Chromosoomafwijking/ translocatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bint al maghreb, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hoe gaat het met jou Kounelli?

hier weer een moeilijke dag, manlief is aan het werk, en ik voel me een beetje alleen nu ons dochtertje slaapt;
    heb laatst ook een fotootje van mij en Nelle* gepost in het topic jullie eerste foto samen.
    Ben toch blij dat er nu goede reacties komen tegenover vlindermama's

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Beginneling, wat ontzettend verdrietig voor jullie.. Wat is het leven toch vreselijk oneerlijk soms!

Petra, ik heb je foto met Nelle bekeken, wat intens mooi, zo lief klein maar zo compleet. Ben erg ontroerd.

3. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @ petra ik heb de foto van jou en Nelle ook bekeken, prachtig!!
    Het is ook erg fijn dat er zulke goede reacties zijn, ondanks al het verdriet ben je toch erg trots op je kindje.

4. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prachtige foto Petra, mag ik vragen of zij nou de ongebalanceerde trisomie 13 heeft gehad?
    Ben het even kwijt...

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Zoals ik al eerder verteld heb heb niet alleen ik een chromosoomafwijking, maar ook mijn man. hij heeft een inversie van chromosoom 1, dit houdt ik dat er een heel stuk op de kop in zit. ons is verteld dat dit verder geen problemen kan verzoorzaken bij de voortplanting. Nu zat ik zojuist wat te googelen op inversie (aangezien het toch geen kwaad kon hebben wij er ons ook niet verder in verdiept) zie ik op meerdere sites staan dat een inversie van een chromosoom dezelfde problemen kan geven als een translocatie, dus ook kans op zwsare handicaps en een verhoogde kans op miskramen. Dat zou dus betekenen dat wij het dubbel hebben, daar baal ik echt goed van!! ik heb de geneticus gebeld, maar zij had vakantie. ze belt mij 9 januari hierover terug. ik las dat een inversie bijna niet voorkomt, zij heeft zich er waarschijnlijk ook niet echt in verdiept.

Moest even zeuren hoor meiden :)

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Nina, nee Nelle * had trisonomie 18, dus niet levensvatbaar.

Rizzie, wat krijgen jullie nu nog bij te verwerken zeg! ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen

7. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, dan heb ik dat door elkaar gebracht. Ik dacht dat jij de translocatie 21 / 13 hebt....sorry.

Rizzie, NOOIT googlen! Jij hebt gelukkig al het bewijs dat je ook gezonde kinderen kan krijgen.
    Daar moet jij je aan vasthouden.
    Dat is ook het enigste waar ik me aan probeer vast te houden.
    Anders had ik het allang opgegeven.
    Ook al zijn er zoveel overeenkomsten met translocatiedrager/dragster.
    Hopelijk gaat 2012 ons allemaal goede dingen brengen, na zoveel tegenslagen moet het beter worden...

8. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Petra wat een moooiiee foto van Nelle!!! Woooww!!!
    Zo zag ons dochtertje er ook uit, na 15 weken. Zo bizar om te zien!!!

9. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Vandaag 5 dagen overtijd en ik ben altijd heel stipt, maar had niet verwaqcht dat het de eerste maand proberen meteen raak zou zijn. normaal doen we daar gemiddeld een half jaar over. Toch maar een test gedaan omdat ik niet kan wachten en hij was positief!!! nu maar hopen dat 2012 een goed jaar wordt en dat het allemaal goed gaat. Ben wel enorm bang, maar probeer er niet zoveel aan te denken.

Meiden, jullie allemaal een gezond en gelukkig 2012 toegewenst!!

10. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Lieve meiden,

Ik hoop dat 2012 voor jullie allemaal een mooi en vooral vruchtbaar jaar mag worden!

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gyn, hoop daarna weer iets vaker hier wat van me te laten horen. Positief nieuws over een zwangerschap blijft ook hier welkom denk ik, toch?
    Trouwens, ben nog steeds vreselijk beroerd, das iets minder positief.

Meiden, goede jaarwisseling! Tot volgend jaar!

11. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Jazeker kounelli, positief nieuws is zeker erg welkom. Succesverhalen kunnen we wel gebruiken hier. succes dinsdag!! ik zal voor je duimen.

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Rizzie, wat goed zeg! de duimen draaien voor jou ook!

Kounelli, ik hoop je hier na dinsdag heel veel te zien!

voor jullie allemaal een heel fijn 2012, waar eens uitkomt wat we allemaal zo graag willen

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    @rizzie, wat geweldig! Gefeliciteerd!!
    Bijna vijf weken dan toch? Jij stond toch al op de wachtlijst voor IVF?

@kounelli, hou ons ajb op de hoogte. Juist veel behoefte aan goed nieuws, geeft hoop en hoop doet leven!

Ik ben ook weer zwanger na ma van elf wk in sept, weet het ng maar net en ben het ook pas net..Wilde het eigenlijk nog voor me houden maar nu rizzie over de brug is gekomen..
    Ik voel weer zon enorme kracht en geniet zo intens maar anderzijds ben ik zo vreselijk bang dit straks weer te moeten missen.
    Wat bij mij rondzingt is dat de geneticus vertelde dat bij embroselectie 80a90% vd embryos niet goed zijn gemiddeld volgens onderzoek..
    Ik word steeds heel snel zwanger, betekent dat bij mij de kans op mk dan ook zo enorm groot is? De geneticus kon dit niet bevestigen maar ook niet weerleggen..
    Ik probeer met de dag te leven en toch maar te genieten..
    Denk dat ik ng even wacht met aanmelding IVF..

Lieve meiden, ik hoop zo enorm dat 2012 ons allemaal geluk mag brengen en weinig tegenspoed!!
    Dank dat ik hier mee kan schrijven

14. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal nog de beste wensen voor 2012.

Rizzie, bunchy, gefeliciteerd allebei!

15. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    @ bunchy, dank je! jij ook gefeliciteerd!! nee ik sta nog niet op de wachtlijst, ik wacht nog steeds op een brief voor het gesprek in het UMCG waarna ze ons op de wachtlijst plaatsen. Ik laat dit allemaal wel doorgaan, want hoe groot de hoop ook is dat dit keer alles goed gaat, wil ik wel realistisch blijven. Als het wel goed blijft gaan dan ben ik nog vroeg genoeg om alles af te zeggen, aangezien de wachtlijst toch ontzettend lang is.

Ben vandaag 5 weken en nergens last van zoals gewoonlijk. ik kan me dus ook nergens aan vast klampen. Alle keren dat het goed ging en alle keren dat het fout ging had ik nergens last van, alleen van de tweeling was ik misselijk, omdat ik toen waarschijnlijk meer HCG aanmaakte.

Ik ben wel vreselijk bang en loop de hele dag met maandverband rond, als ik naar het toilet ga dan durf ik bijna niet te kijken of het maandverband nog wel schoon is, echt iritant! maargoed ik heb twee gezonde kinderen gekregen en ik denk maar zo, als je er twee kunt krijgen dan zal je er toch ook drie moeten kunnen krijgen... ik hoop het in ieder geval met heel mijn hart.

16. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Waahaaa, Rizzie & Bunchy, gefeliciteerd! Ik ben wel jaloers hoor... Spannend voor jullie, ik hoop heel erg dat het goed gaat. Ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben met wat goed nieuws hier. Ik heb het de laatste tijd wel moeilijk gehad. Maar in 2012 wil ik met vertrouwen vooruit kijken. Het kan, dus het gaat nog een keer lukken.

@Voor de rest ook een vruchtbaar en gezond 2012!

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Dank je wel Max, Nina en Rizzie!!
    Ik snap heel goed hoor Max dat je jaloers bent.. ik wilde het eigenlijk hier ook nog niet delen.. maar als het misgaat heb je weer niks om jaloers op te zijn.. oh ik hoop zo dat het dit keer goed mag gaan, bijna niks liever dan dit .. ik ben zo bang om opnieuw de pijn en leegte te ervaren en weer uit het dal moeten opklimmen... Ik merk dat ik het lastig van me af kan zetten en elke avond ga slapen met 'weer een dag voorbij een een dag dichter bij de toekomst'.. echt niet leuk als het pas over 8 weken ofzo misgaat!

het voelt een beetje raar om nu een intakegesprek in te plannen terwijl ik zwanger ben (terwijl ik waarschijnlijk ook baal als het misgaat en ik sta er nog niet op).. ik begrijp nl dat zo'n intakegesprek binnen 4 wk al kan plaatsvinden en dat mijn baarmoeder dan bekeken wordt en mijn partner zijn zaadjes dus misschien toch beter dit nog even uit te stellen..

Ik hoop zo ook voor jullie op positief nieuws!!

18. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Nou meiden, daar kom ik dan met mijn goede nieuws!
    Echo was weer helemaal goed, hartje klopte mooi, kindje zwaaide en was aan het koppeltje duiken, heel grappig. Zelfs drie dagen vooruit gezet, dus ineens al over de 11 weken!
    Afspraak voor uitgebreide echo in Utrecht is gemaakt voor over 5 weken (met 16 weken zwangerschap). Mag in de tussentijd nog een keertje komen voor echo, om te zien of alles nog steeds naar wens gaat daarbinnen.
    Dus... voor nu ziet het er goed uit, de spanning blijft, en zal blijven ook na de echo's in Utrecht, maar dat het er goed uit ziet geeft wel een klein beetje rust.

Rizzy & Bunchy voorzichtig gefeliciteerd, echt killing die eerste weken, hè. Dat je eigenlijk niet naar de wc durft omdat je bang bent voor wat je daar aantreft, maar aan de andere kant het liefst de hele tijd op de wc wil blijven zitten, om te zien dat er niets gebeurt...
    En toch, echt, het kan, op de 'natuurlijke manier' een gezond kindje krijgen. Er loopt er hier één rond...

En alle meiden die op de wachtlijst staan.... Hou vol!!

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Wat een heerlijk nieuws weer Kounelli! Gefeliciteerd!
    en wat zijn ze lief daar in het WKZ dat je zo vaak terecht kan..
    Ik kom daar ook te lopen (umc toch?), eerste echo bij 8 weken zei de geneticus en daaraan meteen informatie gekoppeld (als hartje tenmisnte klopt) over prenatale diagnostiek.. Ben jij ook op dezelfde afdeling geweest?

20. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Oh lieve meiden wat een goede berichten hier!!

Allereerst de allerbeste wensen voor 2012!!

Rizzy en bunchy, ook van mij een voorzichtige felicitatie. Ik voel de spanning met jullie mee... Killing!!! Maar het kan, ik duim!!

Kounelli, super!!!!!! Echt onwijs fijn! Dit ziet er goed uit en al zo ver! Nog even doorbijten... Al met al weet je pas zeker dat alles goed is als de kleine frummel op je buik ligt. Maar dit is al een hele grote stap in de goede richting!

Deel Deze Pagina