Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Nee ik hoestte nog steeds dus zaterdags eerst overlegt met de kerkenraad. Maar was geen probleem als ik een negatieve test had.
    Nee een nieuwe, ze hebben allemaal hun eigen setje. De oudste 2 ivm j/m en de 3e groeide zo hard dat ze de jurk van zus niet pastte dus een nieuwe gekocht. En daarna vond ik dat ze dan maar allemaal hun eigen setje moesten hebben zodat ze het kunnen meenemen later ;)
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Allemaal gezegende kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Gelukkig nieuw jaar allemaal!
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  4. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    De beste wensen nog allemaal!

    Ook ik ben na lang weg geweest te zijn weer terug. Ik hoop mee te kunnen blijven schrijven :D
     
    Mir123 en toch3 vinden dit leuk.
  5. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    #1085 Mir123, 17 feb 2021
    Laatst bewerkt: 17 feb 2021
    Ik zag dit zo voorbij komen en dacht, kijk ook eens mee.
    Ben 35, getrouwd en heb 2 zoons van 3,5 en van net 1. Beide ook met een bijbelse naam. S.eth en L. evi
    En hopelijk mag ik gauw nog weer eens zwanger raken van een derde kindje.
     
    einad, toch3 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Welkom erbij :)
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  7. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Dank je! Heb al even iets teruggelezen maar toch leuk om te lezen dat je het christen zijn gemeen hebt!

    Ook in het zwanger zijn en alles wat daarbij hoort, zo goed ervaren dat God het leven geeft en wij het echt niet kunnen nemen.

    Heb zelf tot nu toe 4 miskramen meegemaakt. 2 rond de 6 weken en 1 rond de 10 dat we er toen achter kwamen dat het een leeg vruchtzakje was. En toen raakte ik direct weer zwanger en hebben we met 8 wk een kloppend hartje gezien (maar liep toen al achter) dus had direct argwaan en helaas werd toen een paar weken later bevestigd dat het hartje gestopt was. 6 januari m’n laatste miskraam gehad met 6 weken ook.
    Het doet altijd veel met me, maar heb ook in deze tijden enorm de steun van God ervaren en de troost dat ons kindje het nu beter af heeft. Tenminste van 2 keer heb ik dit heel bewust zo ervaren dat er echt leven is geweest en heel duidelijk mogen ervaren dat God sprak. Dit was ontzettend mooi!

    En het heeft me ook elke keer weer stil gezet dat God het leven geeft! En dit ook op Zijn tijd doet!

    Maar die miskramen versterken ook wel echt enorm de kinderwens.
     
    Isabella2020 en einad vinden dit leuk.
  8. Wat heftig ook wat jullie hebben moeten doormaken!
    Maar wat een mooie krachtige getuigenis.. mooi om te lezen!
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  9. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Welkom, zoals je merkt zijn we (momenteel) niet heel actief:roflmao:.

    Hoe gaat het bij iedereen?
    @iez, hoe gaat het met jullie dochter? Heeft ze nog last van aanvallen of is het goed onder controle? En hoe is jullie andere dochter eronder? Die mag nu ook al naar school, hoe vindt ze het?

    @toch3, hoe gaat het met jullie gezin? Ik blijf het bijzonder vinden dat zodra een baby geboren is, je niet meer kan voorstellen hoe het zonder die baby was.

    Bij ons gaat alles goed. We genieten enorm van onze baby, nu alweer 5 maanden, wat gaat het hard. Baby vindt het zelf nog niet hard genoeg gaan, en draaide gisteren op haar buik. Ze vindt het zo grappig dat ze nu de hele dag op haar buik draait. De andere drie waren veel later (ruim 7, 8 en bijna 9 maanden).
    De oudste had een paar weken geleden een blaasontsteking, met veel gedoe hebben we de antibiotica bij haar binnen gekregen. Twee weken geleden is ze tijdens het logeren van bed gevallen (met haar hoofd eerst) en had ze een hersenschudding, dat was bijna over en toen ging de glijbaan in de speeltuin opeens heel hard en 'stuiterde' ze met haar hoofd op de glijbaan, met een blauwpaars oog tot gevolg. Het ergste vond ze zelf dat haar tweede wiebeltand eruit was en nu kwijt is en dus niet in haar tandendoosje kan.

    Hebben jullie nog bijbelkring? Met mijn ene kring spraken we in de kerk af totdat de boel december in lockdown moest. Online wil niet echt met die kring, dus die ligt nu helemaal stil.
    De andere bijbelkring is september online begonnen (lag van het voorjaar wel stil), maar ik merk dat ik het wel lastig vind, heb de neiging om andere dingen te gaan doen.

    En via de kerk hebben we nu een 'bakactie'. Er zijn 4 doorgeefborden gemaakt (een gewoon bord, waar 'doorgeefbord' op is geschreven met porseleinstift). Via facebook kon je je opgeven (facebook van de kerk), er is een rooster gemaakt, de eerste maakt een taart en geeft dat aan de tweede op de lijst en op die manier krijgt iedereen een taart/iets lekkers.
    In eerste instantie was er 1 bord, maar er waren zoveel aanmeldingen dat de laatste wel heel lang zou moeten wachten, dus er zijn 4 groepen gemaakt. Via een aparte fb-groep (om niet de facebookpagina van de kerk vol met taart te 'gooien') zien we nu al het lekkers voorbijkomen dat wordt gemaakt.
    Ik vond het een erg leuk idee.
    Bekijk bijlage 681654 Bekijk bijlage 681655
     
    einad en Mir123 vinden dit leuk.
  10. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Pittige tijd hebben jullie achter de rug. Mooi hoe je je vertrouwen op God houdt en in Hem kracht vindt om deze teleurstellingen te dragen.

    Ook ik heb ervaring met miskramen (tussen nr 1 en 2, 2x). Mocht daardoor bij mn latere zwangerschappen voor een vroege echo komen. Is dat jou niet aangeboden, aangezien je er 'pas' met 10 weken achter kwam dat het vruchtzakje leeg was?

    Ik heb toen geleerd dat een positieve zwangerschapstest weinig zegt, eerst maar de echo afwachten of alles goed zit en er een hartje klopt.
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  11. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Welkom @Mir123, heftig al die miskramen. Wordt er ook onderzoek gedaan naar een mogelijke oorzaak?
    Ook ik heb het 1x meegemaakt en ik vond het ook heel heftig om mee te maken. Ik hoop dat je snel blijvend zwanger mag zijn.

    Ik ben inmiddels vandaag 23 weken zwanger. We kunnen niet wachten tot de baby er eindelijk is. We kijken er zo naar uit met z'n allen!
    Het gaat best goed. Natuurlijk heb ik last van diverse kwaaltjes, maar dat hoort er nu eenmaal bij...
     
    Mir123 vindt dit leuk.
  12. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ah lekker actief dus de jongste! Hier hebben we ook een enorm energierijk jongetje. Hij klimt en klautert overal op. Onlangs verschoof hij de triptrap van z’n broer naar de deur, klom erop, deed de deurklink naar beneden, van de stoel af en hup, daar kroop hij de gang in op weg naar de trap.

    Pff de oudste is dan ook
    wel erg bezig geweest zo te horen! Brokkenpiloot!

    Wat een super gave actie van de kerk zeg! Echt een heel leuk idee!

    Hier zit ik op bijbelkring van de kerk maar die gaat niet meer door. En op de bijbelkring (eens in de 3 weken) van een groepje in mijn oude woonplaats. Sinds de avondklok doen we hem online. Ervoor deelden we de groep in tweeën. Maar erg fijn dat dit in ieder geval nog doorgaat. Die stok heb ik gewoon nodig!
     
  13. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ja elke zwangerschap is in het begin erg spannend!
    Maar bij de 2e miskraam (tussen zoon 1 en 2 in) hadden ze wel al 8 wk echo maar we hadden zelf gekozen voor 10 weken echo.
    Daarna wel direct gekozen voor 8 wk echo. Maar eerder bieden ze hier niet aan.
    En met dat lege vruchtzakje gebeurde met 9 weken. Toen begon het te vloeien. Was in het weekend en gebeurde bij m’n ouders die bijna 2 uur bij ons vandaan wonen. Dus uiteindelijk daar nog echo laten maken in het ziekenhuis.

    Maar dat je Gods troost mag ervaren is zo enorm waardevol! Bij de 3e miskraam in jan 2018 had ik het de eerste 2 dagen erg moeilijk toen bleek dat het hartje niet meer
    klopte maar de derde dag sprak God zo krachtig, ik werd helemaal blij van binnen en heb daarna tegen veel mensen mogen zeggen dat ik blij was met dat God dit had gegeven! Ervoer ook echt dat ik ervan moest getuigen en als God dat zo geeft, gaat dat vanzelf! Dan zeg je dingen die je van jezelf misschien geeneens zou durven.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  14. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Ja heb na 3e miskraam een stollingsonderzoek gehad maar daar kwam niks uit en omdat we toen toch wel al een zoon hadden, had ik zoiets van het zal wel. Het kan blijkbaar wel goed gaan.
    En gelukkig daarna weer een goede zwangerschap gehad.

    Ja een miskraam moet je niet onderschatten heb ik wel echt geleerd.

    O wat leuk zeg al 23 weken zwanger! Fijn dat het goed gaat en snap dat je er ook naar uitziet!
    Ook de 20 weken echo gehad?
     
  15. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Kunnen jullie trouwens soms ook zo blij worden van het kinderlijke geloof en hoe ze dat soms zo heerlijk kunnen uiten?

    Ik had het een paar weken geleden.
    Was precies op de sterfdag (23 jaar geleden) van m’n moeder.
    Zegt onze oudste opeens tijdens het omkleden over z’n broertje:
    ‘Ik ben blij dat de Heere hem gegeven heeft!’

    Ik werd er zo ontzettend blij van. Hij zette me gewoon zo even stil bij het feit dat God ons de kinderen geeft. En ook dat Hij het leven neemt.

    En vorige week nog op de fiets hadden we een gesprekje over broer en broertje zijn.
    S: ‘ja en dan wil ik ook een broer hebben’
    Ik zeg dat dat niet kan omdat hij de oudste is.
    S: ‘ ja maar de Heere kan dat wel geven hoor, want de Heere (be)stuurt alles!’
    .... einde discussie....!

    Heerlijk zo die gesprekjes met de kinderen.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
  17. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Hallo allemaal,

    Lang geleden zeg! Hoe is het met iedereen?
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier gaat alles goed :)
     
  19. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Hi dames ja dacht laat ik hem weer open gooien. Was even nieuwsgierig hoe het met jullie gaat en of jullie ook lekker vakantie hebben. Hier alles goed. Wij hopen morgen of anders maandag naar de camping te gaan. We gaan 14 dagen kamperen met de caravan, eerste keer met de caravan dus ben benieuwd hoe dat gaat.
     
  20. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Gaat hier ook goed :) Ik heb het druk op mijn werk, mijn dochter begint een echte peuter te worden.. dat is wel weer even opnieuw het wiel uitvinden.
     

Deel Deze Pagina