Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Meiden, wat is het hier rustig!
    Zit er op het moment niemand in een traject? Zijn we in afwachting tot we weer kunnen meeleven?

Hier gaat het goed. Geniet van mijn twee mannetjes. Eerste toets van de opleiding gehaald, vol goede moed verder zodat ik op tijd klaar ben en we in de loop van volgend jaar voor nog een wondertje kunnen gaan, hoop ik!

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    het is hier echt heel erg rustig! de meesten genieten nu volop van de kleine wondertjes.

Kounelli, wat goed dat je de eerste toets gehaald hebt. Valt de combi gezin - studie - werk wat mee?

3. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Hoe gaat het met de kersverse mama's? Loopt het allemaal al een beetje?
    En pepernootje, hoe gaat het met jou?
    Zijn je kindjes weer beter Petra?
    Toetsen, jak ;) maar eentje gehaald is weer eentje dichterbij je diploma.
    Hier gaat alles super, kleine meid doet het goed! Huilt nooit, het is werkelijk ongelooflijk!! Ik ga alweer bijna aan het werk, ben echt heel erg lang vrij geweest :D.
    Tweede week van januari ga ik weer starten!
    Hebben jullie ook zin in de feestdagen? Ik wel, zo de eerste keer met zn drietjes. Ze is ook helemaal betoverd door de kerstboom.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Lieve meiden,

Even egocentrisch.. Ben hier twee jaar geleden actief geweest toen bleek dat ik gebalanceerde chromosoomafwijking heb,
    Hierna een prachtige gezonde dochter gekregen!
    Nu lees ik veel over de tipt en rijst bij mij de vraag op: kan de tipt dit uitsluiten? Misschien in Belgiƫ wel?

5. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Bunchy, volgens mij is de nipt test voor een translocatie nog niet specifiek genoeg. Ze testen op trisomie 21, 18 en 13 dacht ik. Het is geen volledig chromosomenpatroon dat er dan gemaakt wordt. Bij mijn weten is de nipt voor 'ons' geen vervanging. Helaas...

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    He kounelli, dank voor je respons! Wat een teleurstelling!
    Sterkte meiden..

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb tijdens de zwangerschap en vlokkentest van F. meegedaan aan de studie ivm de nipt test. In ons gevalt kon de nipt 50% zekerheid geven omdat bij mij de translocatie oa chromosoomafwijkingen op 21 geeft. maar dus niet 100% jammer genoeg :(

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dank Petra voor het reageren.. Balen voor ons maar hopelijk is het over een jaar of tien anders :)

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    dat hebben ze me toch verzekerd hoor bunchy, dat het voor onze kinderen later beter zal zijn en dat zij niet door de hel van puncties of vlokkentesten zullen moeten

10. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik hoop ook dat onze kinderen (in ons geval alleen de oudste) bespaart blijft van alle ellende. :)

Wat een weertje is het hier, overal weggevlogen voorverwerpen, omgevallen bomen, ... lijkt niet echt op een witte kerst :(

Ik wens jullie allen een vreugdevol 2014 toe, voor de meesten hier was 2013 een heel fijn jaar :p hopelijk is 2014 even vruchtbaar :p de beste wensen en vooral fijne feestdagen gewenst

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Hoi dames,
    Fijn te lezen dat het met iedereen goed gaat. Ik ben al lang niet meer online geweest. Ontzettend druk, maar ik merk ook dat wanneer alles goed gaat de behoefte om hier te komen ook minder is. Wel denk ik nog vaak aan de dames hier en wat iedereen met een translocatie toch moet doorstaan. Ik zou ook erg blij zijn als dit onze kinderen bespaard blijft.

Hier gaat alles erg goed. Behalve dat mijn man zijn contract niet is verlengd, maargoed dat komt ook wel weer goed. Daelyn doet het super, ze loopt en rent door het huis en is eigenlijk altijd vrolijk, haar grote broers zijn ook nog steeds erg dol op haar en zij op hen, leuk om te zien.

Meiden ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2014, dat alle dromen mogen uitkomen!! voor de meiden die het kunnen gebruiken een dikke knuffel!

12. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Hey meiden,

Waar zijn jullie? Sterft dit topic langzaamaan een stille dood?
    Is er niemand voor wie we kunnen duimen, die we kunnen steunen?

Jammer...

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    het is meestal wel zo, dat als alles goed gaat, er minder tot geen nood is aan lotgenoten contact.
    ik vind het nog steeds om hier te komen kijken, lezen hoe jullie wondertjes het allemaal doen.
    hier gaat alles zijn gewone gangetje, wij genieten volop van ons gezinntje, dat nu eindelijk compleet is. de jongste is alweer bijna 10 maanden en begint volop de wereld te ontdekken.

14. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen, hier gaat ook alles goed! Ben ondertussen weer aan het werk sinds 6 januari. Was wel even wennen maar toch ook weer leuk! Onze kleine meid doet het heel goed op het kinderdagverblijf, twee dagen gaat ze daarheen. Ze zijn dol op haar! :)
    Ik vind het ook leuk om in contact te blijven, en waarschijnlijk kan ik over een tijd ook weer steun gebruiken hoor, wanneer we voor een tweede kindje gaan!

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wat leuk om te horen Binks, dat je meisje het zo goed doet. Het is toch een hele stap om zo een kleintje aan de zorgen van iemand anders toe te vertrouwen.

Gaan jullie terug beginnen voor een tweede op korte termijn?

16. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Petra, ja vond ik ook heel erg wennen. Maar de leidsters zijn heel lief en bekwaam en ons meisje is zo vrolijk en blij altijd, echt een makkelijk kindje. Dus dan voelt het al minder rottig, ze huilt eigenlijk nooit dus hoeft ze ook niet getroost te worden.
    Ik denk dat we weer willen beginnen als ze een jaar oud is zoiets, met in het achterhoofd dat het nog wel eerst een paar keer weer mis zal gaan helaas.. Omdat ik een keizersnede heb gehad geeft de gynaecoloog aan dat het verstandig is nog te wachten tot een jaar, om zo hopelijk wel natuurlijk te kunnen bevallen!

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ja, daar moeten wij allemaal jammer genoeg rekening mee
    houden he, dat het mis kan gaan. wij zijn na L. begonnen toen ze 6 maanden was, en uiteindelijk schelen onze dochters exact 2,5 jaar, met dus ook 1 vlindertje tussen hun beiden

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.983
    113
    Op verzoek heropend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

19. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen, ik ben benieuwd hoe het gaat met jullie! Ik zocht het onderwerp en ik zag dat het was gesloten.. Dus ik heb gevraagd of het weer open mocht :)
    Met ons gaat alles goed, ons meisje is alweer 7 maanden!! De tijd vliegt. Ze is al groot en ze is zo'n geweldig kindje. Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat!

20. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha Binks! Wat goed om het topic weer te openen. Ik miste het ook al. Hier gaat het goed. Nog druk met de opleiding, maar ook erg aan het genieten van mijn schatjes. Over ongeveer 2 maanden willen wij er nog een keertje voor gaan, spannend!

Voor de meeste van ons komt het uiteindelijk wel goed. Maar ik heb van het weekend weer meegemaakt dat het echt niet vanzelfsprekend is. Mijn zusje doet ICSI met PGD. Zij hebben inmiddels twee pogingen gedaan, maar beide keren niet eens een terugplaatsing gehad. Eerste keer was er geen gezonde embryo, de tweede keer was er niet eens bevruchting! Zo naar, ze hebben dus nog steeds geen echte kans gehad. Ik vind het zo oneerlijk!
    Wat dat betreft mogen wij in onze handjes knijpen dat wij al twee prachtige wondertjes hebben. Daar heb ik de afgelopen dagen ook maar weer eens extra van genoten!

Hoe gaat het met de andere meiden?
    Zitten er nog meiden in een traject, bezig met een mogelijke zwangerschap? Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina