Mi, wat spannend, je kunt dus elk moment bevallen (of bent dat al?) ik duim voor een voorspoedige bevalling en veel liefde in je armen straks! Elize, hoe gaat het nu met je, helpt het rustiger aan doen je een beetje met je gestel? Ik hoop zo voor je dat je nog een beetje pijnvrij van de zwangerschap kan genieten, anders worden het lange weken... Is je leidinggevende al wat bijgedraaid, of doet die nog steeds moeilijk? Puk, wat fijn dat het goed gaat! Wij durfde de kinderwagen pas voorbij de 24wk daadwerkelijk uit te zoeken, pas na de 20wk echo kon ik het echt loslaten... Maar het is een goed teken, dat je al aan de leuke dingen kunt denken, ik gun je het genieten zo! Saar, nog 3maandjes, geniet er nog maar even zo, dat is zo voorbij (hoewel de laatste weken maanden lijken te duren...) heel goed dat je het los hebt gelaten, de VT is toch de belangrijkste aanwijzing, de kans dat er nu nog iets niet goed is is niet te vergelijken met de translocatie! Ik kon het pas ruim na de 20wk echo echt loslaten maar heb daar wel mijn best voor moeten doen. Onze ervaring met de 20wk echo daarvoor was dan ook niet zo positief, en daarbij kwam dat ze de hartafwijking van ons zoontje maar voor 95% zekerheid aan de translocatie durfte te plakken. Hier gaat het even niet zo goed, ik zit momenteel ziek thuis mijn lijf zit zo vol stress dat het allemaal niet meer lukt. Zo stom, want de vorige zwangerschap lukte me het me heel goed om het los te laten en van het positieve uit te gaan. Misschien toch iets te snel weer zwanger geworden, maar ja de wens is zo groot... Maandag termijnecho en dan de vlokkentest inplannen, de echte stress periode komt steeds dichterbij. Gelukkig is mijn man fantastisch, mijn zoontje geweldig (blij en vrolijk) en gaan we nu een weekendje weg. Hopelijk even loslaten en gewoon genieten. Ow ja een volle nacht slap zonder piekeren zou ook wel leuk zijn :
J10: het is ook erg veel allemaal in een hele korte tijd, logisch dat je lichaam even aan de rem trekt. Komt allemaal wel goed. Hoe was je weekend weg en de termijnecho? MI: je zult inmiddels wel al bevallen zijn hoop ik, ik hoop snel van je te lezen, ben erg benieuwd. Puk: wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie lekker kunnen genieten! Elize: wat vervelend dat het zo stroef gaat. Goed om jezelf denken hoor, laat de buitenwereld maar even echt buiten. Hoe gaat het met de andere dames? Hier gaat het goed. Weinig last van kwaaltjes al gaat mijn buik nu erg in de weg zitten en kan ik niet alles meer in hetzelfde tempo als anders. Juist omdat ik me verder goed voel frustreert dat af en toe. Ik ben nu 33 wk en ik moet zeggen dat ik hoop dat de weken een beetje snel gaan. Ik wil zo graag zien dat alles echt goed is met de kleine en ik wil zo graag mijn eigen lijf terug haha. Ik ben afgelopen week een midweekje in een huisje op een vakantiepark geweest alleen met mijn 3 kinderen en de hond. Dat was erg leuk en heerlijk om er even uit te zijn. Ik vond het een beetje eng, omdat je toch meer achter ze aan moet rennen dan thuis, maar het ging echt super. Maandag nog een dagje vrij, dan wordt mijn middelste 7 jaar. Daarna is de vakantie weer voorbij. Nog 3 weekjes werken tot mijn verlof. Ik stop 4 weken van te voren. Heb ook wel zin om even niks te moeten.
Rizzie, wat goed te horen dat de vakantie zo goed vrlopen is. Lijkt met toch pittig, hoogzwanger én 3 kids! Je klinkt als superwoman Met 33wk gaat het voor jou ook alweer vlot, geniet nog even van je vrije dagen en de paar werkweken. Voor je het weet is die kleine er al Puk, ook alweer 2weken verder, voel je de kleine al? Ik voelde de eerste rond 17wk, maar de tweede al bij 15wk, dus het zou kunnen. Dat vind ik een van de mooiste momentjes die je kunt delen met je kindje tijdens de zwangerschap. Elize, hoe is het nu, hopelijk al wat verbetering? Mi, ik ben benieuwd of de kleine er al is Overige dames, gaat het met jullie ook goed? Ik ga ervanuit dat geen bericht goed bericht is! Hier gaat het qua stress alweer wat beter. Al zit ik op advies van mijn leidinggevende wel thuis, het ging niet zo goed meer op mijn werk. De termijnecho was goed en de VT is ingepland. Volgende week dinsdag mogen we komen. Ik hoop echt dat de uitslag dit keer weer zo snel is (3dagen) want ik weet niet of ik de spanning dan nog kan handelen. Nog twee weken.... Duimen jullie mee?
Ik denk dat ik de kleine 1x gevoeld heb, maar zeker weet ik het niet. Voel mijn baarmoeder wel druk bezig zijn. Morgen gaan we weer het hartje luisteren bij de verloskundige. 16 week gewoon alweer! Gaat best snel. Nog 4 weken en we hebben de medische 20 weken echo al! We hebben afgelopen weekend een kinderwagen gekocht. Ik vond het wel eng, want ik wou dat pas na de 20 weken doen, maar ja als je dan dat model vind wat prachtig is. Tja toen waren we verkocht. Hoe ver ben jij J10?
Dag dames! Vorige week dinsdag 11 augustus om 2:58 is onze zoon geboren! Ik heb een voorspoedige bevalling gehad. Ik was eerst zaterdag gestript en toen maandag ook weer. Dit heeft geholpen en de bevalling zette in de middag door. De hele avond een beetje weeën gehad en rond middernacht maar eens de vk gebeld. Zij kwam kijken en ik had nog steeds 5 cm ontsluiting (dit was na het strippen ook al). Daar baalde ik wel een beetje van. Toen zij weg was maakten wij ons klaar voor bed. Mijn weeën werden korter op elkaar en toen ik een kwartier lag braken tijdens een wee mijn vliezen. Gelukkig was het helder. De vk weer gebeld en een zij arriveerde even na 2 uur. Vanaf breken vliezen ging het heel hard. Ik mocht om 2:50 al persen en 8 minuten later is hij geboren. Ik had maar een klein scheurtje wat met 3 hechtingen te hechten was. Hij woog 3780 gram en was 54 cm lang bij de geboorte. Nog een memorabel moment: Hij had een tijdje bij mij gelegen voordat ze hem gingen meten/wegen/controleren etc. Er lagen allemaal doeken over 'm heen en toen ze 'm weghaalde had hij mij en zichzelf helemaal onder gepoept Ik heb een heerlijke kraamweek gehad en de kraamverzorgster was vandaag voor het laatst. Mijn dochter is een trotse grote zus en wil niks missen van haar broertje. Maar ze haalt wel streken uit op de meest onhandige momenten. We moeten nog een beetje onze draai vinden maar dat gaat ongetwijfeld goed komen.
Mi: gefeliciteerd! Klinkt als aan prima bevalling en kraamtijd! Geniet van je mannetje! J10: ik duim voor jou! Zo'n spannende periode! Heel begrijpelijk dat je het altijd goed trekt! Elize: ik denk dat je je niet druk hoeft te maken over het wel of niet laten testen van je kind. Als er geen chromosomenonderzoek is gedaan tijdens de zwangerschap wordt je kind pas getest als hij er zelf aan toe is, alleen op verzoek van het kind dus bij een eventuele kinderwens, en dat duurt nog wel even Puk: jij schiet ook al mooi op! Hier: ben lekker een weekje op vakantie in Zeeland en aansluitend aan mijn vakantie begint mijn verlof, ik ben dus anderhalve week geleden voor het laatst op het werk geweest! Eind januari pas weer terug om te werken, wel erg lekker!
Kounelli, ; heerlijk vakantie en dan verlof. Goed geregeld! Fijn even wat extra tijd voor de bevalling. Elize, zo'n werkgever snap ik echt niet! Hij is er toch ook bij gebaat dat je zo goed mogelijk uit je zwangerschap terug komt straks. Als hij je nu over de clinch helpt heb je straks alleen maar meer tijd nodig om te herstellen. Suf. Wat betreft de afwijking voor je kindje, dat blijft lastig. Wij weten dat mijn zoontje drager is én ik kan nu al piekeren over hoe we het hem straks moeten vertellen. Maar met de urntjes in de kast gok ik dat hij tzt toch wel vragen gaat stellen. Het is een zorg voor later! De eerste 20a30 jaar is het nog niet belangrijk. Je zou er ook voor kunnen kiezen hem straks zelf de keuze te geven of hij/zij het weten wil... geef jezelf de tijd voor een goede beslissing. Puk, je gaat je kindje straks steeds meer voelen, heerlijk! Welke wagen hebben jullie gekocht? Tip, nog niet gelijk in huis halen hoor, je garantie periode gaat dan nl al in namelijk das zonde want je gaat hem pas over een half jaar gebruiken! Ik morgen op 11wk. Zo dubbel. Ik had nu nog met verlof zullen gaan, en in plaats daarvan zitten we weer in spanning voor de vlokkentest
De kinderwagen is 2de hands omdat het model niet meer gemaakt wordt. Een Joolz day nautic. We wouden een nieuwe maar deze is nog mooier! Gisteren het hartje gehoord en de baarmoeder en buik groeien goed. Erg blij mee, nu nog 3,5 week wachten tot de 20 weken echo. Succes met de vlokkentest J10!
Gefeliciteerd Mi!!! J10 Wanneer staat de VT gepland? Ik duim voor jullie! Ik gun het jullie zo dat jullie deze keer aan de goede kant van de 50% zitten. Kounelli Lekker genieten van je verlof! Elize Wat rot dat je baas zo moeilijk doet. Niet echt iets waar je op zit te wachten tijdens je zwangerschap. Hier gaat alles goed, 27 weken zwanger inmiddels. Gaat best snel vind ik nu!
Saar, 27wk, dat gaat helemaal de goede kant op. Wij vertrekken zo voor de VT. Ben heel gespannen, al komen we vandaag nog niets te weten... Ik hoop dat we goede afspraken kunnen maken over de uitslag, ik ben langzaamaan ziek van de stress aan het worden... Ik laat jullie weten hoe het is gegaan. x
Pff, de punctie is achter de rug. Het was bijna niet doorgegaan doordat ze de placenta niet goed konden bereiken, maar na 7 glazen drinken en een volle blaas is het toch nog gelukt. Waarschijnlijk eind van de week al de eerste uitslag. Daarna is het wachten op de lange kweek, maar de vorige keer konden ze het ook al zien in de snelle test. Het wachten gaat weer verder...
@J10: Fijn dat de vt achter de rug is. Nu even rustig aan doen de rest van de dag. Ik duim ook voor je voor een goede uitslag. @Kounelli: Jeeeh verlof!!! Geniet ervan want voor je het weet heb je je kleintje in je armen! @Elize: Niet leuk dat je baas zo vervelend doet. Dat kun je er zeker niet bij hebben in je zwangerschap. @Saar: Dat gaat ook alweer snel zeg, 27 weken. Het 2e trimester vond ik het snelst gaan. Het laatste stukje van het 3e trimester kroop echt voorbij vond ik. Je kijkt dan zo uit naar de baby dat het niet snel genoeg gaat Hier gaat alles super! De kleine man is alweer 2 weken vandaag. Hij eet goed, slaapt goed. Rond middernacht krijgt hij z'n laatste fles. Ik hoef er maar 1x uit 's nachts. Dat is meestal tussen 4 en 5. En dan komt hij rond 8 uur in de morgen weer. Ik voel me ook goed. Ben weer aardig hersteld van alles en weer goed op de been.
Lekker dat het allemaal goed verloopt Mi! Genieten zeg J10 Pfieuw, gelukkig kon 'ie wel door gaan. Bij mij was het bereiken van de placenta toen ook zo'n gedoe. Maakt het er allemaal niet beter op tijdens zo'n moment he? Gelukkig is het achter de rug nu. Veel sterkte met wachten deze week. Hopelijk gaat de tijd een beetje vlot voorbij. Nog eventjes meid!!! Mijn duimen draaien overuren voor je!
Hey meiden, het wachten leek een eeuwigheid te duren maar aan het einde van de dag hadden we dan toch een voorlopige uitslag. Ons kindje heeft een gebalanceerde variant en is dus drager. Pff, zo opgelucht! Helaas hebben ze bij de VT ook een trisomie 7 gevonden in de placenta dus helemaal uit de gevarenzone zijn we nog niet... De kans is klein dat de trisomie ook in het kindje zot (trisomie 7 eindigt altijd in een miskraam) maar er kunnen nog wel andere problemen zijn. Gelukkig is er ook een grote kans dat er geen effect op het kindje is en het tot de placenta beperkt blijft. De werking van de placenta zal dan wel goed in de gaten gehouden moeten worden. We moeten nog twee weken wachten op de lange kweek om de ernst van de afwijking te achterhalen, en in het ergste geval ook nog een VWP... Ik denk dus dat we goede kansen hebben, maar echt jubelen is er nog niet bij....
Jeetje J10, denk je het met die translocatie gehad te hebben, komt er nog een ander chromosoomprobleem om de hoek kijken! Wat een onzekerheid toch weer! En wat een spanning nog twee weken! Dikke knuffel vanuit hier!
Spannend J10! Balen dat je nog niet volledig uitsluitsel hebt Sterkte met wachten! Nog even verder duimen dus.