Hoi allemaal, Ik ben al geruime tijd aan het lezen op dit forum, maar nu wil ik toch ook mijn eerste post plaatsen. Wij zijn al een paar jaar bezig met een kinderwens, en op dit moment hebben we 1 ICSI poging achter de rug in het VU; 1 verse en 1 cryo terugplaatsing, maar zonder resultaat. Tijd om over te stappen naar Gent, dachten wij zo, maar de wachttijd is wel lang. We kunnen daar pas eind januari terecht voor een intake. Ik heb me ingelezen, en verwacht dat ze daar diverse bloedonderzoeken zullen gaan doen: chromosoom, stollingen en immuunonderzoek etc., maar dat de resultaten daarvan lang op zich kunnen laten wachten. Ik zou dit proces natuurlijk willen versnellen, dus ik vroeg me het volgende af: Is het mogelijk deze onderzoeken alvast in Nederland al te laten doen? Bij het VU is geen van deze onderzoeken ooit gedaan, of zelfs maar als optie genoemd, maar ik zie af en toe wel dames die in Nederland zulke onderzoeken lijken te hebben gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? En als je dit in Nederland hebt laten doen, hoe ging dat dan? Via de gynaecoloog, huisarts, of gewoon op eigen kosten ergens? Heel erg bedankt voor de hulp! Hotseflots
Hier alle onderzoeken gehad via de gyn. Gaat van je eigen risico af. Hier is een stollingsprobleem na voren gekomen. Aanleiding van de onderzoeken is meerderen miskramen. Onze gyn kwam hier zelf mee. Hopelijk snel positief nieuws en een mooie zwangerschap voor jullie
Ik heb inmiddels 10 jaar geleden een imunologisch bloedonderzoek gehad in Düsseldorf. Hier in Nederland werd daar niet eens over gesproken, werd er gewoon gezegd dat ik onbegrepen verminderd vruchtbaar was en dus gewoon domme pech had. Weet niet hoe ze hier inmiddels over denken, destijds liepen ze in Nederland hopeloos achter.. Dat onderzoek heeft mij toen 850,- gekost.
De onderzoeken worden in nederland gedaan n.a.v. meerdere miskramen. Dus daar kan je naar vragen bij je gyn. (in de richtlijn van habituele abortus van het NVOG staat er meer informatie). Hier de onderzoeken ook in NL gehad, ze gaan af van je eigen risico, maar die was bij ons al op door de IVF . Hier kwam er ook een stollingsprobleem uit.
Dank voor de reacties! Ik heb nog nooit een miskraam gehad, want er is nog nooit iets ingenesteld, dus standaard zal mijn Nederlandse gynaecoloog dus niets aanvragen, denk ik. Ik denk dat ik maar even ga vragen of ze er voor open staat deze onderzoeken te doen (denk het niet), en anders is het wachten tot we in Gent aan de beurt zijn. Ik zie er echter nogal tegenop om eerst 2,5 maand te wachten op een intake en onderzoeken, en dan weer 2 maanden te wachten op de uitslag voordat we verder kunnen gaan. Dan zijn we zo een half jaar verder voor de volgende poging, en ik word er niet jonger op!
Dat snap ik! Maar in Nederland duurt het ook lang hoor Voor de uitslag van de chromosomen waren wij ruim 4 maanden verder. Na de miskraam moesten we 6 een half jaar wachten op alle uitslagen voor we weer verder konden. Grote kans dat de uitslag van de onderzoeken in NL nog niet bekend is als je naar Gent gaat en dat ze ze daar nog eens willen doen . (heb je sowieso kans op, Gent zou bij ons alle bloedonderzoeken opnieuw willen doen namelijk).