Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welkom, dat is wel heel fijn he om veel uit het geloof te halen. Het kan mij ook echt bemoedigen. En ik ben heel blij met mijn christelijke ggz.
     
    Trotsemoeder1987 vindt dit leuk.
  2. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi,

    Na lang weggeweest (Ook geen puf om te schrijven) te zijn doe ik weer een poging om iig te lezen. @toch3 beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje.
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Dank je wel :)
     
  4. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Hoi @iez, fijn dat je er weer bent. Heb ook even in het januari-topic gelezen. Aan de ene kant wil ik zeggen dat kinderen zich in hun eigen tempo ontwikkelen. Onze oudste dochter (met motorische handicap) was de snelste van onze kinderen met het draaien op de buik. Dochter 2 was bijna 9 maanden, zoontje was zelfs 10 maanden.
    Aan de andere kant, herken ik je zorgen wel, toen zoontje met 20 maanden nog niet liep, begon ik me toch wel zorgen te maken.
    Is er al een fysio betrokken bij jullie dochter? Bij onze oudste was er heel snel een fysio bij betrokken, zeker toen ze nog een kleine baby was, vroeg ik me wel eens af wat het nut er van was en zag je niet (direct) resultaat, maar voor haar spieren is het heel goed geweest.

    Kun je zelf je verhaal kwijt bij iemand? Wij kregen op een gegeven moment een maatschappelijk werkster, maar daar hadden we geen klik mee, dus na 1 gesprek nooit meer geweest. Nu wel een hele fijne, die meedenkt en zorg heeft opgestart.
    Ik heb mijn hart heel vaak uitgestort bij de fysio (de allereerste fysio, topmens was dat), later ging mijn dochter naar een therapeutische peutergroep met een taxibusje. Op maandag ging ik mee en vaak had ze dan dezelfde taxichauffeur, die heeft ook heel veel van mijn verhalen, zorgen en frustraties te horen gekregen. Dochter gaat al 2,5 jaar niet meer met de taxi, maar met die chauffeur hebben we nog steeds contact.
    Ik hoop dat je (naast God) ook mensen hebt waar je je zorgen kwijt kunt.

    Heel veel sterkte
     
    iez vindt dit leuk.
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Vorige week is na een hele snelle bevalling onze derde dochter geboren.
    Bekijk bijlage 665007
    Tweede naam is dezelfde naam als de moeder van Mozes. Vond dat altijd zo'n moedige, op God vertrouwende vrouw.

    Kinderen zijn echt dol op hun zusje, willen het liefst de hele dag met haar knuffelen.

    Gisteren is de kraamzorg voor het laatst geweest. Vond het de meest relaxte kraamweek van de 4 die ik heb gehad. Eind van de middag was ze er vooral voor de kinderen wat mij heel veel rust gaf. Dochter 2 had gevraagd of ze pannenkoeken wilde bakken, dus een dag later werden er 2 stapels pannenkoeken gebakken. Kinderen vonden het ook erg jammer dat ze er voor het laatst was.
     
    Mir123, Mamamijn, Isabella2020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Prachtige naam! Begint de 2e naam met een J? Mijn nichtje heeft dat als derde naam maar verder echt nog nooit zo gehoord.

    Heel veel geluk met jullie gezinnetje!
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  7. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Gefeliciteerd!
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier is C al bijna 8 weken. Gaat weer snel. Een heerlijk meisje om erbij te hebben, behalve op dit moment, ze wil niet slapen:D

    Ben benieuwd wanneer we mogen dopen. Er is nog geen datum bekend en nu de maatregelen telkens strenger worden... :(
    We zijn de enige die moeten dus hoop dat familieleden die willen er wel allemaal bij mogen zijn en niet alleen wij en de kerkenraad
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  10. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Ik zag in de nieuwsbrief dat bij ons zondag (18-10) weer dopen is. Ik denk dat de dominee 2 weken te snel vond en daarom de datum niet aan ons had laten weten.
    Ik vind het ook wel lastig, wachten we nog tot de regels weer wat soepeler zijn? Of laten we E dopen bij de volgende doopdienst, met de dan geldende regels?
    Ik heb ooit de opmerking gehoord dat je God niet mag laten wachten (en je dus zo snel mogelijk moet laten dopen). We hebben bij de andere 3 ook de eerste doopmogelijkheid voorbij laten gaan (was ook als de baby 2-3 weken oud was), maar die opmerking is blijven hangen.

    Bij ons is het wel zo dat de doopouders hun gasten kunnen aanmelden voor de doopdienst, die gaan dus voor. Als er dan nog plek over is, kunnen de gemeenteleden zich inschrijven voor de dienst. Komende zondag worden er volgens mij 4 baby's gedoopt, ik verwacht dat er dan weinig gemeenteleden bij kunnen.

    toch3, wat gaat het snel, alweer bijna 2 maanden zeg. Ik vind de afgelopen dagen al weer voorbij gevlogen. Kan me nu al niet meer voorstellen dat ze er niet was. Vind ik ook iedere keer weer bijzonder, hoe snel zo'n kleintje er weer bij hoort.
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Er zijn ook kerken die een maximum aantal dopelingen per keer willen nu. Misschien dat het ook daarom niet is gezegt? En als er nu al 4 dopelingen zijn en families zijn groot moeten ze waarschijnlijk al keuzes maken, zeker als ze terug moeten naar 30 personen. Bij 5 zouden dan alleen de grootouders kunnen zo ongeveer.

    Opzich kan ik me enerzijds wel vinden in die uitspraak maar na 2 weken was ik echt nog niet zover dat ik het trok om echt naar de kerk te gaan. Ik ben dan nu toch geneigd te zeggen van volgende beurt graag. Ik zie dat dan niet echt als God laten wachten maar als verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, iets wat God ook belangrijk vindt. En het is niet dat ze gedoopt moeten zijn om zalig te worden.


    Ja gaat snel he en zo ineens ondenkbaar dat ze er niet zou zijn. Enerzijds gaat het heel snel, anderzijds lijkt de bevalling zo kort geleden.
     
  12. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Had ik nog niet aan gedacht, maar is ook wel logisch om met de huidige regels een maximum aan dopelingen te doen.
    Mijn broertje is gedoopt toen hij 2 weken oud was, lijkt me best heftig om zo snel al weer een hele kerkdienst erbij te zijn.
     
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
  14. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Ik breek even in.
    Dat dit topic nog bestaat <3. Hoe mooi is dat! En hoe bijzonder!
     
  15. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Erg lang geleden dat ik meeschreef. Nog gefeliciteerd met je dochter @Korenbloem86. Wat een prachtige namen heeft ze! Hebben je andere kinderen ook zulke mooie namen?

    Ik weet eigenlijk niet of ik jou al eens gefeliciteerd heb @toch3. Bij niet, dan alsnog bij deze!

    Ik ben nu weer een trouwe bezoeker hier op zp, want ik mag weer zwanger zijn. Heel pril nog, ongeveer 6 weken. Zo blij mee en dankbaar dat we een 5e kindje mogen krijgen als alles goed gaat!
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Dank je:

    En jik gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed?
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Zondag mogen we dopen :) als mijn test van vanmorgen negatief is tenminste. Ben ik zaterdag nog verkouden overleggen we met de kerkenraad maar ik hoop gewoob negatieve test en geen verkoudheid meer
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    O spannend, hopelijk is de test negatief.
    Onze E is afgelopen zondag gedoopt. Ochtenddiensten zijn zo vol, dat de dominee voorstelde om in de avonddienst te dopen. Omdat E de enige dopeling was, hebben we zelf 16.00u voorgesteld, zodat onze oudste 2 gewoon op tijd naar bed konden. Avonddienst begint hier om 18.30u, meiden gaan tussen 18.00-18.30u naar bed. Was wel heel fijn dat de doopdienst 's middags kon.

    Heb jij ook het idee dat je alles veel bewuster meemaakt? Bij de oudste (en bij de tweede eigenlijk ook nog wel) was er zoveel nieuw, zoveel indrukken, zo druk met van alles. Voor mijn gevoel heb ik deze doopdienst het meest bewust meegemaakt, van de oudste kan ik me alleen herinneren dat ik 'druk' was met hoe ze vastgehouden moest worden, waar moet je staan, wanneer moet je doorlopen voor het volgende stel,...
    Maar ook de kraamtijd vond ik veel relaxter, terwijl het juist drukker was omdat er al 3 kinderen zijn.

    Doopdienst was wel heel bijzonder met zo'n klein clubje (max. 30 personen, zelfs baby E telde mee), daardoor heel intiem. Aan de ene kant was het raar om niet mee te mogen zingen, aan de andere kant was het heel mooi en bijzonder dat er nu een zegenwens is toegezongen die heel moeilijk zingbaar is met een hele gemeente, maar nu als luisterlied prima kon.

    Ik hoop dat je verkoudheid voorbij is en jullie C zondag gedoopt kan worden. Alvast een fijne week van voorbereiding gewenst.
    --> Wij hebben de doopjurk in de kamer gehangen, de doopcadeau's/herinneringen bekeken met de kinderen. Vond zelf deze 'kindervoorbereiding' ook heel leuk en fijn.
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Wij hebben de middagdienst, dan is er een dominee. Zijn ook de enige dus aangegeven dat middag onze voorkeur had.

    Ja ik vind veel nu ook relaxt gaan. Alleen kan ik voor mn gevoel de rest niet voldoende aandacht geven helaas.

    Haar jurk hangt nu inderdaad in de kamer (kwam gisteren binnen, gelukkig nog ruim zat mocht het moeten opschuiven). Voor de rest niet veel mee bezig eerlijk gezegd :oops:
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Hoe was de doopdienst van C? Was je verkoudheid op tijd over?
    Is het een 'familiedoopjurk' omdat je schrijft dat de jruk op tijd binnen was? Onze dochters zijn in 'mijn' doopjurk gedoopt, hadden mijn ouders gekregen toen ik werd geboren. Ons zoontje is gedoopt in een dooppakje, dat mijn moeder had gekregen bij mijn jongste broertje.

    Hoe is het met de andere dames? @iez, jullie dochtertje is ook alweer bijna 1, wat gaat het snel. Hoe is het nu met haar? En met jullie?

    Hier alles goed, met de kinderen alles goed. Man moet veel werken (zorg), ik start na de kerstvakantie met 1 oppaskindje (noodopvang), andere oppaskindjes komen vanwege de lockdown nog niet. Dus onverwachts rustig opstarten.
     

Deel Deze Pagina