Rizzie: Ik ben medewerker huishouding bij een woonzorg centrum voor ouderen. Dit voor 2 afdelingen. Op zich niet het meest lastige werk maar toch allemaal weer even nieuw hihi. Maar jij gaat dus ook naar het UMCG! Vind ik leuk om te lezen, dacht dat ik in dit topic de enige was.
@ nynke ja ik woon een halfuurtje rijden van Groningen en ik werk ook in de stad, dus het komt mij goed uit dat ik daar terecht kan voor alle behandelingen en gesprekken. Ja het is altijd spannend hoe je collega's zijn en zo.
Wij hebben ook besloten om voor PGD te gaan. Er zit weinig tijd tussen de uitslag van het chromosomenonderzoek en deze beslissing, maar ik vind steeds proberen met deze kansen echt zwaar. Een belangrijke factor is voor ons de weerstand tegen een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Zeker bij een zwangerschap zie 'goed voelt' denk ik dat ik dat niet kan/durf. Maar dan hebben we wel 3-5% kans op een heel gehandicapt kindje... Ik heb begrepen dat we eind december en anders begin januari voor een eerste gesprek terecht kunnen en dat de wachttijd voor een 'gewone translocatie' daarna echt rond de 1,5 jaar zal zijn. Dat is wel lang en tegen die tijd ben ik het proberen zekerweten helemaal zat...
@ max ja het is echt frustrerend en ontmoedigend als je bedenkt hoe vaak het nog mis kan gaan op de natuurlijke manier. Het kan natuurlijk ook zomaar goed gaan, maar ik wil alle kansen hebben benut voordat ik er later spijt van krijg. Het is wel erg lastig allemaal, het is al vervelend genoeg dat het allemaal niet meer vanzelfsprekend is. ik baal er soms ontzettend van, het lijkt ook wel of iedereen zwanger is of net een baby heeft en dat het ze allemaal zo makkelijk is vergaan. natuurlijk gun ik het ze wel, maar kan het niet helpen dat ik soms erg jaloers ben op de zorgeloosheid van dat alles en soms wil ik ze liever allemaal ontlopen. Er gaat toch geen dag voorbij dat het niet voortdurend in mijn hoofd zit. We kunnen helaas weinig anders doen dan hopen dat het ons allemaal nog een keer gegunt is een mooi wondertje te krijgen.
Jaaaa ik ken het gevoel Rizzie. Ineens is heeeeeeeel de wereld zwanger! En dan denk ik soms echt... WAAROM?! Overal waar ik ga of kom, zie ik zwangere vrouwen. Heel leuk voor hun.. maar balen voor mezelf! Blehh!!!
Wij zijn al anderhalf jaar bezig voor een tweede kindje, dus dat gevoel dat iedereen zwanger is heb ik al een tijdje. Zeker omdat ik bij mijn dochter in één keer zwanger was, viel het nu behoorlijk tegen. Nog anderhalf jaar is lang. Ik hoop toch dat ik in die tijd wel een goede zwangerschap mag meemaken. Maar dan wil ik die pgd nog steeds wel voor een derde Dat het onbezorgde eraf is, dat vind ik ook heel erg jammer. Het hoort gewoon zo mooi te zijn, de periode na een positieve test. En dat je dan begint te dromen. Dat dat voor altijd weg is, bah.
o ik heb het ook zo, iedereen geraakt maar onbezorgd zwanger! de meeste vertellen ook direct dat het raak is, en hebben een zorgeloze zwangerschap. Ik verplicht mezelf om steeds te wachten tot de 12 weken echo, en bij een goede nekplooi dacht ik dan toch iets safer te zijn. Maar toch weer mis. Ik denk dat iedereen in dit topic wel met de 'waarom wij' vraag zit. En vooral nu heb ik het hier erg zwaar mee.
Heel herkenbaar, dat het lijkt alsof iedereen om je heen zwanger is... Het is iedereen natuurlijk gegunt maar ik kan me er vreselijk k*t (en wij allemaal wel denk ik) door voelen. En inderdaad dat gevoel, waarom wij nou niet.
Ha meiden, Ik kom echt af en toe nog even bij jullie spieken en hoop over een poosje weer wat actiever mee te schrijven. Maar ik lees hier momenteel zoveel over miskramen, lange wachtlijsten... Allemaal dingen die me erg verdrietig maken. En dat kan ik nu niet echt gebruiken. Ben nu 6 weekjes zwanger. En daarmee heb ik de termijn van 3 van mijn miskramen al achter me gelaten. En toch zijn we er nog lang niet. Ik probeer er met een hoop positieve energie doorheen te komen. Gisteren ben ik goed gekeurd door Moeder voor Moeders, en maandag komen de eerste flessen. Mocht al meteen beginnen, maar we gaan dit weekend lekker weg, dus dan werd het voor mij wat lastig. Dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn. Beetje vroeg, maar anders was ze op vakantie en ik wil bij haar opstarten. Zij kent ons hele verhaal, dat scheelt een hoop uitleg. Nu maar hopen dat ik het haal tot dan. Elke dag is er één, zo zien we het nog steeds... Meiden, ik denk aan jullie!
Hooi meiden!!! Wij hebben alle uitslagen binnen, en alles is goed!!! Alleen de ivf arts wist niets over wachtlijsten en moet morgen terug bellen om bel afspraak te maken met gyn. Misschien kan ik de ivf bali zelf bellen, kunnen hun dat zien? Weet iemand dat?? HOe is het met de rest?? xxxx
Ooohh zooo herkenbaar, iedereen is zwanger, wordt zwanger... en allemaal heel onbezonnen allemaal. Vele vrienden verwachten hun 2e kindje al terwijl wij veel eerder voor kindjes gingen dan zij allemaal. Maarja, dan zijn wij ook wel al 4 jaar onder weg. Ik merk wel dat ik er steeds beter mee om kan gaan. Het ongewenst kinderloos zijn wordt een soort van way of life. Je gaat eraan wennen... Mochten wij een kindje verwachten zal dat ook wel dubbel zo onwerkelijk zijn. Kounelli, meid je bent voorbij het cruciale punt gekomen. Nog steeds erg spannend natuurlijk. Maar dit is stap 1 in de goede richting! Coco, super dat jullie groen licht hebben gekregen. Ik denk toch dat je de PGD arts daar zelf voor moet spreken. Dat moesten wij ook, zij doet echt de planning. Ik heb maandag m'n eerste echo om te kijken hoe m'n follikels er voor staan. Ben al 5 dagen aan het stimuleren en voel nog geen groeiactie of iets... Hoop wel dat er nu meer aan het groeien is als de vorige keer. Waarschijnlijk volgende week de punctie al... brrrrrr... nog even niet aan denken.
Kounelli wat spannend voor jullie maar weer. Je bent al ver nu, dus duimen maar! Beginneling, voel je normaal dan je follikels groeien? Veel succes alvast volgende week. Hier weer een beetje down, net te horen gekregen dat een collega onverwacht zwanger is van een 4de, maar niet weet of ze het kindje wel wil houden, omdat het helemaal niet gepland is. Dan voel ik me zo machteloos he! zij zonder het te willen een 4de,en wij moesten net een zo gewenst kindje afgeven
@ kounelli het is heel goed te begrijpen dat je nu alleen positieve dingen om je heen wilt. ontzettend fijn dat je nu verder bent dan de vorige keren, het blijft natuurlijk spannend. ik hoop zo dat alles goed mag gaan voor jullie. @ beginneling spannend dat het nu allemaal weer zo dichtbij komt, succes meid, je kunt het! @ petra oooh wat vreselijk oneerlijk is het leven soms ook he @ max hoe gaat het met jou? heb je de echo voor extra controle nu gehad? en wat ga je nu doen?
Oh oh, wat een feest der herkenning. @Kounnelli, een stapje verder, dat is mooi maar inderdaad blijft het spannend. heb je genoeg afleiding? @Beginneling, voel jij de follikels groeien? @Petra, ook weer zo een domper collega ongewenst zwanger terwijl je zo iets heftigs achter de rug hebt. Natuurlijk raakt je dat. Je kindje hoort nog in je buik te zitten en dat had niet zo mogen zijn, dat doet zeer. heb je ook zo een leeg buik gevoel? Is misschieen niet te vergelijken maar dat heb ik heel erg sinds mijn miskraam. Ik zit ook de hele tijd te rekenen, nu zou ik 7,5 maanden ver zijn. Mijn schoonzus is nu 6,5 mnd en zit vanwegen bekkeninstabilitieit in de ziektewet. Ik pas 1 keer in de week op haar kindjes en onbewust maakt het me zo verdrietig die twee zien stoeien en knuffelen. Mijn zoon is nu 8 jaar en alleen is maar alleen. Bah, voel me zo schuldig dat ik deze jaloerse gevoelens heb. Gun het mijn schoonzus namelijk van harte. Wij kunnen wel wat posiviteit in dit topic gebruiken! Dus Coco, Beginneling, Kounelli hier een digitaal bundel geluk ! En de rest van de translocatiedrager natuurlijk. Ps we hebben ons voor ICSI aangemeld voor volgend jaar februari, er staat een afspraak geplant met onze Gyn en KG of dat wel zo handig is met die afwijking....ik hoop van wel want PGD zou heel moelijk worden.
@ nina fijn dat jullie icsi nu wel gaan proberen, ik hoop echt dat dat de uitkomst voor jullie zal zijn. Ja we kunnen zeker wel wat positiviteit gebruiken op dit forum en wat goede voorbeelden voor dat het allemaal wel goed kan komen. Heeft je schoonzus de baby niet laten testen, of heeft ze een uitgebreide 20 weken echo gehad?
Nina28, ja inderdaad, dat lege buik gevoel is enorm aanwezig hier. Ik zie ook overal zwangeren, pasgeboren kindjes, ook op tv. En telkens denk ik verder, ik zou bv vandaag 20 ver geweest zijn. Fijn dat jullie je aangemeld hebben voor de icsi, hopelijk kunnen jullie snel starten Inderdaad, goed nieuws zou hier wel eens welkom zijn zeg. Ik hoop dat wij binnen 10dagen groen licht krijgen, en dat mijn man ook weer wil proberen voor een brusje dan
Rizzie, nee mijn schoonzus is niet van plan om zich te laten testen. De echo's zagen er allemaal erg goed uit en er is verder geen afwijking te zien volgens de gyn. Zij is ook een heel erg positief mens, haar motto is: Wat komt dat komt! Ja, ik ben heel nieuwsgierig naar die afspraak in februari. Ook een beetje bang wat de gyn gaat zeggen. Zullen ze met ICSI net die ene gezonde zaadcel te pakken krijgen? PGD, daar wil mijn lief niet aan beginnen, hij vind het allemaal te ver gaan. Maar vooral de reistijd belemmerd hem in zijn keus. Het UMC is voor ons het dicht bijzijndse ziekenhuis en daar hebben we al een reistijd van 2 uur enkel. Hij werkt 60 uur per week en is vaak in het buitenland....dat is gewoon niet te doen. Maar goed, ik ben allang blij dat hij nu voor ICSI wil gaan. Voor hem hoeft dat allemaal niet. Ik wil er alles uithalen, ik wordt er ook niet jonger op, begin volgend jaar weer een jaartje ouder *snik snik* Hebben jullie een gezellige Sinterklaas gehad? Vind het altijd weer leuk, maar ben blij dat we hem morgen weer uit mogen zwaaien....
@ nina, knap dat ze dat zo kan en hopen dat alles goed is. ja als je telkens 2 uur moet rijden en ook nog zo'n veeleisende baan hebt wordt het natuurlijk ook wel erg lastig. onze sinterklaas was erg geslaagd, we hadden het voornemen iets minder groots uit te pakken met cadeau's dan vorig jaar... dit is niet echt gelukt de kinderen waren enorm blij met alles en hebben er gisteren de hele dag heerlijk mee gespeeld. Wij hebben het zaterdag gevierd, zodat ze er de rest van het weekend nog lekker van konden genieten. Onze jongste is net 3 en de oudste wordt in april 9, die gelooft dus ook allang niet meer, maar vindt het erg fijn dat zijn broertje dat nog wel doet en heeft de grootste lol alleen al aan de voorbereidingen. Wat is trouwens de leeftijd van iedereen hier? zelf ben ik net in november 30 geworden.
wat leuk die sint verhalen. Hier is Liene nog maar net 1, dus die beseft dat nog niet zo, en daar komt bij dat wij nog niet echt in de vier stemming zijn. Hopelijk hebben we volgend jaar wel een leuk sint feest. Ik ben trouwens 28, maar dat maakt mijn nickname wel duidelijk denk ik
Ik ben 27 Heb bet de gynocoloog gemaild, over wanneer we nou kunnen beginnen met pgd... Ik ben benieuwd.. Volgens de poli moest ik de arts zelf daarvoor spreken, en een telefonisch consult kon pas 15 dec.. Dus ik dacht ik mail! haha! Ik ben benieuwd!! Cxxx