Ik moest t/m de 20 weken echo naar de gyn en daarna mocht ik naar de vk. beginneling: succes met de echo vandaag! ik hoop op een mooi bericht van jou!! hier draaien de duimen!!! Kounelli hoe gaat het met jou?
Rizzie, wat grappig, jij woont net als mij ook in Groningen. Ben jij ook bij de gynaecoloog in het umcg geweest? Ik loop bij het martini maar heb zaterdag ook een brief gekregen van de gynaecoloog van het umcg...
Beginneling, wat leuk je hier weer te zien! Ik duim voor je vandaag! September, wat jammer. Hopelijk snel een nieuwe kans! Hier: bar en boos. Ik zit alweer een week thuis, omdat ik zo beroerd ben en zo veel moet spugen. Lijkt veel op de zwangerschappen van mijn jongens, alleen soms nog erger (wist niet dat dat nog kon...). Ik heb ook pas volgende week maandag mijn eerste echo staan, ik wilde ook niet te vroeg, maar ja, een keer zal toch moeten, zeker als er over een vlokkentest gesproken moet gaan worden...
De echo zag er goed uit! 8 weken en een mooi kloppend hartje! Dit is weer een goed begin. Maar zekerheid hebben we nog niet. Nu eerst afspraak maken voor een vlokkentest. Weet nu niet meer of je daarvoor eerst een intake krijgt of dat je gelijk een afspraak voor een vlokkentest krijgt. Weet iemand dat? En ik zou graag nog een echo willen voor de 11 a 12 weken vlokkentest. Ben benieuwd of ze dat doen. @kounelli, goed teken die misselijkheid maar ik weet uit ervaring dat het echt killing is. Ik moet morgen weer gaan werken maar ik ga dat echt niet trekken vrees is. Weten ze er op je werk vanaf?
Puk: wat leuk dat jij ook uit Groningen komt. Ik was ook bij de gyn in het martini, ik ben 1x bij de gyn in het UMCG geweest voor de intake van de vlokkentest. Kounelli: wat ontzettend vervelend dat je je zo beroerd voelt, ik kan het me inderdaad nog herinneren van de vorige dat je je zo slecht voelde, sterkte! Kounelli: wat fijn dat alles goed was!! Ik heb voor mijn vlokkentest wel een intake gehad een week of een paar dagen voor de test zelf. Ze maakten toen een echo om te kijken hoe de placenta lag en of ze er goed bij konden.
Super!! Leuk nieuws!! Ik kom hopelijk ook snel met leuk nieuws.. Al duren de dagen alweer te lang. Eerst maar een eisprong zien te krijgen. Misselijk niet leuk, maar wel ee goed teken toch?! Beginneling, ons werd verteld dat je voor de vlokkentest nog een echo krijgt. Denk dat ze ook zelf willen weten dat het goed zit natuurlijk..
Fijn dat de echo goed was, Beginneling. De eerste stap is weer gezet. Nu op naar de vlokkentest, waar wordt die gedaan bij jou? We lopen bijna gelijk op! Misselijkheid, ja, goed teken, zei de gyn de vorige keer ook, maar kom, in iets mindere mate mag ook wel hoor... Mijn leidinggevende is op de hoogte, ook omdat de vervanging dan door het UWV betaald kan worden. Mijn collega's heb ik nog niets verteld, maar die zijn ook niet dom... Als ik ziek ben heeft het altijd met een zwangerschap te maken, ben anders eigenlijk nooit ziek...
Kounelli, wel goed dat je werkgever op de hoogte is, en je collega's, ach laat ze maar lekker denken toch?! Niet over inzitten. Wij gaan de vlokkentest, als alles doorgaat, in het VU doen. We hebben al een intake afspraak staan, dan dien ze eerst een echo. Volgende week donderdag... Verder ben ik sinds gisteren niet meer misselijk en moe. Heb vandaag de hele dag gewerkt en ik zit niet moe op de bank nu. Ik weet weer niet wat ik daarvan moet denken, maak me gelijk ernstige zorgen terwijl we gisteren een kloppend hartje hebben gezien... Al mijn zwangerschappen verlopen zo rond dit tijdstip, alleen bij de laatste was er niets aan de hand. Bij de andere was het foute boel. Wat moet ik daar nu weer mee? Wel slik ik sinds 4 dagen vitamine B6 tegen de misselijkheid, zal dat een verklaring zijn? Ik geloof niet dat dat zo goed werkt dat je je weer normaal gaat voelen. Of toch wel? Iemand ervaring? Pfff voel me weer zo'n onzekere muts en had me net voorgenomen geen zorgen te gaan maken als dit zou gebeuren.
Ik zat ook in het VU met m'n vlokkentesten! Fijn ziekenhuis! Ik heb daar alleen de intake gehad en geen echo. De intake hadden wij op klinische genetica. Ik kreeg een echo voordat ze de test gingen doen. Toen ging ze alles even nalopen, bekijken en kijken waar de placenta lag. Daarna kwam de gyn binnen om de test te doen. En die onzekerheid is echt vreselijk. Ik heb niet echt genoten tot de uitslag van de vlokkentest. Het kan inderdaad 2 kanten op. Maar dat je gister nog een kloppend hartje zag zou voor mij toch overheersen hoor! Ik mag donderdag alweer op controle en 2 weken later alweer de 20 weken echo. Volgens mij heb ik van de week ook ons mannetje voor het eerst voelen bewegen! Zo bijzonder weer!
Beginneling, hoe is het nu met de kwaaltjes? Hier net zo, gister voor het eerst sinds tijden de hele dag alles binnen gehouden, maar meteen bekruipt me dat gevoel van, zou het toch mis zijn dan.... Stom hè?
@mi, hoe was de controle? Goed te horen dat je het VU als prettig ervaart. Wij tot nu toe ook! @kounelli, hoe gaat het nu met jouw kwalen? Bij mij bleef het maar weg dus had toch het ZH gebeld en mocht gelijk voor echo komen, dat zag er nog steeds goed uit... Dus geen reden tot ongerustheid. Na die echo werd ik weer misselijk grrrr. Maar niet zo erg als voorheen. Denk toch dat de vitamine b6 goed werkt! Heb jij dat ook al eens geprobeerd tegen misselijkheid en overgeven?
O fijn beginneling dat je even mocht komen!! Het grootste gedeelte van de kans op miskraam zit er al op!! Op naar de spannende testen en uitslagen en dan gaat het hard!! Duim voor jullie!!
Ik voel me steeds wat beter, krijg weer wat energie terug, spuug niet meer. Vanmorgen zelfs met de oudste naar zwemles geweest, nu wel even bijkomen... Maandag afspraak bij de gyn, rest van de week weer een paar uurtjes werken, denk ik...
Kounelli, dat is fijn, of maak je je zorgen? Ik voel me ook redelijk goed, moe en af en toe een beetje flauw maar ik mag niet klagen. Werken gaat ook goed. Stiekem maak ik me toch wel wat zorgen maar ik weet ook dat het niets hoeft te betekenen. Lekker dubbel. We moeten er maar gewoon van genieten he?
@Beginneling: De controle bij de vk van de week was goed! Alles lag goed op schema volgens haar. Fijn dat je je over het algemeen goed voelt. Ik was ook zo flauw de eerste weken. Vooral weinig eetlust. Dat is pas sinds een week of 2 weer terug. @Kounelli: Jij gelukkig ook aan de beterende hand dus, fijn! Hopelijk gaat het goed met werken van de week. En weer naar de gyn, gewoon op controle? En hoe is het met de rest?
Wij hebben een gesprek gehad bij de klinische geneticus en hebben besloten er nog 1 keer zo voor te gaan.
Hebben jullie een goed gesprek gehad?! Lastig puk, je wordt wel snel zwanger zie ik.. Dus dat is erg fijn! Alleen nog blijven plakken. En mocht het niet goed gaan, weet je dan al wat je gaat doen?! Bij ons is het een derde, dus we gaan voor de natuurlijke manier, lukt dit niet of moet de zwangerschap afgebroken worden na een test, dan stoppen we ermee. We hebben 2 schatten van kinderen en het zal psychisch heftig zijn. Dat kost teveel van ons gezin. Maar we blijven positief. Nooit geen miskraam en 2 gezonde Kids. Dan gaan we uit deze miskraam was een foutje en er komt vast een snel een goede aan!
Rot is dat. Wij kregen een brief van de gynaecoloog van t radboud. Toen we een afspraak wilden maken ging dat niet zomaar. Eerst een verwijzing regelen. Toen we die hadden moesten we nog 8 weken wachten. Mijn ouders hebben een karyotypering laten maken. Mijn moeder had een normaal chromosomenpatroon maar mijn vader heeft de translocatie ook. Mijn broer en zus hebben nu ook 50% kans om het te hebben net als mijn vaders broers en zussen.
Ik heb er achteraan gebeld en toen het op 4 maart al. De klinische geneticus vond het ook niet normaal dat we tot 1 april moesten wachten, maar goed, hier gaat nooit iets via de normale weg.
Ja we hebben een heel goed gesprek gehad en we hebben/ hadden besloten om er nog 1 keer zo voor te gaan en dat stimuleerde de klinische geneticus ook. Als het weer mis gaat gaan we voor IVF-PGD. Hier krijgen we al een gesprek bij, om te weten hoe dat gaat. Dan kan dit opgestart worden worden als het weer mis gaat.