Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    En, al ingeschreven?
    Hier bij de laatste bevalling ook kraamzorg van de RST gehad, bij de 2e oudste kinderen had ik een bekende. Ik wilde vooral een christelijke kraamverzorgster vanwege de vele eetmomenten icm bidden/Bijbellezen met de oudste 2 kinderen. Hele fijne hulp gehad! Werkte hard. Over de televisie heb ik dr niet gehoord, ook niet over het dragen van een broek van mn dochter of mijzelf.
    De organisatie ansich was ook fijn, door onvoorziene toestanden meldde ik me met 35 weken aan en ben keurig behandeld!
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Ja, heb me inderdaad ingeschreven bij RST. Vond het bij onze oudste toen heel bijzonder dat de kraamverzorgster zei dat ze ons zo rustig over vond komen. Nadat ze het geboortekaartje zag, zei ze, nu weet ik hoe het komt, jullie kunnen het in Gods hand leggen.

    Een televisie hebben we niet, als we echt iets willen zien, doen we dat via uitzendinggemist.

    Hoe hebben jullie Pasen ervaren? Ik vind het al raar om de kerkdiensten nu thuis te kijken, maar met Pasen en Pinksteren probeer ik altijd wel te gaan, vind ik altijd zulke fijne, mooie diensten. Onze dochters zijn net voor pasen/pinksteren geboren. Onze oudste was nog maar 2,5 week toen het Pasen was, maar zijn toen toch naar de kerk gegaan.
    Vind het zo raar om nu niet naar de kerk te zijn geweest. Heb ook totaal niet het idee dat het pasen is. We hebben wel de paasslinger hangen, paasverhaal verteld. De schoolwerkjes waren ook al in paasthema, dus we zijn er echt al wel een week (ruim) mee bezig.
    Vrouw uit de buurt vroeg gisteren via de buurtapp of er interesse was voor een eierspeurtocht. We hebben vanmiddag dus een uur door de buurt gelopen om in de voortuinen naar gekleurde (plastic) eieren te zoeken, was op zich leuk, was ook lekker buiten, maar voor mij heeft dat niet echt iets met Pasen te maken. Kinderen vonden het erg leuk, vooral de laatste tuin, want daar lagen chocolade-eitjes.

    Ik wens jullie in ieder geval nog fijne paasdagen toe.
     
  3. Hoi dames,
    Ik zat en zit al een tijd niet lekker in mijn vel zoals ik had verteld.
    En ik vind het heerlijk om de diensten online te volgen, zonder alle prikkels er om heen.
    Ik beleef het nu meer, sta er meer en bewuster bij stil.
    Wat is wel mis nu in de crisis is mijn dagbehandeling 2x per week.
    Hoe gaat het met jullie?
     
  4. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik moet zeggen dat het stilstaan, bewust zijn bij Pasen dit jaar minder is. Geen Stille week met vieringen, of werkjes van school, geen zangavonden; dat heb ik écht gemist. En tuurlijk valt er online veel te vinden, maar het 'samenzijn' mis ik wel. We kijken nu iedere zondagochtend NPO 2, maar onze peuter speelt er dan dwars doorheen, wat begrijpelijk is, maar niet persé wenselijk op zulke momenten. Ik hoop dat de kerkdeuren zich snel weer zullen openen.
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Voor de dames die het willen weten, mijn leven zit weer in een rollercoaster. Als je wil weten wat precies kijk dan even in de januari mama’s 2020. Heb geen puf nu om het hele verhaal hier te doen, misschien later deze week. Ik kan elk gebed goed gebruiken...
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  6. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik schrijf mee in Mama's januari 2020, maar ook via deze weg sterkte en kracht toegebeden @iez.
     
    iez vindt dit leuk.
  7. Wat verschrikkelijk @iez

    Ik neem jullie mee in gebed.
    Heel veel kracht en sterkte in deze onzekere tijd, ik hoop dat jullie mogen ervaren gedragen te worden.
     
    iez vindt dit leuk.
  8. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt dames.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  9. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Nee toch, @iez. Wat ontzettend verdrietig. Na al het verdriet wat jullie al hadden gehad rondom jullie overleden kinderen, komt er opnieuw een grote portie verdriet, pijn, onzekerheid over jullie. Ik wil jullie heel veel kracht toewensen in deze moeilijke tijd. Ben er gewoon stil van.

    Zijn de onderzoeken beoordeeld door een kinderneuroloog/radioloog? Bij onze oudste dochter zijn alle beelden beoordeeld door een 'gewone' radioloog, die geen afwijkingen zag. Toen onze dochter een halfjaar oud was, kregen we een andere kinderarts. Zij zei "Dit klopt niet", er is toen nog een MRI gedaan, zagen de 'gewone' radiologen opnieuw niets op en vervolgens heeft die kinderarts alles doorgestuurd naar een kinderziekenhuis waar kinderneurologen en kinderradiologen diezelfde beelden bekeken hebben. Zij zagen wel duidelijke afwijkingen. Later hoorden we dat de radiologen per jaar hooguit 1 à 2x per jaar MRI's van baby's zagen, waardoor ze gewoon te weinig ervaring hadden en daardoor dachten dat het er normaal uit zag.
    Uiteraard hoop ik dat de radiologen het goed hebben gezien bij jullie dochter, is toch een beter en geeft een veel beter perspectief. Maar door onze ervaring ben ik toch een beetje huiverig en zet ik snel mijn vraagtekens bij de baby-ervaring van de radiologen.

    Nogmaals heel veel sterkte. Ik hoop en bid dat deze nachtmerrie heel snel voorbij is.
     
  10. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Heel veel sterkte @iez
     
    iez vindt dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Even gelezen daar. Heftig zeg! Sterkte iez!
     
    iez vindt dit leuk.
  12. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt.

    Ik heb geen idee of de radiologen vaak een babymri te zien krijgen. Denk ik wel want het ziekenhuis heeft een kinderafdeling en een NICU. Dus het lijkt me van wel.
    Bedankt, het is idd een nachtmerrie

    heeft je dochter epilepsie of wat anders?
     
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Als er een NICU is, dan is er heel veel baby-ervaring in het ziekenhuis.
    Hoe is het nu, met jullie en met jullie kinderen?

    Onze dochter heeft de laatste 15-20 minuten van de bevalling zuurstoftekort gehad en dat heeft wat hersenbeschadigingen (cerebrale parese) tot gevolg. Vandaar dat ze ook een MRI heeft gehad.

    Lag vannacht wakker en moest aan jullie denken. En ook aan het kinderliedje "je hoeft niet bang te zijn".
    Je hoeft niet bang te zijn
    al gaat de storm tekeer.
    Leg maar gewoon je hand
    in die van onze Heer.

    Je hoeft niet bang te zijn
    als oorlog komt of pijn.
    De Heer zal als een muur,
    rondom je leven zijn.

    Je hoeft niet bang te zijn
    al gaan de lichten uit.
    God is er en Hij blijft,
    als jij je ogen sluit.

    Het is gemakkelijker gezegd (gezongen) dan gedaan, maar ik hoop en bid dat je ook in deze storm toch kunt vertrouwen op God.
     
    iez vindt dit leuk.
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor je bemoediging! Fijn

    ik zal eens even googlen wat cerebrale parese is.

    met ons, nogsteeds wat moe, ik ben wisselend verdrietig en bezorgd omdat ik nog niet zie dat de medicatie aanslaat.
     
  15. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Wat onwijs heftig @iez! Heel veel sterkte en probeer, misschien hoe moeilijk ook nu, vertrouwen te hebben in de Heere ♡ heel veel kracht en wijsheid gewenst!
     
    iez vindt dit leuk.
  16. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Dames, wij kwamen vorige week de kinderconcerten van Marcel en Lydia Zimmer tegen. Kinderen vinden het hier erg leuk om te kijken.
    https://www.youtube.com/user/celmar777/videos

    Dit is het Afrikaanse concert voor volwassenen:

    Ik vond het een heel bemoedigend concert. Daarnaast zijn wij 4 jaar geleden een aantal maanden in Kaapstad geweest en is het heerlijk om het Afrikaans weer te horen.
     
  17. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Is ook hier echt favoriet samen met meester Richard! Zuid Afrika lijkt me zo onwijs mooi!
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    @iez, hoe gaat het?
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Vandaag had I een slechtere dag met de aanvalletjes helaas. Hopelijk komende 2 dagen beter anders moet ik toch aan de bel trekken bij het zkh.
     
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    De preek van vandaag van Bobby Schuller was wel even een bemoediging gelukkig.
     

Deel Deze Pagina