Christian

Discussie in 'Babynamen' gestart door Utsukushii, 8 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Vind Chris als afkorting echt niet leuk:)confused:associatie mee)

Hier een Sebastian (Seb) en nog altijd blij mee:)

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Christian vind ik een leuke naam. Onze kennis heet zo en werkelijk nog niet eerder de associatie gehad met de Engelse betekenis.

3. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Leuke naam. Jammer van de betekenis, maar dat zou mij niet tegenhouden als ik het een leuke naam vind. Super veel namen zijn oorspronkelijk afkomstig uit de bijbel, dus we ontkomen er vrijwel allemaal niet om íéts christelijks mee te geven.

Alternatief inderdaad Chris of misschien Christoph? Of met een ‘K’ schrijven? (Al is dat misschien wel tè creatief)

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Ik denk sowieso aan 'christen', of het nou Christian of Christiaan of Kristan of Christine, etc. is. Dat betekent het namelijk ook. Maar in Engelstalige landen heten mensen toch ook gewoon Christian? Ik vind het een mooie naam met een bijzonder mooie betekenis.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn neefje heet Christian en ik heb er serieus nog nooit bij stil gestaan dat het ook het Engelse woord is voor Christen. Voor mij is het gewoon een naam.

Terwijl ik wel zo'n associatie heb met Jozef (zo heet de buurman ;)) dat doet me altijd aan de bijbel denken maar Christian dus helemaal niet.

lorreke vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ik zou het als kristi-jan uitspreken en kan de betekenis wel blokkeren in mijn hoofd, denk daar niet meteen aan. Wij hebben uiteindelijk ook voor een naam gekozen die qua betekenis niet helemaal ons ding is (mijn partner wist dit niet eens haha) maar we vonden de naam zelf wel heel leuk. Nu denk ik daar vrijwel nooit meer aan. Mijn dochters naam heeft wel mooie betekenis dus vind het wel jammer maar we kwamen er gewoon echt niet met jongensnamen. Dus als je het beide mooie naam vindt en er ook geen enorme runner up is dan zou ik t gewoon doen

7. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik vind het een heel mooie tijdloze naam. Ik denk dat niemand, in welke taal dan ook er een betekenis vertaling aan hangt. Het is immers een gewone algemeen bekende naam. Alle vormen met Chris.... hebben zo ongeveer deze betekenis, net als nog veel meer namen een betekenis hebben met geloofsachtergrond.

Ik zou me daar niet druk om maken als je gewoon een geweldige naam hebt.

Deel Deze Pagina