Misschien een rare vraag, maar je hoort zoveel van mensen hier en daar. Had gehoord dat sommige zelfs tijdens hun menstruatie vruchtbaar kunnen zijn . Weet iemand dit? Soms komt het voor dat iemand zwanger is en toch nog elke maand menstruatie krijgt (nog zo'n 2 a 3 maanden daarna. Waar kan dat door komen?
Tijdens de menstruatie ben je NIET vruchtbaar. Wat die mensen bedoelen is dat ze zwanger waren en toch nog ongesteld werden. Maar zij waren dus al zwanger. Maar zwanger WORDEN tijdens je ongi kan niet, want een ei heeft minstens 8 dagen nodig om rijp te worden en na die 8 dagen kan het dus springen, maar tegen die tijd is je ongi al voorbij. Doorgaan springt het ei na 14-16 dagen.
als je vrijt tijdens de ongi, kun je wel zwanger raken! stel dat je 8 dagen ongi bent en je vrijt op de laatse dag, en je ei springt op dag 12. zaadjes kunnen best 4 dagen blijven leven (uitzonderlijk, maar toch) en dus kun je zwanger raken tijdens je ongi... heeeeeeeeel uitzonderlijk, maar het kan wel....
Thanks Ladies voor de antwoorden. De kans is dus superklein. Ik ben meestal niet langer dan 4 dagen ongesteld. Vrij kort heh?
ehm ahum, hier het "levende" bewijs dat je wel degelijk vruchtbaar bent tijdens de menstruatie, dat was toen bij de 1e het enige "weekend" dat we gevreën hebben (voelde me niet lekker) en werd tot 2x toe nog ongesteld daarna voordat bleek dat ik zwanger was... het was na het horen van hoelang ik zwanger was terug rekenen, en toen kwamen we uit in het weekend dat we op visite waren bij zijn zuster in Waalwijk....en zowel daarvoor als daarna (na de menstruatie) hebben we geen sex gehad... dus hoe het ook in de boekjes staat een lichaam is een apart iets, maar ze hoeven bij mij niet aan te komen dat je niet zwanger kan raken tijdens de menstruatie want dat kan dus wel degelijk, evenals nog meerdere malen gewoon ongesteld worden terwijl je zwanger bent... dit is ook gebeurd tijdens de 2e zwangerschap, toen ben ik door de pil heen zwanger geworden...en ook nog 2x ongesteld geweest. en niet meer of minder, maar gewoon zoals altijd...