Wou dat dat hier in de buurt ook was.

Mamamijn, het is een mooi boek. Hopelijk ervaar jij het ook zo. En inderdaad met Pasen mogen we weer ervaren dat de Heere Jezus aan het kruis heeft gehangen voor ons. Voor mij. Voor iedereen en ons allemaal. Om ons te verlossen en redden van de zonden. Hoe mooi is dat! Met goede vrijdag voelde ik Zijn liefde pas écht. Klinkt misschien stom en zweverig maar zo ervaarde ik het wel. :oops:

Fijn dat we hier met elkaar over kunnen praten! Vind het ook heel fijn om te lezen hoe ieder ander daarover denkt ed. Hebben jullie dat ook? Fijne dag allemaal

12. @mutskuh dat klinkt helemaal niet stom en zweverig hoor! mooi juist!
    een van mijn beste vriendinnen is ook streng reformatorisch maar vind het soms best moeilijk om dingen te begrijpen. Wij kunnen altijd heel goed met elkaar praten, dat is echt fijn.
    Maar met kerst staat er bij ons bijvoorbeeld wel een kerstboom, zonder cadeaus maar omdat ik het gezellig vind. Zij vind dat niet kunnen maar heeft wel huisjes op de schouw staan en kerstlampjes eronder hangen omdat ze dat sfeervol vind.

Hun hebben ook geen tv, maar ze kijken regelmatig dingen op de laptop en Ipad.
    Dan denk ik wat is het verschil?
    Ze geeft aan dat ze dan zelf een keuze maakt en niet bloot word gesteld aan verkeerde dingen.
    Maar ik op mijn tv maak ook zelf de keuzes toch?

Heel fijn weekend allemaal!

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Over zeven weken zit ik nu in mn nieuwe huis! Nu al zoveel zin in. Ik ben God nog elke dag dankbaar dat Hij deze weg met ons is gegaan.

@mutskuh: Ik zat ook in zo`n kerk. Maar het was nog iets lichter dan bij jou! Mijn zus zit nog wel een ‘zware’ kerk. Doordat al mn zussen geloven, maar toch anders geloven krijg ik van alles wat mee. En dat maakt het ook zo moeilijk. Wat is nu ‘goed’en wat niet.

@Mamamijn: Ja he, maar wel super dat iedereen hier elkaar in haar waarde laat. Dat is mooi om te lezen en zien.

@einad: Daar heb ik ook altijd wel een beetje ‘moeite’ mee. Wel alles op de laptop kijken, maar geen tv. Ik ben zelf van mening dat je op de laptop verder kan dan op een tv. Op internet is veel meer rotzooi te vinden. Maar ik laat ieder daar in zijn of haar waarde. Maar ook ik zie het verschil niet.

Hier drukke dagen gehad. Gister wel heerlijk gewerkt en keer en nu weer alleen thuis. Mijn man heeft iets van de voetbal. Ik zei net nog in een app groep. Heb geen tijd om ruzie te maken. We zien elkaar bij het eten en snachts….

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dat is ongezellig marievs. Wij hebben ook wel eens van die weken. Ik vind daar niets aan:oops:

Hier een drukke dag. Mijn man was aan het klussen en in combinatie met mijn nesteldrang geen goede combi;). Maar alles is af nu en weer netjes. Ga er ook van uit dat het nog wel even duurt voor ik beval maar wil het toch allemaal netjes hebben.

Kerk: wij gaan naar een volle evangelie gemeente. Kom oorspronkelijk uit de pkn kerk.

15. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Toch niet in de ogen van God:

Maar kunnen degenen, die tot God bekeerd zijn, deze geboden volkomenlijk houden?
    Neen zij; maar ook de allerheiligsten, zolang als zij in dit leven zijn, hebben maar een klein beginsel dezer gehoorzaamheid ; doch alzo, dat zij met een ernstig voornemen niet alleen naar sommige, maar naar al de geboden Gods beginnen te leven.
    Vraag 115
    Waarom laat ons dan God alzo scherpelijk de tien geboden prediken, zo ze toch niemand in dit leven houden kan?
    Eerstelijk, opdat wij ons leven lang onzen zondigen aard hoe langer hoe meer leren kennen , en des te begeriger zijn, om de vergeving der zonden en de gerechtigheid in Christus te zoeken. Daarna, opdat wij zonder ophouden ons benaarstigen, en God bidden om de genade des Heiligen Geestes, opdat wij hoe langer hoe meer naar het evenbeeld Gods vernieuwd worden, totdat wij tot deze voorgestelde volkomenheid na dit leven geraken.

De Bijbel spreekt ook van degene die "onder de wet" zijn, dat die het zwaar hebben. De 10 geboden staan trouwens ook in het stuk der dankbaarheid. Om het beter te begrijpen is onderzoek wel handig...

Maar ik vind vooral de balans tussen de liefde en de toorn Gods moeilijk.

16. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Geloof zo vlug even de berichten te lezen dat velen toch een beetje over de koud water vrees van open club heen zijn? Fijn hoor!!! En idd fijne berichten van verschillende mensen en meningen, ik raak er niet zo heel veel van in de war, vind het juist fijn om te lezen en er over na te denken...

17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik had in begin van ons huwelijk ook erg veel moeite met kerstboom. Om het toch gezellig te maken en mijn man de boom niet te laten missen had ik lichtjes overal gehangen. Na een paar jaar toch maar wat nuchterder erin gestaan. Dochter werd ook groter en zag overal een kerstboom. Nu dus een boom waar alle lichtjes op 1 plek hangen en verder in het huis gewoon rust...

18. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik weet helemaal niet hoe het na de zomervakantie gaat met die club waar ik geweest ben. En of ik dan wel kan. Maar mocht het mij lukken dan kan jou zoontje evt wel met ons mee rijden? Jij zou ook mee kunnen dan is mijn auto vol. Wij wonen ook tussen Breda en Roosendaal in. Maar niet meer anoniem zijn vind ik dan ook wel weer eng.

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Oeh @marievs, tijd om een huwelijksavondje te plannen dus. Ik merk dat het er hier ook bij in schiet. Druk met werk en kinderen en onderbroken nachten enz haha..

Kerstbomen hebben we altijd gehad en we eten ook paaseitjes ;) ik geniet enorm van de gezelligheid en dat doet niks af aan de echte boodschap wat mij betreft. We doen geen cadeaus met kerst trouwens..

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wow wat is er veel geschreven hier! Leuk. Ik kreeg somehow geen updates via de mail meer. Ik ga proberen straks achter se laptop te duiken om ook te reageren.

Deel Deze Pagina