Dat scheelt inderdaad. Hier was de service bij koop er niet of in ieder geval een stuk minder, volgens mij.
Hier mag een chromebook niet, bij allebei niet. Geen idee wat ze wel precies hebben, dat regelt mijn man (ook ICT'er ).
Onze kinderen zouden makkelijk 5 jaar met het apparaat kunnen doen. Gewoon voorzichtig mee doen. Wij hebben ze duidelijk gemaakt dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de device. Dat gaat prima, ze hebben nog nooit schade gehad.
Het is goed dat je dit hebt gezegd. Ik heb nog eens contact opgenomen met de Rent Company en voor de school van ene dochter (HAVO) geven ze aan dat ze in de onderbouw gebruik maken van een chromebook en in de bovenbouw van een laptop. Voor de school van de andere dochter geven ze aan dat je het VWO, dus 6 jaar niet redt met één device en er dus twee nodig hebt. Dan lijkt me huren ook voordeliger dan twee keer twee devices te moeten kopen. Maar dat staat dus nergens en moet je zelf maar uitpluizen….
We kregen in 4 vwo ineens geen rekening meer... en nu is hij van ons. We hebben het zo gelaten. Ze gaan straks naar 5 vwo, eens kijken hoe lang hij het volhoudt.
Heel goed dat je er zelf achteraan gegaan bent, maar eigenlijk moet school dit toch melden, dat de chromebook enkel voor de onderbouw is?
Hier moesten ze een apple ipad aanschaffen. Ding ligt al vanaf dag 1 vnml te verstoffen in de kast en alles wat ze thuis maakt doet ze op mijn laptop. Wil eigenlijk een nieuwe laptop aanschaffen voor haar komend jaar (examenjaar) maar weet dan weer niet wat ze het jaar erna op mbo nodig zal hebben dus ben bang verkeerde aankoop te doen
Wat zonde. Hier kan dat niet. Alles wat ze moeten maken moet ook op de schoolchromebook. Daar wordt het door docenten bekeken. Dat geldt voor bv wiskunde opgaven, maar ook voor verslagen van Nederlands en antwoorden tijdens practische lessen. Alles gaat daar op, en kan niet op een andere computer.
Ik denk dat je dan geen servicecontract meer hebt. Wij betalen ook elke maand huur en na die periode is de laptop van ons, maar biedt de Rent Company geen ondersteuning meer. Dat houdt in geen vervangende laptop en geen verzekering. Geen idee hoe groot de kans is dat die dingen stuk gaan. De vertegenwoordiger zei dat van iedere scholier gedurende de looptijd de laptop wel een keer stuk ging, maar dat kan best een verkooppraatje zijn. Ze boden bij ons wel 60-maanden contracten aan, maar niet 72 maanden. Dus voor VWO zou je 2 laptops moeten hebben. Want ook bij koop sluit je een servicecontract af voor een bepaalde periode. Ze zeiden dat ze aan het kijken waren of ze ook 72 maanden kunnen gaan aanbieden. Waarschijnlijk eerst ervaring opdoen met hoe lang zo'n ding meegaat zonder al te veel schade.
ik zou het risico ook nemen Wij hebben nu, voor het VWO, een contract van 4 jaar. We gaan ervan uit dat die laptop erna naar mijn jongste kan, voor privédoeleinden. En de 2e kan mijn oudste vast nog op zijn vervolgopleiding gebruiken. Het scheelt dat hij verder geen boeken hoeft aan te schaffen, dus het is ca 150 euro per jaar. Dat vind ik te overzien.
Duur grapje.. Wij hadden nog een surface liggen die dochter gebruikt voor school. Hebben dus niks extra aangeschaft. Zo vaak heeft ze het niet nodig, ja in Corona periode voor de online lessen. Als ze hem 2x in de maand mee naar school moet nemen is het al vaak, ben dus blij dat we geen nieuwe hebben aangeschaft.
Bij ons moet het een laptop zijn. Mag geen chromebook en wij hebben het gekocht. Hier is het trouwens go onderwijs dus geen boeken.
Je krijgt dan van Rent Company een nieuw aanbod. Doe je daar niks mee, en houd je het ‘oude’ device dan kan dat natuurlijk. Je kunt hem dan alleen niet meer inleveren voor reparatie en je krijgt dus ook een leen laptop meer.
Onze dochter gaat aankomend jaar naar de middelbare school en voor haar gaan we er een huren. Er word ook maar 1 model laptop toegestaan dus dit leek ons het makkelijkst ook vanwege het servicepakket
Wij hebben hem gehuurd voor onze dochter met een looptijd van 3 jaar. Daarna kunnen we het apparaat overkopen voor 50 euro. Dat gaan we niet doen. We huren dan opnieuw een apparaat voor 3 jaar. Mijn dochter zit op het gymnasium en zonder zittenblijven duurt de opleiding 6 jaar.
Een Chromebook heeft geen eigen opslag dus alles wat ze maken maken ze in de cloud van school. Als je thuis met je laptop inlogt in de schoolomgeving op hun account kun je daar gewoon verder, doen ze hier ook. Tenzij school hun hele ICT omgeving heeft afgeschermd dat je er alleen via het school netwerk op kunt en niet remote kunt inloggen.
Bij ons gaat de oudste ook naar het vwo. We willen kopen, wil niet iedere maand eraan vast zitten. We kregen 3 opties via rent company. Maar ik vind het wel lastig. Een kleiner scherm of juist een grotere? De processor vond ik qua eisen niet fantastisch, gaat zo'n ding dan wel 6 jaar mee? Of kunnen we beter zelf 1 kopen met iets betere specificaties in de hoop dat ie langer meegaat? Koopt iemand hier hem ook wel zelf buiten school om?