Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Nou het hartje klopt gewoon nog! Kindje was goed gegroeid. Donderdag mogen we weer komen.

2. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn de goede berichten te lezen meiden!!!

Hier ook weer goed gekeurd door de vk vanochtend. Over 2 weekjes mag ik weer.

Hoe is het met de andere meiden?

3. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super nieuws Puk! Op naar de volgende echo! Elke week een stapje dichterbij.

Ik heb maandag de 20 weken echo. Ben benieuwd! Maak me weinig zorgen, na de vele echo's en de vlokkentest in het 1e trimester.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ik Kom weer eens koekeloeren... En wat lees ik:,rizzie van harte! Onze dochters zijn bijna even oud en nu weer zwanger! Weet je al wat het wordt? En zijn jij en je vriend uit elkaar? Zijn alle vier kinderen van hem?
    Wat naar nu je zwanger bent..
    Hoe voel je je?

QUOTE=Rizzie;18695325]Scaros: wat rot allemaal zeg!! Het lijkt me erg l

astig te kiezen wat het vervolg zal zijn.

Elize: wat super dat alles goed was!! is toch altijd weer erg spannend. Wat goed dat jullie dat kunnen, niet weten wat het geslacht is. Dat vind ik altijd zo knap. Ik kan dat echt niet, ben veel te nieuwschierig haha. Lastig met die laag zittende placenta. Ik heb een aantal vriendinnen die dat hebben gehad, gelukkig allemaal goed gekomen en zelf op de natuurlijke manier kunnen bevallen.

Hier gaat het allemaal wel goed. Mijn ex heeft nu een appartement voor zichzelf, was wel even wennen, maar de rust die dat brengt is ook wel weer fijn. We kunnen het gelukkig nog goed met elkaar vinden en doen ook nog wel dingen samen, ook met de kinderen. Dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker. Met de zwangerschap gaat het goed, weinig last van kwaaltjes. Alleen de maagzuur als ik naar bed ga en dat ik niet heel ver meer kan lopen speelt me parten, maar als dat alles is heb ik zeker niet te klagen :)[/QUOTE]

5. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hey dames het is hier alweer een tijdje stil. Hopelijk is geen nieuws goed nieuws!
    Puk, hoe is het met jou? Je komt al bijna in de VT periode, weet je al wat je gaat doen?
    Overige zwangere dames,; kounelli, Saar, Elize, gaat alles goed? Rizzie voor jou gaat het nu ook snel he!

Hier ook weer goed nieuws. Ik ben 3 mnd na de bevalling van ons piepkleine meisje alweer zwanger. Toch weer een kans in 2015! Echt beseffen die ik het nog niet en ik hoop dat blijdschap en angst voorlopig nog even weg blijven... Liefs!

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    J10 gefeliciteerd! Hoe ver ben je? Dat is dan nog snel gegaan. Ik hoop zoooooo dat dit een gezond kindje is. Duim duim duim!!

Ik ben een beetje afwezig. Als alles goed gaat lijk ik de translocatie en dus dit forum te vergeten. Sorry, vind het een beetje ego van mezelf ofzo terwijl ik zo niet ben.

Maar hier alles goed met de kleine man en met mij op bekkeninstabiliteit ook. Heb alweer een rolstoel want lopen gaat gewoon niet :( Maar alles voor het goede doel :)

Hoop dat het goed gaat met iedereen! Denk nu dat we allemaal weer zwanger zijn? (Op misschien wat nieuwe na?) Vruchtbaar forum en met heel veel positieve afloop, zo fijn!! Gijne dag iedereen.

7. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wat fijn dat je (weer) zwanger bent! Ik ga heel hard voor je duimen op een goede afloop dit keer!:) Hoe ver ben je?

Wat is een VT periode? Kan het even zelf niet bedenken, haha..

Hier gaat het redelijk, sta soms vanuit het niets over te geven(alleen in de ochtend) en ben erg moe. Ik doe mijn ding en ga dan weer slapen. Leef erg in een bubbel op het moment.

Tot dus ver gaat het goed. Vorige week hebben we de 9 weken echo gehad en nadat we hem gemeten hadden, hartje bewondert hadden en de liever gynaecoloog nogmaals even wou kijken en vooral uitleg wou geven aan manlief ging ze proberen of hij ook nog even wou bewegen, nog dat was geweldig om te zien. Dat hadden we nog nooit gezien hij was aan het dansen man!

We zijn dus erg benieuwd of de 10 weken echo ook zo mooi zal zijn, dit wordt tevens de termijnecho en die zal nu vrijdag zijn(8:30). Hopelijk klopt het hartje nog steeds!

We kregen ook de vraag of we een combinatietest wouden en hier had ik eigenlijk niet echt over nagedacht en omdat ik nogal ziek(lage bloeddruk en suiker door de hitte) was werd het een weekje opgeschoven, nu zitten nadenken en manlief was er al uit, we doen het niet. Het is maar een kans en we willen beide niet dat ik mezelf weer in de angst help.

Nu eerst maar afwachten tot vrijdag.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Herkenbaar hoor beginneling.. Ook hier steeds meer naar de achtergrond nu ik drie gezonde kids heb en we compleet zijn!
    Neemt niet weg dat ik wel veel aan anderen die het zelfde lot ondergaan denk maar ook wel confronterend elke keer met oud zeer..
    Dus (een beetje) afstand nemen lijkt me ook gezond..

QUOTE=Beginneling;18784619]J10 gefeliciteerd! Hoe ver ben je? Dat is dan nog snel gegaan. Ik hoop zoooooo dat dit een gezond kindje is. Duim duim duim!!

Ik ben een beetje afwezig. Als alles goed gaat lijk ik de translocatie en dus dit forum te vergeten. Sorry, vind het een beetje ego van mezelf ofzo terwijl ik zo niet ben.

Maar hier alles goed met de kleine man en met mij op bekkeninstabiliteit ook. Heb alweer een rolstoel want lopen gaat gewoon niet :( Maar alles voor het goede doel :)

Hoop dat het goed gaat met iedereen! Denk nu dat we allemaal weer zwanger zijn? (Op misschien wat nieuwe na?) Vruchtbaar forum en met heel veel positieve afloop, zo fijn!! Gijne dag iedereen.[/QUOTE]

9. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Beginneling, jeetje wel zwaar met je bekken, maar inderdaad voor een gezond kindje zou ik ook wel 9 zware maanden over hebben. Ik snap dat je dit topic niet heel veel opzoekt hoor, zoals jij en bunchy ook aangeven, het kan ook de angst terug brengen. Gek genoeg ben ik nog helemaal niet bang, maar dat kwam de vorige keer ook pas tegen de vlokkentest aan, heeft niet geholpen :(
    Puk, VT = vlokkentest. Jij bent de meest kritische periode (8wk) voor jullie natuurlijk al voorbij, maar misschien wil je het toch zeker weten. Ik herinner me van een tijd terug dat je hier nog niet helemaal uit was. Ik ben in iedereen al blij dat je al zover bent in je zwangerschap, geeft goede hoop.
    ik zit trouwens nog voor de 5 wk dus het kan ook zo weer afgelopen zijn. We wachten het af!

10. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha meiden,

Ik lees en leef nog steeds mee hoor! Heb alleen niet zoveel te melden.
    Gaat goed hier. Afgelopen donderdag de voorlopig laatste groeiecho gehad. Kindje was eerder aan de grote kant dan aan de kleine. Het stolsel was niet meer te vinden (al denk ik niet dat het verdwenen is, maar dat geeft niet), ik heb geen bloedverlies meer, dus de gyn hoeft mij in principe niet meer te zien, ben nu volledig terug naar de eerste lijn, wel bijzonder. Zeven jaar geleden begonnen we met mijn eerste zwangerschap in de eerste lijn, waarna we in de tweede lijn belandden, en nu hopelijk bij mijn negende zwangerschap lekker thuis bevallen... We gaan zien of dat het wordt, dan is de cirkel weer rond.
    Op het werk is het pittig, het is een gekkenhuis, erg veel mensen die willen bevallen. Voor mijn collega's die niet zwanger zijn al zwaar, maar mij nog net iets pittiger. Maar ik ben aan het aftellen. Nog vier weekjes werken en dat begint mijn vakantie en aansluitend verlof, lekker!

J10, gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie zo snel al weer een kans krijgen, al zal het ongetwijfeld super spannend zijn, met de kanspercentages die voor jullie gelden... Ik duim voor je!

Puk, laat jij nog een vlokkentest doen?

Saar, goede 20 weken echo gehad?

11. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen! Ook ik lees nog altijd mee. :D Hier gaat alles goed. Mooie 20 weken echo gehad. Het gaat allemaal heel voorspoedig. Zo fijn.

J10, Wauw, wat snel! Voorzichtig gefeliciteerd. Spannende periode breekt er weer voor jullie aan. Ik duim voor je!

12. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Geen vlokkentest hier. We hebben vrijdag de laatste echo gehad bij de gynaecoloog en gaan nu terug naar de verloskundige.

Daarbij hebben we het huis te koop en we zijn nu druk in onderhandeling met een koper over de prijs. Als dit door gaat gaan we de schuur bij mijn ouders verbouwen en daar over een weekje wonen.

Wel spannend allemaal, maar ook wel erg leuk en makkelijk.

13. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    J10 wat fijn dat je weer zwanger bent, de duimen draaien hier volop voor jullie dat het dit keer goed mag gaan.

Bunchy de oudste van 12 is van een andere man, de anderen zijn wel van deze. Ik was 21 toen ik mijn oudste kreeg en mijn vreind destijds was 22, hij dacht het in de zwangerschap allemaal wel aan te kunnen, maar toen mijn zoon eenmaal geboren was, was hij er toch niet klaar voor. Hij is weggegaan toen mijn zoon nog maar een paar weken oud was. Ik was toen nog erg jong, was alleen met een kind, ging naar school en werkte daarnaast ook nog een aantal uren in de avond. Dit heb ik toen allemaal goed gered. Toen mijn oudste twee was leerde ik de vader van mijn andere kinderen kennen, hij heeft het ook altijd erg goed gedaan met mijn oudste.
    Het is inderdaad jammer dat het nu zo moet gaan en helemaal nu met de zwangerschap, maar ik denk maar zo, ik heb dat toen goed doorstaan dan moet me dit helemaal lukken, aangezien ik nu alles veel beter voor elkaar heb. We hebben idd. nog veel contact en doen nog veel samen met de kinderen, dat ik ook erg fijn. Ik weet ook dat ik op hem kan rekenen tijdens de bevalling en in de periode daarna. Het gevoel moet alleen nog even slijten, maar dat heeft gewoon tijd nodig.

Wij krijgen trouwens een jongetje.

Elize wat ontzettend rot zeg dat je zoveel pijn hebt! ik kan me voorstellen dat het je helemaal uitput. En dan ook nog 30 uur werken, dat is wel erg pittig lijkt mij. ik hoop dat de pijn snel over gaat.

Hier gaat alles verder oke, de scheiding is er inmiddels door, dus geen regeldingen meer. het gewone leven begint weer een beetje vorm te krijgen, al zijn er natuurlijk ook nog genoeg lastige momenten. Wat de zswangerschap betreft gaat alles goed, weinig last van kwaaltjes. De buik gaat me nu wel in de weg zitten, ik ben van mezelf erg slank en ik draag altijd naar voren en mijn buik wordt altijd erg groot. Ik moet zeggen dat ik wel blij zal zijn als de baby er eindelijk is, al duurt dat natuurlijk nog best lang haha. Er wordt wel een paar keer per week tegen mij gezegd, jij moet al snel bevallen zeker? Als ik dan zeg dat ik pas begin oktober ben uitgerekend dan puilen de ogen van die mensen vaak uit, zo van jeetje maar je buik is nu al zo groot, dat kan dan nog wat worden hihi. Soms wel iritant, maar vaak ook wel grappig.

Gaan jullie nog op vakantie? Ik ben net een lang weekend met de jongens naar centerparcs geweest. De eerste twee weken van augustus heb ik vakantie. Ik heb nog niks gepland, omdat ik niet van te voren weet hoe ik me dan voel, maar ik denk dat ik dan nog een last minute doe als ik me dan nog zo goed voel. Even er uit met de kinderen, wel gewoon in nederland.

14. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hey meiden, tnx voor de lieve woorden. Ga ik bog nodig hebben als de spannende periode er weer aan komt, voor nu nog even kop in het zand en net doen of er niets aan de hand is. De hormonen laten dat helaas niet helemaal toe, vanaf een uur of een is mijn energie echt helemaal op... Voor mij een standaard zw symptoom, dus ik zie het maar als iets positiefs! Over 2 wk dan hopen we een knippertje te zien op de eerste echt, dan valt er niets meer te negeren...

Puk, toch geen vlokkentest dus. Heb je er verder veel vertrouwen in nu je al zover gekomen bent? Bijzonder dat je een 'huisje' in de tuin bij je ouders, zijn opa en oma straks lekker dichtbij :)

Kounelli, wat fijn dat de bloedingen opgehouden zijn, dat vond ik toch wel erg spannend. Ik hoop voor je dat het cirkeltje inderdaad weer rond is straks en je een voorspoedige bevalling thuis mag hebben! Fijn om je zwangerschapsverlof direct achter je vakantie aan te hebben, kun je even goed energie tanken voor de bevalling!

Saar, goed nieuws dus met de 20 wk echo, toch wel fijn om ook zo te kunnen genieten! Het is je gegund!

ElizeH, opluchting dat jullie kleintje het ondanks alles zo goed doet. Heb je nog advies gehad over werk, ik kan me voorstellen dat je met zulke buikkrampen ook wel het advies kan krijgen om rustig aan te doen... Wat een kanjer is je man, dat hij zoveel over neemt! Pas goed op jezelf he, je bent het waard!

Rizzie, gefeliciteerd, een jongetje! Je klinkt als een heel zelfstandige en sterke dame, knap hoor, met 4 kids. Heb je ook het idee dat je buik met elk kind harder groeit? Oktober duurt inderdaad nog wel even. Wanneer mag je met verlof?

15. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

J10, ik duim hard voor je meid!

Ik heb er wel vertrouwen in maar heb absoluut nog geen band, gewoonweg te bang om het weer kwijt te raken. Hopelijk gaat mijn buik straks meer groeien en lukt het dan wel. We zijn beide goed gezond en met de translocatie die wij hebben gaat het met de 8/9 weken al mis, dus heb er daardoor wel vertrouwen in. Ach en af en toe spuug is even, erg vervelend want het kost veel energie, maar vind het ook wel fijn haha..

16. gelukmama

gelukmama Lid

18 jul 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum, de ene periode wat intensiever dan de andere. Ik sluit me aan in de rij mama's met een reciproke translocatie die uiteindelijk wel gezonde kindjes hebben gekregen. Helaas heb ik net weer een miskraam achter de rug (bij 10+4 bloedverlies, op echo blijkt kindje 8+3 en overleden) het was heftig met veel bloedverlies en flauwvallen. En na een week kreeg ik gisteren alsnog een curettage. Dan is het fijn om te weten dat ik niet de enige ben die dit meemaakt in haar leven!

17. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Gelukmama, wat een naar bericht, ik zie aan je onderschrift dat je ook al een lange weg bewandeld. Ik hoop dat je snel weer op de been bent!

ElizeH, verstandig om toch wat eustiger aan te doen, denk eraan, je kunt nog jaren werken dus nu ben jij even het aller belangrijkste. Fijn dat de babykamer al klaar is, scheelt weer een to-do puntje :)

Gaat het met de rest ook goed, het is stil hier de laatste weken!

Hier ondertussen de vitaliteistecho gehad, 7+ wk nu. Mooie hartslag gezien, goede plek en juiste grootte. Wel fijn maar toch weer confronterend. Onze translocatie blijkt geen miskramen te veroorzaken dus nu weer aftellen richting de termijnecho en VT... Nog 2 en 4 weken.

18. mi1983

mi1983 Lid

14 apr 2012
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @J10: Spannende tijden weer bij jullie dus. Fijn dat deze echo er in ieder geval goed uit zag. Hopelijk blijft alles nu wel goed gaan. Fingers crossed hier voor jullie!

@Elize: Rustiger aan doen is belangrijk hoor! Laat je baas maar. Hij heeft er meer aan dat je nu rustiger aan doet dan dat je er na de bevalling nog langer uit bent omdat de nasleep dan misschien langer duurt. En lekker toch dat de babykamer klaar is! Bij ons was het kamertje ook met 30 weken al klaar de eerste keer.

@Gelukmama: Vervelend dat je alsnog gecuretteerd moest worden. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn en een gezond kindje verwelkomen.

Hier gaat alles goed. Morgen alweer 39 weken zwanger! Nog geen tekenen van een aankomende bevalling. Mijn dochter gaat nog lekker 1 of 2 keer per week naar oma dus dan heb ik lekker tijd voor mijzelf en kan ik ongestoord vanalles doen.

19. Saar2013

Saar2013 Lid

2 jul 2014
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef J10, Weer een ongelooflijk spannende tijd voor jullie! Ik duim met jullie mee op een goede uitslag.

Met mij gaat alles z'n gangetje! Nog iets meer dan 3 maanden te gaan. Spannend wel hoor! Maar ik geniet volop. Mensen vragen nog wel eens naar hoe de eerste periode was en die weet ik me nog goed te herinneren maar voel me er niet meer rot bij. Na de goede uitslag op de VT heb ik de zorgen uitgezwaaid. Zo fijn. (Scheelt ook natuurlijk dat ik verder tot nu toe een hele voorspoedige zwangerschap heb) Hebben/hadden jullie dat ook?

@Mi Oehhh echt de aller laatste loodjes dus. Ben benieuwd wanneer we het berichtje lezen dat jullie kindje geboren is! :)

@Gelukmama Jeetje, jullie hebben al flink wat achter de rug. :( Ik vond het inderdaad ook fijn dat ik via dit forum vrouwen ontmoette in dezelfde situatie die je zorgen herkennen. Ik hoop op snel meer geluk voor jullie! Wat is trouwens het verschil tussen een sterretje en een vlinder? Zelfde verschil als miskraam en missed abortion, of zeg ik nu iets heel geks?

@Puk Hoe gaat het met jou? Kun je al een beetje genieten of blijft het nog moeilijk?

20. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Hoi Hoi Saar,

Spannend hoor! Hier inmiddels al 14 weken! Echt onwerkelijk.
    Vorige en deze week naar de verloskundige geweest om het
    hartje te luisteren. Spannend, maar ook erg mooi! Langzaam
    begin ik te genieten. Voel onze Klaas nog niet, is waarschijnlijk
    ook nog te vroeg.

We zijn er inmiddels ook achter welke kinderwagen we willen,
    het wordt de Joolz day.

Deel Deze Pagina