Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Max wat fijn!!! Gefeliciteerd!!

2. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hoi lieve meiden, voor sommige ben ik misschien nog wel een bekende naam maar ik zie ook een hoop nieuwe namen hier voorbij komen.

Ik kwam weer eens kijken hier, benieuwd hoe het met iedereen gaat. Max bevallen, wauw super gefeliciteerd, heel benieuwd wat het geworden is!
    En Kounelli weer zwanger, heel spannend weer... En verder heb ik niet echt bijgelezen.

Ik ben ook eindelijk weer (op de natuurlijke manier) zwanger, 7 weken nu. Zo spannend! We weten dat het goed kan gaan, maar we weten ook dat het niet goed kan gaan. Volgende week maandag onze eerste echo, expres zo laat (8 weken) omdat het daarvoor voor ons toch niet veel zegt. Met 8 weken overigens ook nog niet... We gaan er maar weer het beste van hopen!

3. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Beginneling: wat leuk om weer van je te horen! Voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim voor jullie!

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Gister minder misselijk, vanmorgen geen gevoelige borsten..
    En nu zie ik bloed... :(
    Zo vreemd, nu weten we dat er iets mis kan gaan en dan gaat t ook mis. En de andere Kids kwamen zonder problemen.
    Maarja, is niet anders. Beter nu mis als met 14 weken.
    Morgen het gesprek in...

Gefeliciteerd beginneling!! Ik ben nieuw, helaas.. ;)

5. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Dank je wel @Rizzie! Hoe gaat het met jou? Jij helemaal compleet nu? 3 kindjes, hoe fantastisch is dat! Jouw oudste is ongeveer even oud als die van mij. Zo zie je maar, het kan gewoon goed gaan he?!

@September oh nee meid wat naar! Al hoeft het niets te betekenen, toch ga je van het ergste uit. Met welke chromosoomafwijking hebben jullie te maken? Wel 2 gezonde kindjes zie ik? Sterke!

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nou ik zie er niets positiefs aan.. Nooit bloedingen gehad..

M'n vriend heeft een translocatie in 4/5.
    We zijn er pas een paar weken achter. Omdat m'n schoonzus hierachter is gekomen na een aantal miskramen en wij voor de zekerheid wilden testen. Hiervoor idd 2 kindjes gekregen zonder miskramen of iets van onrust, omdat we heel nuchter (qru) waren en niet eens dachten aan iets wat mis kon gaan..

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Max! Van harte! Wat heerlijk een gezonde zoon erbij! Geniet ze!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Beginneling, jou ken ik ook nog! Voorzichtige felicitaties!
    September, sterkte!

9. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Max: Gefeliciteerd! Geniet van elkaar en de kleine!

@Beginneling: Voorzichtig gefeliciteerd! Ik duim voor je de komende weken. Ik ben ook nieuw hier. 3 miskramen gehad voordat de kleine meid bleef plakken. Zij heeft wel de translocatie van haar vader en de kleine man in mijn buik heeft 'm niet.

@September: Das mooi k*t :( Het hoeft inderdaad niets te betekenen maar bloed zien is altijd erg schrikken en zeker ook omdat je kwaaltjes afnemen. Sterkte meid!

10. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @september, jeetje, wat een geluk hebben jullie dan al gehad zeg. Eigenlijk hadden jullie het beter niet kunnen weten... maar als het nu toch fout gaat dan weet je wel waar het door komt, dat is misschien ook wel een 'fijne' gedachten, althans, dat vind ik wel, zo heb ik mijn miskramen beter een plekje kunnen geven. Hoe gaat het nu?

@bunchy, jaa jou ken ik ook nog, hoe gaat het met jou?

@mi1983, wat fijn dat je nu weer zwanger bent en dan ook nog eens van een kindje die de translocatie niet draagt! Super! Het kan dus toch! Ons dochtertje is ook draagster net als ik. Welke chromosomen geven bij jullie problemen? En heb je een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie laten doen?

Fijne avond iedereen!

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Dat hadden wij dus inderdaad ook. Had het liever niet geweten... Mocht het dan bij 1 miskraam blijven, dat kan iedereen overkomen.
    Maar nu zo zenuwachtig voor alles, dat ken ik helemaal niet. Super geluk de eerste 2x... Helaas heb ik ook het geluk dat ik een hele trage cyclus heb. :( 1x in de 2 maanden.
    Maargoed, we hebben al 2 kindjes dus niet echt haast. Alleen wel heel welkom zsm natuurlijk. ;)

Het is nog niet doorgezet. :(
    Voel m'n buik wel sinds vanmiddag, dus hoop eigenlijk dat het dan maar zsm loskomt allemaal. Ik heb even gezicht op miskramen en kan ook heel lang duren. Bleh.. Niet leuk!!

12. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @september Ja pas bij meerdere miskramen is het fijn om te weten wat er aan de hand is, 1 kan zo voorkomen idd.
    Heb je al contact gehad met de dokter/gyn/verloskundige? Verlies je nog wel steeds bloed? Uit ervaring weet ik dat het best even kan duren. Maar misschien kan een dokter er wat meer over zeggen.

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi, ik hoop dat het gewoon bij 1x blijft.. ;)
    Nee geen Vk of dokter. Moet dat? Ik las dat het niet hoefde bij zo kort zwanger? Ik krijg nu wat rugpijn, dus hoop dat t vannacht komt..
    Tot nu toe drupjes op de wc en bruin bij vegen.. (Smakelijk)
    Geen bloed geeft moed?! Maar nee.. rare buik, gevoelige borsten weg en misselijkheid weg is echt een teken dat t niet goed zit. Dat voel je gewoon denk ik.
    We gaan gewoon voor t gesprek, hopelijk komen daar tips en hulp voor ons..
    Misschien komt er nog een Gyn aan te pas, gezien m'n cyclus. Bij de 2e ook na bijna een jaar, maar met clomid nog op recept om te halen, al zwanger!
    Ben benieuwd hoe max het bevalt met 3 koters! Wij keken elkaar vandaag nog even aan, doen we dit echt? nadat ze elkaar voor de 3e keer in de haren vlogen. Ze hebben een haat/liefde verhouding hier. ;)

14. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Beginneling: Mijn vriend heeft een translocatie met chromosoom 4 en 10. Ik heb 2x een vlokkentest laten doen. De eerste keer was met bijna 13 weken en bij deze zwangerschap was ik precies 12 weken.

@September: Ik zou morgen de vk bellen. Ze kunnen dan een echo doen om te kijken hoe of wat. En zowiezo na je eventuele miskraam kan er gekeken worden of je baarmoeder ook echt leeg is.

Bij 2 van mijn miskramen ben ik ongeveer een weekje bezig geweest vanaf het moment dat ik bruin begon te verliezen tot het vruchtje verliezen. Bij de derde was ik nog geen 5 weken zwanger en was het voor mijn gevoel een wat heftigere menstruatie.

15. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, wat gaat het hard hier! Ik heb alles terug gelezen en zal proberen op zo veel mogelijk meiden te reageren.

@Max Van harte!!! :D
    @September Wat rot zeg!! :( Veel sterkte!
    @Kounelli Hoe is het met jou?
    @Beginneling Voorzichtig gefeliciteerd! Hopen dat het goed blijft gaan! :)

Hier weinig nieuws. Zit in de 4e ronde. Weer hopen op een positieve test over 2 weken. :)

16. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Het is in de avond los gekomen.. 2 dagen aardig gebloed. Zag ook een soort propje?! Dus helaas.. Waar we een risico factor hadden is ook gebeurt. M'n menstruatie is nooit heel heftig, nu wat meer met toiletgangen. Een dag wel even k gevoeld.. Maar ben blij dat m'n lichaam goed gereageerd heeft.
    Hopelijk snel een nieuwe kans!!
    Ik duim voor je saar! Spannend toch weer als je richting je nod gaat!

17. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Saar: Spannend! Ik duim ook voor je!

@September: Fijn dat je lichaam het zelf afgestoten heeft en heeft herkend dat het hoogstwaarschijnlijk niet goed zat. Begrijpelijk dat je je K gevoeld hebt die dag en dat is ook helemaal niet erg. Hopelijk snel een nieuwe kans voor jullie!

18. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @september, wat rot zeg, logisch dat je je rot voelt. Maar fijn dat je lichaam het zelf en in een vroeg stadium heeft afgestoten. Je weet waar het door komt... Hopelijk snel weer een volgende kans! Knuffel voor jou.

@saar, dank je wel. Jij hopelijk binnenkort een posi test! Altijd weer spannend de weken na de eisprong.

@Mi, wat fijn voor jullie dat het 2x mogelijk was een vlokkentest te doen. Erg spannend he? Bij mijn dochtertje was deze niet uit te voeren en moesten we tot 17 weken wachten voor een vruchtwaterpunctie. Dat duurt zo lang. Hopelijk komen we nu zo ver dat we weer voor een vlokkentest mogen gaan.

Maandag hebben we de eerste echo, ben nu 8 weken en heel erg misselijk vanaf week 6. Bij al mijn zwangerschappen had ik dat dus het zegt niks. Heel benieuwd naar maandag. Zie er best wel tegenop, echt geen zin in slecht nieuws...

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Succes maandag.

Wij hebben woensdag een gesprek met de klinische geneticus waar de fout zit met alle uitleg erbij.

Vandaag kregen we een brief binnen voor 20 maart, dan moet ik naar de gynaecoloog van het ziekenhuis, wat die wil ik eigenlijk niet precies? Aangezien ik ook al in een ander ziekenhuis bij de gynaecoloog loop?

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Spannend puk!!
    Geen idee waarom je naar de Gyn moet.
    Ik had gevraagd hoe dat zat en in principe omdat we het natuurlijk willen gaan doen. Ik mocht alles bij m'n eigen Vk of Gyn doen, alleen voor de vlokken of punctie moet ik naar Utrecht..
    Maar wij zitten ook net in de start, misschien weet een Vd andere dames het?!

Deel Deze Pagina