Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Dag dames!

@ Binks en Petra83: bedankt voor de tips! Het schijnt dat ze standaard een gespreksverslag toezenden, lijkt me ook wel heel prettig want er staat een lange afspraak gepland zeg! Ik heb keurig mijn vraagjes even op papier gezet :). Had er toch nog best veel merkte ik.

@LP'tje: we hebben het gesprek met dr. Kim van Kaam... Zal vast helemaal prima zijn..

Voor de zwangeren onder ons is dit koelere weertje misschien wel lekker he?

Fijne dag allemaal!!

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Goedemiddag!

Hoe gaat het met iedereen?

Wij hadden vanochtend onze afspraak bij het AZM. Is goed verlopen, eigenlijk waren we al zo goed ingelezen dat we veel bekende info hoorden. Wel konden ze ons een inschatting geven van de kans dat ik een zwangerschap met een ongebalanceerde translocatie (4 en 18) zou uitdragen. Die is 1-5%.

We neigen ernaar om het nog een maal via de natuurlijke weg te proberen (met vlokkentest als het tot zover komt) en als het niet goed is, dan eventueel toch voor PGD te gaan. Ze kon ons niet precies vertellen hoe lang de wachtlijst daarvoor is, dus dat is wel een beetje irritant. Ze gaf aan dat we dan eerst een intake kregen en dat ze ons daarna ook meer daarover konden vertellen.

Het was een prettig gesprek.

Tot gauw weer en fijne dag allemaal!

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Super dat jullie een goed gesprek hadden y84.

4. happy3

happy3 Niet meer actief

y84 fijn dat je een goed gesprek gehad hebt, zelf hadden wij een afspraak gemaakt voor de intake van pgd, maar ik was al sneller zwanger, en heb dan pas net op het nippertje geannuleerd toen was ik 8w zwanger, dan is het al aan het rollen, afzeggen kan altijd toch ?

5. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Ja precies! Ik ga komende week bellen voor een afspraak voor de intake en dan loopt het tenminste al! Dadelijk moeten we misschien toch een jaar op de wachtlijst, dus dan heb ik dat liever al geregeld!

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Wij waren zelfs al bezig met de pgd, 1 poging gedaan, mislukt en bij de start echo voor poging twee bleek ik zwanger.

Y84, ik weet niet of je dicht bij de grens woont maar hier bij ons in belgie blijken de wachttijden veel korter te zijn. Ons traject duurdde vanaf de intake tot de punctie maar 5 maanden

7. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Hoe gaat het met jullie?
    Met mij gaat het redelijk, al wegen de laatste loodjes best zwaar.. En wat voelt dat dubbel! Iedereen zegt geniet er nog maar van, maar elke ochtend denk ik shit weer wakker geworden zonder weeën :)
    Ons meisje is ook erg druk en beweeglijk, de gynaecoloog staat er elke keer ook versteld van. T staat zelfs in m'n dossier! Ze zegt dat het hartstikke goed is. Dat is het natuurlijk ook, maar ze doet mij eigenlijk best vaak pijn..
    Oh het voelt zo erg dat ik klaag eigenlijk!! Maar ik voel me de afgelopen dagen gewoon echt niet meer prettig... :(
    Ik wil haar ook gewoon graag zien en vasthouden!

8. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Binks, je mag best even klagen hoor! De laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Hoe ver ven je nu?
    En ik kan me ook goed voorstellen dat je kindje je pijn gaat doen en zeker dat je haar na zo lang wachten eindelijk vast wil houden!
    Nog even volhouden, elke dag is en één dichter bij je baby! Hou dat voor ogen!
    En in de tussentijd mag je hier best wel even klagen hoor!
    Succes!

9. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hoi Binks,

Tuuurlijk mag je klagen hier, kan me helemaal voorstellen dat je haar nu gewoon zien wil!!!! De laatste loodjes inderdaad.... Succes en hopelijk is het snel zover!!!

@ Petra83: wij wonen aan de grens, maastricht is voor ons 15 min. rijden... Moeten we even over nadenken! Aan de andere kant, voor mij is maastricht zoooo handig omdat ik vlakbij werk. Dus gisteren heb ik gebeld en we krijgen een brief wanneer we voor de intake mogen komen. Als daarna nu blijkt dat het echt nog erg lang duurt, gaan we misschien switchen... Ik hoop dat ze bij die intake een redelijke inschatting kunnen geven van de wachttijd.. Vooralsnog zijn we nu nog een laatste keer aan het proberen via de natuurlijke weg.

10. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Binks, heel begrijpelijk hoor. Zo'n bewegelijke dame maakt de laatste loodjes ook niet comfortabeler. En dat genieten is toch anders als je nog een rooskleurige voorgeschiedenis hebt. Maar dat is moeilijk te bevatten als je niet in onze situatie zit. Ik hoop dat je je kleine meid snel mag begroeten! Ik mag nog ruim 8 weken, maar kan nu al niet wachten tot er een huilende baby op mijn buik ligt.

Y84, fijn dat alles weer wat duidelijker geworden is enje goed opgevangen bent in Maastricht. Ik hoop dat de natuur jullie ditmaal ook een beetje helpt en er snle een gezond kindje is!

LPtje, bij jou schiet het ook al op, of niet! Gaat alles ng goed?

Ik heb hier gemerkt dat na een goede GUO met 30wk ik alle stress en angst heb kunnen laten varen. Het heeft even geduurd, maar het genieten en dromen heefft nu toch de overhand gekregen. Dat zwanger zijn toch nog fijn kon zijn :)

11. LPtje

LPtje Actief lid

25 nov 2011
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binks, succes meid met die laatste loodjes!

J10 ja wij lopen een beetje gelijk. Ik een weekje later. Het gaat goed. Ik heb het losgelaten dat hij een weekje achter loopt qua groei en kan beter genieten. De babykamer is dit weekend klaar en de meeste spulletjes zijn binnen. Das echt een fijn gevoel.
    Ik kan alleen toch niet zeggen dat ik angstvrij ben. Ik ben bestwel angstig voor de bevalling en hoop dat dat allemaal goed gaat. Jeetje, ik ben toch zo'n onruststoker voor mezelf af en toe. Ik word er zelf niet goed van. Meestal kan ik het loslaten hoor maar soms steken de nare gedachtes weer de kop op. Ik zou eigenlijk constant blij moeten zijn omdat het ons deze keer wel gegund is dus hou ik me dan ook voor.

Liefs

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Binks, natuurlijk mag je is klagen. Die laatste loodjes zijn echt zwaar. Bij mij was onze oudste ook zo beweeglijk. Heb er zelfs een gekneusde rib aan over gehouden. Ik was met 36 weken het zwanger zijn echt wel zat.

J10 en lp'tje, jullie gaan ook hard.

Zo leuk om hier binnen kort weer 3 neiuwe babytjes te weten, goed nieuws in dit topic is eens zo fijn

13. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik ben zondag 39 weken zwanger! Vandaag gaat t alweer veel beter :) jullie reacties zijn ook fijn om te lezen, ben blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel.
    Mijn vriend heeft een goede remedie bedacht tegen de zware laatste loodjes: we doen vanaf nu elke dag alsof het onze laatste dag samen is en dat ze morgen geboren gaat worden. Vandaag heeft ie ook speciaal voor mij thuis gewerkt, hebben we lekker veel geknuffeld en samen gegeten. Zo voelde het lekker echt!

Fijn dat het met jullie allemaal ook goed gaat. En inderdaad, drie nieuwe baby'tjes binnenkort! Hoop dat iedereen die meeleest en nog in spanning zit daar hoop uit kan halen. Het heeft mij in ieder geval zo geholpen tijdens de spannende eerste helft van mijn zwangerschap!!

14. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Binks, ik hoop met je mee hoor! Laat het maar snel de laatse dag zijn :p
    En wat een topkerel dat hij je zo goed helpt door de laatate dagen heen te komen.

Dit topic is inderdaad heerlk om een beetje hoop uit te putten. Natuurlijk weten we allemaal dat het kwartje twee kanten op kan vallen, maar zo fijn de positieve verhalen en steun hier!

Hier vandaag 32wk, dus ik mag (moet) nog even geduld hebben ;)

15. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Binks, hoe gaat het met je?
    Nog steeds in afwachting? Zo ja, hou je het nog vol?
    Of ben je al lekker aan genieten van je schatje?
    Ben benieuwd!

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik vind het ook zo spannend! Kwam is kijken maar voorlopig dus nog geen nieuws

17. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    spannend....

18. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben vorige week maandag opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk dinsdag avond gestart met inleiden, woensdagochtend m'n vliezen gebroken. Helaas moest ik toen aan de weeën opwekkend en vanaf dat moment ging het niet goed. De ontsluiting vorderde heel traag en de weeën opwekkers zijn opgevoerd naar de hoogste stand. Weeën storm door de ruggenprik heen ( bleek achteraf dat die niet goed werkte waardoor ik extreem veel pijn heb gehad met die weeën opwekkers op de max stand een aantal uur..)
    Uiteindelijk is op verzoek van mij en mijn vriend om half zeven sochtends de knoop doorgehakt en werd het een keizersnede. Ik had al vanaf drie uur smiddags niets meer gegeten of gedronken omdat vanaf toen al telkens een keizersnede werd overwogen. Ik had dus nul energie meer over, was net een vaatdoekje. Eenmaal in de OK kreeg ik een andere ruggenprik. Toen werd er getest aan de linkerkant of ik nog iets voelde van warmte en kou. Ik voelde niets dus ze zouden gaan starten. Ineens voelde ik aan de rechterkant de koude alcohol.. Bleek dat ook deze ruggenprik niet goed pakte.. Uiteindelijk is onze dochter geboren terwijl ik onder algehele narcose was helaas... :(
    Alles is goed met haar ze is kerngezond heel mooi en lief en doet het heel goed!!
    Helaas gaat het met mij niet zo.. We mochten maandagavond pas naar huis, maar m'n bloeddruk blijft hoog en ik heb een veel te laag hb. Dat maakt dat ik me nog steeds beroerd voel en slap en bibberig. Vandaag moesten we weer terug naar het ziekenhuis ivm de hoge bloeddruk. Gelukkig hoefden we niet te blijven! Maar de medicatie kijkt niet echt aan te slaan. Ik raak ook het vocht niet kwijt. Gelukkig waren m'n bleoedwaarden wel goed en is de vergiftiging wel echt weg!

19. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Binks, van harte met jullie wonderdochter! Wat een verhaal zeg, gelukkig zijn je waarden wel ok nu zeg. Veel beterschap en geniet maar van je kleine meid

20. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd met je dochter Binks!
    Wat een nasleep kan zo'n zwangerschapsvergiftiging hebben, hè? Hoe komt je HB zo laag, veel bloed verloren tijdens de bevalling? Neem je er iets voor?
    Doen ze nog iets aan je bloeddruk?
    Kan je wel genieten van je meisje, of word je nog een beetje geleefd door alles wat er gebeurd is?

Hier: wij gaan morgen lekker een weekje op vakantie, blijven in Nederland, lekker naar een bungalowpark.

Deel Deze Pagina