Hallo allemaal! , Bij deze open ik een nieuwe zwanger worden club speciaal voor dames van 30 jaar en ouder. Wilde me eigenlijk bij een bestaande zwanger worden club aansluiten. Ik zag echter dat de meeste van deze clubs al langere tijd bestaan, veel leden hebben, en door de grote hoeveelheid berichten wat onoverzichtelijk zijn geworden. Ik zal me even voorstellen; mijn naam is Marjolein, ik ben 33 jaar en woon samen met mijn man (32) en onze 2 katten en 1 konijn in Brabant. Sinds mei 2013 gestopt met de pil en sinds augustus 2013 gaan we voor ons eerste kindje! Ik hoop hier in contact te komen met dames van 30 jaar en ouder welke ook gaan voor een 1e of 2e of 3e of 4e.. enz.. kindje. Ik wens iedereen alvast heel veel succes bij het zwanger raken! Dat deze droom maar snel uit mag komen! Groetjes Marjolein
Ha! Ik had ook wel zin om een beetje te leuteren over zwanger raken. Begin het helemaal te ontdekken, dat forum-gebeuren! Mijn verhaal is ietsje anders; ik ben 32 jaar en eigenlijk al ruim 2,5 bezig met iets levensvatbaars op de wereld zetten. Inmiddels 3 miskramen; 1 vroege bij 6,5 week en 2 missed abortions waarbij hartjes respectievelijk bij 9,5 en 10 weken gestopt waren. Laatste miskraam was afgelopen juli. Hierna lange nasleep met complicaties. Na lange tijd cyclus weer hersteld en nu zeg maar de 3e serieuze ronde. Ben weer best wel gefocused op zwanger worden merk ik. Ook omdat op het moment van die 2 streepjes het verdriet van de andere miskramen pas echt weer op de achtergrond raakt. Althans, dat was de afgelopen keren zo. Ben kortgeleden 32 geworden en voel me nu al zo'n oude muts. Dan denk ik echt: shit, nog 8 vruchtbare jaren!! Komende week zal ovulatie weer komen. Ga vanaf morgen weer over ovulatiestokjes piesen. Dure hobby. Maar ik wil het een soort van onder controle houden. Ondertussen moet ik er alles aan doen om manlief NIET te laten merken dat het vruchtbare dagen zijn want prestatiedruk werkt averechts bij hem. "Nee joh liefie, gewoon ff voor de leuk! Volgende week wordt het pas weer interessant..." Dat soort taferelen. Verder gebruik ik niks extra's. Alleen Etos zwanger worden tabletten. En wilde komende week eens kijken of Pre-Seed wat zoden aan de dijk kan zetten. En jij? Hey en lig jij ook echt na het klussen met je billen omhoog enzo?
Hoi Maria32. Welkom, leuk dat je meepraat! Wat rot voor je die 3 miskramen. Eerst het blije gevoel zwanger te zijn en dan gaat het vervolgens mis. Dat je maar weer snel zwanger mag raken en dat het dan allemaal wel goed verloopt! "Ben kortgeleden 32 geworden en voel me nu al zo'n oude muts. Dan denk ik echt: shit, nog 8 vruchtbare jaren!!" Hahaha dat gevoel ken ik! Ik ben kort geleden 33 geworden. Op zich vind ik dat nog niet eens zo oud. Maar als ik dan in mijn omgeving meiden van halverwege de 20 of zelfs begin 20 zwanger zie worden dan voel ik me ook een oude muts! Ik dacht eigenlijk zo rond mijn 30ste voor het eerst moeder te worden, Maar ben nu eigenlijk pas gesetteld dus eerder kwam het er helaas niet van. En ja...voor een zwangerschap ben je toch afhankelijk van 2 personen he. Oh ovulatietesten gebruik ik ook! Ik gebruik die van Kruidvat. 13,95 voor 7 stuks. Ja, ik ken dat wel van die prestatiedruk. Mijn man had in eerste instantie ook zo iets van 'we doen het gewoon wannneer we er zin in hebben en niet naar aanleiding van zo'n ovulatietest'. Maar toen heb ik hem het een ander onder zijn neus gewreven: de hoeveelheid kans per maand om zwanger te raken en dat die kans ieder jaar ietjse kleiner wordt, de geringe maandelijkse vruchtbare dagen van de vrouw enz en dat we anders over een tijdje naar een vruchtbaarheidskliniek zouden moeten gaan. En toen had hij ineens geen problemen meer met die ovulatietesten hahahaha. Hij wil zelf ook heel graag kinderen maar hij had alleen niet in de gaten dat het soms wel even kan duren om zwanger te raken. Ja die Etos zwanger worden tabletten gebruik ik ook. En daarnaast tarwekiemolie en visolie. Ik heb een lf van 10 dagen. Dat is aan de korte kant. Ik las op internet dat het gebruik van tarwekiemolie de lf zou kunnen verlengen en dat het nog meer gunstige effecten op de cyclus zou kunnen hebben. Het is de eerste maand dat ik visolie en tarwekiemolie gebruik dus het is nu nog eventjes afwachten wat voor een resultaat het heeft. Ja Pre-Seed gebruiken wij ook sinds een maand of 2. Fijn spul hoor! En met de billen omhoog doe ik sinds kort ook meestal, met een kussen eronder. Niet zo lang. Blijf meestal ongeveer een kwartiertje liggen. Ik heb mijn eisprong 9 dagen geleden gehad. Hier is het weer spannend dus!!
Morgen heb ik mijn nod. Sinds gisteravond allemaal krampjes in mijn onderbuik. Ben erg benieuwd of het deze maand gelukt is! Heb me voorgenomen om pas een zwangerschapstest te doen na mijn nod.
Zijn er helemaal geen dames die mee willen babbelen? Hier is alweer roze slijm te zien dus het is deze maand weer niet gelukt! Balen! Op naar poging 7!
Owwwwww neeeeee!!! Balen weer, zeg! Toch elke keer weer een teleurstelling. Ik heb op een gegeven moment ook wel eens moeten huilen omdat het weer niet gelukt was. Grrrr. Wat is iets wat eigenlijk heel natuurlijk moet zijn toch frustrerend af en toe! Nou ik vind t rot voor je. Je hebt er in ieder geval weer alles aan gedaan deze ronde. Ik verwacht any moment een positieve ovulatietest. Ondertussen netjes om de dag aan het klussen. Daarna mag ik op het wachtbankje, pfffff
Ik ben Wendy ben 32 jaar en woon samen met mijn vriend di is 42. We zijn al ruim 3 jr bezig en hopen op ons wondertje. In okt na 2,5 jr naar gyn gegaan en uit de testen bleek dat mijn progesteron te laag is. Heb hiervoor clomid gekregen. Ik heb nu 1 ronde gehad en tweede is bijna ten einde. Zondag mijn Nod. Hierna nog twee rondes en dan gaan we naar de gyn om te praten over IUI
Welkom Elphaba1981, leuk dat je meepraat! Wat vervelend voor je dat jullie al zo'n tijd bezig zijn maar het nog niet gelukt is. Maar wat fijn dat ze de vermoedelijke oorzaak hebben ontdekt! Hoop dat het nu wel snel gaat lukken! Wat houdt dat precies in als je progesteron gehalte te laag is? Is dat het hormoon dat na de eisprong wordt aangemaakt? @Maria32 Oh verschrikkelijk he, dat wachtbankje! Voel jij ook die drang om veel te vroeg te testen? Ik had dat voor het eerst deze maand niet. Was veel te bang om weer teleurgesteld te worden. Baalde echt enorm om weer ongesteld te worden. Maar een pluspunt is dat ik voor het eerst een lf heb van ruim 12 dagen ! (Voorheen maar 10 dagen) Waarschijnlijk heb ik dat te danken aan die tarwekiemolie.
Ja dat maak je aan na je eisprong en als je te lage progesteron hebt dan kan je eitje niet innestelen. Ik heb ook last van testdrang. Probeer als ik nog niet ongi ben tot zondag te wachten met testen
@Elphaba : Ik zie in je ticker dat je 1 dag overtijd bent! Spannend hoor! Hoop dat het raak is! Gebruik je trouwens ovulatietesten? Hier is de menstruatie vandaag pas doorgebroken. Dinsdagavond had ik een heel klein beetje roze slijm en woensdag en donderdag ook. Gisteravond deden mijn (.)(.) erg pijn. Daar heb ik normaal nooit last van. Vanochtend nog niets te zien maar ook geen pijnlijke (.)(.) meer. Sinds vanmiddag donker roze slijm helaas. Vanochtend kon ik het niet laten om toch even een testje te doen. Had alleen geen zwangerschaps testen meer liggen alleen maar een ovulatietest. (omdat als er zwangerschapstesten in huis liggen ik het niet kan laten om ze veel te vroeg te gebruiken ) Een ovulatietest kan een mogelijke zwangerschap ook laten zien omdat het hormoon dat voor de eisprong aan wordt gemaakt en wat bij een zwangerschap aan wordt gemaakt sterk op elkaar lijkt. Als is het er niet voor bedoelt natuurlijk. Maar zo eigenwijs als ik ben toch een een testje gedaan. En daar was een duidelijke donkere teststreep op te zien. Normaal is er bij mij rond de menstruatie geen streepje te zien.
Oke ja....en nu??? Rennen naar de winkel toch?!? Misschien ben je toch zwanger!!! Dat je zo relaxt blijft! Ik ben heel benieuwd. Hier ovulatievandaag. Op rechts! Ik voel dat superduidelijk, dus eigenlijk heb ik die suffe testen niet nodig, maar toch. We hebben de afgelopen week netjes om de dag geklust. Gisteravond voor het slapen voor het laatst. Vandaag mijn ovulatie. Hoppa!!! Dat moet toch zeker goed komen! Morgenochtend nog even een klusje en dan zijn we er denk ik wel voor deze ronde. Ach misschien zondag ook nog een keertje, voor de leuk. Ik heb altijd het idee dat het belangrijker is om voor je ovulatie te klussen dan als de ovulatie er echt is. Dat sperma moet eerst een enorme weg afleggen voor het eindelijk op plaats van bestemming is, toch. Hey en elpha, jij kan ook binnenkort al testen!! Hou je het vol tot zondag? Succes meiden
Hey Maria, Nee ik ga niet naar de winkel rennen hoor haha. De menstruatie lijkt echt door te zijn gebroken en mijn (.)(.) doen vandaag ook geen pijn meer. En als ik weer ga hopen is het straks weer een teleurstelling. Ik heb mezelf al zo vaak voor de gek gehouden. Maar heb nu wel echt het gevoel dat er iets zat. Maar gezien het bloed denk ik niet dat het er nog zit. Ik doe morgen nog wel zo'n ovu test. Als de streep dan duidelijker is ren ik wel naar de winkel! Wat handig dat jij je ovulatie voelt! Dat heb ik niet. Maar dan zou je idd niet perse ovulatietesten hoeven te gebruiken. Om de dag klussen geeft wel de grootste kans op zwangerschap. Moet eerlijk bekennen dat het er hier niet altijd van komt ivm rare werktijden ed.
Hallo! Mag ik ook meekletsen? Ik ben 34 jaar, getrouwd en mama van twee kids uit mijn eerste huwelijk. Nu willen mijn man en ik proberen of we een derde wondertje op de wereld kunnen zetten. Het is voor hem dus zijn eerste. Op 10 januari is mijn spiraaltje verwijderd. Daarna, op 15 januari, heb ik volgens mij mijn ei gehad. Ik had scherpe pijn links onderin mijn buik. Dat hield een dag aan en toen was het weg. Een paar dagen later wat bruin slijm en verder helemaal niets. Ik weet niet meer wat ik denken moet, ik hoop natuurlijk wel dat het raak is, maar ga er niet vanuit. Het zou wel heel bizar zijn...
Welkom Ravi, Leuk dat je met ons mee wil babbelen! Bruin slijm... het zou best wel eens een innestelingsbloeding kunnen zijn!! Spannend! He wat rot voor je Elphaba!!! Ik had het zo fijn voor je gevonden als het deze maand was gelukt! Sterkte meis!
Ben gelukkig vandaag iets minder emo dan gisteren. Toen kon ik de hele tijd wel huilen Maar gelukkig dit weekend genoeg afleiding
Ja dat snap ik. Fijn dat je dit weekend lekker wat afleiding hebt! Ik heb gisteravond donkerroze/paars slijm verloren en wat helderrood bloed. En daarna alleen nog maar een klein beetje bruin bloed. Normaal gesproken verlies ik geen bruin bloed. Toch maar een zwangerschapstestje gedaan maar die was helaas negatief. Heb ook helemaal geen zwangerschapssymptomen ofzo. Dus misschien gewoon een beetje een vreemde cyclus deze maand.
Echt balen. Ik voel mezelf altijd het rotste als je al weet dat het niet is gelukt maar je ongi laat nog even op zich wachten. Zo'n enorme teleurstelling! En tegelijkertijd die onrust. En dan komt er niks en ga ik toch weer een beeeetje hopen. En dan BAM! Toch niet. Maar zodra ongi er is, richt ik mij alweer een beetje op de nieuwe ronde. Bekijen wanneer vruchtbare dagen zijn enzo, regelen dat ik dan niet teveel late afspraken heb die tijd. Ja, dan ben ik alweer plannetjes aan het maken. En.....potentiele nieuwe uitgerekende datum aan het bekijken......
Dat vind ik idd ook irri als je al weet dat niet gelukt is en ongi laat op zich wachten. Dat had ik vorige maand Deze maand had ik zo goede hoop daarom was ik gisteren ook heel erg emo. Maar gelukkig gaat het nu weer beter. Baal nog wel beetje, maar gaan vol goede moed verder, eens moet het toch keer lukken. Al dan niet met IUI