Trouwkaarten

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan begin augustus trouwen en ik wil eigenlijk eerdaags de kaartjes al gaan versturen.
    De kaarten die naar mijn smaak zijn, die zijn eigenlijk veelte duur in ieder geval de drukkosten.
    Nu zit ik te kijken op sites zoals kaartje2go, er zitten wel wat leuke tussen maar toch totaal anders dan de 'duurdere' sites.

Ik houd van eenvoud, maar toch mag het iets klasse uitstralen.
    Persoonlijk vind ik lintjes en strikjes trouwkaarten helemaal afmaken, maar dit kan ik niet vinden bij kaartje2go.

Nu heb ik bijv. dit kaartje voor me
    https://www.kaartje2go.nl/trouwkaarten/trouwkaart-stamp

Wanneer dit kaartje iets van een lintje zou hebben komt hij toch aardig in de buurt van onze smaak!
    Nu is mijn vraag, zou het ook staan?
    http://trouwkaarten.familycards.nl/Images/Kaarten/Voorzijde_5605_2.jpg
    Dat het uiteindelijk zo iets gaat worden?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

dat je dat lintje zelf om het eerste kaartje doet? Ja waarom zou het niet kunnen? Leuk!

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt er inderdaad zelf omdoen, hopelijk lukt mij dat dan net zo strak als op het voorbeeldje! :D

4. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Kan volgens mij prima!
    Tadaaz.nl heeft ook leuke kaartjes mocht je nog inspiratie zoeken.
    En op topkaartshop.nl heb je ook een aantal pagina's met budget kaarten.

Veel plezier met de voorbereidingen en gefeliciteerd!

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Zit eigenlijk de hele middag al te kijken, het is ook niet dat de kaartjes duur zijn maar zodra ik ze wil laten bedrukken komen er flinke kosten op.
    Het wordt een klein feestje bij ons thuis met buffet er zijn ongeveer 20 kaarten nodig en vind het een beetje te om dan meer als 100,- uit te geven.

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wij hebben onze trouwkaarten ook bij kaartje2go vandaan en waren daar heel erg tevreden over. Hebben ook heel veel leuke reacties erop gehad. Je Kan het natuurlijk altijd proberen om er zelf een lint omheen te doen. Staat het niet dan laat je het eraf.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kan prima, vrienden hebben ze daar ook besteld en wij zijn er ook naar aan het kijken. Die vrienden hadden toen hartjes paperclips gezien maar waren moeilijk te bestellen dus uiteindelijk hebben we die als ceremoniemeesters en het bruidspaar zelf in elkaar geknutseld. (Zat maar 7 weken tussen aanzoek en plechtigheid :D

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.558
    2.025
    113
    even een tipje. Volgens de etiquette hoor je trouwkaarten pas 6 weken voor je huwelijk te versturen ;) Maar in vakantie tijd een week of 2 eerder maar 3 maand van te voren is wel erg vroeg.

Succes en veel plezier met de voorpret

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Die strikjes moet je meestal zelf eromheen doen dus waarom niet bij een goedkoper kaartje, goed idee!

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Kan prima inderdaad! Overigens kun je bij veel sites ook 2 a 3 verschillende kaartjes gratis laten leveren om te bekijken of de echte versie je net zo goed bevalt als het plaatje. Dus dan zou je die kunnen bestellen en naar een knutselwinkeltje kunnen gaan om de juiste kleur lint erbij te zoeken :)

11. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Kan prima! Ik zou alleen wel het lint in exact dezelfde kleur doen als de print op de kaart. Of juist een contrasterende kleur dan kan het weer wel vind ik.

12. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Mooi hoor kan prima! Wij hadden kaarten van hout

13. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Hoeveel kaarten heb je nodig? Wat is je budget? Pinterest brengt je ook vaak op leuke ideeën , heb je niet iemand in je kennissen/familie/vrienden kring die vormgever is?

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Het kan prima. Maar het lint in het voorbeeld is er denk ik op gelijmd en het strikje een voorgeperst strikje, anders wordt het niet zo strak.

Wat je ook kunt doen is aan beide zijkanten een sneetje maken en daar dan lint doorheen halen en dichtstrikken, zodat men de kaart echt open moet maken dmv het strikje. Ik denk persoonlijk dat dat mooier staat met de kaart die je wilt bestellen bij kaartje 2 go.

15. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil het lintje dan inderdaad in het zelfde kleur als de kaart, dat is wel zo mooi! :)
    Budget valt ook erg mee, dus het wordt gewoon kaartje2go! :)

Veel gasten moeten van de andere kant van het land komen, en enkele zelfs uit het buitenland dus ik denk dat ik de kaartjes daarom liever bijtijds stuur.
    Er zijn een enkele hier uit de omgeving, daar zou ik wel mee kunnen wachten maar heb dan zelf zo iets van heb het liever in een keer verstuurd zodat er weer wat afgestreept kan worden :)

16. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Zou ik zeker doen en dan idd zelf het lintje :D Mooi!

Wij hebben in 2013 ook onze trouwkaarten bij kaartje2go laten drukken en deze blijven ook heel mooi en met de glanslaag zien ze er heel chique uit vond ik ;)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jou idee is erg leuk!

En wij hebben ze ook in maart gestuurd en gingen in juli trouwen. Leuk die etiquette maar hier kwamen veel mensen met een boerderij welke wss iemand moesten regelen. En mensen van ver weg. Op basis daarvan vond ik het slimmer om ze op tijd te versturen. Niks mis mee :)

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Kijk eens op hipdesign.nl leuke kaartjes en niet duur. Wij hadden daar de zelfontworpen trouwkaarten en de geboortekaartjes vandaan.

19. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden trouwkaarten met lint (wel bij een duurdere drukker), maar de lintjes krijg je er dan ook gewoon los bij. Je zit dus sowieso zelf de strikjes te maken ;) Is veel minder moeilijk dan je misschien denkt.

20. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik heb denk al twee maanden de trouwkaarten binnen voor twee trouwerijen begin augustus.
    Ik vind hetvwel handig. Straks is iedereen op vakantie. Ook lullig voor het bruidspaar

Deel Deze Pagina