Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Hoe gaat het met alle dames?
    @iez, hoe gaat het met I? Ik kijk af en toe in het januari-topic, slaat de nieuwe medicatie beter aan? Weten jullie inmiddels al meer?

    Met de kinderen hebben we een vlammetje van papier gemaakt (gewoon plat), daarbovenop een waxinelichtje geplakt. Ik dacht, dan heb je het wel concreet dat je het pinkstervuur kunt verspreiden/doorgeven.
    De kinderen hebben een andere versie bedacht: Doof het pinkstervuur.
    Ze vonden het heel leuk om de kaarsjes weer uit te blazen:roflmao:. Nou ja, er was ook wind toen de Heilige Geest kwam.
     
    iez vindt dit leuk.
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi Korenbloem,

    helaas werkte de medicatie niet. Haar situatie is verslechterd en ze is sinds gisteren opgenomen in het zkh. Ze krijgt nu prednison en hopelijk gaat dat wel werken.
     
  3. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hoe is het nu? Doet de prednison wat het moet doen?
    Denk aan je/jullie!
     
  4. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi,

    het is even geleden dat ik op zp was. Leven is heel druk geworden sinds I epilepsie heeft.
    De pred sloeg niet helemaal aan. Dus helaas gaan we afbouwen zonder het beoogde resultaat tot nu toe te hebben behaald. Nieuwe medicatie zal na de afbouw worden opgestart. Even kijken wanneer ik de puf vind om uitgebreider te reageren. Maar dank dat je ons niet bent vergeten
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Op verzoek van @einad heropend.
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Hoi @einad, ik had je berichtje al wel gelezen, maar nog geen tijd genomen om te reageren.

    Wat heftig dat je nog steeds in een depressie zit. Heb je hulp of ligt dat stil door de Covid-19 en/of vakantie?
    Een tijd terug had ik je gedichtenfb bekeken, heb het idee dat je op het eiland woont waar ik ben opgegroeid (maar mogelijk zien stranden er grotendeels hetzelfde uit?). Ik ben op G-O opgegroeid (bovenste eiland van Zeeland zeiden we wel eens, want maar weinig mensen weten waar dat ligt en dat het bij Zuid-Holland hoort).

    Vanmorgen was er in onze kerk een doopdienst, mogen nu wel mensen in de dienst zijn, maar op afstand van elkaar, niet zingen (behalve het muziekteam), dus wij kijken nog steeds thuis, kunnen we wel meezingen. En bij een doopdienst vind ik eigenlijk dat de familie van de dopelingen er bij 'moeten' zijn en dus voor mogen op de gemeenteleden.
    Maar vond het wel apart, normaal staan de ouders met baby's en voorganger op het podium, nu moest dat ook op afstand. Baby wordt 'dwars' vastgehouden, zo ver mogelijk van de ouder af, voorganger stond aan de andere kant van het doopvont, helemaal krom om van een afstand wat water op het babyhoofdje te laten vallen (wilde gooien typen, maar dat vond ik niet zo heel netjes maar daar leek het wel op).
    Aan de ene kant met de huidige regels goed opgelost, maar het zag er toch wat vreemd uit.

    Bij mijn bijbelkring zit een emeritus-predikant, ken ik dus inmiddels heel goed, spreek ik vaker dan onze eigen predikant en eigenlijk wilde ik vragen of hij onze baby straks wil dopen, maar hij preekt nog maar 1x per jaar, altijd eind oktober. Maar weet niet zo goed, of ik deze afstandelijke manier van dopen fijn vind en dan liever later (met hopelijk minder regels) de baby laat dopen. (En er even vanuit gaand dat de emeritus-predikant ook wil).

    Verder alles hier z'n gangetje, ik moet komende week nog 2 dagen werken, en dan ben ik de rest van het jaar vrij ;)). Verlof start 31-8, maar het laatste oppasgezinnetje gaat vanaf 22-8 op vakantie, dus een weekje eerder vrij. Vind het niet erg.

    Zag woensdag in het huis-aan-krantje dat de vakantiebijbelclub in de laatste week van de zomervakantie doorgaat. Zullen de meiden wel erg blij mee zijn. Vorig jaar zijn ze ook geweest, en daarna (tot half maart) naar de wekelijkse bijbelclub, ze hebben vaker gevraagd wanneer ze weer naar de club mogen, dan naar school (oudste dan, jongste gaat pas vanaf mei naar school).
     
  7. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hoi,
    Eigenlijk lees ik tegenwoordig bijna alleen nog maar, reageer bijna nergens meer op. Geen puf meer voor ofzo.

    @einad wat heftig dat je nog steeds in een depressie zit. Ik hoop dat je hulp krijgt. Zelf heb ik het afgelopen jaar/anderhalf jaar ook niet echt top in mn vel gezeten, maar gelukkig niet zo heftig. Ben wel bezig met manieren om mezelf niet voorbij te lopen, maar dat blijft constant opletten dus is nog wel lastig.

    @Korenbloem86 wow verlof alweer. De tijd gaat zo hard. Ik heb laatst een doopdienst gevolgd via de livestream, maar daar was de dominee de opa van het doopkindje dus ze hebben niet echt die afstand gehouden. Helemaal niet over nagedacht dat het eigenlijk nu van een afstandje moet ja. Zal er inderdaad wel gek uit zien.

    Hier gaat de jongste straks naar school en ik kijk er wel naar uit. Hijzelf ook trouwens. Hij is wel toe aan wat meer uitdaging en structuur en ik ben wel toe aan af en toe een ochtendje voor mezelf. Win-win dus :)
     
  8. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Hi ben er ook nog hoor maar op het moment Idd ook niet veel schrijf puf. Sorry hoop dat alles goed gaat
     
  9. Wat leuk dat jullie gereageerd hebben!

    @Mamamijn, hoop dat alles met jou ook goed gaat!

    @Jillzz, wat fijn dat de jongste straks naar school gaat. misschien dat je dan ook iets meer rust en balans krijgt? krijg je hulp of probeer je het zelf?

    Ik krijg medicatie en begeleiding. Individueel en had ook fijne dagopvang maar die is gestopt vanwege de corona.

    @Korenbloem86, wat leuk dat je op mijn pagina hebt gekeken. Mijn familie komt uit O-T, N-T en M. Zelf woon ik nu wel in Zeeland. Woon je nu nog op F? Sorry een beetje cryptische he.

    Wat heerlijk dat je nu met verlof bent!
    Bijzondere manier van kerkdiensten nu he, ik vind het aan de ene kant wel fijn dat ik diverse diensten kan volgen nu. Ik hoop dat straks de regels versoepeld worden voor het dopen.

    Hier is de bijbelclub die maandelijks is nog niet doorgegaan maar wel zijn er tasjes uitgedeeld met kleurplaten, verhalen en liedjes die we kunnen opzoeken.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier gaat alles goed. Gisteren (dinsdag) is ons 5e kindje na een snelle bevalling geboren. Alles is goed gegaan en ze lijkt helemaal gezond te zijn
     
    iez, Trotsemoeder1987, Jillzz en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Wauw, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
     
    toch3 vindt dit leuk.
  12. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd @toch3 wat een wonder weer. Gelukkig niet in de hitte van vorige week bevallen. Pff ben blij dat het wat koeler is. Geniet van elkaar
     
    toch3 vindt dit leuk.
  13. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Gefeliciteerd @toch3
    Fijn dat alles weer goed is gegaan!

    @einad jammer dat de dagopvang gestopt is, gaat dat wel weer beginnen een keer of weet je daar nog niks van?
    Ik ben vorig jaar wel een paar keer met iemand wezen praten, maar verder doe ik het zelf. Het punt is dat ik wel weet wat de oorzaken en valkuilen zijn, maar ik ben niet altijd in staat om er iets aan te veranderen. En niet alle behoeftes zijn te realiseren met kleine kinderen erbij.

    @iez hoe gaat het met jou?
     
  14. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Grappig, inderdaad zelfde eiland. Ik ben op mijn 17e gaan studeren en woon sindsdien niet meer op het eiland. Mijn familie woont er nog wel, dus kom er nog wel regelmatig.

    Hopelijk start de dagopvang binnenkort weer.

    @toch3, gefeliciteerd met C. Heel veel Liefde, geluk en Zegen gewenst bij de opvoeding van jullie 5-tal. Fijn dat de bevalling goed is gegaan, hoe vinden de andere kinderen het, dat er (weer) een baby is? Hebben ze nog vakantie of moeten ze weer naar school?
    Onze zoon is twee jaar geleden midden in de zomervakantie geboren, meiden hebben er zo van genoten; 4 weken lang lekker thuis een beetje aanrommelen en tutten met de baby. Dochter 2 maakte laatst al de opmerking dat ze straks niet met de baby kan knuffelen omdat ze dan op school zit;).
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    School start nu weer dis ze hebben een paar dagen volop kunnen meegenieten nog. Xe vinden het allemaal heel leuk maar de oudste had erg veel moeite met schakelen. Ineens 2 dagen eerder van boord naar huis, onverwachts een zusje, kraamzorg in huis. Achteraf hadden we hem beter wel ingelicht maandagavond, met het risico dst hij slecht zou slapen. Maar dan had hij wel tijd gehad om zich voor te bereiden.

    Ik ben wel blij dat ze weer naar school moeten, rust in huis en ritme.
    Nog 1 dag kraamzorg. Heb maar 7 dagen ivm zomerrooster en gisteren kwam ze erachter dat ze zich mistelt had dus hen nog een dag van 8 tot 5 nu. Gelukkig voor mij kan man nog zeker 1,5 week niet varen, we zijn een nieuwe motor aan het plaatsen dus sta er niet gelijk alleen voor.
     
  16. Trotsemoeder1987

    Trotsemoeder1987 Actief lid

    19 jan 2020
    154
    155
    43
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd, geniet van jullie 5e wondertje, en van elkaar.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  17. Trotsemoeder1987

    Trotsemoeder1987 Actief lid

    19 jan 2020
    154
    155
    43
    Vrouw
    Af en toe las (lees) k mee met jullie, was m al poosje kwijt en kwam m nu weer tegen. (Vroeg me af, of ik al niet eerder bij de groep gekletst had)
    Wat een leuk clubje zo.
    Echt actief reageren op t forum doe ik niet zo heel veel, maar zo nu en dan probeer ik het wel.

    Wat mooi om te lezen dat er hier best nog wat mensen zijn met een christelijke achtergrond.
    Ik ben zelf ook christelijk, en kan vaak veel moed, energie en kracht uit het geloof halen. Waar ik erg dankbaar voor ben.
     
    Mir123 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  18. Heel toevallig!
    Succes met de laatste weken van de zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina