Vind Chris als afkorting echt niet leukconfused:associatie mee) Hier een Sebastian (Seb) en nog altijd blij mee
Christian vind ik een leuke naam. Onze kennis heet zo en werkelijk nog niet eerder de associatie gehad met de Engelse betekenis.
Leuke naam. Jammer van de betekenis, maar dat zou mij niet tegenhouden als ik het een leuke naam vind. Super veel namen zijn oorspronkelijk afkomstig uit de bijbel, dus we ontkomen er vrijwel allemaal niet om íéts christelijks mee te geven. Alternatief inderdaad Chris of misschien Christoph? Of met een ‘K’ schrijven? (Al is dat misschien wel tè creatief)
Ik denk sowieso aan 'christen', of het nou Christian of Christiaan of Kristan of Christine, etc. is. Dat betekent het namelijk ook. Maar in Engelstalige landen heten mensen toch ook gewoon Christian? Ik vind het een mooie naam met een bijzonder mooie betekenis.
Mijn neefje heet Christian en ik heb er serieus nog nooit bij stil gestaan dat het ook het Engelse woord is voor Christen. Voor mij is het gewoon een naam. Terwijl ik wel zo'n associatie heb met Jozef (zo heet de buurman ) dat doet me altijd aan de bijbel denken maar Christian dus helemaal niet.
Ik zou het als kristi-jan uitspreken en kan de betekenis wel blokkeren in mijn hoofd, denk daar niet meteen aan. Wij hebben uiteindelijk ook voor een naam gekozen die qua betekenis niet helemaal ons ding is (mijn partner wist dit niet eens haha) maar we vonden de naam zelf wel heel leuk. Nu denk ik daar vrijwel nooit meer aan. Mijn dochters naam heeft wel mooie betekenis dus vind het wel jammer maar we kwamen er gewoon echt niet met jongensnamen. Dus als je het beide mooie naam vindt en er ook geen enorme runner up is dan zou ik t gewoon doen
Ik vind het een heel mooie tijdloze naam. Ik denk dat niemand, in welke taal dan ook er een betekenis vertaling aan hangt. Het is immers een gewone algemeen bekende naam. Alle vormen met Chris.... hebben zo ongeveer deze betekenis, net als nog veel meer namen een betekenis hebben met geloofsachtergrond. Ik zou me daar niet druk om maken als je gewoon een geweldige naam hebt.