Hey dames, we hebben ondertussen te horen gekregen dat in de lange kweek geen trisomie gevonden is. Dat betekent dat de kans dat ons kindje alsnog ziek is enorm is afgenomen. Ik durf nu wel te geloven dat het goed gaat komen. Hoe is het verder bij jullie, het einde komt bij een aantal van jullie nu ook in zicht! X
J10 wat goed dat de uitslag van de lange kweek goed is. Dat moet helemaal goed komen. Maar wat een onzekerheid en stress weer de afgelopen periode pff. Hopelijk kunnen jullie nu een beetje gaan genieten. Hier gaat alles goed. Ben morgen 37 weken en voel me lichamelijk nog goed gelukkig. Wel wordt de mobiliteit wat minder, wat af en toe wat frustraties geeft. Mijn eerste verlofweek is deze week ingegaan. Ook wel even lekker, geen gehaast en gedoe. Ik hoop dat dit kindje besluit wat eerder te komen en niet over de uitgerekende datum te gaan zoals de anderen, want ik ben er wel aan toe om mijn lijf weer terug te hebben en helemaal om van die hormonen af te zijn haha.
Hier bekken instabiliteit en maandag gaan we hier mee naar de verloskundige, hoop dat Ze wat voor me kan betekenen. Maandag eerst om 8:15 de 20 weken echo, dat is wel erg spannend!
J10, Wat een fijn nieuws! Kunnen we al helemaal juichen of houd je nog een beetje een slag om de arm? Zo ja, moet je dan nog verdere onderzoeken/echo's afwachten? Hier gaat het nog steeds lekker z'n gangetje. 30 weken vandaag. @ElizeH Wat vervelend dat het zo zwaar is! Kun je nog wel een beetje genieten van je zwangerschap of niet echt meer? @Rizzie Hihi, herkenbaar! Wat zal ik blij zijn als ik straks weer mijn flexibele lijf terug heb hahaha! Veters strikken, bukken, draaien in bed, het wordt allemaal wat moeilijker.
Jeetje Elize, het wordt je allemaal ook niet gemakkelijk gemaakt... Ik hoop dat het je wat geruststeld, maar stuit met 34 wk hoeft nog niets te zeggen. Mij vertelde ze bij mijn zoontje (die met 35wk ook nog 'fout' lag) dat ze tot 36wk meestal nog wel vrij kunnen draaien, daarna kan het zijn dat het te krap wordt om nog te draaien, maar zelfs dat hoeft niet. Bij mijn beide schoonzusjes zijn de kindjes tot vlak voor de bevalling blijven draaien en beide met koppie eerst ter wereld gekomen. Hou vol meisje, je bent er bijna! X Hier ondertussen wel vertrouwen, we verwachten deze week nog een uitslag van de klin.gen. Maar daar verwacht ik eigenlijk geen slecht nieuws meer. Wel gaan we regelmatig groeiecho's krijgen ivm de mogelijk minder goede placenta. Maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken volgens de gyn... Het is nog wel een beetje lastig om na die stressperiode me echt zwanger en vol verwachting te voelen, rationeel geloof ik dat het goed komt, maar echt genieten lukt nog niet. Nou ja, komt wel. En anders niet, dan wel als de kleine geboren is... X
J10, wat fijn dat de uitslag goed is, maar kan me goed voorstellen dat je voorzichtig bent, zou ik ook doen. Je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden. Elize, die laatste loodjes vallen niet mee hè? Vind ik ook hoor! Hier is vannacht mijn opa overleden en ga ik dinsdag met ruim 37 weken zwangerschap naar Zuid-Limburg voor de crematie. Voor de zekerheid toch maar wat spulletje mee en een telefoonnr van een verloskundige aldaar... Ik wilde m'n mannetje er graag uit hebben na de 37 weken, maar nu moet hij nog wel een poosje blijven zitten graag!
Kounelli, gecondoleerd nog! Is de reis naar Zuid Limburg goed verlopen? Hier gaat alles goed, ben nu 38.6 en ondanks de ongemakken van een giga buik mag ik zeker niet klagen. Ik ka bijna niet geloven dat ik al zo ver ben, het lijkt allemaal te zijn voorbij gevlogen. Wel hoop ik dat hij snel besluit te komen, want ben die buik wel zat haha. Hij lag al weken netjes ingedaald, maar was er bij de controle van vorige week toch weer uit gegaan, ben benieuwd hoe het vandaag is, maar ik denk niet dat hij terug is gegaan aangezien ik geen steken voel daar en dat heb ik anders wel. Dit is de eerste keer dat het plan is om thuis te bevallen, dus ik hoop wel dat hij ook meewerkt
Toeval bestaat niet... Of wel? Ik heb nooit iemand ontmoet die ook een translocatie heeft, op zich logisch want ik denk ook dat relatief weinig mensen dat hebben uitgezocht. Tot vorige week dus... Ik was erg verrast toen bleek dat een andere moeder bij mij uit de straat ook een translocatie heeft. Een moeder die ik regelmatig bij de speeltuin tegenkom... We hebben er tijdens een buurtfeest even over gepraat. Echt wel fijn vond ik (niet voor haar natuurlijk, maar om iemand te spreken), ook al is elk verhaal weer anders natuurlijk. Herkenning toch wel en zo dichtbij, gewoon 100 meter van mijn huis! Door dat gesprek moest ik natuurlijk ook weer aan jullie denken, hoe zou het met jullie gaan? Ik lees altijd een paar pagina's terug als ik nog even een kijkje kom nemen. En ineens besef ik me dat ik het verhaal van mijn buurvrouw hier lees. Jij bent mijn 'buurvrouw' toch, J10? We hebben hier niet veel tegelijkertijd geschreven denk ik, mijn laatste zwangerschap (van mijn derde kindje) was ik hier minder actief dan ervoor. Maar toch, bizar... Ik heb wel besloten om je berichten niet verder terug te lezen nu ik weet wie je bent, dat hoef je bij mij ook niet perse te doen hoor . En ik heb ook besloten om hier niet meer mee te lezen zodat jij hier nog je hart kunt blijven luchten. Ik heb er heel veel aan gehad om hier 'anoniem' mijn verhaal te doen en dat gun ik jou ook.... Als je behoefte hebt aan een luisterend oor irl of een kop thee, ik woon op nummer 80. Wel kom ik volgende week nog even gluren of jij ook zegt dat wij elkaar gesproken hebben of dat ik waanbeelden heb . En ooit als ik de pijn misschien nog één keer door moet, zal ik mijn eigen berichten ook nog eens teruglezen. Lieve dames, veel succes met de route die jullie nog af moeten leggen naar een prachtig gezond kindje. Ik gun het jullie allemaal heel erg. De pijn kan zo heftig zijn als je er middenin zit, zoveel verdriet en spanning... Ik hoop dat ook jullie over een tijdje terugkijken en beseffen dat dat hoofdstuk voorbij is. Dat het resultaat voor iedereen absoluut de moeite waard was. Kounelli, Rizzie, Elize, succes met de laatste loodjes! Succes en heel veel plezier straks. Gelukkig staat de wetenschap niet stil, als onze kinderen later kinderen krijgen is alles anders. Liefs
Hihi, de wereld is toch klein. Max78, ik denk inderdaad dat ik de 'buurvrouw' ben Wat betreft teruglezen, geen probleem hoor, ik ben er verder niet geheimzinnig over. Al ben ik zelf niet zo heel erg van het teruglezen, ben ik denk ik wat te lui voor ik denk dat we inderdaad niet veel gelijktijdig hier hebben geschreven, onze zwangerschappen hebben elkaar net gemist denk ik! Kop thee met de buurvrouw is natuurlijk altijd fijn, ik gooi mijn telnr binnenkort wel even door de brievenbus, met de andere 'buurvrouw' app ik ook regelmatig of ze zin heeft op een playdate en koffie. Gezellig buurtje toch! Ik woon op nr 113 trouwens Kounelli, gecondoleerd nog. Hoe is je wereldreis gegaan? Het wachten gaat niet lang meer duren, of ben ik al te laat en mogen we al feliciteren? Rizzie, ik duim voor je mee voor een fijne en voorspoedige thuisbevalling! Elize, is de kleine alweer de goede kant op gedraaid? Hier straks eerste groeiecho. Ik heb er sinds een week weer veel meer vertrouwen in. Kan weer echt genieten van leuke dingen doen en ga weer met veel plezier naar mijn werk! Hopelijk goed nieuws dus straks.
Wow, wat een toeval J10 en Max! Bizar haha! Alles goed gegaan bij de groeiecho J10? Fijn dat je meer vertrouwen hebt gekregen, jullie krijgen gewoon een tweede kindje als alles zo goed blijft gaan! Heerlijk zeg. Hier alles goed. Geen nieuwtjes. Nog zo'n 8 weken te gaan, iiieeeekkks!
Ja, de wereld is zeker klein! Dat dacht mijn zusje ook toen ze een verhaal las dat wel heel erg op ons verhaal leek.... En ja, toen was het door mij geschreven hier, hihi... J10, hoe ver ben je nu? Moet gewoon allemaal goed gaan deze keer! Het is eigenlijk wachten op babynieuws hier hè, meerdere uitgerekenden... Wie zal het eerst zijn? Ik voorlopig nog niet geloof ik, tis hier nog rustig, we wachten maar af.
Het is inderdaad wachten op de eerste geboortes hier, laat maar komen De groeiecho was gelukkig goed, voorlopig mooi op schema. Nu maar hopen dat het zo blijft
Max en j10 wat grappig dat jullie buren blijken te zijn. Leuk dat je zo ook nog iets aan elkaar hebt. Hier ben ik afgelopen zaterdag 3 oktober bevallen van een gezonde zoon. Zijn naam is Yvar Duran. De bevalling was even heftig, ik had heftige weeën, maar de ontsluiting bleef maar steken op 4 cm. Gelukkig zette het na lange tikd toch door. Het is een heel tevreden mannetje en de andere kinderen vinden hem helemaal fantastisch. Kan niet beter eigenlijk! Nou ik wacht met spanning de volgende bevallingen hier af
Rizzie van harte meid! Ik ben niet echt meer actief geweest hier, sorry daarvoor. Maar wil jullie wel aten weten dat we gisteren de trotse ouders van onze kerngezonde zoon zijn geworden! Helemaal in de wolken hier. Zoveel positieve verhalen hier. Voor iedere nieuwkomer erg fijn om te lezen. Wij zijn nu compleet, nooit durven dromen dat het ons zou lukken 2(!!) gezonde kindjes te kunnen krijgen. Na 7 jaar zijn wij compleet met een dochter en een zoon! Voor iedereen: hou hoop, het kan gewoon echt. Liefs voor jullie allemaal.
Rizzie en Beginneling, gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie mannetjes er zijn en alles goed gaat. Ik denk dat die van mij er niet meer uit wil , die andere twee waren er om deze tijd al, en nu maar wachten...
Gefeliciteerd rizzie en beginneling met jullie jongens! En kounelli nog even geduld Ik ben ook niet meer zo actief hier, best drukjes met een tweede erbij. Onze kleine man is inmiddels alweer 8 weken! Wat gaat het allemaal weer snel zeg. Succes nog voor de zwangeren hier! Ben benieuwd wanneer hoe met blij nieuws komen!
Rizzie en Beginneling, gefeliciteerd! Wat heerlijk weer twee kindjes erbij. Kounelli lastig he,; geduld maar voor je het weet heb je hem/haar in je armen.
Gefeliciteerd Rizzie en Beginneling Fijn dat alles goed gaat met jullie. Bij jou wordt het nu ook spannend Elize! Succes met de laatste loodjes, jij ook Kounelli! Of heb je inmiddels al nieuws?