Welkom Joppie. Conejita: wat een verdrietig bericht zeg. Hopelijk brengt je bezoek idd wat afleiding en vreugde, maar wellicht ook steun. We brengen het bij de Heer. Sterkte!
Joppie welkom meid... Conejita meis wat een vreselijk nieuws.... heel erg veel sterkte en kracht toe gewenst
Dankjullie wel meiden. Het was fijn in Nederland. Kb bracht zeker blijdschap! Ik ben wel heel moe want het slapen kost hem enorme moeite. En zo'n uitstapje naar Nederland gooit dan ook je ritme in de war. Ben echt uitgeput joh. Tis ook bloedheet hier dus word erg loom. Zit niet zo lekker in vel. Willen jullie hiervoor bidden? En ook voor mijn man? We zitten financieel een beetje moeilijk maar hij werkt al veel en hij wil nu nog meer gaan werken. Maar ik heb hem ook nodig... Lastig. Schoonzusje krijgt volgende week MRI scan en de week erna wrsch de uitslag.. Iez, ik hoop en bid dat je kleintje straks veilig en levend en wel in je armen ligt! Spannend de laatste loodjes! Ga je gewoon afwachten tot de bevalling begint of wordt je ingeleid? Hoe gaat het met de ander dames? Welkom Joppie! Ik zit nog even met iets.. Mijn ouders zijn christelijk maar vooral mijn vader heeft steeds meer kritiek en gelooft nog maar nauwelijks lijkt het. Ze zitten bij de PKN en een tijdje geleden vertelden ze me dat ze een cursus hadden gedaan en daarin hadden ze geleerd dat bijna de hele bijbel niet waar is? het heeft me heel onzeker gemaakt. Zij hebben me opgevoed en het voelde alsof de poten onder mijn stoel werden weggezaagd. Ik durf er steeds niet met ze over te praten, zo gevoelig ligt het voor mij. Zonder God ben ik nergens namelijk. Ben blij dat ik weer thuis ben wat dat betreft. Maar merk dat het me wel beïnvloedt.
Hi conejita, ik had je verhaal gelezen, maar wist nog niet wat te zeggen. Ik heb samen met mijn man de punten die je opgaf bij de Heer gebracht in gebed. Fijn dat je een fijne tijd hebt gehad hier in Ned. Hopelijk pakken jullie de slaapritme snel op want slecht slapen kan je echt opbreken weet ik uit ervaring. We hopen dat jullie financiële situatie veranderd, maar ook dat jullie als gezin genoeg tijd met elkaar kunnen blijven doorbrengen. Zijn er geen mogelijkheden voor jou om te gaan werken bijv.? Nog goedkoper wonen of iets dergelijks? Ik hoop dat ze toch nog iets voor je schoonzus kunnen betekenen? Hoe waren ze er zelf onder? Geloven zij en je broer? Fijn dat je ook bidt voor mn kleine, bedankt. De doktoren wachten gewoon af, ik word niet ingeleid. De kans is nl. groot dat ze eerder komt omdat ik al 2x een vroeggeboorte heb gehad. V.w.b. de situatie met je ouders. Ik heb geen antwoorden voor je, maar ik wil je bemoedigen om dagelijks voor het geloof van je ouders te bidden. Alleen de Heilige Geest kan overtuigen dat het Woord van God waar is. Ik hoorde net via Hour of Power. Twijfelen is makkelijk, vertrouwen is moeilijk. Negatief zijn is makkelijk, positief zijn is moeilijk. En toch is dat wat God van ons vraagt vertrouwen, positief zijn ondanks al die onbeantwoorde vragen in onze levens. Je geeft al aan zonder God ben je nergens. Dan moet je daar maar aan vasthouden en God wijsheid vragen. We hopen dat jij een licht mag zijn in je gezin/familie. En tijdens het bidden samen met mn man kwam de hele tijd het boek De Wetenschap en de Bijbel in mijn hoofd. Misschien kun je er zelf iets mee, of die cadeau geven aan je vader? Of er niets mee doen kan ook. Hoe dan ook sterkte in deze moeilijke situatie waar je met je eigen gezin en ook nog met de rest van de familie door gaat. Blessings
Lieve Iez Nogmaals ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie en dat je er voor gebeden had met je man! Ik zal zeker voor min ouders bidden. Mijn moeder gelooft nog wel hoor, maar mijn vader is ook erg rationeel en ja, geloven moet je ook ervaren he. Dan kunnen je alle ratio wegvegen. De laatste dagen realiseerde ik me ook; wat vind ík eigenlijk? Waarom laat ik me zo beïnvloeden? En dat gaf me rust, want ik weet dat God er is. Ik zet nu vaak liedjes op van Elly en Rikkert voor Kaléb, en ik zing mee en voel: dit wil ik meegeven, ook al zijn er soms vragen en onzekerheden. Dat boek zal ik zeker even op gaan speuren. Ook ken ik een hele fijne en lieve dominee van de vorige kerk van mijn ouders en misschien dat ik haar ook even mail. Dat wilde ik al langer doen, ik vind het soms ook fijn om over Noa te praten. En wilde dat ook met haar doen via de mail. Maar het bidden zal ik ook zeker doen voor mijn vader. Mooi dat je dat zegt, van het licht. Een tijdje geleden toen ik twijfels had en dit voorlegde bij God, "hoorde" ik als antwoord "blijf in het licht". En op mijn geboortekaartje stond "Schep in haar, God, een hart dat leeft in het licht". Nog steeds ontroert me deze tekst. Mijn moeder "hoorde" deze tekst heel duidelijk toen ze zwanger was van mij, en ik heb hele donkere tijden gekend in mij leven. Toen ik God hervond, kwam er steeds meer licht. Ook leerde ik mijn man kennen en beiden wisten we niet van de andere dat die gelovig was. Bij beiden is het geloof erg versterkt en samen bidden we ook en we weten dat God ons bij elkaar heeft gebracht. Anyway, het "licht" betekent iets voor mij . Heel mooi dat jij dat nu zo zegt! Het slapen gaat zo zo. De ene x heel goed, andere x minder. Ik zie wel vooruitgang maar ik ben ook wel heel moe. Hij wordt heel vaak wakker. Ik moet zelf chat mij rust pakken en het liefst wil ik ook wat gaan bewegen of sporten. Lekker buiten. Het is hier alleen heel warm dus het moet 's ochtends vroeg en dan moet mijn man dus voor Kb zorgen. Nu met zijn extra werk weet ik niet of hij hier puf voor heeft. Maar ik ga het even bespreken iig. Ik heb ook een lieve buuv die wel eens oppast, maar die gaat net deze week met vakantie. Financiën, ja ik ga zeker werken, heb twee opties op werk maar dat is na de zomer. En hier begint het kinderdagverblijf ook in september dus nu zit ik nog thuis en dat vinden we ook fijn, Kaléb is nog zo klein. Ik heb ook hier nu meer vertrouwen in, ben ook trots op mijn man dat hij erbij gaat werken. Wrsch is hij overdag een x extra vrij dus hebben we toch nog wat tijd samen . Mijn schoonzusje heeft de scan gehad en krijgt donderdag de uitslag. Zij is wel gelovig, mijn broer niet. Ze gaat nu ook naar een soort dagbesteding, wat ik wel heel goed vind, want ze was een beetje depressief. We hopen en bidden op een goed behandelplan, kracht, hoop, en nog vele mooie jaren samen!
Graag gedaan conejita. Fijn dat je stil staat bij hoe je erin staat en wat je overtuiging is. Hou vooral daaraan vast. En zoals je zegt, er zijn tal van zaken die we niet kunnen begrijpen en waar we geen antwoord op hebben. Zaken waarvan we soms denken God waarom, maar dat is voor mij althans niet een reden om te twijfelen aan zijn bestaan. Kijk maar naar Job wat er allemaal gebeurde, vreselijke dingen, en toch God bestaat. Wat fijn dat je bemoediging vindt in het woord "licht". Thx for sharing. Wat goed dat je zaken bespreekbaar maakt en dat er vooruitzicht is dat jullie toch samen kunnen zijn ondanks dat hij extra (en jij ook) gaat werken. Ik hoop dat je schoonzus veel steun vindt bij God ongeacht wat er verder gebeurd. Uiteraard hoop ik dat genezing voor haar onderdeel van Gods van voor haar leven is. Sterkte!
Nou je bent van harte welkom Givenchy, maar word niet al te enthousiast want ik heb het idee dat mensen massaal afhaken. Ik zie niet echt dat er onderling het gesprek wordt aangegaan. Behalve een paar van ons. Ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Wellicht dat dit openbaar is? Toen het besloten was deed men veel meer actief mee. Ik weet zelfs dat een paar verder zijn gegaan op fb, maar dat vond ik te openbaar dus bleef ik hier hangen.
Wat fijn dat dit topic er is! Mag ik hier ook meekletsen? Zelf altijd christelijk opgegroeid, mijn man is niet christelijk opgevoed. Inmiddels zijn we getrouwd, gaat hij trouw mee naar de kerk, maar geloof moet groeien en in je gaan leven. Ik merk dat het bij ons beide soms erg leeft en dan weer afzwakt. Maar wel erg fijn om met andere meiden te kunnen praten!
Mag ik mee doen? Heb een actief christelijk achtergrond. 2013 gedoopt mocht mijn getuigenis afleggen! En 13 maanden getrouwd. En nu lekker zwanger zijn precies 5 weken. Het is Gods wonder!
Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om zo open het gesprek aan te gaan hoor. Om diep te gaan op een vrij open forum. Ben nogal een binnenvetter. Maar ik vind het wel fijn om te lezen
Ik had al zo'n vermoeden dat het openbaar zijn een oorzaak kan zijn en dat kan ik me heel goed voorstellen hoor. Maar niet alle gesprekken hoeven uiteraard heel diep. Bijv. het verwelkomen/ingaan op nieuwe aanmelders etc. (Het is geen kritiek naar iemand maar volgens mij is er meer mogelijk). Ik ben zelf ook niet al te actief, maar dat komt omdat ik op het punt sta te bevallen en dus even druk ben met andere zaken, al doe ik m'n best om zo betrokken mogelijk te zijn. Nieuwe dames welkom! Ik wil iedereen aanmoedigen om iets meer te reageren, ook al is het een kleine bemoediging als iemand hier iets deelt. Samen kunnen we deze topic een mooi warm nestje maken 😊
Heey dames... sorry voor t verwaarlozen. Jullie zijn niet de enige die ik verwaarloos... ben blij als ik t thuis allemaal nog red. Welkom dames!!! Iez wat spannend zeg!! Pff fijn dat je t al tot zover red!! Echt n zegen!