Maar ik heb geen idee wie ik bellen moet? En bij ons is de sneltest niet gedaan, dus het zegt ook nog niets over de uitslag
Kounelli, heb je geen afspraakkaart of info brief met gegevens erop? Dan gewoon het hoofdnummer van het WKZ (zo heet dat toch) daar kunnen ze je doorverbinden met degene die je nodig hebt. Wij kregen de uitslag van de sneltest na 2 dagen en de belangrijkste uitslag na een week ofzo. En de definitieve (wat alleen over dragerschap ging) na 2 weken. Dus 3 weken is best vreemd...
Kounelli, pfff, dat wachten is niet leuk, ik ben in 2013 ook ziek van de stress geweest toen de 2 weken verstreken waren en we nog steeds geen uitslag hadden. Achteraf was op het lab de uitslag al op maandag of dinsdag bekend terwijl wij de brief pas op zaterdag binnen kregen:x Bij ons zou de sneltest trouwens ook niet gedaan zijn (was niet aangevraagd) maar blijkbaar doen ze die standaard (voor de trisomieen misschien?) waardoor wij dit keer zo belachelijk snel de uitslag hadden. De klinische genetica vertelde ons na de uitslag dat we als het een goede uitslag was geweest we inderdaad op de lange kweek hadden moeten wachten omdat ze die vanuit de sneltest bij translocaties niet met zekerheid kunnen geven.... Jij zit ook in utrecht toch? Meisje, nog even volghouden, je kunt het. Misschien morgen een brief met goed nieuws bij de post? Ik duim voor jou en je partner! Misschien de klinische (medische) genetica even bellen, misschien is er daar ook een brief te lang in een postvakje blijven liggen net als bij ons... Hier maar weer eens in het boek 'Altijd een kind te kort' gedoken. Daar staat zo mooi iets over 'als het verlangen groter is dan de angst'... Tja, het verlangen is inderdaad groot... Groter dan de angst...? Misschien wel, misschien niet... Morgen maar lekker knutselen aan een mooie speeltafel voor onze kleine vent! Fijn afleiding zoeken. De kleine man heeft al voordeel aan mijn gemoedstoestand, vandaag veel te dure maar goede schoenen voor hem gekocht hij stapte al heel trots door de winkel heen 'mooi, mooi' <3
@Kounelli Morgen inderdaad gewoon bellen naar het eerste de beste nummer die je tegenkomt op je papieren. Ze zullen je vast wel ergens naartoe kunnen doorverbinden. Het duurt nu inderdaad wel erg lang! Voor hetzelfde geld is er ergens een foutje gemaakt waardoor je niet gebeld of geschreven wordt. Er achteraan zitten die je niet omdat je een vervelende patiënt bent! Dat doe je omdat je je zorgen maakt en het belangrijk is dat je weet waar je aan toe bent. Hang in there! J10 Dat is een mooi stukje uit het boek! Gelukkig kan je zoontje je af en toe opvrolijken!
Hoi iedereen! Vandaag afspraak gehad in het ziekenhuis voor de intake van de vlokkentest. Welgeteld 3 afspraken: uitleg van klinisch genetica, echo en verpleegkundige over de vlokkentest. Echo was prachtig, ukje was weer mooi gegroeid. Vandaag 9+1 weken. 5 mei in de ochtend krijg ik de vlokkentest, waarschijnlijk vaginaal zoals ze nu konden beoordelen via de echo. Al met al weer een positieve afspraak en weer een stapje dichterbij. Nog 4 weken al met al tot de uitslag! @Kounelli, Al nieuws? Hoe is het met de rest?
Kounelli, ik ben ook benieuwd, heb je nog gebeld of wacht je het toch af. Morgen 3weken toch? Saar, fijn, weer een stapje dichterbij! Hier voor het eerst weer begonnen met werk, half dagje. Pff, mijn hoofd is zo druk met andere dingen dat dat toch wel erg vermoeiend was... Liep om 12:30 met bonkende hoofdpijn de deur uit en ben thuis op de bank meteen in slaap gevallen. Gelukkig geen vervelende of lastige vragen en opmerkingen gehad, wel een paar fijne gesprekken.
@J10 Oef, kan me voorstellen dat het pittig is! Gelukkig viel het mee met de vragen! Hoe voel je je lichamelijk verder?
Daar ben ik dan! Heb gister mij gyn gevraagd met Utrecht te bellen om te horen wat er aan de hand was dat ik nog niets gehoord heb. Bleek dat de uitslag pas vrijdag bekend was (en toen deed de telefoon het niet of zo? Waarom bellen ze dan niet voor het weekend?). Ik moet nog gebeld worden door Utrecht, is dus ook gister niet gebeurd, maar mijn gyn kon me wel vertellen dat de uitslag goed was! Kleintje is wel drager van de translocatie, maar ach... We wachten nog op het geslacht, dat gaat Utrecht me vertellen, hoop ik. Nu is het dus echt... We gaan vanmiddag het de jongens vertellen, moet nog gauw kraamzorg gaan aanvragen. We krijgen het nog druk, er stonden allerlei dingetjes on hold tot we de uitslag hadden... en dat is dus nu...
Hi dames! Long time no see. Ik schaam mij een beetje dat ik er voor een aantal van jullie niet ben geweest in deze lastige tijd. Hier is het druk: 2,5 dag werken, een rond rennende dreumes die veel aandacht vraagt, bijna 25 weken zwanger, huishouden moet ook nog ergens tussendoor. Ik ben kapot s avonds. Val ook nog geregeld in slaap op de bank s avonds. Verder wel alles goed gelukkig! Intussen ook de 20 weken echo gehad en die was prachtig. Zo mooi om te zien hoe zon kleintje groeit. Blijf het onwerkelijk vinden dat hele proces; eitje, zaadje, er groeit iets in je. We hebben alleen 1 tegenslag te verwerken en dat is dat vrienden van ons hun zoontje de naam hebben gegeven die wij ook al 1,5 jaar in ons hoofd hebben voor een ventje. Daar ben ik zondag echt verdrietig om geweest. We zijn ons nu aan het bedenken wat we gaan doen. Ik wil het haar sowieso vertellen dat wij die naam ook hadden. Misschien zegt ze wel gewoon doen! Maar het punt is wel, ze zullen hoogstwaarschijnlijk bij elkaar in de klas komen (zijn maar 2 scholen hier in dorp) en misschien ook wel samen op de voetbal. We gaan ook 1x per jaar een weekendje weg met de vriendengroep + kids en hebben zat verjaardagen waar we elkaar zien. Dat wordt dus een lastige . Elke keer als ik die naam voorbij zie komen, steekt het een beetje. Ik houd jullie op de hoogte wat betreft deze situatie. Zal ook nog wel even duren voor we op kraamvisite kunnen. Hij is namelijk 5 weken te vroeg geboren en moet nog even in het ziekenhuis blijven ter controle. Ik zal nu proberen op iedereen te reageren voor zover mogelijk. @Saar: Fijn dat de intake geweest is. En weer een positieve echo, super!! En 5 mei de vlokkentest al, spannend. Dat je m vaginaal gaat krijgen is ook positief. Ik had daar toen veel minder last van als toen ik m via de buik kreeg. @J10: Allereerst nog een hele dikke knuffel voor jou (jullie). Vind het knap dat je al hebt gewerkt, maar snap ook dat je afleiding wil en even met iets anders bezig wil zijn. De hoofdpijn snap ik ook, het is best spannend en intensief. En ik zou ook in slaap gevallen zijn. Doe vooral rustig aan en denk aan jezelf. Ik hoop ook dat je nog in 2015 zwanger bent en een mooi gezond kindje op de wereld mag zetten. @Kounelli: Yes! Fijn dat je de uitslag eindelijk hebt! En positief nieuws. En inderdaad, drager van de translocatie is in principe voor nu niet belangrijk. Heerlijk dat je de dingen die on hold stonden nu kunt doen. Nu het geslacht nog. Wat denk je zelf? @ElizeH: Fijn dat de nekplooimeting goed was. Knap dat jullie besloten hebben geen verder onderzoek te laten doen. Er bestaat inderdaad kans dat het fout gaat na het doen van punctie/vlokkentest en kan mij indenken dat je jezelf dat niet vergeeft. @Beginneling: Ook een dikke jeeeeh voor de uitslag van jouw vlokkentest! Hetzelfde als bij mij, een jongen die geen drager is. Is jouw dochter wel drager eigenlijk? @Puk: Hoe is het bij jou? Zag in je onderschrift dat je vandaag 1 dag overtijd bent. Spannend! @Rizzie: Fijn dat jouw uitslag van de NIPT goed was. Natuurlijk ben je blij!
Hee Mi! Nou joh, dat geeft toch niet dat je hier even niet geweest bent! Zoals ik inmiddels zelf heb ondervonden vraagt een zwangerschap veel van je en dan werk je ook nog eens terwijl je nog een dreumes erbij hebt! Oef! Over die naam, ik zou het zelf niet echt zo'n probleem vinden. Misschien worden het wel vriendjes en hebben ze een paar hele leuke overeenkomsten (ouders die vrienden zijn, zelfde naam en misschien wel zelfde hobby's?). Uiteindelijk gaat het er toch om dat jullie een naam voor jullie kind kiezen? En wat anderen doen of hebben gegeven, dat maakt dan niet zo veel uit. Je vrienden vinden het zelf ook een mooie naam (anders hadden ze hem niet gekozen), dus ze begrijpen het vast! Het is niet dat je nav hun kindje de naam bedacht had, zo te lezen hadden jullie hem namelijk al heel lang! Zo, bij deze een peptalk! Fijn om te lezen dat je vaginaal vindt meevallen Mi!. Ik moet zeggen dat ik het opeens heel spannend ga vinden. Wat als ik toch het pechgeval ben waarbij het een miskraam veroorzaakt? Of dat de punctie opnieuw moet omdat ze niet genoeg materiaal hebben? Maar ik probeer vooral niet te lang te piekeren. Ook begint mijn buik al te groeien en ik vind het moeilijk om hem verborgen te houden! Ik hoop dat de weken voorbij vliegen, nog 4 weken! Fijne avond meiden!
Vanavond toch nog gebeld door Utrecht. We krijgen weer een jongen! Vanmiddag ook onze jongens vertelt dat er nog een baby komt, de oudste is helemaal blij, wilde het gelijk aan iedereen gaan vertellen, echt zo leuk!
Wauw Kounelli gefeliciteerd! Wat fijn dat nu ein-de-lijk zekerheid hebt! En ook een jongen, wat leuk! Een 3e jongen voor jullie, wauw! De jongens zijn dan in de meerderheid Geniet ervan! Er zal wel een last van je schouders zijn gevallen!
Mi, wat fijn dat ales goed gaat! Lekker druk, herken het, zeker met ook nog een peuter erbij. Wat een domper van die naam... Wat een toeval ook! Ik kan me ook vinden in de reactie van Saar. Maar snap ook jouw punt. Lastig! Saar, hier viel de vaginale VT achteraf ook mee. Zag er mega tegenop. ik was heel bang voor (lang) bloedverlies erna (wat me enorm onzeker zou maken) maar ik had helemaal geen bloedverlies erna. Allen wat oud bloed van tijdens de punctie. Dus heb me voor niets zo druk zitten maken. Hoop dat het bij jou ook zo mag verlopen!
Even kort en snel, maar ik moet even reageren... yeahhhh, Kounelli zo blij voor jou. Je bent denk ik gewoon goed in jongetjes -X- Zo, nu naar bed, morgen zal ik uitgebreider reageren.
Hoi allemaal! Hoe is het met iedereen? Over een precies een week ben ik aan de beurt voor de vlokkentest. Ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden. Hoe verliep het bij jullie? Het is voor mij de eerste keer! (Saar & Mi, jullie hebben er al over verteld. Super bedankt! Gaf me gelijk meer vertrouwen!) Hoewel ik de hele zwangerschap heel positief ben en een goed gevoel heb, maak ik me nu opeens meer zorgen. Ik ben erg bang voor een slechte uitslag. Ik voel al zo veel voor dit minimensje en als we het dan af gaan breken omdat de uitslag negatief is... Sjonge jonge, alleen al de gedachte maakt me heel verdrietig. En dat terwijl het percentage 'slechts' 5 tot 10 procent is! Dat betekent 90 tot 95% kans dat het wel goed is. Dus dit probeer ik dan ook maar heel vaak tegen mezelf te zeggen de laatste tijd. @Puk, hoe is het met jou? Heb je al nieuws of jammer genoeg nog niet?
Wat spannend om een vlokkentest te gaan doen! Hier helaas weer ongesteld geworden en we waren er best een beetje verdrietig van. De action testen kloppen dus gewoon niet. Ik ga daarom zwanger en kids testen bestellen in de hoop dat die wel beter mijn ei aangeven. Hopelijk heb ik dan 28 mei een positieve test in handen en mag het dan nog 8 maand blijven zitten. De uitslagen van de vitamines en stolling was binnen. Vitamine D3 was te laag, hier nam ik al tabletten voor en dit wordt binnenkort opnieuw geprikt. Stolling was prima en niks mee aan de hand. Mijn lichaam werkt dus eigenlijk prima. Alleen als het nu weer mis gaat, weet ik nog niet of ik voor IVF-PGD wil gaan. Begin te twijfelen, want je moet hormonen in nemen en eerst was ik er erg cool over maar ben bang dat mijn hele lichaam dan van slag is en dat heb ik liever niet, aangezien die 3 miskramen een best een inslag hebben gemaakt.
Aaah wat balen Puk!!! Ik heb goede ervaringen met de ovu testen van sensitest (meest goedkope dipsticks). Één maand gebruikt en het was raak! Niet te duur, wat ook fijn is. Clearblue betaal je je letterlijk BLUE aan. Succes weer deze maand!
Puk, het blijft een lastige keuze wel of niet voor PGD te gaan, alleen jij kan die keuze maken... Saar, spannend dat de vlokkentest er aan zit te komen! De kans is nog altijd het grootste dat de uitslag goed is, hè? Maar ja, je weet het pas als de uitslag er ook echt is... Ik duim alvast voor je! J10, hoe is het met jou? Hier had ik zaterdag ineens oud bloedverlies, is was helemaal verbaasd. Denk dat het nog een rest van het stolsel van na de vlokkentest was, of zo, want het is bij die ene keer gebleven. Heb het hartje prima kunnen vinden en ik voel de baby sinds vrijdag nu ook, dus dat is ook wel fijn om wat zekerheid te krijgen.