beste hond voor een gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi allemaal
    ik zou graag een hond willen en nu dacht ik aan een labrador of een golderetriever...
    ik zoek een hond met zacht karakter en wat goed samen kan met kinderen

wat voor hond hebben jullie en wat zijn jullie tips?

weet iemand ook waar ik erkende fokkerijen kan vinden en wat zo'n pup dan kost?

groetjess caruli

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heej

altijd leuk een hond in huis!

ik zou niet kunnen zeggen welke geschikt is voor een gezin maar misschien kun je even googlen op honden rassen?

let je er ook op wat je wilt, qua uitlaten groot klein, ruien of niet kwijl spullen nodig, training, etc.

suc6 ermee! hoop dat je iets leuks vind!

3. Aura

Aura Niet meer actief

Hoi lieve Caruli,

Ikzelf heb 2 labradors, en kan je zeggen ken geen grotere schatten met kinderen. Alleen let wel in hun pubertijd zijn ze niet altijd makkelijk...ze willen afentoe slopen (cursus aanbevolen haha) en ze zijn ook meestal heel druk dan (vanaf 7 maanden begint het ongeveer) voor omloop gevaar. Maar voor de rest zou ik zeggen zeker (met cursus) voor de labrador gaan....Natuurlijk zijn alle honden vals te krijgen maar als ik zie hoe trouw, liefdevol en gezellig die van mij zijn kan ik niemand betere kameraden wensen.

Goed opletten voor goede fokkers! Niet op marktplaats kijken! Een pup kost ongeveer 700 a 750 euro en ik ken fokker of music forest (noord - holland http://members.ziggo.nl/ofthemusicforest/index.htm ) alleen van hun goede naam en ben zelf ooit bij fokker van het Florijntje (brabant www.hetflorijntje.nl ) geweest, en als ik ooit nog een labrador ga "nemen" ga ik zeker naar het Florijntje. Ga gewoon eens langs en kijken of het je bevalt je kan ook veel informatie opzoeken bij de rasclub voor labradors ( www.nederlandselabradorvereniging.nl )

Veel succes!

4. Aura

Aura Niet meer actief

Oja, mocht je voor de labrador willen gaan let dan iig op dat de ouders getest zijn HD (heupdisplasie (vrij of a of b, vroeger was dit tc) ook op ED (Elleboogdisplasie) (zelfde verhaal volgens mij) en PRA (oogziekte). Dat of moeder of beide ouders aanwezig zijn en gewoon in de huiskamer opgroeien. Vaak als het echt goed voelt is het ook zo.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh ik dacht dat herders daar alleen last van hebben ;)

6. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben 2 franse bulldogjes. Ze zijn lief voor kinderen, erg grappig en nog redelijk handzaam.
    Onze bulletjes hebben een stamboom. De prijzen liggen tussen de 1000 en 1500 euro.
    Ik ben persoonlijk zelf een voorstander van een rashond met stamboom. Natuurlijk bied het geen volledige garantie dat je hond niks zal mankeren maar de fokker weet wel veel over de gezondheid van de ouders en voorouders enzo. Mocht er iets niet goed zijn fokken ze hier niet mee.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wij hebben kruisingen met king charles spaniel, ik zou echt mensen een king charles spaniel aanbevelen.
    zo''n lieve honden , gek op hun tijd en rustig op hun tijd.
    heel lief hoor

8. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.
    En franse bulldogjes zijn echt heel lief voor kinderen.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben een labrador, heerlijk ras!
    Kost rond de 800 euro met stamboom.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk dat elke hond zijn leuke kanten heeft.. wij hebben 2 shih tzu's klein maar wel een pittig karakter.. En als ze eenmaal gewend zijn erg lief met kinderen :D

Ik zou je in iedergeval aanraden om op cursus te gaan..

Ben je veel van huis, dan zou ik je aanraden een ras te kiezen die hier weinig moeite mee heeft om een halve dag alleen te zijn. ;)

Succes en alvast veel voorpret plezier..

11. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Als je veel van huis bent zou ik geen hond nemen!

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Het ras wat je kiest moet je niet alleen op kinderen afstemmen,ook aan de tijd die je er aan wil besteden zo hoef je met een bul dog veel minder te lang te lopen dan met een labrador :rolleyes:
    Voor elke hond geld eigenlijk ga op een curcus (weet niet of je ooit honden heb gehad) heb hele erge puber labjes gezien dan moet je sterk in je schoenen staan.
    King charles spaniels zijn inderdaad ook heel leuk die hondjes passen zich heel erg aan, kunnen zeg maar bij een oud vrouwtje, maar kan je ook mee sporten.
    Ik heb zelf 3 jack russels erg leuk, druk op zijn tijd maar kunnen ook lekker knuffelen.
    Maak een lijstje met punten die je wel of niet wil en zoek info bij een rasvereniging,voor fokkers,ziektes,ed

Succes met het uitzoeken

Oja denk goed na voor je bij een nest gaat kijken,als pup zijn ze namelijk allemaal onweerstaanbaar 8)

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    thanks meiden voor de info ;)

ik vind een bulldog ook wel leuk
    maar mijn man heeft zoiets van:
    als ik een hond neem wil ik wel een echte HOND
    en geen schoothondje :oops:

ik moet een paar x per dag naar school en terug lopen dus dat zijn al makkelijke tijden om uit te laten ;)

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wij hebben een jackrussel en die is superlief met onze meid.. ze laat alles toe en ze kunnen heerlijk spelen samen.. moet wel zeggen dat ik vaak negatieve dingen hoor over jackrussels en dat die van ons voor haar soort erg goed luisterd en heel lief is..maar of dat waar is weet ik niet.. grotendeels ligt aan jezelf een een puppycursus zou ik dan ook aanraden ;)

uiteindelijk kun je geen enkele hond alleen laten met een kind..

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn ouders hebben een bulletje , het is een (vrij) kleine hond , maar van binnen voelt ze zich vaak een cane corso.
    Absoluut niet het type schoothond dus ;)
    Succes met je keuze.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik sluit me bij Yvonne en Oekoek aan :)
    Wij hebben een franse bull reutje van 2,5 jaar en echt een gezinshond! Heeft een stamboom en kostte als pup € 1200,- Maar met 15 kilo toch soms ook wat lomp. Vooral met kinderen die hem uitdagen om te spelen. Voor kleintjes is hij wel weer voorzichtig.
    Onze Huub is tevreden met 3 á 4 x daags een wandelingetje en doet niets liever dan bij zijn gezin blijven.

Kinderen die knijpen, schoppen, slaan of trekken doet hem niets.... hij denkt alleen maar "ohhh, leuk! Spelen!" Of hij loopt gewoon door en doet zijn eigen ding.

Afgelopen zondag ook zo.... sinterklaas bij Opa en Oma en het kleinste nichtje van mijn vriend is nu 2. Helemaal verzot op Huub (zagen elkaar voor het eerst) dus liep de hele tijd achter Huub aan. Huub vond echt alles prima!

Of een tijdje geleden: kinderen van vrienden waren hier. Oudste (4 jaar)is bang van Huub. Jongste (2 jaar) vindt Huub erg lief. Na een uur zaten ze met zijn 3tjes in de mand en Huub was de koning te rijk (zo keek hij althans) Waar de kinderen waren was Huub en andersom!

En zo kan ik blijven schrijven ;)

Groetjes Cynthia

17. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Wij hebben een amerikaanse bulldog...ze is nu 10 maanden bijna. Zijn ook superlieve honden!

18. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wij hadden vroeger thuis een bouvier.
    zijn ook schatten, zacht karakter, en lief bij kinderen.
    echt een grote knuffelbeer.
    zit er nu ook over te denken om weer een bouvier te nemen.
    maar dan haal ik hem wel uit Belgie, daar mogen ze namelijk nog gecoupeerd worden, en ik vind een bouvier met lange oren en staart gewoon geen bouvier.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik durf niks te halen in belgie
    heb al helaas meerdere gevallen gezien waarbij de honden ernstig ziek waren enzo
    maar goed ieder heeft zijn eigen ervaring daarmee natuurlijk ;)

heb al wat info aangevraagd bij florijntje
    pfff als ik iets in mijn hoofd heb :)

maar goed idd eerst goed info opzoeken en rondkijken enzo ;)

20. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    o ik zal het ook es goed uitzoeken dan.
    ik wil natuurlijk geen zieke hond.

Deel Deze Pagina