christen zijn en een kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke21, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @lilith- ik ken het ergens van, heb het eerder gehoord! vind het heel mooi.

mijn schoonmoeder is er van overtuigt, dat als we getrouwt zijn, dat het dan lukt, dan is er rust, nu heeft mijn vriend (en ik ook een beetje) het gevoel dat je iets doet wat je wel graag wilt, maar niet "mag". Het is natuurlijk k*t dat het niet wil, en we gaan gewoon verder, maar ik vraag me echt af of het dan wel lukt omdat het dan ook echt "mag"? het is een ja en nee strijd voor ons beiden.

groetjes

patje20

2. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    nee, ik heb evengekeken, maar kan hem niet vinden. wat is de titel?
    'k ben wel benieuwd wat de naam van een tegen hanger kan zijn :)

3. Rhode

Rhode Lid

10 nov 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Hoi Patje20,

Het lijkt me niet dat het helpt als je gaat trouwen. Er zijn zoveel mensen die samenwonen en kinderen krijgen. Al ben ik niet voor samenwonen.
    Als je alleen zou trouwen omdat je graag een kindje wil denk ik niet dat het dan opeens wel gaat.

groetjes Rhodé ;)

4. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wilde hier ook nog even op reageren. Ik ben zelf wel christelijk opgevoed maar doe al jaren niet meer echt aan dit geloof. Ik ben me meer spiritueel gaan ontwikkelen en geloof dus wel dat er meer is tussen hemel en aarde en hoe je het ook noemt het komt op hetzelfde neer.
    Maar ik geloof er wel in dat als het zo moet zijn dat het dan gebeurt. Bij de een is dat heel snel, bij de ander duurt het wat langer etc. En bij sommige mensen gebeurt het nooit, waarom?
    Daar heeft nog nooit iemand antwoord op gekregen.
    Maar ik geloof wel dat je hier op aarde bent om je levenslessen te leren. Zelf geloof ik dan ook in meerdere levens.
    Maar daar wil ik verder niet op doorgaan, dat past hier niet in dit forum ;)
    Als het zwanger worden niet zou lukken zou ik ook erg verdrietig en boos zijn. Toch moet het dan zo zijn.
    Maar natuurlijk kun je eerst wel alle hulp proberen die er dan is, kvi, ivf etc. Dat is niet voor niets uitgevonden. In sommige gevallen heeft de natuur gewoon een zetje nodig. En lukt het dus alsnog.
    Ik wil jullie allemaal een gelukkig en vooral gezond 2007 wensen. En hopelijk mag jullie wens (snel) uitkomen!

groetjes Nikkie

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
  6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wat ik dan wel typisch vind, en ook wel weer knap van dit forum/onderwerp: in de "tegenhanger" gaat het over nekharen die overeind gaan staan als ze iets over gelovigen horen en dat het allemaal onzin is enzo....terwijl jullie er allemaal wel voor open lijken te staan dat ik als niet helemaal volwaardig gelovig persoontje gewoon de vragen kan stellen, zonder dat jullie melden dat je nekharen overeind gaan staan.....pffff.....

Dit onderwerp is dan veel rustiger...

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Don't worry meiden, dat topic is niet gestart naar aanleiding van dit topic ;) maar door een ander topic over geloofsovertuigingen die je ook in de lounge kunt vinden...

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh, nee, ik vond het gewoon wel grappig.....ineens twee van deze onderwerpen!

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik zal ff uitleggen wat ik precies bedoelde, het is meer van als we getrouwt zijn dan is er meer rust in je hoofd, valt alles op zn plek zeg maar. maar om nou zwanger te proberen te worden met in je achterhoofd ik ga heeeell veel problemen krijgen is ook geen pretje, dus daarom snap je?

10. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wat een mooie uitspraak, denk dat het inderdaad zo is. Ik zou graag alles willen begrijpen van Gods plan, maar dat kan ik niet. Dat betekent ook zeker niet dat ik het allemaal maar makkelijk vindt... zeker niet! Maar ik vertrouw erop dat God mijn leven leidt..

11. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Judy, fijn dat je het zo ervaart (al heb ik er niet zoveel meer aan bijgedragen..)! En heel fijn om hier zo met elkaar te praten en te lezen, geeft mij weer veel hoop en blijdschap.. :D

12. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Die heb ik ook al eens gehoord,maar dan van eenborduurwerk. Ik heb wel een snagedacht om een hart te borduren voor iemand die ook moeite had met de nare dingen in haar leven en die dan omgekeerd op en kaart te plakken, dat je dus de lelijke kant buiten had en dat al sje de kaart open deed dat je dan de mooie kant zag met natuurlijk de uitleg erbij, zoals die van dat tapijt. Het is er nog nooit van gekomen, maar het idee blijft. Wie weet doe ik het ooit nog eens.

Gisteravond met mijn man gepraat over deze topic. Hij vond het echt een vrouwending, een forum. Dat si misschien persoonlijk. Maar wat hij wel hel tof vond is dat er zoveel diepgang kan zitten en dat er diepe vragen gestald worden. En dat het allemaal op een rustige manier gebeurd. Wederzijde acceptatie van elkaars meningen. Dat vind ik heel bijzonder hoor!

Fijne dag vandaag! (ik twijfel of ik ga testen zodadelijk...)

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Marieke, je hebt helemaal gelijk, dat bedoel ik nou!

Maar ehm.....wel even laten weten of je getest hebt hoor!

14. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ja... ik heb getest.
    Negatief (natuurlijk) eigenlijk had ik dat ook wel verwacht, mar ik was zo onzeker aan het worden. Nu weet ik gewoon dat die ongi even door moet zetten.
    Aan de andere kant, misschien heb ik opeens deze maand een langere cyclus... Zou ook kunnen, dan duurt het allemaal wat langer.
    Ik wacht wel af. Maar nu voel ik me opeens wel wat lekkerder, niet die onzekerheid :)

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sorry hoor, maar wat een gel*l is dat! Ik heb van mezelf geen eisprong. Dat zou dus betekenen dat ik van mijn leven NOOIT op de natuurlijke weg zwanger zou zijn geraakt. „Omdat het de juiste tijd niet zou zijn“ of "omdat God het niet wil"? Wat een onzin!

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Mijnimeel; Zij mag dat toch zo ervaren?

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tuurlijk lilith, maar is niet makkelijk om te lezen hoor als je lang bezig bent, zeker als je er zelf niet op die manier in gelooft.
    ik ben ook maar afgehaakt van dit topic, omdat het toch veel verder gaat dan ik zelf denk en voel.

18. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Poe, ik ben even met stomheid geslagen...

Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen het eens is met de manier waarop wij dit zo ervaren, dat wij een kindje als een gift van God zien.
    Ik kan me zelfs voorstellen dat als je niet in God gelooft dat je je dat niet kan voorstellen en datje dan een stuk minder met deze topic hebt. Het is dan idd je goed recht om niet verder te kletsen met ons zoals Natasja heeft besloten. Daar heb ik alle begrip voor.
    Maar de reactie van mijnimeel doet me toch wel pijn. Begrip komt van twee kanten en ik denk niet dat het de beoeling is met deze topic om anderen 'over te halen' om ook zo te gaan denken, maar wel uitwisseling van gedachten met andere christenen en ook wel met mensen die erin geinteresseerd zijn, want daar zijn er ook wel een aantal van. Maar dat gaat dan wel op een positieve manier.

@mijnimeel: ik ben voor jou ontzettend blij dat je zwanger bent! geniet er lekker van en over een aantal weken mag jij gaan genieten van een klein hummeltje :) (een wondertje in mijn ogen)

liefs,
    Marieke

19. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook ik wil hier even op reageren. Zelf ben ik gelovig en vind het een moeilijke kwestie..
    Ik wil alleen maar zeggen, God heeft je ook een geweten gegeven.. Als jij vind dat het geoorlooft is om in de MMM te gaan om je kinderwens in vervulling te laten gaan, zou ik het altijd doen.
    Als je er zelf al aan twijfelt.. kun je Hem ook vragen wat Hij wil..
    Je krijgt dan vanzelf het gevoel wat kan en wat niet.

De wetenschap is er.. maar het is maar net waar jij je goed bij voelt..
    God heeft de wetenschap zover laten komen.. waarom niet voor jou/jullie?

Groetjes Kalush

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als jij vind dat het geoorloofd is om in de mmm te gaan?

ik snap niet goed wat je daar mee bedoeld.

Deel Deze Pagina