Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Just me: welkom. Ik heb even over dat syndroom gelezen. Jeetje wat zullen jullie het zwaar hebben. Ik hoop dat ook jullie een gezond kindje gegund is.

Bunchy: gefeliciteerd met de zwangerschap. Wat lastig dat je je zo slecht voelt. Ik zal ook duimen dinsdag. Hopelijk is alles goed en voel je je snel weer beter.

Kounelli: spannend dat jullie ook snel weer kunnen starten. Het zou wel heel appart zijn als de volgende ook in dezelfde maand geboren wordt :)

Hier loopt alles goed. De oudste wordt al echt een beetje een puber, wel even wennen haha. De middelste mag afzwemmen voor zijn A diploma, het is wel fijn als hij voor de vakantie zijn diploma heeft. Daelyn is echt een peuterpubertje veel nee zeggen en alles zelf willen doen. Ze kletst ook de hele dag door. Is alleen stil als ze slaapt :) over 3 maandjes wordt ze alweer 2 het gaat zo snel

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    klinkt als een heerlijk druk gezinnetje rizzie!

ik was vandaag jarig, 31 alweer. Maar als ik dan onze prachtige dochtertjes zag spelen in hun zwembadje was ik zo gelukkig! Dat alles toch in orde is gekomen, ondanks alle pijn en zorgen.

3. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Bunchy: ben benieuwd hoe je echo is gegaan! Weet eigenlijk niet hoe laat je mag, dus misschien zit je nog wel te wachten om te mogen gaan. Ik duim voor je!

Petra: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier: vandaag is het 6 jaar gelden dat ons meisje werd geboren... Het meisje waardoor duidelijk werd dat er een translocatie was in onze familie. De start van veel zorgen bij ons, maar ook bij mijn zusje nog steeds. Het is zo dubbel. Aan de ene kant lijkt het nog maar zo kort geleden. Aan de andere kant had ik mijn mooie jongens niet gehad, als ons meisje was blijven leven... En mijn jongens zou ik toch niet willen missen!
    En de wereld draait gewoon verder, bijna niemand weet deze datum meer precies. We eten een gebakje, heb een bloemetje van mijn schoonouders gekregen en een kaartje van vrienden van hen, heel lief. Mijn ouders zullen vanmiddag misschien nog wel even komen. Heb met mijn oudste de foto's van z'n zusje gekeken, dat wilde hij graag. Maar voor de rest van de wereld is dit een dag als alle andere.
    Morgen gaan we naar het grafje, want met de regen die nog voorspeld is voor vandaag vind ik het jammer als de bloemen die we gaan brengen meteen weer verregenen, dan maar een dagje later erheen. Ze zit toch in ons hart...

Verder verwacht ik dit weekend ongi te worden en hopen we die cyclus weer te kunnen starten. Het wordt weer spannend of het lukt, want twee weken later gaan we net een weekendje weg met vrienden, heel handig... We zullen zien.

En de komende drie weken nog heel druk om ons onderzoek in orde te krijgen voor de inleverdatum, daar moet nog wel even hard aan gewerkt worden, maar dan is het grootste gedeelte van de opleiding wel klaar en kan ik gerust weer zwanger worden! Ik ben benieuwd.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Kounelli, 6 jaar geleden vandaag dat jullie meisje werd geboren en is overleden. Een dag die je natuurlijk nooit meer zult vergeten en wel lief dat jullie ouders er iig bij stil staan. Tja en de rest van de wereld gaat gewoon door.. sterkte in deze tijd Kounelli.

Leuk dat jullie er ook weer voor gaan. Voelt het voor jou soms ook heel dubbel om voor een derde kindje te gaan?
    Ik heb dat wel heel sterk; we zijn gezegend met twee prachtige gezonde kindjes, waarom willen we nog zo graag een derde kindje? het voelt soms zo vreselijk verwend.Ik vrees ook op minder begrip dan voorheen als het dit keer mis blijkt te zijn. We hebben ervoor gekozen om het niemand te vertellen nog. Alleen jullie weten er van.
    Ik weet ook niet of we er nog een keer voor gaan als het vanavond (of later) mis blijkt te zijn. Diep in mijn hart wil ik zo graag een groter gezin maar deze weken zijn me zwaar gevallen; ik was continue misselijk, had weinig energie en levensvreugde, weinig te geven en hoe vaak moet ik dit dan nog opbrengen? de onzekerheid dat het mis gaat.
    Vanavond is de echo; tranen branden achter mijn ogen. Bang voor wat we te zien gaan krijgen.. twee keer eerder een late MA, dus 50 % kans op een herhaling.. Gelukkig heb ik de liefste man van de wereld met wie ik het kan delen en opvangen..
    Ik denk dat ik morgen pas met bericht zal komen. Als het mis is blijven we nog even van huis (oppas) en als het goed is gaan we het leven vieren vanavond..

Rizzie, heerlijk om jouw verhaal te lezen. Onze dochtertjes schelen een dag als ik het mij herinner; herkenbaar dus ook!
    WAt een geluk he, drie kinderen en wat heerlijk dat je alle zorgen/angsten achter de rug hebt he..
    en Petra, jij ook 31 jaar en gewoon twee kinderen, wat een geluk he? Ik voel me ook zo gelukkig als ik naar mijn twee kinderen kijk, echte wondertjes!

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Meiden, het was goed! Blijk 5 dg verder te zijn dan gedacht :)
    Nu 10+3! Het kan natuurlijk nog mis gaan maar voor nu opgelucht en blij en even genieten..
    Morgen intake voor prenataal onderzoek..

6. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Bunchy: wat heerlijk! Ga er maar lekker even van genieten! De rest komt later wel, de eerste horde is genomen! Gefeliciteerd!!:D

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wat heerlijk bunchy! genieten maar.

Kounelli, wat mooi dat je ouders en schoonouders eraan denken. Dat gebeurd hier helemaal niet met onze vlindertjes, er wordt nooit over hen gepraat, en als ik het eens ter sprake wil brengen wordt er meestal gezegd: dat is voorbij, moet je niet aan denken, je hebt nu twee gezonde kindjes.
    Ik loop nu wel al een hele tijd met plannen voor een kleine tatoeage aan de binnenkant van mijn pols. de eerste letters van mijn dochters hun naam, en daar rond twee vlindertjes, zodat ze toch bij ons blijven, ook al worden ze door anderen vergeten

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Petra, mooi zo'n subtiele tatoeage. Wat onattent en raar eigenlijk he dat de vlindertjes worden doodgezwegen.. Ook door vriendinnen dus met kindjes? Soms kan je zo teleurgesteld raken in mensen en je daardoor zo alleen voelen..

Vandaag deed ukkie het nog steeds :)
    Net na onze vak een vlokkentest, als er dan geen ma optreedt.
    Opgelucht!

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    en nu volop genieten van jullie vakantie bunchy!

10. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Fijn, Bunchy, dat je uk het vandaag ook deed! Lekker gaan genieten van je vakantie, waar ga je heen?

Petra, wat erg dat erg bij jou helemaal niet over gesproken mag worden :$, dan heb ik nog niets te klagen!
    Zelfs mijn schoonzusje die zelf een overleden kindje heeft, heeft niets van zich laten horen, raar toch;)
    Voor mijn ouders en zusje is ons meisje wel het begin geweest van vele gevolgen voor de toekomst, dus voor hen heeft zij echt wel een plekje, dus dat is wel fijn.

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Bunchy fijn dat alles goed was!! Fijne vakantie gewenst!

Kounelli het lijkt me erg fijn dat jullie dochtertje er nog zo bij hoort. Zo hoort het ook te zijn. spannende tijden nu, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Petra wat jammer dat er bij jullie eigenlijk niet over gepraat kan worden. wel een heel mooi idee van de tattoo. Ook al zitten ze voor altijd in je hart en je gedachten, dat is toch even weer extra.

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dank meiden! Jullie ook goede zonnige weken

13. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hoi dames, kwam even spieken hier.

Gefeliciteerd Bunchy, wat fijn! Ik kan me nog herinneren hoe ik een keer vanaf mijn vakantie jouw eerste vragen op dit topic beantwoorde via mijn telefoon. Dat lijkt al lang geleden zeg. Mooi om te beseffen hoeveel goeds het leven ook gebracht heeft sinds toen. Hopelijk ook hoopvol voor anderen in deze situatie...

We waren er niet heel bewust mee bezig, maar ik denk dat ik ook zwanger ben... Ik heb eigenlijk geen zin om te testen. Geen zin in dit hele gedoe. Wel in een lief baby'tje hoor! Maar niet in onzekerheid, echo's, testen, miskramen, keuzes. Bah!

14. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Kounelli, sterkte deze tijd. Lijkt mij toch wel heel belangrijk dat je omgeving ook bij jullie dochtertje blijft stilstaan... Ze is tenslotte voor altijd een deel van jullie.
    Een zoontje van iemand uit onze kennissenkring is overleden. Het is vaal ook pijnlijk omdat onze kinderen doorgroeien en de afstand steeds groter wordt. Maar hij wordt niet vergeten.

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    leuk je te horen Max78. Weer een spannende tijd voor jullie zeg. Mss toch maar eens een testje doen? zodat je toch een beetje weet waarop en waaraan

16. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden wat spannend weer die zwangerschappen!! Erg leuk maar ook eng ik snap jullie zo goed..
    Wij gaan er in september ook weer voor, als we op vakantie gaan. Heb er ook wel weer veel zin in, ik hoop zo dat ons een tweede kindje gegund is!!
    Hier gaat alles zn gangetje, ons dochtertje is momenteel een beetje ziek (niks ernstigs) dus we hebben weer even wat korte nachtjes achter de rug!

17. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Leuk om van jullie te horen ook. Spannend Binks vanaf september. ..

De test was positief. Ik probeer nog een beetje in ontkenning te blijven, uit zelfbescherming. De spannendste tijd is nu tot 8/10 weken. Ik probeer me te bedenken dat het al bepaald is. Er is niets wat ik kan doen behalve rustig afwachten.

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    proficiat max! ik duim voor jullie

19. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Max: gefeliciteerd, spannend hoor, ik duim voor je!

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Max, jeetje wat spannend! Voorzichtig gefeliciteerd! Herkenbaar dat je zo in de ontkenningsmodus zit, deed ik ook en heb ik ook best lang volgehouden en hielp mij ook.
    Hadden jullie wel het plan om ooit voor een derde te gaan max?
    Ja, jij was toen zoo lief! Vrijdagmiddag om 17 u kreeg ik telefoon van een gynaecoloog met de uitslag, een raar gesprek waar ik enkel vragen en angst aan overhield..zo fijn dat ik hier de antwoorden vond..

Vandaag 12+3; doe erg mijn best om het ukkie te kunnen voelen, een mini plopje als teken van leven.. Maar kan eigenlijk nog niet.
    Nog steeds misselijk en moe.. Tekent wel een beetje de vakantie, na ja. Verder wel heel fijn met z'n viertjes

Deel Deze Pagina