Ik ben terug van de VT. Kon gelukkig uitgevoerd worden. Arts twijfelde een beetje of ze genoeg materiaal had, maar dacht van wel. Ze wilde niet nu nog een keer prikken, dus we wachten maar af. Prik viel me mee, nu achteraf nog wel af en toe behoorlijke pijn, vandaag maar lekker rustig aan doen. Ook gevoel of alles blauw is rondom de prikplaats en spierpijn daarom heen. Morgen weer naar mijn eigen gyn. Beginneling, hoe is het jou vergaan? J10, wat klink je dapper! Al kan ik me er ook wel wat bij voorstellen. Ik hou er ook nog steeds zo'n rekening mee dat het mis kan zijn, voel ook nog geen binding met dit kindje. Heel veel sterkte de komende tijd, meid!
Fijn Kounelli! Nu afwachten. Jammer dat Pasen er tussen zit, langer wachten Ik ben ook net terug, ik werd een uur later geholpen... En ik was zooo nerveus. Gelukkig was hij hier ook uit te voeren, vaginaal dat wel. Terwijl mijn placenta vooraan ligt en het dan via de buik moet gaan. Maar omdat ze veel materiaal nodig hebben doen ze het vaginaal omdat ze daarmee meer materiaal te pakken krijgen. Vond het trouwens geen pretje maar ik was ook zo gespannen. De echo was weer prachtig, alles erop en eraan, mooie nekplooi en zeer druk in de weer. Nu het lange wachten! En hopen dat het goed blijft gaan met de baby.
Lekker rustig aan doen vandaag Beginneling en Kounelli! Hopelijk gaan dagen snel voorbij voor jullie. Hoe lang duur het tot de uitslag binnen is? 2 tot 3 weken wachten toch?
Saar, ze zeggen idd 2 tot 3 weken. Maar de sneltest (13, 18, 21 en geslacht) is al na een paar dagen bekend. Alleen het VU waar ik ben geweest is vrijdag dicht, vaak komt die dag de uitslag... En maandag Pasen, dus op zijn vroegst dinsdag een sneltestuitslag. Bij ons gaat het om chomosoom 13 en 14, dus na de sneltest weten wij de helft... De rest moet op kweek en kan even duren.
Ik dacht wat bedoel je met langer wachten vanwege Pasen, Beginneling, maar ik snap het nu. Maar bij ons wordt de sneltest zeer waarschijnlijk niet gedaan, omdat we daar niets aan hebben, dus wij moeten sowieso 2 weken wachten...
Kounell en Beginneling, wat fijn dat de testen door konden gaan, alleen dat vond ik al spannend. Ik duim echt mee voor een mooie uitslag straks! En beginneling, dinsdag dan maar een goede eerste helft Hier werd ook gezegd dat een sneltest niet mogelijk was, maar dat bleek toch voldoende vermoeden op een disbalans te geven dat ze het direct met fluoricentie gecontroleerd hebben. Een goede uitslag had sowieso langer geduurd omdat ze dat pas echt zeker weten met de lange kweek. Ik heb vandaag even een dipdagje... We hebben een naam bedacht en vanmiddag de tabletten halen. Nu komt het toch echt wel dichterbij. Ik voel me buik ook echt nog groeien, juist die 'leuke' symptomen van de zwangerschap maken het nu extra moeilijk. Toch heb ik nog steeds veel vertrouwen in de toekomst. Dit is blijkbaar de hindernis die wij krijgen in dit leven. En wij mogen nog meer liefde in ons hart sluiten dan de mensen die van roze wolk naar roze wolk stuiteren. Toch?
Zo is het J10!! Houd vertrouwen op een goede afloop maar geef je verdriet voor nu ook alle ruimte. Je hoeft niet gelijk weer positief te zijn. Begrijpelijk dat je een dip hebt, het is niet niets. Oh en wat mooi dat jullie nog een naam hebben bedacht voor jullie ukje!
J10, dat laatste denk ik ook vaak. Je klinkt heel dapper. Heel veel sterkte de komende tijd. Heb je van die vaginale pillen moeten halen die je zelf in moet brengen of wordt dit wel in het ziekenhuis gedaan? Ik heb geen idee hoe ze daarmee omgaan rond deze termijn. Ik dacht altijd dat je een curetage zou krijgen rond deze tijd, maar misschien mag je wel zelf kiezen. Anyway, heel veel sterkte. Kounelli, hihi ja dan maken die 2 dagen voor jou niet echt uit. Het ging mij om de sneltest. Veel last van je buik nog? Ik lig lekker de hele dag te luieren in bed en heb nergens last van. Zelfs geen eens bloedverlies waar ik heel bang voor zou zijn en wat volkomen normaal zou zijn de eerste dag. Maar gelukkig niks gezien nog.
Beginneling, ja, ik heb nog wel wat last van mijn buik ja. Hele dag in bed gelegen en met name rondom de prikplaats uitstralende pijn, niet meer zo erg als op de terugweg naar huis, toen was het pijnlijker. Zal morgen wel over zijn. Hoop ik. Fijn dat jij nergens last van hebt! J10, denk dat je in het ziekenhuis moet bevallen of niet, na 12 weken dacht ik toch? Je omschrijft het wel mooi in je laatste bericht! Denk aan jullie!
J10 wat een verschrikkelijk nieuws weer voor jullie!! Wat verwoord je dat allemaal mooi. Ik hoop dat jullie het verdriet een plek kunnen geven. Kounelli en beginneling wat fijn dat de test nu achter de rug is. Ik duim voor een mooie goede uitslag bij jullie! Hopelijk heb je morgen geen last meer Kounelli, ik weet nog dat ik daar erg onzeker van werd, ondanks dat ik goed wist dat het erbij hoort. Zelf heb ik in samenspraak met genetica gekozen voor de NIPT test. Het geeft geen volle 100% maar daarmee kan ik leven. Ook kunnen ze hier zien of er iets mis is met chromosoom 14 waardoor ik als dat eruit komt altijd nog voor een vruchtwaterpunctie kan gaan. Wij hadden thuis al bedacht om het zo te gaan doen en ze kwamen er daar ook meteen mee, ook omdat ik rhesus c negatief bloed heb en dat weer extra risico's met zich mee schijnt te brengen bij de VT. Ik heb wel een uitgebreide GUO gehad en ondanks het nog vroege termijn konden ze al veel zien en alles ziet er tot nu toe goed uit. Nu krijg ik met 17 weken nog een GUO als er niks geks uit de NIPT komt. Hiervan krijg ik de uitslag rond 10 april. Ik heb er wel een goed gevoel over, al zegt dat natuurlijk niet altijd iets. We wachten het af. Het is voor ons een periode van veel verjaardagen en voor mij een hele drukke periode op mijn werk wat mij veel afleiding geeft. Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen en ik groei al aardig. We wilden het anderen pas vertellen als we de uitslag hebben 10 april, maar ik kan het al niet meer verbergen.
Hier vanmorgen weer bij de gyn geweest. Had een afspraak voor echo na de vlokkentest. Kindje was goed beweeglijk, maar achter de placenta was op de plek van de punctie wel een stolsel te zien... Dat moet natuurlijk gaan verdwijnen. Kon wel nog evt mijn pijnklachten veroorzaken. Ben nog steeds niet pijnvrij, al is het wel minder. Met name pijn bij bepaalde bewegingen... Stolsel gaat dus in de gaten gehouden worden, toch weer wat spanning... Ga straks maar eens kijken of ik het hartje kan vinden met de angelsound, kan ik zelf de kleine een beetje in de gaten houden
Kounelli: wat vervelend van het stolsel, zijn altijd weer extra stressfactoren. Hopelijk is die snel verdewenen. Fijn dat de gyn het goed in de gaten gaat houden en dat de pijn weer wat minder is. ElizeH: jullie kunnen dus ook voor de NIPT gaan. Het blijft lastig de juiste keuze maken. Voor ons voelde deze keus dit keer erg goed.
Hoi Rizzie! Door je berichtje word ik nieuwsgierig. NIPT kan toch enkel 3 afwijkingen opsporen? Hoe zit dat? Kunnen ze met NIPT toch meer zien dan alleen die 3 specifieke afwijkingen? Kounelli, wanneer volgende controle? Spannend hoor!
Dames. Dank jullie wel voor de lieve woorden. Vandaag slechte dag gehad, echt overmand door verdriet, moest een keer komen toch... Morgen d-day, heb er weinig zin in... Idd inleiden in het ziekenhuis, maar de begeleiding is daar super, de vorige keer wel iig! Kounelli, een stolling zal de buikpijn wel verklaren denk ik, hopelijk is dit snel weg en voel je je weer wat beter. Heb ke het hartje nog kunnen vinden, ik kan me voorstellen dat dat wel fijn is. Elize, fijn dat je een goede echo hebt gehad, en dat ze meteen goed meedenken over het vervolg traject. Wanneer zal de NIPT plaatsvinden, kan dat in elk ziekenhuis? Rizzie, jij gaat ook al weer anel, hopelijk heb je snel een goede uotslag van de NIPT! Dames, ik ga nu slapen (als dat lukt...) -X-
Saar: ja de NIPT spoort trisomie 21, 18 en 13 op. Bij mij zit het op 13/14 en daarom heb ik er wat aan ivm de trisomie 13. Trisomie 14 eindigd altijd in een vroege mk dus daar hoef ik me nu niet meer druk om te maken. Wel heb ik kans op een kindje met UPD14 maar ze kunnen wel uit het bloed halen of er iets mis is op chromosoom 14. Wat dat kunnen ze dan niet zien, maar mocht dit eruit komen kan ik dan altijd nog voor een vruchtwaterpunctie gaan. J10: Heel veel sterkte en kracht gewenst vandaag!!!
J10, veel sterkte. Tuurlijk ben je er kapot van. Laat je verdriet maar komen hoor, is alleen maar goed.
Wij hebben net de sneltest uitslag gekregen en deze is goed! 1 van de 2 chromososom is daarmee getest, nummer 13 is oke! Volgende week horen we hoe het met 14 is. Nog steeds een beetje spannend dus. Maar voor nu goed nieuws. Oh, en ik heb een jongetje in mijn buik