Oppas aan huis - uurprijs?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Confidence, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hallo,

de titel zegt het al.
    Als ik een meisje laat komen die komt oppassen, voornamelijk de avonduren, wat moet ik dan ongeveer rekenen wat ik per uur moet geven? En is het minder als ze overdag komt?

Stel dat dit meisje ook de opvang uren overdag kan doen, als een soort van "gastouder" krijg ik dan ook geld van de belasting terug en zo ja, moet zij dan in het bezit zijn van bepaalde diploma`s? ofwel zitten er eisen aan?

Wie heeft ervaring hiermee?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik lees even mee heb precies dezelfde vraag wat betreft een oppas in de avond, meisje rond de 15.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben sinds enkele jaren een vaste oppas voor 1 avond per week. Zij komt als de kinderen al in bed liggen en krijgt 5 euro per uur (voor 2 slapende kinderen). Als ze wakker zouden zijn, zou ik nog wel iets meer betalen, denk ik, want dan heeft ze er ook meer werk aan.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik betaal mijn oppas 6 euro per uur, ongeacht of het overdag of 's avonds is. Normaliter slapen de kinderen 's avonds wel (en dan stelt het oppaswerk niet zo veel voor, ze kan dan tv kijken of studeren) maar dat weet je nooit. Ik wil geen discussie krijgen omdat toevallig een van de kinderen niet wilde slapen.

Als je in aanmerking wil komen voor kinderopvangtoeslag moet zij inderdaad in bezit zijn van de juiste diploma's en volgens mij moet je het contract dan ook via een gastouderbureau sluiten. En ik neem aan dat je dan tenminste het minimumloon moet betalen, dat ligt dus heel wat hoger dan een gewone oppasvergoeding. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat een meisje van 15, 16 jaar als gastouder mag werken (welke 16-jarige heeft een MBO-2 diploma?), terwijl veel mensen er geen moeite mee hebben om die te laten oppassen.

5. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Alvast bedankt voor de reacties.

@ Bri, ik heb niet gezegd dat mijn oppas 16 is ;)
    Ik heb gewoon een volwassen meid van 19 of 20 jaar.
    Ze werkte eerst in het KDV van mijn zoontje, maar door bezuinigingen is haar contract niet verlengd, vandaar mijn gedachte om haar in huis te nemen als gastouder.....

6. Bri

Bri Niet meer actief

Sommige anderen noemden wel zo'n soort leeftijd.
    En bij 'meisje' kan je ook van alles bedenken... vandaar dat ik erover begon.

Maar goed, als je haar als gastouder aan huis wilt laten werken, moet je haar inderdaad ten minste het minimumloon betalen, en daar komt dan nog een soort opslag voor het GO-bureau bij. De diploma's lijken me in haar geval geen probleem, die zal ze wel hebben als ze voorheen bij een kdv werkte.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je geld terug wilt krijgen, dan zal zij zich wel moeten inschrijven bij een gastouder bureau. Vervolgens verloopt de betaling ook via dat bureau en dat is minstens het minimumloon. Houd er rekening mee dat je ook een deel van de vakanties moet doorbetalen. En ook bij ziekte moet je een deel doorbetalen, geloof ik.

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    En als het dan dus via zo'n bureau gaat betaal je voor de avonduren al meer en voor het in huis zijn betaal je meer.

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze oppas voor incidentele dingen (ouderavonden, uit eten etc) is hbo kinderverpleegkundige en vraagt 6 euro als ze wakker zijn en 5 als ze slapen.

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oppas komt elke week een avond en krijgt €5 per uur. Volgens het Nibud hoef je minder te geven, een euro of 3-4

Deel Deze Pagina