Hallo Dames, Heb ff een vraagje betreft waterpokken, omdat er verschillende verhalen op internet staan geeft mij dit geen duidelijkheid... Ons buurjongetje heeft waterpokken, ben zelf bijna 29 weken zwanger en heb als kind zelf al een keer waterpokken gehad. Kom regelmatig bij hun over de vloer en hun bij ons. Heeft dit nu eventuele risico´s voor de baby? Mijn dochtertje (bijna 2) speelt daar wekelijks, zie op dit moment nog geen rode vlekjes ofzo maar als zei het krijgt zit ik er natuurlijk bovenop en waar moet je dan eventueel rekening mee houden? (misschien ben ik wel overbezorgd maar wil toch wat meer duidelijkheid ) Alvast bedankt! Vlinder 85
Ik heb werkelijk geen idee, maar snap wel dat je je enigszins zorgen maakt.. Waarom bel je niet even met de huisarts of verloskundige? Kleine moeite voor hen om je te vertellen hoe het nu precies zit toch? Succes!
Zou even contact met je huisarts opnemen. Volgens mij heeft het geen gevolgen omdat je zelf de waterpokken gehad hebt en niet meer in het 1e trimester van de zwangerschap zit. Maar zou het zekere voor het onzekere even nemen. Succes!
Ik dacht ook dat in de laatste 2 trimesters, en als je het zelf hebt gehad, het geen kwaad kan. Maar je kunt beter bij de VK even navragen misschien.. En het is al besmettelijk voor de rode vlekken, dus zelfs goed opletten gaat niet helemaal helpen.
Bedankt voor jullie reactie´s Heb zojuist contact gehad met de huisarts en het kan idd geen kwaad als je het zelf al hebt gehad... Groetjes
Wellicht een tip voor als je dochter de waterpokken krijgt. Ik had het spul van VSM, maar daar ging ons mannetje echt van gillen, dat deed kennelijk zeer aan de (open) blaasjes. Toen heb ik "Heltiq waterpokken" (o.a. verkrijgbaar bij Etos) gehaald en dat vond hij heerlijk! Het verkoelt de plekjes en er zitten ook zakjes zemelen bij voor het avondbadje.
Toevallig hebben mijn meiden net de waterpokken gehad. Het kan echt geen kwaad als je zelf al waterpokken gehad hebt, en daarom maakt het voor jouw baby ook niet uit omdat ze die eerste antistoffen van jou meekrijgen. en idd mocht jouw dochtertje het idd krijgen dan is die Heltiq idd fijn, vooral het zemelenbadje. Erge jeuk hebben ze hier trouwens niet gehad.