Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik denk met het weekend voor de boeg dat je pas volgende week bericht terug krijgt.

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Oh Beginneling wat erg... Hoe gaat het nu verder, krijg je pijnstilling? Hopelijk kun je vannacht een beetje slapen (lekker met warm kruikje) en ben je morgen weer wat opgeknapt. Sterkte meid!

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o beginneling, wat een miserie zeg! gaat het wat beter nu?

wij zijn dus terug van de gyn, en eigenlijk zijn we nog steeds erg in spanning nu. Ons pinda'tje was goed gegroeid, heel beweeglijk, mooie hartslag. MAAR: een nekplooi van 2 mm, dus boven gemiddeld. Wel een neusbeentje aanwezig. Dus we leven nu naar de punctie toe, ergens begin november, krijg deze week er bericht van wanneer juist

4. happy3

happy3 Niet meer actief

@Beginneling, oei, das geen fijne dag geweest voor jullie. En hoe is't nu met je?
    @Petra, oh jammer dat je niet meer zekerheid hebt gekregen, op deze manier duren de weken nog langer, maar toch al een goed teken dat het neusbeentje aanwezig is. Is 2mm ver boven gemiddelde? Ken daar niets van heb dat ook niet laten nakijken op 12 weken echo. hopelijk is de punctie snel daar en kan je gewoon gaan genieten van je zwangerschap zonder zorgen.

5. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik wil toch even wat in de ronde gooien en jullie om advies vragen.
    Wij hebben de mogelijkheid om ICSI te doen volgens mijn behandelnde Gyn.
    Dan zouden we een vlokkentest laten verrichten tegen de tijd dat het mogelijk is.
    Zouden jullie deze optie aangrijpen? natuurlijk is het mogelijk dat net die ene zaadcel gepakt wordt die een afwijking bevat, maar goed het kan ook een goede zijn.
    PGD is voor ons niet te doen omdat de reistijd niet te doen is.
    Jammer dat er zo weinig ziekenhuizen zijn die het doen.

Maar goed, dit is meer een theoretische overweging...want zoals jullie weten wil mijn man geen behandeling.
    Wil zo graag een optie voor me openhouden voor het geval dat het spontaan niet meer lukt.
    Ik heb een goed gesprek gehad met mijn partner waarin ik aangegeven heb deze optie echt nodig heb om dit allemaal te verwerken. En hij heeft toegestemd het in toekomst misschien wel te overwegen.
    Stomme hormonen, heb er zoveel last van.

6. happy3

happy3 Niet meer actief

@Nina, als ik het goed begrepen heb, hebben jullie maar 5 % kans op miskraam? En op natuurlijke manier moeilijk om zwanger te worden? Tja, dan zou ik zeggen ICSI, als je door ICSI zwanger wordt heb je toch een grote kans op een gezonde baby. En een vlokkentest sluit alles uit. In jou geval zou ik zeggen DOEN. Nu ventje ervan overtuigen, pfffffffffffff is hier ook een probleem:)

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij doen bewust geen vlokketest. we willen wel zekerheid, maar dan liever met een vwp, dan is het risico op miskraam toch iets kleiner.
    Happy, gemiddeld is een nekplooi 1,5 mm zei de gyn mij

8. happy3

happy3 Niet meer actief

@Petra, ziet er toch goed uit voor jullie dan, blijf aan je denken hoor.

Zelf heb ik ook gekozen voor VWP is wel 6 weken langer in de spanning, maar idd minder risico op miskraam en hier nog een voordeel dat VWP hier in het ziekenhuis gedaan wordt en voor een vlokkentest moet ik naar Antwerpen (B) een uurtje rijden voor ons. En wat mijn gyn ook vertelde is dat een VWP nauwkeuriger is dan een vlokkentest.

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    onze gyn zei wel dat zowel vlokkentest als vwp even duidelijke resultaten geven, dus daarom even afwegen voor ons. Beide onderzoeken worden bij ons ook in antwerpen gedaan, maar dat is maar 20 min voor ons rijden

10. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat het maar 5 % is geloof ik niet. Mijn schoonzus heeft de zelfde translocatie en die heeft heel veel mk'en gehad.
    Ook heb ik een Duitse Translocatie lotgenoten forum ondekt en daar hebben mensen met hetzelfde probleem volgens de artsen 40-50% kans op een miskraam en dat gaat dan ook vaak op.
    Geen idee hoe die Uroloog op die 5 % komt :(
    Maar goed, inderdaad eerst zien te overtuigen ;)
    Zouden jullie dan voor ICSI of PGD gaan?
    Want bij PGD heb je een slagingspercentage van 15 % en bij ICSI 25% heb ik van een Gyn begrepen.

11. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zou voor een vlokkentest kiezen omdat het als het fout zou zitten nog 'gehaald' kan worden voordat een zwangerschap zichtbaar is en omdat het dan nog zo klein is.
    Geniet je nog een beetje ondanks alle onzekerheden?
    Dat moet je toch echt proberen, ik weet nog toen ik zwanger was (wat uitliep op een mk) ik ondanks alle gesprekken met de Klinische geneticus en onzekerheden toch echt genoten heb van het leven in mijn buik. Vond dat zo bijzonder.

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    onze gyn raadde de vlokkentest toch echt af. Ze zei letterlijk, als de nekplooi heel erg verdikt zou zijn, zou ze het wel aanraden, omdat dan de kans dat het echt fout zit wel enorm groot zou zijn.
    maar nu is de kans dat het weer goed is, zo groot, dat we echt zo min mogelijk risico's willen nemen.

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik probeer er wel van te genieten, men buik is nu al fel gegroeid, heeft er ook mee te maken dat het een tweede keer is dat ik zo ver zwanger ben.
    en ik heb hier natuurlijk een actieve peuter in huis, die sinds kort kruipt en volgende week 1 wordt, dus men dagen zijn niet meer zo vol gepieker als de vorige keren

14. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik heb 3 natuurlijke zwangerschappen gehad, de maand voor we consult hadden voor PGD bleek ik zwanger van onze kleine meid. Dus als ik ventje overtuigd krijg gaan we sowieso de natuur zijn gang laten gaan en dan op 16 weken een VWP doen. De reden waarom we in het ICSI/PGD project wilde stappen, het duurde altijd vrij lang vooralleer ik zwanger werd, en dan 2 keer fout gelopen, ik had echt geen zin nimmer om nog mk te moeten meemaken , en ik dacht dat ik de translocatie zo helemaal niet zou doorgeven, maar ben hier in het topic dus ondertussen te weten gekomen dat je met PGD nog een gebalanceerde translocatie kan doorgeven, en nu ik al een kindje heb, ligt dat gevoel toch anders, een tweede is zeer welkom maar moet ook niet morgen, terwijl ik dat bij de eerste wel zo aanvoelde.

15. happy3

happy3 Niet meer actief

alvast gefeliciteerd met de eerste verjaardag en wacht maar eens tot ze lopen, winkelen wordt er niet makkelijker op:D

16. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Okey, ik denk dat ieder Gyn zo zijn eigen beleid heeft want ons werd wel juist een vlokkentest aangeraden.
    De kans op een mk hierdoor zou max 5% zijn.
    Bij een VP volgens mij 0,2%

17. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hoi meisjes, ik zit momenteel een beetje in m'n eigen coconnetje, oftewel, ben eigenlijk alleen maar met mezelf bezig op dit moment ;)
    Dus vandaar een ego bericht van mijn kant, als ik uit m'n coconnetje ben gekropen kom ik echt weer gezellig meekletsen hoor.

Sinds vandaag gaat het weer een heel stuk beter met me. Wat was ik beroerd de afgelopen dagen zeg. Alleen maar op bed gelegen, kon geen kant uit. Gelukkig is mijn liefje super lief (hoe kan het ook anders) en heeft me zoooo goed verzorgd. Ik hoefde alleen m'n bed uit om naar het toilet te gaan en dan hielp hij me zelfs nog.
    Nu gaat het weer een stuk beter, kan me weer vrij bewegen zonder al te veel pijn. De rest van de pijn zal neem ik aan vanzelf wel minder worden.

Ook zojuist telefoon vanuit Utrecht gekregen, uit de 5 eicellen zijn 4 embryo's ontstaan en alle vier goed genoeg om een celletje van weg te pakken, en die vier celletjes zijn nu onderweg naar Maastricht. Morgen moeten we om 15u in Utrecht zijn en horen daar ter plekke of er een terugplaatsing is.
    Erg spannend!!

4 is geen enorm aantal, maar vind het nog een prima score uit die 5 eicellen!

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o beginneling, wat goed zeg! 4 embryootjes is echt super toch?
    en normaal hoor, dat het even om jou draait nu, je hebt beroerde dagen achter de rug

19. happy3

happy3 Niet meer actief

@Beginneling, spannend voor je, en 4 vind ik ten eerste al een mooi aantal, en daarbij je hebt met eentje genoeg hoor, zou natuurlijk leuk zijn moest je er enkele op overschot kunnen hebben. Veel succes morgen

20. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hier dan pindaatje gisteren, op iets meer dan 11 weken

Deel Deze Pagina