Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

@Beginneling, hier
    25% gezond kind
    25% gebalanceerde translocatie (heeft onze dochter)
    50% miskraam, dus eigenlijk geen kans op ziek kind en zwangerschap zou voor de 10 weken afgebroken worden
    @Coco, december zal snel daar zijn, hier zijn de wachtlijsten afhankelijk van welke translocatie je hebt, weet niet juist hoe dat zat, maar zij moeten daar soms nog een studie over maken en dan duurt het veel langer
    @Rizzie, hopelijk krijgen jullie ook snel een afspraak, dat wachten duurt altijd veel te lang hé
    @Petra,zijn jullie ook bij erfelijkheidsprof Dr. Frijns in Leuven geweest?

2. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Beginneling
    Ja, we zullen wel dezelfde Geneticus gehad hebben, alleen vind ik het raar dat wij maar 3 verschillende variaties voorgeschoteld hebben gekregen:

1) Gezond
    2) Gebalanceerd (gezond maar drager)
    3) Ongebalanceerd
    Zo staat dat ook letterlijk in de schrijftelijke samenvatting die we erna hebben gekregen.

Hoezo staat bij jou 4 x ongebalanceerd in het rijtje?
    Bij mij dus maar 1 keer.

Zou het niet zo kunnen zijn dat een translocatie inderdaad per persoon verschild?
    Tegen ons werd ook gezegd dat wij meer kans maken op een gezond kind.
    Maar dat het wel heel moelijk zal gaan om zwanger te worden, door de weinige hoeveelheid zaadcellen en diens kwaliteit.

Vandaag gaat het wel weer goed, zat dit weekend helemaal doorheen. Ik ben soms ook een muts!
    Maar ik ga er weer helemaal voor, bedankt voor de opbeurende berichtjes.

3. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nog niet gebeld door het ziekenhuis.... (zuchttt...)

4. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @happy ja ik hoop ook dat ik snel iets hoor, anders bel ik zelf wel. het afsprakenbureau zal toch al lang wel weten wanneer er plek is. maargoed ik moet misschien ook gewoon wat geduldiger zijn, dit alles vergt natuurlijk sowiezo veel geduld.

@coco heb je al iets gehoord of zelf gebeld? zo'n dag duurt dan wel lang he als je op zo'n telefoontje wacht.

@nina fijn dat je er weer helemaal voor gaat en dat je je weer beter voelt. dat soort gelegenheden kan je gevoelens goed op de proef stellen. Het lijkt soms ook wel alsof iedereen om je heen zonder problemen kinderen krijgt. Het is ze natuurlijk zeer gegund, maar het is wel pijnlijk.

even om te zeuren, want het zit me nogal dwars:
    veel mensen in mijn omgeving vinden het maar vreemd dat ik er alles aan wil doen om deze wens uit te laten komen. dan zeggen ze; je hebt er toch twee, dat is toch prima? dan denk ik HALLOOO natuurlijk ben ik ontzettend gelukkig dat ik twee gezonde kinderen heb mogen krijgen, maar de wens voor een derde is bij mij even groot als de wens voor de eerste en dat kun je gewoon niet zomaar even van tafel vegen als het tegen zit. dit soort uitspraken komen ook altijd van mensen die al hun kinderwensen hebben mogen zien uitkomen.

5. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o Rizzie, wat bekend zeg! Ik hoor het hier ook constant, waarom neem je dat risico terug? je hebt nu 1 gezonde dochter. en dat komt dan van mensen die zelf 3 of 4 kinderen hebben

6. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Nou heb maar gemaild vndg.. Nog niks wijzer eigenlijk.. Kan pas in november voor gynacologisch onderzoek terecht. Moet bloed prikken als ik ongi ben en december gaat niet lukken...
    Wanneer wel.. I don't know...
    Zit me nu af te vragen wat ik moet doen.. Moet ik nou de ivf arts mailen of zij mij nou iets meer kan vertellen of moet ik het gewoon afwachten?? Ik ben namelijk iemand, als ik iets wil... Dat ik het dan ook snel wil hahaha :D:D:D:D:D:D

7. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @petra ja je zou denken dat juist mensen die kinderen hebben of willen weten hoe sterk die wens kan zijn, maargoed geen energie insteken denk ik dan maar.

@coco wat vervelend zeg dat je nu nog niet zoveel weet, ook erg frustrerend dat ze eerst december hebben gezegd en dan nu weer dat het geen december gaat worden. ik zou de ivf arts gewoon mailen als ik jou was, dan heb je in ieder gaval alles gebrobeerd.

8. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Heb maar gebeld.. En kan pas 10 nov terecht voor gynocologisch onderzoek. Dus wacht het dan maar even af.. Of zal ik nu al mailen of ze ets weet over wanneer ik kan starten?! Of is dat heel desperate?!? ;) xxx

9. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Coco, bellen/mailen kan geen kwaad....je kan het in ieder geval proberen en anders afwachten maar weer, je zou zeggen dat we onderhand aan gewend zijn NOT.

Hier heb ik vanochtend van mijn schoonzus te horen gekregen dat ze ruim 12 weken zwanger is, van haar 3e!
    Zij heeft ook de translocatie die mijn partner heeft en het is wel fijn om te horen dat deze zwangerschap er tot nu toe goed uitziet.
    Wel erg lief van haar, zij heeft een vrije ochtend genomen om koffie bij mij te komen drinken en heeft voorzichtig het nieuws verteld.
    Mijn schoonzus heeft tot nu toe 3 miskramen gehad.

10. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Coco, ja dat ongeduldige dat ken ik! Haha! Erg lastig in dit traject kan ik je vertellen. Wij hebben pas 1 december een afspraak staan om te praten over de mislukte poging! Niet normaal! Dan ben ik het vast allemaal al vergeten.
    Maar ik ben bang dat jij ook niet eerder dan februari aan de beurt zal zijn hoor. Tenzij je al een heel tijd op de wachtlijst staat?
    Bij ons zegt ze nu ook weer "als er een plekje tussendoor vrij komt dan denken we aan u" jaja... dat zeggen ze dus tegen iedereen natuurlijk.

@ Happy; hoe gaat het met jou?

@ Nina; jeetje wat een nieuws dan he? Heel erg fijn, maar voor jou weer even een klap in het gezicht. Zij heeft dan ook de translocatie 13 14 toch? Laat ze nog een vruchtwaterpunctie doen o.i.d.?

@ Rizzie; hoe is het nu met jou? Bloeden al gestopt?
    Ik heb niets gehoord over of PGD volgend jaar wel of niet vergoedt gaat worden. Denk dat je je daar niet druk om hoeft te maken hoor.

@ Petra; weet jij al meer?

Ik ben de hele week weer aan het werk geweest en moet zeggen, dat viel me redelijk zwaar. Iedere avond uitgeput en hoofdpijn. Vandaag vrij... even helemaal niets!
    We zijn weer terug bij af, we zitten weer te wachten op dat we weer mogen gaan starten, wachten op een eerste afspraak wat weer zolang gaat duren. Wachten wachten wachten. Maar in de tussentijd willen we het wel op de natuurlijke manier gaan proberen.
    Ben afgelopen dinsdag (enorm) ongesteld geworden, erg vroeg, 10 dagen na de punctie. Maar ben er dan nu ook weer bijna vanaf. Terwijl ik had verwacht dat het nu zou gaan komen. Dus dat scheelt weer ;)
    Het ziekenhuis heeft gezegd dat m'n cyclus helemaal in de war kan zijn van de hormonen... ben benieuwd.

11. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    goh beginneling, dat wachten ook altijd he, zo verschrikkelijk!

wij wachten ook nog steeds, tot aan de punctie op 10 november

Deze week wel heel gezellig geweest, onze kleine meid was jarig, dus even de gedachten op iets anders.

Ondertussen begint men buik wel enorm te groeien, dat had ik de eerste keer niet, toen zag je met de punctie nog niet dat ik zwanger was. Ik krijg ontzettend veel angst nu, voor het feit dat als het nu mis gaat, het zoveel zichtbaarder is.

12. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL

Fijn om wat van je te lezen, jaja dat bekende wachten.
    Maar je doet er helaas niets aan, hopelijk kun je tenminste wat afleiding op het werk vinden.

Ja, mijn schoonzus heeft ook de translocatie op 13/14.
    Het is echt een schat van en mens en gun het haar van harte.
    Daarnaast kan ik ook echt van haar kindjes genieten, leuk weer zo een kleintje in de familie.

Je had het in het begin over je broer die ook de translocatie heeft.
    Heeft hij eigenlijkl kids of is hij daar niet mee bezig?

13. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    #313 nina28, 21 okt 2011
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
    @ Petra, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    Hoe oud is zij geworden?

14. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ze werd 1 woensdag

15. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hierbij een fotootje van onze schat op haar feestje

16. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een schatje!

17. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    dank je wel! ja, we zijn echt super trots op ons wonderkindje

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    en ik hoop dat dit een opstekertje kan zijn voor de andere hier. Wij, die nooit kindjes zouden krijgen hebben toch maar een prachtige dochter!

19. happy3

happy3 Niet meer actief

@Petra, oh wat een leuke meid hebben jullie, en vanaf dat ze een jaar zijn gaat het nog sneller vind ik, dus geniet ervan.

@Aan de wachtende, ik denk aan jullie

Hier is't nog stilletjes, de laatste weken hebben we zeer korte nachten en we zitten allebei zo'n beetje aan het eind van ons latijn, durf nu echt ventje niet te pushen voor een tweede, vraag mezelf eigenlijk af of ik dit nog tweede keer aan kan, zo'n spook in huis is echt wel vermoeiend, :)

20. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @beginneling het bloeden is over, ook de pijn is minder maar nog wel aanwezig. vandaag laatste pil van de kuur dus dan moet het bloeden weer beginnen, ik hoop dat daarna ook alles weg is, want ik zie enorm op tegen die hysteroscopie. maargoed je hebt het niet in de hand, dus als het moet dan is het niet anders. het bloeden en de pijn is al eerder twee weken weg geweest en ondanks dat ik wel wat hoop heb dat het nu wel allemaal weg is durf ik ook niet teveel te hopen.

wat een gedoe zeg met al dat wachten voor jullie.. om gek van te worden!! hopelijk komt er snel duidelijkheid.

@petra nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!! wat een mooi meisje! hopelijk heb je nog wat afleiding tot 10 november.

@happy erg lastig zeg die gebroken nachten, het gaat gelukkig over! maar als je er midden in zit dan is dat natuurlijk een schrale troost.

@nina is je schoonzus op de natuurlijke manier zwanger geraakt?

Deel Deze Pagina