Chromosoom onderzoek en Stollingonderzoek.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door XLizzy, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja als je man al zo bang was om het weer te proberen dan snap ik dat ie de schrik van zijn leven krijgt. Maar die krijg jij ook. Ben wel blij te lezen dat julie weer op een lijn liggen.

De eerste keer gebeurde het op me werk en belde ik manlief uit zijn bed (nachtdienst gehad) kwam huilend binnen op me werk en hebben even samen gehuild.
    De 2e keer ging ik er makkelijk mee om en vroeg hij hoe het ging en toen het goed ging leek hij te ontspannen. De 3e keer moest ik gecurreteerd worden en ging hij mee naar het ziekenhuis. Hij vond het vreselijk.. ik kwam ook nog eens huilen terug op de kamer en toen schrok hij erg. Hij heeft me goed verzorgd omdat ik er nogal buikpijn van had.
    Nu is het de 4e keer (zag op jou profiel dat we tegelijk een mk hebben gehad) Ik bloed dus nog steeds en maandag gaat ie braaf mee naar het ziekenhuis. Hij vind het vooral vervelend voor mij omdat ik de pijn en alles moet ondergaan.
    Moet eerlijk bekennen dat het voor ons nu duidelijk is dat wij echt samen oud willen worden.. met of zonder kinderen ( we hopen heeeeeel erg met natuurlijk)

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat mooi dat je dat kunt zeggen!! Samen oud worden, met of zonder kinderen.
    Ik moet er niet aan denken hoor, vier miskramen... pffff heel erg voor jullie.

Leuk om elkaar op de hoogte te houden van vanalles.

3. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja ik ben ook wel klaar met de miskramen. Ben ook wel blij dat de gyn zei ff 3 maanden niet. Ik denk dat het ff rek tot aan de zomer. Laat eerst maar even mijn cyclus gaan.

Ik zie dat jij ook je temp bij houd? Doe je tempen op een vast tijdstip? En hoe laat doe je dat dan?

Ik vind het ook leuk om de ervaringen van een ander te lezen en idd elkaar op de hoogte houden vind ik zeer zeker leuk!

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik ben op 2 december begonnen met tempen. Het geeft me heel veel rust.
    Ik temp elke dag om ongeveer 7.10u.
    Ook gebruik ik ovulatietesten.

5. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ik vind het erg lastig.
    Ik heb nl wisselende diensten. En om mijn wekker er voor te zetten word ik denk ik niet echt gelukkig van.
    Zoals morgen moet ik om 05:00 uur mijn bed uit. Dus dan zou ik mijn wekker altijd om 5 uur moeten zetten? Anders krijg je van die schommelingen en heb je geen goede meting en zie je de eisprong denk ik niet?

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Tja niet handig nee.
    Maar heb onregelmatige cyclussen? Op zich word jij wel snel zwanger dus is het geen must hoor.
    Ik doe het ook in verband met mijn leeftijd. Ik wil op het juiste moment de juiste dingen doen. ;)

7. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja dat begrijp ik ook wel.
    Ik weet mijn cyclus niet goed omdat er steeds maar een maand tussen de zwangerschappen zit.
    Daarom vind ik het wel een goede om even niet zwanger te worden. Dan weet ik wat mijn cyclus is.
    Ik ben altijd van 28dgn uit gegaan en geloof dat ik wel goed zit anders zou ik idd niet zwanger worden.
    Jou cyclus is die regelmatig?

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik denk dat je dan beter ovulatietesten kunt gaan gebruiken. Die van zwanger&kids zijn erg betaalbaar.

9. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja daar heb ik ook al over nagedacht. Ik denk dat ik dat ga doen als we het weer gaan proberen. Maar ik denk dat het pas echt juni of juli word. Ik wil gewoon alle uitslagen hebben. En vooral voor de trombose en stolling mag je 12 weken lang niet zwanger zijn geweest. Dus laten we ons daar maar aanhouden. Het kan nl de uitslag beinvloeden.

10. logo

logo Niet meer actief

Hallo xlizzy en Lappie,

Ik heb even meegelezen na een nachtje geslapen te hebben. Ik was in eens in slaap gevallen op de bank :)

Xlizzy ik vind het zo knap dat je kunt zeggen dat je samen door wil eventueel zonder kinderen. Natuurlijk wil je het liefst een kindje. Ik ben nog lang niet zo ver...
    Hebben jullie wel eens aan andere dingen gedacht als jullie zelf geen kindje kunnen krijgen?

Lappie ik vind het zo zwaar wat jullie moeten meemaken. Ik werk zelf met kinderen met autisme en ik spreek veel ouders. Echt knap hoe jullie ermee omgaan.

Miskramen zijn super zwaar. zelf kan ik beter omgaan met de miskramen dan mijn afbreking. De miskramen vond ik ook minder heftig, maar dat kwam ook dat ik redelijk vaak zwanger was. Nu niet meer. :(

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de uitslagen van de onderzoek. Zien jullie ertegen op?

Ik vond het trouwens erg moeilijk om 3 maanden niet zwanger te mogen worden voor het onderzoek het ging zo tegen mijn gevoel in, maar het was wel een periode waarbij de stress even weg was. Dat was heerlijk maar ook zo dubbel.

Waar haal je die ovulatietesten? Ik ken ze niet en temperaturen lukt niet bij mij. Ik gebruik nu clear blue en die zijn duuuuuur! Maar ze werken goed. Ik heb wel eens van het kruidvat en predictor geprobeerd maar op en of andere manier doen die het niet zo goed. Hele rare uitslagen. Hebben jullie dat ook weleens gehad?

11. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
  12. logo

logo Niet meer actief

Dat is echt veel goedkoper!
    Maar ik heb ook begrepen dat dipsticks niet altijd betrouwbaar zijn. Weet jij daar meer over?

13. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Hey!

Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt.
    Ik heb het eigenlijk nooit nodig gehad omdat ik wel zwanger raak en blijkbaar goed kan berekenen wanneer ik een eisprong heb.
    Bij mij is meer het probleem dat het niet wilt blijven zitten.

Ik ben best ongerust over de onderzoeken.
    Als daar wat uit komt wat dan? Hoe los je het op en is het op te lossen.
    Als het een stollingsprobleem is dan is het op te lossen zegt de gyn.
    Is het een afwijking van een chromosoom dan is dat niet op te lossen alleen met IVF en dan is de kans dat het slaag 11% - 19%.
    Hij zegt dat de kans de het goed gaat zonder IVF 85% is. Heel raar allemaal.
    Ik moet maandag weer voor controle dus ga maar even een lijstje met vragen maken :D

Ik denk ook dat even niet zwanger worden en hoop rust brengt. We gaan ook op vakantie enzo dus genoeg andere dingen om mee bezig te zijn. En zeker hoop ik dat we een kindje kunnen krijgen.
    We willen best alle behandelingen doen die we mogen en kunnen doen maar over bijvoorbeeld adoptie of donor hebben we nog niet na gedacht.
    Heb jij daar over gedacht Logo?

14. logo

logo Niet meer actief

Eigenlijk zijn de ovu testen bij mij ook een beetje onzin want ik weet meestal wel wanneer ik mijn eisprong heb. Maar toch...

Waarom is de IVF kans zo klein?
    Als er een afwijking is moet je volgens mij naar Maastricht of Utrecht. Dat hebben ze een tijd geleden tegen ons verteld, maar ze hebben oen toch niets gevonden.

Ja ik moet ook een lijstje maken voor woensdag. Ik wil weer zo veel bespreken!

We hebben het wel over adoptie enzo gehad maar zo ver zijn we nog lang niet. De artsen zijn nog steeds erg positief. :)

15. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet waarom bij IVF de kans kleiner word. Goed om na te vragen. Ik denk omdat ze dan de juiste zaadjes of eitjes zonder afwijking moeten zoeken.

Volgens mij kan ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis blijven want daar doen ze gewoon alle behandelingen.
    Maar dat weet ik niet zeker. Ik kom daar wel achter als er echt iets aan de hand is.
    Ze zeiden ook tegen ons dat ze nog steeds aan domme pech denken.
    Maar als het iets met stolling is dan is dat ook best goed op te lossen.
    Wil er nog niet aan denken dat het een chromosoom afwijking is..
    Beetje zelf bescherming hihi

16. logo

logo Niet meer actief

Nee doe maar niet want het wordt dan zo gedoe. Ik ben benieuwd. Laat je het weten?

17. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja doe ik zeker. Alleen de uitslagen komen pas in april.
    Maar ik laat maandag wel weten wat ze zeiden van het probleempje wat ik nu heb.
    Laat jij ff weten hoe het woensdag geweest is?

18. logo

logo Niet meer actief

O ja dat is waar dat duurt lang. Had ik moeten weten...
    Ik zal het laten weten, maar wrs is er niets (dat had arts voor ht onderzoek gezegd)

19. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Stel nou dat er niks is. Gaan ze dan woensdag ook bespreken wat jullie dan kunnen doen? Of welke behandeling gedaan kan worden?

20. logo

logo Niet meer actief

We moeten dan gewoon naar huis. Ik wil wel een afspraak maken zodat we weten waar we aan toe zijn als ik nog steeds niet zwanger wordt.

Deel Deze Pagina