Rizzie wat fijn! Hopelijk kun je nu volop genieten! Kounelli en Beginneling, bij ons kwam de 'goede' uitslag pas na 2,5 week en de 'foute' uitslag al na 3 dagen, ik heb veel hoop op ee goede uitslag dus! Saar,8 weken is dus in iedergeval al de eerste mijlpaal! Ik duim keihard mee! Petra, jij het oo keen lange weg afgelegd, wel allemaal op de natuurlijke manier toch? Hoe heb je dat emotioneel vol gehouden?
J10, we hebben 1 mislukte poging achter de rug na de laatste vroeggeboorte. Hoe ik het allemaal vol gehouden heb kan ik geen antwoord op geven. We gingen een beetje op automatische piloot denk ik. Al mijn zwangerschappen waren inderdaad wel natuurlijk.
Vanmorgen weer bij de gyn geweest voor echo. Stolsel was niet meer te vinden! Bleek dat de gyn die de punctie had gedaan, zich toch erge zorgen had gemaakt over het stolsel (ja, dat zeggen ze nu pas...) Op mijn verzoek heeft de echoscopiste nog even naar de navelstreng gekeken, deze heeft 3 bloedvaten, wat normaal is, maar onze dochter* had maar 2 vaten, dus voor ons is dit een goed teken! We wachten maar rustig af toch de telefoon gaat...
Kounelli, wat fijn dat de echo goed was en de stolling nu weg is. Poeh, toch wel naar om te horen det de gyn daar achteraf ook bezorgd over was hopelijk heeeeeeel snel een goede uitslag! Ik duim zo hard voor jullie allemaal dames! Hier straks voor het eerste even koffie drinken op mijn werk. Net een collegaatje aan de telefoon gehad en ik schoot meteen vol toen ik het vertelde... Pff, ik wil niet teveel emoties op mijn werk, maar wil ook heel graag weer aan het werk om wat afleiding te hebben en niet alleen maar te piekeren over de toekomst. Maar aangezien maar een paar collega's op de hoogte zijn zal ik het toch moeten vertellen, en daar zie ik heel erg tegen op...
Sterkte J10, erg moeilijk! Meiden gebruikt iemand van jullie ook bloedverdunners/aspirine? Vroeg mij af of het kwaad kan als je het gebruikt in combinatie met een chromosoomafwijking. Wat als het kindje dan wel door blijft groeien en meervoudig gehandicapt wordt?
Even gauw: We hebben de definitieve uitslag, een jongetje met een 100% normaal chromosoompatroon!! Hij is niet eens drager! Kan het bijna niet geloven! Vanaf nu geen onzekerheid meer. Er valt een last van mijn schouders. Beetje dubbel gevoel om dit te posten ivm J10 (digitale knuffel voor jou). Maar wil het jullie toch laten weten. Kounelli, hopelijk weet jij ook snel iets! En fijn dat stolsel weg is. Pfjuuw. Zeker omdat het toch zorgelijk bleek...
Fijn om te horen, mocht ik ook weer zwanger zijn dan ga ik dat denk ik ook doen(mocht ik nu wel zover komen).
Gefeliciteerd Beginneling! Wat heerlijk voor jullie! Hier wachten we nog op een telefoontje, maar hebben goede moed. Ik hou jullie op de hoogte.
Beginneling, gefeliciteerd!! Goed nieuws geeft mij ook moed hoor! We weten allemaal Hoe belangrijk dit nieuws is! :-* Nu genieten , je hebt het verdiend! <3
Yesss, @Beginneling!!! Geweldig nieuws!!! Hopelijk komt het voor jou ook snel @Kounelli! @Elize, Wat fijn dat alles weer goed was. Ik heb maandag intake in ziekenhuis over prenatale diagnostiek. Krijg ook een echo volgens de brief, leuk!
Dank jullie voor jullie felicitaties! Lief! Kounelli, phoe meid, jullie geduld wordt ook op de proef gesteld! Wat duurt dat lang. Dan zullen ze vast met goed nieuws komen. Ik duim nog steeds. Elize, wat fijn dat de nekplooi en de echo perfect was! Heerlijk dat jullie er achter staan om geen verder onderzoek te doen. Waarschijnlijk zit het gewoon goed! Gewoon vanaf nu genieten. Saas, wat fijn, bijna 9 weken nu! Goed teken! Willen jullie het laten testen? Met welke chromosomen zitten jullie? Rizzie, wat fijn dat de NIPT goed was! Nu loslaten en genieten. Wel al aan het idee gewend dat er nog een kleintje bij komt?
Oh Saar zie nu pas jouw bericht. Jullie gaan dus voor info over de vlokkentest? En ja, krijg je ook weer een echo. Leuk! Wij hadden tot vorige week bijna iedere week een echo (vanaf 8 weken) erg fijn. Nu pas weer bij week 20... Dat duurt lang!
Oehh dat wordt weer even een flinke poos wachten nu @Beginneling! Maar... Je weet nu wel dat het allemaal goed zit Wel een lekker idee denk ik? Nu lekker doorgroeien en straks jullie baby gaan voelen! Leuk! Ik heb een translocatie van 8;20. Dus daar laten we op onderzoeken. Hoe zit dat eigenlijk met de combinatietest, wordt die gelijk meegenomen als je de vlokkentest doet? Wie weet dat? Mijn VK dacht van wel, maar wist het niet helemaal zeker. @kounelli Nog geen nieuws? Wat een geduld moet je opbrengen zeg! Maar het kan nu niet lang meer duren toch? Hoe lang is het nu geleden?
Saar, jaaa heel fijn. We zijn zo blij. Een combinatietest is overbodig als je een vlokkentest doet. De vlokkentest test alle chromosomen en een combinatietest geeft alleen een kansberekening. Als daar een verhoogde kans uit komt kan je een vlokkentest uit laten voeren. Volgens mij is dat ook alleen maar voor syndroom van down trouwens. Dus als je een vlokkentest gaat doen dan sluit dit alles al uit.
Nee, nog steeds geen nieuws hier... Begin er nu wel onrustig van te worden... Er zijn nog veel mensen die nog niet weten dat ik zwanger ben, die ik het wilde vertellen na de uitslag, maar ik kan het nog maar moeilijk verbergen, ik vind het nu wel heel lastig worden... En tot nu voel voelde ik ook nog geen hechting, maar nu mijn buik echt wel begint te groeien is het ook wel lastig om hoofd en hart los van elkaar te houden.... Vind het nu echt wel even zwaar... Komende dinsdag is het drie weken geleden dat de punctie is gedaan, tijd voor de uitslag! Ga maandag denk ik mijn gyn vragen of ze contact met Utrecht wil leggen om te horen hoe en wat... Sorry, beetje ego bericht...
Kounelli, jemig, lijkt wel alsof je jullie vergeten zijn ofzo. Dat kan nooit zo lang duren. In Utrecht waren ze zo snel (ook met mijn vwp). Als ik jou was zou ik ze maandag gelijk bellen. Kan toch gewoon rechtstreeks? Ze zeggen altijd dat het ongeveer 2 weken duurt maar dat is gewoon zodat mensen niet zo snel aan de bel gaan trekken. Zal me ook geen zorgen maken hoor, als we wat aan het hand was geweest had je het echt wel al geweten. Dat zag je ook bij J10. Maar kan me voorstellen dat dit niet leuk is. Wij hadden ook tot de definitieve uitslag gewacht met vertellen aan mensen. Dat was dinsdag. Dat was ook al zo lang wachten. Zeker met al een redelijk buikje... Nu moet je ook nog eens het weekend afwachten... niet leuk! Sterkte met wachten en gewoon maandag 9.00 uur bellen met Utrecht. Echt doen hoor!