Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scaros

Scaros Lid

24 okt 2013
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel! We weten eerlijkheid gezegd ook even niet hoe we verder moeten. Maar komt wel.

2. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Jeetje Scaros, wat een heftig en vervelend verhaal. Ik begrijp zo goed dat het emmertje ondertussen te vol wordt. :(
    Waardeloos dat het 'lot' niet eerlijk is en de kansrekening na elke zwangerschap weer op 0 komt te staan....
    Wat Puk ook aangeeft, er zijn inderdaad ook alternatieven zoals PGD, al geven die helaas ook geen garantie en is de route ook zwaar...
    Heel veel sterkte in het herstel en de verwerking de komende tijd. :-*

3. Scaros

Scaros Lid

24 okt 2013
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja die kansberekening is zo rot. Ons is een kans van 35% op miskramen gegeven en zo'n 5-10% op een voldragen zwangerschap met een gehandicapt kindje. Toch valt ons dubbeltje elke keer de verkeerde kant op, lijkt het.

PGD is ook een optie. Maar ik voel me daar nog niet klaar voor. Eerst maar even tot rust komen.

4. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Scaros, herkenbaar hoor. Wij hebben 8wk terug helaas ook weer afscheid moeten nemen na een slechte uitslag op de VT :( waarschijnlijk een minimale miskraamkans waardoor onze 'zieke' kindjes de kans krijgen om door te groeien. Afscheid doet pijn. Toch voel ik me ook nog niet klaar voor pgd...
    Gelukkig hebben wij ook al een gezond kindje (met dragerschap) mogen krijgen, dat maakt wel heel veel goed, en is een bevestiging dat het echt wel kan. Nu maar afwachten en hopen dat er een volgende keer positief nieuws is! Dat wens ik jou ook heel erg toe!
    Gelukkig heel veel lieve meiden met positieve verhalen ook hier!

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Scaros: wat rot allemaal zeg!! Het lijkt me erg lastig te kiezen wat het vervolg zal zijn.

Elize: wat super dat alles goed was!! is toch altijd weer erg spannend. Wat goed dat jullie dat kunnen, niet weten wat het geslacht is. Dat vind ik altijd zo knap. Ik kan dat echt niet, ben veel te nieuwschierig haha. Lastig met die laag zittende placenta. Ik heb een aantal vriendinnen die dat hebben gehad, gelukkig allemaal goed gekomen en zelf op de natuurlijke manier kunnen bevallen.

Hier gaat het allemaal wel goed. Mijn ex heeft nu een appartement voor zichzelf, was wel even wennen, maar de rust die dat brengt is ook wel weer fijn. We kunnen het gelukkig nog goed met elkaar vinden en doen ook nog wel dingen samen, ook met de kinderen. Dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker. Met de zwangerschap gaat het goed, weinig last van kwaaltjes. Alleen de maagzuur als ik naar bed ga en dat ik niet heel ver meer kan lopen speelt me parten, maar als dat alles is heb ik zeker niet te klagen :)

6. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Rizzie, fijn dat de rust qua relatie wat is teruggekeerd. Het zal inderdaad wel wennen zijn de nieuwe situatie. Wel goed dat jullie nog wel vriendschappelijk met elkaar kunnen omgaan, is voor de kinderen ook heel belangrijk denk ik! Hoe ga je dat straks met die nieuwe spruit doen?

Elize, wat een opluchting, een goede 20wk echo. Ik vind het knap dat je het aangedurft hebt zonder extra testen. Hopelijk groeit de placenta nu ook mee omhoog en kun je de volgende echt helemaal vrij van zorgen zijn.

Puk, hoe gaat het met jou? ik heb niet helemaal meegeteld, maar deze eerste weken zijn toch wel heel spannend voor jou.

Oveige zwangere dames, gaat het goed bij jullie?

Hier emotioneel de boel weer aardig op de rit. Ik merk dat de wil om weer zwanger te zijn momenteel toch groter is dan de angst dat het wéér fout zal zijn... Dus hopen op nog een kansje ergens de komende maanden!

7. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Het gaat hier, heb veel last van druk op mijn darmen en der hangt me toch een pens voor! Niet leuk! Verder gaat het wel. Ik heb weinig fut en al helemaal geen eetlust!

Afgelopen woensdag de eerst echo weer gehad en er klopte een hartje en het lag perfect op schema. Maar ja blijft dat ook zo?????

8. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Fijn dat jij je al wat beter voelt J10!
    Hoop voor jullie dat je snel zwanger bent en mag blijven!

9. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Puk, fijn dat de eerste echo goed was. J10, duimen voor een snelle positieve test voor jullie! :)

Hier gaat alles goed. Inmiddels 17 weken en een paar dagen. Ik voel ons jochie al bewegen en ik voel me goed. Ben nog steeds iedere dag erg dankbaar voor hoe voorspoedig het tot nu toe allemaal is gegaan.

10. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Saar, fijn nieuws! Het wordt ook allemaal wat meer genieten als de testen goed blijken en je de kleine eindelijk gaat voelen. Nu nog een mooie 20wk echt en dat mooie mannetje in je armen komt weer dichterbij!

Puk, fijn dat de eerste echo iig goed was. De spannende weken komen er nu aan, ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan! Hadden we maar een glazen bol om even vooruit te spieken zodat de ongerustheid minder groot mag zijn.

X

11. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Morgen de 2de echo alweer, dan ben ik 7+4. We zijn enorm benieuwd, maar gezien mijn kwalen zou het haast wel goed moeten zijn.

Hopelijk kan ik 29 juni weer een echo krijgen, dan zijn we 10 jaar samen en zou ik 9 weken zijn.

12. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Puk! Hoe was de echo?

13. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ben ook benieuwd Puk!

Hier ook alles goed. Alweer 33,5 week. Gaat echt super snel nu. Heb nog zoveel te doen: nog niks gewassen voor de kleine man, moet nog koffertjes pakken voor als we naar het ziekenhuis moeten. De klossen voor onder het bed zijn wel besteld, geboortekaartjes zijn we mee bezig. Kleine meid is ook over naar haar nieuwe kamer en dat gaat super! Ze is 2x wakker geweest de afgelopen 2 weken in haar nieuwe kamer.

Morgenochtend (maandag dus) naar het ziekenhuis voor controle. Bij mijn eerste bevalling heb ik een subtotaalruptuur opgelopen. Ik moest toen onder narcose gehecht worden. Op de nacontrole bij de gynaecoloog na 6 weken zij hij dat ik bij een volgende zwangerschap op controle moest komen om te kijken hoe en waar ik mag/moet bevallen. Hij gaat geloof ik met één of ander echo apparaat kijken hoe het down there gesteld is en of ik vaginaal mag bevallen. Ik houd jullie op de hoogte!

14. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Oh sorry dat ik niks van me heb laten horen! Ben nogal ziek, door de zwangerschap en super moe!

De echo was goed, hartje klopte goed en de maat was ook perfect. De gynaecoloog was ook helemaal tevreden.

Wou maandag 29 juni weer een echo hebben, alleen is ze dan vrij en gaat dat dus niet lukken, ze had daarom besloten dat ik voor het weekend maar moest komen. Dus nu vrijdag gaan we alweer kijken, joepie!! Wel super spannend, want ik ben dan 8 week + 4 dagen!

persoonlijk denk ik dat het hartje dan wel nog klopt. Vind de echo erop wel super spannend, die zal ergens in week 9 zijn. Als ik het niet vertrouw moet ik direct bellen en gaan ze nog een extra echo tussen door maken, maar tot dusver trek ik het goed.

15. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Even een nieuwsgierig vraagje van mij. Ik heb zelf geen translocatie zover ik weet.
    Is er voor jullie niet de optie om cryo's te maken, laten testen en dan pas te plaatsen? Ik zie het namelijk niet voorbij komen. Of werkt dat hierbij niet?
    Ik vind het knap dat jullie ondanks alle stress en moeilijke periodes doorgaan voor jullie kinderwens!

16. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Puk: Klinkt allemaal erg positief meid! Voel je je nu ook anders als de vorige keren?

@Lovare: Bedankt voor je lieve woorden. Wat jij beschrijft is volgens mij de PGD procedure Wat is PGD? | PGD Nederland Het is dus inderdaad mogelijk, maar wel een heel traject natuurlijk.

Hier alles goed! De afspraak bij de gynaecoloog ging ook goed maandag. Ik mag gewoon vaginaal en thuis bevallen. Hij zei alleen wel dat de vk wel een knip moet zetten om naar achter scheuren te voorkomen. Nou daar kan ik mee leven hoor.

17. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Momenteel voel ik me behoorlijk slecht, heb helemaal geen symptomen meer en daardoor grijpt de angst mij behoorlijk aan. Ben enorm bang dat het mis is vrijdag en dat ik voor missed abortion nummer 4 ga, al hoop ik natuurlijk van niet!

We hadden al besloten dat dit de laatste keer natuurlijk zou zijn, daarom wil ik vrijdag als het mis blijkt ook direct alles voor IVF-PGD in werking stellen.

18. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Pff Puk, stressvolle dagen tot vrijdag dus. Zo hopen dat het toch goed nieuws is en je gewoon even een dagje minder symptomen hebt (kan ook...). knuffel!

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Vanmorgen opeens vanuit het niet overgegeven, bizar dit.. Over 24 uur weten we gelukkig meer.

20. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje Puk wat een onzekerheid :( Is echt hel....... Fingers crossed voor morgen. Knuffel!

Deel Deze Pagina