J10, Zo te lezen heb je vandaag de afspraak gehad... Ik hoop dat je je lichamelijk goed voelt en wens je heel veel sterkte! Aah ik snap het @Rizzie! @Beginneling: Das een heel fijn eerste bericht. Geeft vast hoop op een goede uitslag! En een jongen, leuk joh!
Beginneling, wat fijn dat de eerste uitslagen goed zijn! Ben jij nog bij de gyn of vk geweest na de VT? Bij jou gaat het dus net als bij Rizzie om 13/14, maar het ligt dus ook aan de plaatst van de breuk of een nipt wel of niet kan, neem aan dat jij daar anders ook voor gekozen zou hebben. Rizzie, fijn dat bij jou de nipt wel voldoende uitslag kan geven! Scheelt een invasieve test! J10, hoe is het met jullie? Hoop dat jullie mooi afscheid kunnen nemen van de kleine, gewenste kindje.... Denk veel aan jullie! Hier gaat het qua misselijkheid steeds wat beter. Ben weer aan opbouwen met werken, volgende week 3x 3 uur, wel nog werken in mijn eigen tempo, want dat tempo ligt nog niet zo hoog... Dat stolsel bij d placenta zorgt toch voor een beetje onrust. Gister op mijn werk heb ik dus ook maar gelijk aan de VK gevraagd of ze heel kort met de echo even wilde kijken of het kleintje daarbinnen het nog deed, en dat was gelukkig het geval. Handig als je ook de goede afdeling werkt... Als maak ik er normaal geen gebruik/misbruik van. Heb thuis 1 keer het hartje gehoord, mijn apparaat blijkt niet meer zo heel goed te werken en stopt er mee naar een poosje, dus als ik wat langer moet zoeken lukt het niet, maar goed, iets met vertrouwen enzo... En maar wachten op die ene uitslag, hè De gyn die de VT heeft gedaan dacht trouwens dat de kans dat het mis zou zijn lager zou moeten liggen dan de 15% die we van de klinisch geneticus hebben gekregen destijds, omdat er nooit een kind met een ongebalanceerde translocatie is geboren in mijn familie en mijn miskramen allemaal voor de 12 weken waren... Nou ja, we wachten maar af, beetje jammer van dat stolsel er bij maar ja, niets aan te doen....
Kounelli: wat fijn dat je op je werk nog even kan laten kijken en dat alles met de baby goed gaat. Hopelijk is het stolsel snel opgelost. Ik had bij Daelyn ook een stolsel, niet door de vt maar die zat er al vanaf het begin. Was best groot maar is uiteindelijk helemaal zelf verdwenen. Fijn dt je weer een beetje kunt opbouwen met werken. De NIPT is voor ongeveer 92% betrouwbaar, er is ondanks die test dus nog steeds een kleine kans dat het niet goed zit. Als je echt 100% zekerheid wil dan is deze test niet genoeg. Wij nemen genoegen met 92%. J10: ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat.
Rizzie, zat jouw stolsel de vorige keer ook achter de placenta? En ik kan me goed voorstellen dat als de nipt je bijna zekerheid geeft dat je daar voor kiest hoor!
De nipt geeft voor 92% zekerheid op chromosoom 13 en geen zekerheid op chromosoom 14. Ze kijken er wel naar, ze kunnen zien of het wel of niet goed is maar dit is nooit getest, dus kunnen ze geen zekerheidspercentage over geven. Voor ons helaas te weinig zekerheid, dus achteraf blij met vlokkentest! Kounelli wat vervelend van stolsel. Hopelijk zal deze gauw verdwijnen. Wij hebben woensdag de controle echo, moest een week na de test... Dank je wel Saar!
Ja wat beginneling zegt is idd. waar. Als er uit komt dat er iets niet klopt aan chromosoom 14 dan zal ik alsnog een vruchtwaterpunctie moeten ondergaan, omdat ze niet kunnen zien wat er precies mis is. Maargoed ik hoop dat eruit komt dat er niks geks te zien is en dan is het voor ons goed zo. Kounelli; ja die van mij zat idd. ook achter de placenta, ik vond het ook vreselijk eng en heb er zelfs een paar keer wat bloed door verloren. Gelukkig is het allemaal weggetrokken en opgenomen.
Rizzie, toch fijn dat je een eerste 'veilige' tussenstap hebt, kan er altijd nog verder gekeken worden als het nodig is. En dat jij ook een stolsel hebt gehad geeft me weer een beetje extra moed dat het wel goed komt, zal vast... Beginneling, bijzonder hè dat iedereen er andere regels op na houdt? Mij wilde ze me dag na de VT zien, of ze dacht dat voor mij ter geruststelling te doen... Maar als ik toen niet was geweest wist ik ook nog niet van het stolsel, wat voor minder onrust had gezorgd. Ik heb voor 13 april weer een officiële afspraak, in die week hoop ik ook de uitslag te krijgen.
Kounelli, vervelend dat je nu juist meer in de stress zit door deze vroege (goedbedoelde) echo... Maar als je dat stolsel niet had gehad was het wel fijn geweest. En idd toch apart hoe die verschillende regels zijn. Ik weet nog wel met mijn vruchtwaterpunctie in Utrecht dat ik ook een week daarna een controle echo kreeg. Dus ik stond er nu ook niet van te kijken. Hopelijk hebben we ook snel de uitslag he? Ik hoop komende week! J10, hoe gaat het nu met jou? Is het allemaal goed verlopen? Nogmaals een dikke knuffel! Hoe gaat het met de rest van de dames?
J10, hoe gaat het met je? Hier zitten we te wachten op mijn ei.. Ben wel al begonnen met testen, had opeens vruchtbaar slijm. Heb mijn ei waarschijnlijk pas 11 april, test was (logisch) ook nog negatief.
Dames, wat een lieve berichtjes, dank jullie wel. Naar omstandigheden gaat het hier goed. Ons mmeisje is heel vlot geboren, sneller dan ik had verwacht. Maar misschien spelen de twee eerdere bevallingen mee waardoor mijn lijf eerder door had wat er gebeuren moest. Helaas kwam de placenta niet mee (gebeurd in 75%) van de gevallen waardoor het lage wachten voor de curretage begon. Uiteindelijk middernacht wel naar huis gegaan en lekker in mijn eigen bed geslapen. Ons meisje was prachtig, met 13weken al zo compleet, zelfs nageltjes aan haar piepkleine vingertjes. We hebben besloten zelf de crematie te regelen zodat ze bij haar broertje kan zijn. Dinsdag zullen we definitief afscheid nemen. Momenteel gaat het emotioneel redelijk goed, al blijven de verdrietmomentjes natuurlijk wel voorbij komen. Ik voel me nu vooral schuldig. Wij blijken een minimale miskraamkans te hebben waardoor we waarschijnlijk bij 50% van de zwangerschap een ongezond kindje kunnen verwachten (en dus zullen beeindigen). Ik kan het nog niet verkroppen om bij zo een hoge kans nieuw leven te geven en dat dan in de helft van de gevallen vroegtijdig te moeten beeindigen. Het zijn wel mijn kindjes Waarom is er bij ons nou geen natuurlijke selectie. Het klinkt heel hard, maar ik zou zo er zoveel voor geven als mijn lijf wel die miskramen zou maken als het niet goed zit.... Sorry voor mijn emo bericht, maar het zit nog erg hoog. Beginneling, al een halve goede uitslag, heel fijn! Volgende week hopelijk uitsluitsel en nog een goede uitslag. Ik hoop het zo! Kounelli, goed dat het weer lukt om je werk langzaam op te pakken. Nu nog een goede uitslag, dan komen de geniet maandjes er aan! Andere dames, ik weet het even niet zo goed, maar ik hoop dat het ook jullie goed gaat! Liefs!
@J10 Dikke knuffel! Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen voor je emo bericht. Hang in there! Ik denk regelmatig even aan je. Hier gaat alles goed. Volgende week zaterdag een echo met 8 weken. Ontzettend spannend. Hoop zo dat er een hartje klopt. Dat is de eerste stap naar een gezonde zwangerschap. Ik heb er op zich een goed gevoel bij, maar ik houd ondertussen wel een flinke slag om de arm. Elize, goed om te lezen dat je weinig zorgen meer hebt en je ook ietsjes beter gaat voelen!
J10.... Ik hoop dat jullie gisteren een 'mooie' dag hebben gehad... Want is dat heftig zeg, dat je kansen 50/50 zijn, kan me goed voorstellen dat je dan liever een miskraamkans had gehad. Ik was bij de miskramen ook elke 'blij' dat mijn lijf zelf had herkent dat het niet goed was. Heftig voor jullie zeg! Neem de tijd om dit kleine meisje een mooi plekje in jullie hart te geven! Ik denk aan jullie!
Morgen dames, helaas is het weer niet gelukt. Ik weet niet waar manlief last van heeft, denk druk om te presteren? Hij heeft zin in sex, is niet moe, maar regeert niet op prikkels zoals anders. Vorige maand hadden we dit ook al. Trek dat gewoon niet zo goed meer. Zit er over te denken om maandag de verwijzing te gaan regelen voor IVF-PGD. De kans op een miskraam door chromosoomafwijking is dan in elk geval vele malen kleiner. Hoe lang duurde het bij jullie om echt los te gaan(met tp enzo)?
hoi dames, Ik kwam eigenlijk even buurten in de hoop op wat positieve berichten, maar misschien is dat nog te snel? Pas na het weekend is de snelste verwachting van de lange kweek zeker? Hier ook nog geen uitslag van de lange kweek, die hadden ze al ingezet en zal dus nog wel komen. Misschien krijg ik die trouwens pas bij de nacontrole bij de gyn, ik weet even niet meer zo goed wat we hebben afgesproken.... Puk, jammer dat er weer geen succes is. Heb je al uitslag van het stollingsonderzoek? Ik zit ook steeds meer over pgd te twijfelen, maar vind de opgave van de hormoonbehandelingen wel heftig als je de slagingskansen ziet... Wij kregen te horen, 70-75% van de embryo's blijken ongebalanceerd waardoor je al minimaal 7 of 8 embryo's nodig hebt voor een tp. Ze snappen zelf ook nog niet hoe dat kan, theoretisch zou dat 50% moeten zijn. Er wordt nog verder onderzoek naar gedaan maar daar hebben wij nu natuurlijk niets aan. Daar komt nog bij dat een tp zeker niet gegarandeerd een blijvende zwangerschap wordt waardoor de kansen op een gezond kindje weer kleiner worden... Heb je al gesprek gehad over pgd? Hopelijk heb ik een te negatief beeld gevormd en zijn de kansen eigenlijk veel beter dan dat! Voor nu willen wij het eerst nog een keer op de natuurlijke manier proberen, hopelijk in 2015 nog zwanger en nu zonder slecht nieuws... Ik weet niet of ik dit twee keer achter elkaar aan kan.
Oh J10, kippenvel van jouw verhaal. Je klinkt zo dapper. Wat moet dit pittig zijn voor jullie. Hopelijk kunnen jullie het gauw een plekje geven. En heel dapper ook om het weer opnieuw te gaan proberen. Het kan wel goed gaan, je hebt het gelukkig al bewezen! Ik hoop met heel mijn hart dat dit de laatste keer is dat je dit mee hoeft te maken en dat de komende zwangerschap een gezond kindje als eindresultaat mag zijn.
Kounelli al een uitslag? Ik had gehoopt vandaag de definitieve uitslag te krijgen, maar helaas! Maar wat denken jullie, bij mij gaat het fout op chromosoom 13 en 14. Het kindje kan monosomie / trisomie 13 of 14 hebben en er is een kans op UPD14. Monosomie / trisomie 13 is het niet, UPD14 is het ook niet. Enige wat nog kan is monosomie / trisomie 14, al las ik dat als het kindje dat heeft dat dat altijd een vroege miskraam zou worden. Ik ben bijna 14 weken. Dan kunnen we er toch vanuit gaan dat het goed zit? En als ze UPD14 hebben gecheckt (dna kind en bloed vader en moeder) dan hebben ze toch ook de 14 nagekeken? Snappen jullie 'm nog? Dus ik denk dat we alleen nog wachten op uitsluitsel over of het kindje drager is of niet. Wat denken jullie?
Hoi allemaal! Hier weer een stapje dichterbij bij een goede afloop! Vandaag 8 weken en een prachtige echo gehad. Hartje klopte. Super opgelucht. Mijn moeder heeft 5 MA's gehad, allemaal voor 8 weken gestopt met groeien. Dus dit is een goede eerste stap! Nu op naar de termijnecho en daarna de vlokkentest. Beginneling, Jouw redenatie klinkt aannemelijk! Elize, Wat leuk dat jullie het hartje gehoord hebben!!! J10, Hang in there! Wat hoop ik toch hard voor jullie dat het een volgende keer allemaal goed gaat!
Beginneling, wat denk je? Dat ik een uitslag zou hebben en die nog niet hier zou hebben neer gezet ? Nee, helaas, hier ook nog niets, maar ik ging al uit van volgende week, twee weken werd er gezegd, dus ik hoop dat dat lukt... Het wordt wel tijd dat we het weten, mijn buik begint echt te groeien, mijn jongste zei al, mama, dikke buik... We willen het de jongens pas vertellen na de uitslag, dus, kom maar op! Saar, ook weer een stap in de goede richting! Fijn! Elize, was er eerst gezegd dat de nipt wel kon bij jullie? Wat raar dat het dan nu toch niet kan, vreemd... J10, ik kan het niet laten je toch nog even te noemen, dappere meid! Hang in there! Het kan! Maar het is wel heel zwaar voor jullie...
Saar wat fijn een goede echo!! Elize wat raar dat ze dat bij voorbaat niet beter hebben bekeken. Kounelli en Beginneling. Ik duim voor twee goede uitslagen maandag vroeg in de ochtend. Dat wachten is vreselijk. Beginneling ik denk ook dat het alleen nog daarom gaat bij jou en dat de kans super groot is dat je een gat in de lucht mag springen van blijdschap. J10 meid wat vreselijk wat jullie weer moeten doorstaan en wat ben je sterk! Knuffel! Hier gistermiddag de uitslag van de NIPT gehad en alles ziet er goed uit. Wij zijn heel blij en maken ons niet meer druk.
J10, wat klinkt je verhaal bekend, je verwoordt zo hoe ik me voelde toen het bij ons fout liep. Ook bij mijn translocatie groeien de kindjes vaak verder. Veel sterkte