Nuna Pepp of Bugaboo Bee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joolzz, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    In februari komt onze tweede en ben van plan om in de loop van volgend jaar een nieuwe buggy aan te schaffen. Ik heb een mutsy 4rider kinderwagen maar vind deze niet fijn en ben dan ook eigenlijk alleen van plan om m te gebruiken met de kinderwagenbak. De oudste heeft eigenlijk vanaf dat ze de wagenbak ontgroeid was altijd in de Pepp gezeten.

Ik ben een groot fan van mijn Nuna Pepp maar wil toch nog wat vergelijken. De Nuna Pepp luxx heeft als voordeel tov de gewone Pepp dat de beentjes omhoog kunnen. Ik heb een lijstje met voor- en nadelen en hoop op gebruikerservaringen van jullie, bedankt alvast! Ik laat de prijs trouwens even buiten beschouwing, weet dat de Bee veel duurder is maar dat heb ik er evt voor over. Ben heel benieuwd naar het comfort.

Nuna Pepp:
    + rijdt licht en fijn
    + kan mee op de fiets
    + klapt plat in
    - weinig ruimte onder de buggy
    - maakt herrie op harde ondergrond
    - kan geen meerijdplankje aan

Bugaboo Bee:
    - kan niet mee op de fiets (denk ik)
    + klapt klein in en is licht
    + kan meerijdplankje aan

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb beide de nuna pepp (niet de luxe variant) en de bee.
    Moet zeggen ben over beide echt super tevreden maar... in de pepp zou ik nooit een pasgeboren baby leggen. Zou dan toch voor de bee gaan en de nuna echt als buggy gebruiken voor op de fiets en als jullie met het hele gezin erop uitgaan.

3. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Bedankt voor je reactie!

Ben ook niet van plan de buggy vanaf de geboorte te gebruiken (alleen evt voor kleine stukjes, maar dan met maxi cosi erop) maar vanaf een maand of zes. In dat opzicht vind ik het dus erg belangrijk dat een buggy goed plat kan. Mijn dochter klom met 5,5 mnd uit de wagenbak dus toen over op de buggy inzet. In de mutsy zakte ze helemaal weg en in de pepp zat/lag ze heerlijk

4. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even laten weten dat er op de Nuna Pepp wel een meerijplankje past.:)

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wij hebben de pepp, en wil echt nooit meer zonder.

de herrie valt echt wel mee hoor!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.765
    113
    Hier de pepp luxx, en ik heb geen idee over welke herrie je het hebt... En in het mandje eronder kan je aardig wat kwijt hoor!

Hij kan trouwens wel helemaal plat, voor vervoer van een jonge baby zou ik m niet gebruiken maar het is wel ideaal om m heel even neer te leggen of een luiertje te verschonen (buggy is van grote zus, kleine broer zit in de draagdoek/bondolino. Dat zou voor jou ook nog een oplossing kunnen zijn trouwens, hoef je ook niet aan een meerijdplankje te denken)

7. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    bedankt voor jullie reacties

Nogmaals, het is niet de bedoeling om er een baby in te vervoeren hoor! En draagdoek/draagzak gebruik ik ook wel graag inderdaad.

Welk meerijdplankje past er op de Pepp?

De herrie die ik bedoel is als ik met de Pepp over ongelijke ondergrond rijd, dan rammelt dat nogal (de wieltjes zeg maar)

Deel Deze Pagina