Chromosomenonderzoek en echo slechte uitslag toch IVF/ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik schrijf hier niet vaak omdat we nog niet aan het hele traject zijn begonnen maar lees wel vaker mee.

Wij zijn gisteren naar de gyaecoloog geweest omdat we daar de toestemming zouden krijgen voor het IVF/ICSI traject.
    Hij heeft ons medegedeeld eerst nog onderzoek bij mijn man te verrichten, hij is geboren met maar 1 zaadbal en 1 nier. Omdat dit een hele zeldzame afwijking is volgens de gynaecoloog wil hij graag toch nader onderzoek doen voor we verder mogen in het traject.
    Hij wil een chromosomenonderzoek doen en een echo.

Als hier iets uitkomt is er dan een kans dat we niet doormogen gaan voor IVF/ICSI?

Hoop dat iemand dit weet........
    Bedankt alvast!

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik ben er niet helemaal van op de hoogte, maar ik weet wel dat ze dat doen om te kijken of jullie kinderen kans zouden hebben op een erfelijke ziekte, weet niet wat het beleid is, of jullie dan zelf aan kunnen geven dat het risico neemt, maar volgens mij zijn deze onderzoeken standaard want ik lees het meer,

trouwens wat ontzettend knap dat je zovveel bent afgevallen, is ook voor ivf/isci beter.

groetjes Jose

3. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! We laten het maar op ons afkomen en afwachten meer kunnen we ook niet. Heb een vreselijke hekel aan wachten gekregen!

Over het afvallen dank je :oops:, ja is erg goed gegaan in een half jaar tijd! Ik zeg altijd waar een wil is, is een weg. En het was een vereiste als je een BMI van boven de 30 hebt doen ze in ons ziekenhuis geen IVF toepassen.

Groetjes Sabrien

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Sabrien,

ik kan je alleen mijn ervaring vertellen.
    Bij mij hebben ze een chromosoomafwijking gevonden.
    En toch gaan we door met de IVF, wel met het extra traject PGD.
    In ons geval, is er geen sprake van een andere "afwijking" waardoor zwanger worden wordt bemoeilijkt. Hooguit wat verzwakt zaad, waardoor het wat moeilijker gaat.

Ze kunnen tegenwoordig best veel.
    Laat je niet te snel afschrikken.
    Ook in het buitenland zijn ze vaak flexibeler rondom criteria van de IVF.

Heel veel succes.

liefs Hope

Deel Deze Pagina