Hoi, Ik heb Christian altijd een mooie naam gevonden (op z'n Nederlands uitgesproken), maar mijn vriend heeft het een beetje "verpest" voor mij door te zeggen dat het letterlijk "Christelijk" is in het Engels. Sindsdien stoor ik mij daar toch een beetje aan. Wat denken jullie als jullie de naam Christian horen? Hebben jullie dezelfde associatie? Bedankt!
Ik ken twee hele leuke mannen die zo heten. Als iemand mij zou zeggen 'mijn zoon heet Christian' zou ik dus denken: leuke naam. Maar zo op papier lees ik het dan wel weer meteen als het engelse woord voor christen.... 1-1 dus zo far (voor vs. tegen). Maar omdat ie in het engels, wat toch wereldwijd nogal een veelbesproken taal is, die betekenis heeft, zou ik het zelf uiteindelijk niet kiezen, ook al vind ik het een mooie naam.
Ik zou christian uitspreken als christijan Ik vind christiaan leuker op z'n Nederlands. Aan de betekenis zou ik me niet snel storen.
gewoon christian - geen associatie mee. En dat is misschien ook weer wel gek omdat het zo logisch zou zijn. Maar nee. Ik vind christian ook leuker dan kristiaan - dat vind ik weer te hard.
Ik vind hem wel leuk en spreek het uit als kristijan en heb er geen Engelse associaties mee, ik heb geen talenknobbel en denk daar dus niet aan. Ik vind kristiaaan wel lelijk trouwens en denk daarbij aan Deni Christiaan met zijn liedjes.
Ik lees hem gewoon als Kristiejan. Ik besefte me pas dat het Christelijk op z'n Engels was, nu dit hier wordt gezegd, verder echt nog nooit bedacht, het is gewoon een Nederlandse naam. Ik vind Christian overigens leuker en hipper als Christiaan. Die laatste doet me een beetje aan Adriaan denken, beide wat oudbollig. Christian vind ik veel vlotter klinken.
Ik vind het een leuke naam, maar ik heb wel dezelfde associatie als je vriend (het is ook gewoon de betekenis van de naam). En dit is een van de redenen waarom ik hem dus inderdaad ook niet zou gebruiken.
Ik vind het een mooie klassieke naam èn ik denk wel ook aan de engelse vertaling. Daarom zou ik de naam zelf niet kiezen. Wat heel jammer is, want inderdaad mooie naam. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een haat/liefde verhouding met de naam Benjamin. Prachtige naam, maar voor mij is de bijbelse associatie de dealbreaker.